Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 02-05-2024 11:24 . Reden: Niet. reageren is ook een optie; we hebben een TR functie ]
[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 02-05-2024 11:24 . Reden: Niet. reageren is ook een optie; we hebben een TR functie ]
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Heb je je zaakjes zelf goed op orde en ben je geestelijk oke? Dan moet je dit echt via de advocaat gaan afdwingen. Waarom zou je je zorgen maken over jeugdzorg? Die hebben het beste voor met het kindNylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:09:
***members only***
[ Voor 15% gewijzigd door Dentheman op 02-05-2024 11:28 ]
Zie ondertitel
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Hij gaat er van uit. Uiteraard kan hij nog een DNA test afnemen of afdwingen voordat hij financiële verplichtingen aan gaat door het kind te erkennen.markisoke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:22:
Ben je er zeker van dat het kind ook van jou is?
[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 02-05-2024 11:25 . Reden: Zie modbreak ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?
[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 02-05-2024 11:26 ]
Dit, heel erg. Gezien het manipulatieve gedrag al is begonnen zou ik werkelijk alles in twijfel trekken. Stap 1, is het jouw kind? Bewijs het maar. Daarna pas verder praten.markisoke schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:22:
Ben je er zeker van dat het kind ook van jou is?
I have stability. The ability to stab.
beide 28BaRF schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:22:
Uit interesse, hoe oud zijn jullie?
Weet het wel voor 99% zeker idd. Daar is bijna twijfel over mogelijkPresident schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:23:
[...]
Hij gaat er van uit. Uiteraard kan hij nog een DNA test afnemen of afdwingen voordat hij financiële verplichtingen aan gaat door het kind te erkennen.
Ik ben er zelf ook niet bang voor. Maar meer naar hoe mijn ex er mee om zou gaan als de rechter een beslissing neemt.President schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:22:
[...]
Heb je je zaakjes zelf goed op orde en ben je geestelijk oke? Dan moet je dit echt via de advocaat gaan afdwingen. Waarom zou je je zorgen maken over jeugdzorg? Die hebben het beste voor met het kind
Anoniem: 39993
Daar kun je niet voor zorgen zonder toestemming van de moeder.Dentheman schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:22:
First things first: Zorg ervoor dat je zsm erkend wordt als vader van de ongeboren vrucht. Al het andere is op dit moment bijzaak. Mits je 100% zeker weet dat jij de vader bent.
Ik denk dat het daar niet echt om gaat in dit geval. Het gaat hier meer om hoe de vader ook zijn kind kan zien en zich in het leven van de kleine kan storten als het gaat opgroeien..SmurfLink schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:26:
[...]
Dit, heel erg. Gezien het manipulatieve gedrag al is begonnen zou ik werkelijk alles in twijfel trekken. Stap 1, is het jouw kind? Bewijs het maar. Daarna pas verder praten.
Klinkt natuurlijk makkelijk, maar als het je eigen kind is doe je dat niet zo snel. Lijkt me ook de meest slechte oplossing..Juup schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:23:
Het klinkt misschien hard maar ik zou me zoveel mogelijk proberen te distantieren van zo'n ex (en dus je kind).
Hier ga je dus echt letterlijk 20 jaar lang gezeik mee hebben.
Zucht...
Eentje onder het kopje "Don't stick your dick in crazy". Maar goed, daar is het nu te laat voor. Waarom doet ze eigenlijk zo dwars en manipulatief? Is ze zelf 100% geestelijk gezond? Mocht je echt kwaad willen, zou je het daar misschien op kunnen gooien dat ze die beslissing niet zelf kan maken? Maar goed, dat zal de verhoudingen er niet beter op maken..SmurfLink schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:26:
[...]
Dit, heel erg. Gezien het manipulatieve gedrag al is begonnen zou ik werkelijk alles in twijfel trekken. Stap 1, is het jouw kind? Bewijs het maar. Daarna pas verder praten.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Hier ben ik het niet mee eens. Je bent samen verantwoordelijk voor de komst van een kind, als je daar nu niet mee om kan gaan had je dat toch echt eerder moeten bedenken. Zoals iemand anders al zei: Don't stick your dick in crazy.. Je weet nooit wat de gevolgen kunnen zijn, en nu is het zo ver. Dus mijn advies: samen verantwoordelijk, samen oplossen. In gesprek blijven, elkaar niet te veel proberen te verwijten, en denken en handelen in het belang van het kind.Juup schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:23:
Het klinkt misschien hard maar ik zou me zoveel mogelijk proberen te distantieren van zo'n ex (en dus je kind).
