Vraag

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 14:01
Ik zoek een?
Setje pc speakers die ik het liefst op 2 systemen kan aansluiten pc en werklaptop voor thuis werken.
Bluetooth heeft voor mij meerwaarde.

Wat is je budget?
Zat zo rond de 100 euro te kijken goedkoper is fijner, maar 200 euro kan met goede onderbouwing ook.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Edifier zie ik geregeld positief voorbij komen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In een werkkamer van 2.5mx4m
Aan de pc hangen momenteel Logitech S150 boxjes puur om er geluid uit te kunnen krijgen.
Er stond hier een Sonos Play:1 maar wilde graag geluid van de laptop over de speaker spelen, daarom gewisseld met de Play:5 van beneden om de line in te kunnen gebruiken.
de play:5 willen we weer beneden hebben omdat de play:1 het daar niet trekt en ben derhalve opzoek naar vervanging voor boven. Zelfs in mijn kamertje vond ik een play:5 beter klinken dan de Play:1

Vanwege goede geluiden hier op het forum zit ik te kijken naar Edifier boxen, maar welke...
Omdat de 5 beter geluid geeft dan de 1 zat ik naar de RMS te kijken van de nieuwe boxen die lopen van 15 naar 21 naar 60 en 80. (de logitech heeft 1watt en wordt enkel gevoed door usb)
Van Sonos zijn geen RMS waardes bekend, en dat zou met actieve boxen toch niets zeggen, aldus het internet. Dit zijn ook actieve boxen dus moet me ook niet blind staren op dat getal, Maar hoe kom ik er nu achter welke boxen vergelijkbaar of beter geluid zullen geven dan een play:5? De HiFi klubben voert geen Edifier.

Ik heb ook nog 2x Dali Zensor speakers liggen van de 5.1 set die nu als 3.1 set staat, echter gaan de audioversterkers hier in de pricewatch ook al snel richting de 200 euro en dan nemen ze nog veel plaats in ook. dus dit mij niet de weg, mits iemand nog een goed idee hier voor heeft.

Ik luister de laatste tijd voornamelijk melodische progressive house en techno, maar als we beide thuis werken mag dat gebonk niet te hard, dat wil ik wel kunnen als ik alleen thuis aan het werk ben.

momenteel heb ik vooral de onderstaande in het vizier:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC speakersetsEdifier R1280DB Zwart€ 109,90€ 109,90
1PC speakersetsEdifier R1700BT (Zwart)€ 127,20€ 127,20
1PC speakersetsEdifier R1855DB€ 159,-€ 159,-
Totaal€ 396,10

Maakt het voor speakers nog uit wanneer ze uitgekomen zijn?
Kan iemand het mij makkelijker of juist nog moeilijker maken?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een bekende van me heeft de Edifier R1280 en is daar erg tevreden over. Hij gebruikt hem ook met 2 pc's en je hoeft niet te selecteren welke ingang actief is. Dat gezegd hebbende, is de Dali Zensor een klasse hoger. Als je tweedehands kopen niet erg vindt, kan je voor 50 euro een mooie grote stereoversterker met meerdere ingangen kopen. De combinatie van klein, betaalbaar en twee ingangen is wel een lastige.
Klein en betaalbaar kan wel, maar deze heeft slechts één ingang.

Recente actieve luidsprekers hebben soms een DSP aan boord en daarmee kunnen een hoop fouten van de goedkope onderdelen gecorrigeerd worden. Dan klinkt het dus beter.

Op vermogen hoef je overigens niet te letten. Dat zegt hoogstens iets over hoe hard het kan, niet over hoe mooi het klinkt.

[Voor 39% gewijzigd door TBTL op 10-01-2023 18:43]

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 16:24
Ga voor de 1855DB.
Dat is een prima setje!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 14:40
Een goede vriend van mij heeft de R1280 en is daar tevreden over. (komt binnenkort te koop voor een zacht prijsje) Ik vind hem echter niet bijzonder goed, zeker niet voor de nieuwprijs in ieder geval. Zou er zelf max €75 voor over hebben. Nu ben ik ook wel een beetje een 'audiofiel' maar toch. Een Sonos Play5 heeft een veel 'warmer' geluid in ieder geval. (De R1280 is wat meer neutraal)

Beginning to realize the power...

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:33
R1855DB hier.
Niet als pc speakerset maar aangesloten op TV.
Geeft deftig geluid maar uiteraard kan je geen dreunende bas verwachten.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33

Mach

[END]Avengers

Ik heb deze week deze edifier 2000 gekochtSpecifiek als pc speakers. Verrassend goed geluid en vriendelijk prijsje.

DUGG

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Edifier Studio 1280T hier voor in de werkkamer. Komt fijn geluid uit, erg tevreden. Bass is meer dan prima, Alhoewel mijn ervaring met Sonos is dat die me teveel bas geven. Dat kan ook aan de instellingen liggen, ik heb ze alleen bij anderen gehoord.

Mijn werkkamer is een klein stukje groter dan die van jou. Ze gaan meer dan hard zat, maar kunnen ook prima op laag volume.

Release datum zegt niets over (geluids)kwaliteit.

Ik gebruik ze op een laptop en desktop. Je kunt de stekker verplaatsen, zoals ik doe.

Vroeger een 2.1 set van Teufel gehad, spijt dat ik die ooit verkocht heb :) Was wel iets prijziger en de prijzen zijn door teruglopende vraag volgens mij zowieso de laatste 10 jaar gestegen, maar misschien ook iets voor je om naar te kijken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee