:strip_exif()/f/image/TMGHwsKi7XUaG3kY0h7i4jUO.jpg?f=fotoalbum_large)
Huidige situatie
Zo'n anderhalf jaar geleden hebben wij ons huidige huis (bouwjaar 1996) gekocht. De CV ketel stond toen al op zijn laatste benen en een paar weken geleden heeft die het inderdaad begeven.
Wij wilden niet meer investeren in gas en daarom zijn wij in rap tempo gaan elektrificeren. Echter, dit is steeds door verschillende installateurs gedaan. Gevolg: groepenkast is nu helemaal vol en is één grote ratjetoe aan toevoegingen en wijzigingen, zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien.
Op zich werkt het allemaal prima voor nu, maar als wij ooit enige uitbreiding nodig hebben lijkt me dit wel een issue (houd mijn hart al vast als er ooit een laadpaal moet komen). Daarnaast weet ik niet of dit uberhaupt wel veilig is, de groepen zijn namelijk ook her en der verplaatst om ruimte te maken en heb nu geen idee welke groep waarop aangesloten is.
Huidige verbruikers
Overzicht van verbruikers en het aantal groepen dat ik denk nodig te hebben (NB: ik ben hier niet in thuis dus als dit nergens op slaat hoor ik het graag
- Warmtepomp (1 groep)
- Keuken: inductieplaat, Quooker, vaatwasser, oven (fornuisgroep + 3 aparte groepen nodig?)
- Woonkamer stopcontacten & lichtpunten (1 groep)
- Badkamer: 13kW doorstromer voor SWW (1 krachtgroep 25A/C-kar)
- Rest van 1e verdieping (1 groep)
- Zolder: wasmachine & droger (2 groepen)
Mijn vragen aan jullie:
- Klopt mijn redenatie zo een beetje?
- Wat zouden jullie aanraden, compleet nieuwe groepenkast of bestaande "renoveren" (bijv. eenzelfde kast ernaast plaatsen)?
- Indien compleet nieuw, zou onderstaande dan voldoende moeten zijn (rekening houdend met eventuele uitbreiding in de toekomst)?
Dank alvast voor jullie hulp!
Samenstelling op elektramat
/f/image/JCCnWpiWIhegiborDxpAz0mX.png?f=fotoalbum_large)