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
https://www.descheidingsa...ader-alimentatieplichtig/Anoniem: 39993 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:40:
Die erkenning wil ze later wel hoor, zodra ze er achter komt dat ze zonder bekende vader ook geen kinderalimentatie van die vader kan krijgen.
Daarvoor is erkenning niet nodig? Zolang het kind geen twee juridische ouders heeft zal de biologische vader een onderhoudsverplichting hebben richting het kind.Anoniem: 39993 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:40:
Die erkenning wil ze later wel hoor, zodra ze er achter komt dat ze zonder bekende vader ook geen kinderalimentatie van die vader kan krijgen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Hoe gaat ze dat bewijzen?eric.1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:42:
Daarvoor is erkenning niet nodig? Zolang het kind geen twee juridische ouders heeft zal de biologische vader een onderhoudsverplichting hebben richting het kind.
Dit is natuurlijk DE keuze van TS om te maken.Fanta schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:40:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens. Je bent samen verantwoordelijk voor de komst van een kind, als je daar nu niet mee om kan gaan had je dat toch echt eerder moeten bedenken. Zoals iemand anders al zei: Don't stick your dick in crazy.. Je weet nooit wat de gevolgen kunnen zijn, en nu is het zo ver. Dus mijn advies: samen verantwoordelijk, samen oplossen. In gesprek blijven, elkaar niet te veel proberen te verwijten, en denken en handelen in het belang van het kind.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Logisch, maar dan is vooral je kind de pineut ook al lijkt het mooi om moeder voor je gevoel terug te pakkenGarBaGe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Dan zou ik ook neigen naar: zoek het zelf maar uit, doei.
Dat is een tweede, geen idee. Daar zullen best mogelijkheden voor zijn indien de biologische vader niet meewerkt. Vandaar mijn advies ook om advies in te winnen bij een kundige partij:) Die hebben daar gegarandeerd wel kijk op.hoevenpe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:43:
[...]
Hoe gaat ze dat bewijzen?
Jij hoeft als vader niet mee te werken, it takes two to tango...
Muggenzifterij, maar tot de grens waarop abortus is toegestaan (24 weken) praten we niet over "het kind" maar over "de vrucht".GarBaGe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:44:
[...]
Initieel wilde hij het kind laten weghalen en moeder wilt geen erkenning van vader maar wel het kind houden.
Dan zou ik ook neigen naar: zoek het zelf maar uit, doei.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Erkennen is dan toch echt de makkelijkste route. Een eventuele DNA test zal juridisch afgedwongen moeten worden.eric.1 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:47:
[...]
Dat is een tweede, geen idee. Daar zullen best mogelijkheden voor zijn indien de biologische vader niet meewerkt. Vandaar mijn advies ook om advies in te winnen bij een kundige partij:) Die hebben daar gegarandeerd wel kijk op.
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Offtopic: als het al zo'n muggenzifterij is, waarom wil je het zo graag noemen? Praten over het kind in de baarmoeder, ook als het jonger dan 24 weken is, wordt door heel veel mensen, verloskundigen, ziekenhuis medewerkers etc gedaan, en ik zie totaal niet in wat daar mis mee is. Laat staan dat we dat moeten veranderen.Drardollan schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Muggenzifterij, maar tot de grens waarop abortus is toegestaan (24 weken) praten we niet over "het kind" maar over "de vrucht".
[ Voor 23% gewijzigd door XelaRetak op 02-05-2024 12:40 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 7% gewijzigd door bernard038 op 02-05-2024 12:58 ]
Ja dat probeer ik inderdaad ook. Vraag regel matig of ik iets voor haar kan beteken/kan doen.XelaRetak schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:35:
In mijn situatie heb ik maar enigsinds mn best gedaan om aan te geven dat ik er voor het kind zou zijn. Vraag af en toe of je ergens bij kan helpen, of gewoon hoe het met de zwangerschap gaat.
