Ik heb een kabel vanuit de meterkast via mijn kruipruimte naar de router in de woonkamer lopen. Nu wil ik mijn nas in de meterkast zetten, maar de kabel lijkt niet goed te zijn. Het activiteitlampje achter op de router gaat niet knipperen en de nas wordt ook niet gedetecteerd in het netwerk.
Als ik de nas via een andere utp kabel (bovengronds) met de router verbindt gaat de verbinding wel goed.
Nu kan ik vanwege isolatiemateriaal niet het kruipruim in, dus het enige wat ik heb zijn 2 rj45 connectors die uit de vloer komen. Ik kan de kabel dus ook niet vervangen.
De kabel tester loopt netjes alle getallen af van 1 to 8, dus dat lijkt goed.
Uit wanhoop heb ik aan beide kanten een nieuwe rj45 connector aangebracht, maar dat veranderd niets.
Ik snap er niets van. De kabel is blijkbaar toch kapot hoewel de kabel tester dit niet aangeeft ?
Iemand enig idee ?
Gr,
Pjotrbee
Als ik de nas via een andere utp kabel (bovengronds) met de router verbindt gaat de verbinding wel goed.
Nu kan ik vanwege isolatiemateriaal niet het kruipruim in, dus het enige wat ik heb zijn 2 rj45 connectors die uit de vloer komen. Ik kan de kabel dus ook niet vervangen.
De kabel tester loopt netjes alle getallen af van 1 to 8, dus dat lijkt goed.
Uit wanhoop heb ik aan beide kanten een nieuwe rj45 connector aangebracht, maar dat veranderd niets.
Ik snap er niets van. De kabel is blijkbaar toch kapot hoewel de kabel tester dit niet aangeeft ?
Iemand enig idee ?
Gr,
Pjotrbee