In mijn meterkast waar ook mijn ISP modem/router staat heb ik UTP kabels naar elke verdieping. Daar wil ik graag Asus routers (RT-AX53U) op aansluiten en gebruikmaken van AiMesh om te zorgen dat ik één netwerknaam heb en naadloos over kan gaan naar de router (node) met het beste bereik.
AiMesh bedraad aansluiten kan ('ethernet backhaul'), maar dat moet eigenlijk door een LAN van de Main router aan te sluiten op de WAN van de node.
Is nu mijn enige mogelijkheid om een Asus router erbij te kopen om mijn nodes aan te verbinden, of kunnen ze ook via mijn ISP modem/router met elkaar praten?
Een extra WiFi punt in mijn meterkast heeft op die plaats weinig toegevoegde waarde
Zoals het wordt uitgelegd:
/f/image/lKiSh4mQbeBsZhdyULKng3fY.png?f=fotoalbum_large)
Zoals ik het wil:
/f/image/zijOdylcLWuHB2HLThL30wK9.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan ze wel instellen als access points maar dan raak ik volgens mij seamless roaming / naadloze overdracht kwijt.
AiMesh bedraad aansluiten kan ('ethernet backhaul'), maar dat moet eigenlijk door een LAN van de Main router aan te sluiten op de WAN van de node.
Is nu mijn enige mogelijkheid om een Asus router erbij te kopen om mijn nodes aan te verbinden, of kunnen ze ook via mijn ISP modem/router met elkaar praten?
Een extra WiFi punt in mijn meterkast heeft op die plaats weinig toegevoegde waarde
Zoals het wordt uitgelegd:
/f/image/lKiSh4mQbeBsZhdyULKng3fY.png?f=fotoalbum_large)
Zoals ik het wil:
/f/image/zijOdylcLWuHB2HLThL30wK9.png?f=fotoalbum_large)
Ik kan ze wel instellen als access points maar dan raak ik volgens mij seamless roaming / naadloze overdracht kwijt.