Weglopen is ook het laatste wat ik wil doen. Wil er eingelijk alleen voor zorgen dat het kind een leuk leven kan hebben (wat het ook verdient)Ben je daar vooraf wel van bewust, maar nogmaals, als je er voor je kind wilt zijn (en dat recht heeft 'ie. Weglopen omdat de moeder lastig is, is in mijn ogen niet eerlijk naar het kind) dan kom je er wel uit.
Hier heb ik het inderdaad ook al over gehad. Ze is nu bij de 25 weken ongeveer (Dus ja is zeker zwanger)Dan kan je op een normale wijze overleggen over hoe zei, en jij, het opvoeden voor je ziet. 4/3 dagen is leuk maar dat is voor een veel later stadium, in het begin kan je als vader toch echt geen borstvoeding geven dus accepteer dat het eerst bij mama zal moeten wonen.
Dat doe ik voornamelijk ook. Praat er veel over. Familie en vrienden bieden veel steun.bernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:54:
Maar vooral, blijf rustig, coöperatief en 'zakelijk'. Speel op de bal, nóóit op de man, wát je ex ook uit de kast zal trekken. Laat je niet boos / gek maken en reageer niet uit emotie naar je ex. Blaas stoom af bij vrienden en familie (of desnoods hier).
Dat was ik ook van plan.Enneh... Ook als het kind niet erkend is, kan je ex altijd aanspraak maken op kinderalimentatie. Ook al doet ze dat (nog) niet, reserveer wel maandelijks het bedrag dat je anders zou moeten afdragen. Misschien zelfs beter, maak dit bedrag, vanaf de geboorte van het kind alvast maandelijks aan haar over, kan je ex dat niet als stok gebruiken om je te slaan (bespreek dit ook eerst met je advocaat). Heeft je ex een baan of een uitkering?
Als je dat op deze manier doet, dan wordt dat na dat jaar niet veel beter. Zo snel als mogelijk gedeelde zorg op je nemen.Nylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:59:
[...]
Altijd aangegeven dat de begin periode het kind voornamelijk bij moeder zal wonen half jaar tot een jaar. omdat ook noodzakelijk is voor het kind. (Wel dat ik vaak langs kan komen en af en toe eens mee kan nemen voor een wandeling of iets degelijks.)
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Anoniem: 361276
Het is maar goed dat de TS nog enige verantwoordelijkheid voelt voor het nog ongeboren kind.Anoniem: 361276 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:16:
Geen erkenning dan kan je gelijk wegblijven, en anders eerst maar eens een dna test.
Vergis je niet dat je waarde als vrijgezel ook omlaag gaat als je al kinderen hebt met iemand. Vrijgezel zonder verplichtingen en 18 jaar drama is makkelijker.
Zucht...
Ik heb ook in een situatie gezeten waarbij jeugdzorg kwam kijken (en die leide tot dat ik nu volledig gezag heb over mijn kinderen). Daar moet je niet bang voor zijn. Als je een vorm van co-ouderschap hebt ben je verplicht om een ouderschapsplan te maken/afspraken te maken. Al is het maar dat jij iedere zondag komt wandelen met het kind.Nylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:09:
***members only***
PS. Ik heb als contact gehad met een advocaat mocht ik de erkenning/gezag aan willen vechten. Dit heeft een 99% slagingspercentage Echter komt er dan altijd meteen de jeugdzorg bij kijken. Ook is de vraag of al dat gedoe wat er dan bij komt beter is voor het kind.
Als de helft van wat TS hier schrijft ook via de app besproken is dan kom je al snel op het punt dat het voor een rechtbank aannemelijk is. Juist als je weigert mee te werken aan een DNA test.hoevenpe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:43:
[...]
De TS wil juist wel erkenning en betrokken zijn.Anoniem: 361276 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:16:
Geen erkenning dan kan je gelijk wegblijven, en anders eerst maar eens een dna test.
