Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 21:17
Mijn huidige set PC speakers is het volgens mij aan het begeven, bij het aanzetten ruisen de speakers enorm en het volume moet ik hoog zetten om maar iets te horen van wat ik afspeel. Ik heb gelezen dat mogelijk de versterker aan het overlijden is? Opnieuw aansluiten en dergelijke werkt niet in ieder geval.

Ik zoek een?
Nieuwe PC speakerset, zal gebruikt worden bij mijn desktop voor Spotify en gamen.

Wat is je budget?
Ik was bereid om weer zo'n zelfde set ervoor terug te plaatsen, kost ongeveer 300 euro. Dat vind ik geen probleem als dit het waard is, maar minder mag altijd uiteraard.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merk, wel voor kwaliteit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aangesloten op mijn desktop PC via de onboard chip op dit moederbord. Nu aangesloten via S/PDIF maar kan ook via RCA (tulp), voorkeur?

Verder was ik zoals gezegd bereid om 300 euro uit te geven voor een identieke set, ben tevreden over het geluid wat eruit kan komen (toen de set nog goed werkte). Echter is het een 5.1 set en in de huidige bureau-opstelling maak ik hier geen gebruik meer van, ze staan op 30 cm van elkaar in een lijn. Een 5.1 set is dus niet nuttig meer, bureauruimte is er dus wel maar ik wil een 2.0 of 2.1 set neerzetten.

Gewoon een relatief simpele set waar goed geluid uit kan komen, volume hoeft ook niet bijzonder hoog te kunnen. Mijn PC staat gewoon op een zoldertje en wil ik harder dan zet ik mijn koptelefoon wel op. Een audiofiel ben ik zeker niet, dus de lat ligt volgens mij niet al te hoog. Wel kan ik kwaliteit waarderen, dus als ik voor een paar tientjes extra een betere set heb staan zal ik dat niet laten. Toen ik de Z906 kocht (jaren terug) was ik voornamelijk gericht op het THX label en het RMS vermogen, kortom ik heb niet echt een idee wat belangrijk is en daarom wil ik graag wat advies voordat ik een nieuwe set koop.

Zelf neigde ik naar een Logitech set:
uitvoering: Logitech Z623
uitvoering: Logitech Z625

Maar in verschillende topics, zoals deze en deze, kom ik Edifier tegen. Verschillende types zoals de R1280BD, R1700BT en R1855DB:
uitvoering: Edifier R1280DB Zwart
uitvoering: Edifier R1700BT (Zwart)
uitvoering: Edifier R1855DB

Nu zag ik van Edifier ook de G2000 langskomen, heel fijn dat het kleine speakers zijn maar de RGB en het vermogen schrikken mij enigzins af.
uitvoering: Edifier G2000 Zwart

Als ik naar deze sets kijk zit ik op maximaal 180 euro zoiets voor een 2.0 of 2.1 setje. Logitech heeft een grote (letterlijk) subwoofer erbij dat het gros van het vermogen is. De speakers/ satellieten zelf zijn in vermogen vergelijkbaar met de R1855DB van Edifier. Logitech heb ik nu staan en werkt op zich goed, alleen het is hartstikke plastic en ook die subwoofer is gewoon de oude doos die ik nu ook heb staan. En bas is niet meer wat ik echt nodig heb, ik wil gewoon redelijk geluid voor een acceptabele prijs. Dus een 2.1 set twijfel ik over, dan denk ik beter af te zijn met een goede 2.0 zoals iets als Edifier. Lees hier goede berichten over, mensen zijn tevreden over de geluidskwaliteit en het volume dat geproduceerd kan worden (ook de bastonen). Wel zijn die boekenplank speaker van Edifier een stuk groter dan die Logitech speakers. Vandaar ook de G2000 die langskwam, maar 16W vermogen lijkt me wel erg minimaal? De R1700BT lijkt me een mooie set, maar lees berichten over de bluetooth die zomaar door iedereen overgenomen kan worden? De R1800DB geeft meer vermogen voor een iets hogere prijs, dit is dan ook de set die ik nu in m'n hoofd heb als vervanger.

Specs

Beste antwoord (via Freaky Maus op 30-04-2024 20:04)

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb zelf de R1855DB al iets van 2,5 jaar in gebruik. Geluidskwaliteit is heel behoorlijk en qua volume zit het ook wel goed. Formaat is wel ff schrikken als je van een Creative-setje komt (zoals ik), de speakers zijn dan best groot. Gelukkig had ik een nieuw bureau met voldoende ruimte :)
Als je de bas van de speakers niet voldoende vindt kun je er ook nog een sub op aansluiten. Persoonlijk heb ik de bas een stuk teruggedraaid; standaard vond ik de bas wat overheersend. Gelukkig kun je dat met de knoppen op de achterkant regelen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:48

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik heb zelf de R1855DB al iets van 2,5 jaar in gebruik. Geluidskwaliteit is heel behoorlijk en qua volume zit het ook wel goed. Formaat is wel ff schrikken als je van een Creative-setje komt (zoals ik), de speakers zijn dan best groot. Gelukkig had ik een nieuw bureau met voldoende ruimte :)
Als je de bas van de speakers niet voldoende vindt kun je er ook nog een sub op aansluiten. Persoonlijk heb ik de bas een stuk teruggedraaid; standaard vond ik de bas wat overheersend. Gelukkig kun je dat met de knoppen op de achterkant regelen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:14

B64

Mijn dochter heeft de R1280DB op haar kamer, prima set en het vermogen is voor normale volumes ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:31
De R1280DB is een prima setje maar de afstandbediening is iets minder degelijk dan de speakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:50
Ipv een pc luidspreker set zou ik zelf eerder op marktplaats een 2e hands versterker en boxen kopen. Levert uiteindelijk voor t zelfde geld een stuk beter geluid.
Neemt wel wat meer ruimte in beslag.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
Staar je niet blind op vermogen. Dat is vaak toch een BS verhaal. Zo heb ik ooit Trust 1000W speakers gehad. Dat ging wellicht hard, maar was echt geen 1000W en klonk tevens voor geen meter :D. Maar ik kan je vertellen dat de kozijnen en binnendeuren trillen als ik mijn KRK Rokit 5 G3 (Zwart) met 50W helemaal openzet 8)7. Dat doe ik dus ook zowat nooit.

De Edifiers worden overal goed gereviewt. Ik ben enorm blij met mijn KRK 2.0 set en een audio interface, maar dat zijn ook meer studio monitors. Er zijn een subwoofers beschikbaar, maar die is net zo duur als heel jouw budget :+. Zelf heb ik ook ooit AudioEngine speakers gehad. Klonken ook erg goed en waren redelijk aan de prijs, maar een gedeelte van de versterker ging wel na ~2.5 jaar stuk. Dat was wel jammer.

Ik zou persoonlijk niet zomaar voor gaming dingen gaan. Dat is het meestal toch net niet.
Pagina: 1