Vergis je niet dat je waarde als vrijgezel ook omlaag gaat als je al kinderen hebt met iemand. Vrijgezel zonder verplichtingen en 18 jaar drama is makkelijker.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je kunt niet (in het openbaar) tegelijk zeggen dat je het kind wilt erkennen EN blijven volhouden dat je niet de biologische vader hebt. Als je erkenning wilt (zonder dat je verder nog een relatie met elkaar hebt zoals TS), dan wek je toch wel heel erg de schijn dat je misschien mogelijk wel iets van biologische relatie hebt met dat kind. En voor en rechtbank zal dat al snel genoeg zijn.hoevenpe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:43:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 02-05-2024 14:41 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
dat wil ze dus niet, dat is het probleem.ELD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:57:
Lekker met haar gaan erkennen, sinds januari 2023 krijgen vaders automatisch het gedeelde gezag. Als ze dat niet weet heb je dus een voordeel. Samen regelen en klaar.
https://www.rijksoverheid...door-erkenning-vanaf-2023
Ze geeft aan dat ze wil dat hij erkent maar geen gezag heeft. Via DigiD kan zij toestemming geven dat OP de erkenning op het gemeentehuis aan kan vragen. De vraag is of ze weet dat erkenning ook sinds 2023 resulteert in gezag.
nee?ELD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:08:
[...]
In het stukje tekst van OP staat dat ze wil dat hij het alleen erkent.
Eeehhh.... volgens mij staat er in de OP juist het tegenovergestelde... dat alleen zij erkent.ELD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:08:
[...]
In het stukje tekst van OP staat dat ze wil dat hij het alleen erkent.
en dat is dan weer onmogelijk. Een (biologische) moeder hoeft geen kind te erkennen.bernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:09:
[...]
Eeehhh.... volgens mij staat er in de OP juist het tegenovergestelde... dat alleen zij erkent.
ah ik las het vanuit een verkeerd perspectief, slaat natuurlijk nergens op want een biologische moeder hoeft nooit te erkennenbernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:09:
[...]
Eeehhh.... volgens mij staat er in de OP juist het tegenovergestelde... dat alleen zij erkent.
ELD schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:10:
[...]
ah ik las het vanuit een verkeerd perspectief, slaat natuurlijk nergens op want een biologische moeder hoeft nooit te erkennen
de erkenning en gedeeld gezag is primair ter bescherming van het kind, omdat het kind recht heeft op beide ouders in gelijkwaardige vorm.Nylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:14:
Voor de duidelijkheid.
Ik wil het heel graag erkennen en de helft van het gezag hebben.
Mijn ex wil dit niet met als reden: Ik heb geen zin om alles met jou te overleggen over beslissingen wat betreft het kind.
[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 02-05-2024 15:32 ]
~
En daarmee sla je een spijker op zijn kop! Het kind heeft ook rechten en belangen. Bijvoorbeeld om te weten wie zijn of haar ouders zijn én het recht om met beide ouders contact te hebben (En dat hebben we ook nog eens vastgelegd in het VN-kinderrechtenverdrag).JJ Le Funk schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:29:
[...]
de erkenning en gedeeld gezag is primair ter bescherming van het kind, omdat het kind recht heeft op beide ouders in gelijkwaardige vorm.
BootVluchteling schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:12:
[...]
offtopic:
Hoe zit het dan eigenlijk met draagmoeders
Dat op het moment we de rechten van kinderen juridisch moeten afdwingen, het kind al verloren heeft. Dat vind ik.bernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:49:
Misschien wat scherp gesteld, maar misschien moeten 'we' (al heb ik het gevoel dat TS dit al wel doet) vooral de rechten en belangen van dit kind als uitgangspunt nemen. En ja, mogelijk staan verschillende kinderrechten in dit geval op gespannen voet met elkaar... wat vind jij @Cyberpope ?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Drardollan schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:54:
..
Een ander advies is misschien om een goed contact op te bouwen of te onderhouden met de ouders (en wellicht broers of zussen van je ex-vriendin. Dat kan nog wel eens een ingang blijken in de komende jaren als je ex-vriendin de bocht uitvliegt. Het is dan fijn als je ook via een andere weg een goed contact met de familie hebt.
Bovenstaande vind ik goede adviezen. Juridisch alles afdekken en nu iets met achternamen willen is niets waard als straks blijkt dat het gewoon niet loopt.
dollyking schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 17:04:
Tja,
zelf door schade en schande ook geleerd. (vader van 4 dochters en zoon) ook niet allemaal genetisch van mij.
laat erkenning en achternaam gewoon los, net zoals omgangsregeling.
je word vader en dat ding van je werkt.. wees er blij mee en geniet van de achtbaan waar je inzit, het komt goed.
alles afdwingen via de rechter gaat er niet beter op worden.
de tijd die je met je kind straks hebt gewoon invullen als een normale vader je niet gelijk gek laten maken. wees zuinig op de moeder van je kind, altijd.
How are you doing?
Klopt, maar dit is wel een tikje kort door de bocht van je. Alsof er niets zit tussen via de rechter contact afdwingen en geen enkel contact met een kind hebben.Cyberpope schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 19:32:
[...]
Dat op het moment we de rechten van kinderen juridisch moeten afdwingen, het kind al verloren heeft. Dat vind ik.
Ik raad niets af. Ik zeg dat de vader goed moet nadenken.bernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:00:
Klopt, maar dit is wel een tikje kort door de bocht van je. Alsof er niets zit tussen via de rechter contact afdwingen en geen enkel contact met een kind hebben.
Het dunkt me dat medewerkers vanuit het sociaal domein júist moeten trachten om te zorgen dat een kind een goed en gezond contact met beide ouders heeft, zeker als één van de ouders een psychische belasting heeft.
Ik ben ook werkzaam geweest in het 'sociaal domein' en vraag me wel af of jouw (eerste) reactie een 'standaard' antwoord vanuit de gemeentelijke toegang zal zijn. Als dat zo is, vind ik dat heel jammer. Want, als een kind opgroeit zonder een gezond contact met beide ouders én bij een psychisch belaste moeder, wordt de kans wel héél groot dat het kind op een gegeven moment wel 'in beeld' komt bij een gemeente / jeugdzorg. Als dan het verhaal is, "Tja... vader wilde heel graag een stabiele factor in het leven van dit kind zijn, maar dat hebben we hem afgeraden en nú is het daar te laat voor", heeft het kind helemaal verloren.
Hier een ervaringsdeskundige, volledig (meerdere) psychologisch rapport met thuis gesprekken van moeder en met opa en oma van haar zijde waar duidelijk staat dat kind negatief wordt beïnvloed door moeder, opa en oma i.r.t. Omgang met vader en vader negatief wordt afgeschilderd. Ook ik heb psychologische testen/gesprekken gehad maar die waren positief over de relatie.bernard038 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:00:
[...]
Het dunkt me dat medewerkers vanuit het sociaal domein júist moeten trachten om te zorgen dat een kind een goed en gezond contact met beide ouders heeft, zeker als één van de ouders een psychische belasting heeft.
Ik ben ook werkzaam geweest in het 'sociaal domein' en vraag me wel af of jouw (eerste) reactie een 'standaard' antwoord vanuit de gemeentelijke toegang zal zijn. Als dat zo is, vind ik dat heel jammer. Want, als een kind opgroeit zonder een gezond contact met beide ouders én bij een psychisch belaste moeder, wordt de kans wel héél groot dat het kind op een gegeven moment wel 'in beeld' komt bij een gemeente / jeugdzorg. Als dan het verhaal is, "Tja... vader wilde heel graag een stabiele factor in het leven van dit kind zijn, maar dat hebben we hem afgeraden en nú is het daar te laat voor", heeft het kind helemaal verloren.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
Ik zal d'r geen verstand van hebben, maar niet erkennen klinkt wel het makkelijkste.SgtElPotato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:33:
Klinkt natuurlijk makkelijk, maar als het je eigen kind is doe je dat niet zo snel. Lijkt me ook de meest slechte oplossing..
Anderen hebben al tips uit eigen ervaring gegeven. Zelf heb ik geen 1 op 1 situatie meegemaakt maar wel met lastige ex zitten dealen.Nylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:09:
***members only***
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Hoewel ik je geen inhoudelijke ondersteuning kan bieden, wil ik je toch een pluim/compliment geven dat je je zo inzet voor je nog ongeboren kind.Nylato schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:09:
***members only***
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Ik zou zeker grenzen aangeven hoor. Het kan natuurlijk niet zo zijn, dat ze jou nergens bij betrokken wil hebben en jou eigenlijk geen enkele formele rol wil geven.... maar vervolgens wel allerlei verwachtingen heeft van wat jij allemaa wel niet voor haar kunt en moet doen. Ik denk dat dat onredelijke verwachtingen zijn en dat ze maar met die teleurstelling moet dealen. Het is OF, OF.... niet EN, EN.Nylato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:25:
Een beetje,
Probeer steeds normaal gesprek aan te gaan. Soms gaat het dan paar dagen goed daarna is alles wat ik doe weer fout.
Het komt een beetje over dat als ik iets doe wat niet aan haar verwachting voldoet. Dan is het een paar dagen rommelig.
voorbeeld:
In het weekend een dag geholpen bij mij ouders want zijn aan het verbouwen.
Hele preek/gezeur gekregen dat ik die tijd ook had kunnen besteden in spullen zoeken voor de baby.
Wat ik dan weer overdreven vind. Het is nog ongeveer 4 maanden en vind niet dat ik elke vrije seconde moet besteden aan spullen zoeken. (Maar dat is mijn mening)
Ik doe het wel en heb ook al dingen aangeschaft voor de baby maar ben er niet elke vrije seconde mee bezig.
Momenteel met dit warme weer is het wat erger. (ze slaapt slecht door de warmte) en het lijkt alsof ze dat op mij uit.
Ik probeer er normaal en aardig onder te blijven maar ben benieuwd hoe het dadelijk in de zomer gaat als het nog warmer word.
Verder wil ik het niet via een rechten laten spelen. Ik het gewoon proberen zo concreet te krijgen met de moeder zonder dat er juridische stappen hoeven genomen te worden.
Lastig hoor. Ik zou in ieder geval proberen duidelijke afspraken te maken én een afstand te bewaren qua wat jullie verder zelf uitspoken. Dus ga jij een dag klussen? Prima, maar dat hoeft zij niet mee te krijgen. En moeten er spullen gekocht? Ook prima, spreek af wie wat koopt en wanneer, en zorg dat je je aan die afspraken houdt. En dat zij het warm heeft? Haar probleem. Jullie wonen niet meer samen toch? Waarom houdt ze jou daar mee bezig? Maak dingen zakelijk waar dat kán (alles rond financien, taken die niet direct de baby raken etc) en hou en menselijk waar dat moet (alles waar straks je kind bij betrokken is). Vanuit de zijlijn makkelijk gezegd natuurlijk (zeker door deze tweaker die zelf noch kind noch relatie heeft 🙃), maar wie weet kan je er wat mee. Dus als zij volgende keer vraagt “zullen we zaterdag samen spullen kopen?” en jij hebt al plannen om met vrienden bij te praten, geef dan gewoon aan dat je niet kan en op welke momenten wel, maar ga niet uitwijden over het hoe/waarom, dat is niet langer haar zaak en je bent har geen verantwoording schuldig over hoe je je vrije tijd indeelt. En geeft ze aan dat het warm is? Geef aan dat dat vervelend is en dat je hoopt dat ze daar een oplossing voor kan vinden als het straks zomer wordt, maar maak het niet jouw probleem. Met de kanttekening dat als het echt problematisch is dat natuurlijk ook niet echt gezond is voor het kind, maar de mens kan best wat hebben 😉Nylato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:25:
Een beetje,
Probeer steeds normaal gesprek aan te gaan. Soms gaat het dan paar dagen goed daarna is alles wat ik doe weer fout.
Het komt een beetje over dat als ik iets doe wat niet aan haar verwachting voldoet. Dan is het een paar dagen rommelig.
voorbeeld:
Hele preek/gezeur gekregen dat ik die tijd ook had kunnen besteden in spullen zoeken voor de baby.
Wat ik dan weer overdreven vind. Het is nog ongeveer 4 maanden en vind niet dat ik elke vrije seconde moet besteden aan spullen zoeken. (Maar dat is mijn mening)
Ik doe het wel en heb ook al dingen aangeschaft voor de baby maar ben er niet elke vrije seconde mee bezig.
Momenteel met dit warme weer is het wat erger. (ze slaapt slecht door de warmte) en het lijkt alsof ze dat op mij uit.
Ik probeer er normaal en aardig onder te blijven maar ben benieuwd hoe het dadelijk in de zomer gaat als het nog warmer word.
Verder wil ik het niet via een rechten laten spelen. Ik het gewoon proberen zo concreet te krijgen met de moeder zonder dat er juridische stappen hoeven genomen te worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Valorian op 14-05-2024 08:28 ]
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Dit gedrag is blijvend. Men zegt "9 maanden voor en 9 maanden na zwangerschap".Nylato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:25:
Een beetje,
voorbeeld:
Betreft je eerste punt: Wat ik mij dan heel erg afvraag. Is dit gedrag omdat zij graag wil dat je betrokken ben of dat ze wil dat je spullen koopt.Nylato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:25:
Een beetje,
voorbeeld:
How are you doing?
Klinkt alsof zij de volledige controle heeft over jou en je gebruikt wanneer het haar bevalt. Is jullie relatie altijd al zo geweest of laat je je nu gebruiken vanwege het kind? Hoe dan ook gaan hier echt megaveel alarmbellen af.Nylato schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:25:
Een beetje,
voorbeeld:
Ryen schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:17:
@gambieter Als jouw broer eerder overlijdt dan je ouders gaat het geld alsnog naar de minderjarige kinderen en dus onder controle van de ex. Of je moet dan alsnog een regeling treffen. Had je m.i. net zo goed meteen kunnen doen.
[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 14-05-2024 19:04 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Met vrienden, familie, collega’s, de buurman en zijn hond of wie dan ook. Ze wil zo min mogelijk te maken hebben met TS, dan moet je niet vervolgens alsnog je geklaag daar dumpen. My two centsstftweaker schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:24:
[...]
2e punt: Hormonen en warmte Brace yourself!!! Maar al fun aside jij bent de vader van het kind, met wie moet ze anders deze gesprekken hebben?
Ik neem aan dat je bevalling bedoelt, of 9 maanden tijdens de zwangerschap.Duke of Savage schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 12:35:
[...]
Dit gedrag is blijvend. Men zegt "9 maanden voor en 9 maanden na zwangerschap".
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 26-09-2024 08:39 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
@Nylato Ik kan uit ervaring meepraten en heb alle berichten gelezen in deze thread. Ik kan je alleen aanraden wat @Juup heeft geschreven. Het is keihard, maar je leven wordt een regelrechte hel als je met zo’n iemand samen een kind moet opvoeden. Je kan ook nooit meer terug en uit ervaring kan ik ook meepraten dat rechtszaken en de betrokkenheid van de kinderbescherming je geen leven meer hebt.Juup schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:23:
Ehm, daar is het nu wel flink te laat voor. TS doet blind alles voor z'n ex en dit kind, tot zelfs een kinderkamer inrichten aan toe...hoevenpe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:45:
Als ik het goed begrijp is er niets geregeld, bepaald zij of en wanneer jij de kleine mag zien? Het klinkt niet aardig, maar ze heeft je bij de spreekwoordelijke ballen. Pas op dat de kleine geen machtsmiddel wordt om dingen van jou geregeld te krijgen.
Heb jij kinderen?SmurfLink schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:58:
Nog steeds zou ik heel hard wegrennen. Je weet niet of het jouw kind is, die ex manipuleert de boel bij elkaar dus ik zou wegwezen. Ja, dat is lastig en heel erg moeilijk, maar voor je geestelijke gesteldheid een stuk beter dan de rest van je leven gemanipuleerd worden.
Niet relevant, en dat is een aanname. Van de TS die al meermaals heeft laten blijken zich volledig voor het karretje van deze vrouw te laten spannen. Er is dus 0 bewijs dat het zijn kind is behalve dat hij daarvan overtuigd is. Voor hoe het hele verhaal klinkt heb ik toch echt twijfels daarover en zou ik beginnen bij een DNA test aanvragen. Anders is deze hele heisa namelijk precies voor niets...hoevenpe schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:01:
[...]
Heb jij kinderen?
Herken de reactie van TS heel goed, ook al kan je de moeder niet (meer) uitstaan het is toch je kind.
Je hebt een zeer sterke mening, tot zoverre is het duidelijk. Helaas heb ik zelf ook in een, gelukkig minder extreme, soortgelijke situatie gezeten als TS en wil ik je toch graag een sterk tegengeluid geven.SmurfLink schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:09:
[...]
Niet relevant, en dat is een aanname. Van de TS die al meermaals heeft laten blijken zich volledig voor het karretje van deze vrouw te laten spannen. Er is dus 0 bewijs dat het zijn kind is behalve dat hij daarvan overtuigd is. Voor hoe het hele verhaal klinkt heb ik toch echt twijfels daarover en zou ik beginnen bij een DNA test aanvragen. Anders is deze hele heisa namelijk precies voor niets...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq