Het grote Winora bakfiets topic

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-06 09:43
Willemieke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 20:29:
[...]

Het enige wat aan bakfiets nog beschikbaar is waar je uit kunt kiezen bij de omruilactie is de Mountain
Ja, dat zie ik. Maar die gaan ze voorlopig nog niet uitleveren want dat mag niet. Dus een beetje een loze keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-06 14:46
Dus eigenlijk lijkt het erop neer te komen dat zodra de Mountain weer goedgekeurd is voor verkoop ze de Winora eruit gegooid hebben en mensen alleen nog maar de Mountain bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVisscher
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 21:47
Willemieke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Omdat ik geen vertrouwen meer heb in babboe. En daarnaast vind ik het verschil erg groot in het aanbod waar ze mee komen. Een winora of een babboe mountain is nogal een verschil
Als ik naar de foto's kijk dan is er maar kleine verschillen tussen de mountain winora. Het drama (waar het allemaal om te doen is) is exact hetzelfde. Winora heeft wel een andere bak en een andere motor. Voor de rest zijn ze nagenoeg identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willemieke
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
BVisscher schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 08:32:
[...]

Als ik naar de foto's kijk dan is er maar kleine verschillen tussen de mountain winora. Het drama (waar het allemaal om te doen is) is exact hetzelfde. Winora heeft wel een andere bak en een andere motor. Voor de rest zijn ze nagenoeg identiek.
En daar gaat het o.a. om. De motor van de winora is beter. En de winora heeft een bagagedrager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
[...]

De motor is beter
De naaf is beter
Het merk accu/motor is beter (Niemand lijkt Yamaha te mogen/willen onderhouden, daarbij komt dat Yamaha alle verantwoordelijkheid bij je dealer (Babboe) legt en juist Babboe totaal geen verantwoordelijkheid neemt.)
Aangezien de Winora voor de Duitse markt is verwacht ik dat die toch echt wel wat beter bestendig is tegen roest etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 27-05 12:11
Roel1553 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:56:
[...]

Ja ik verwacht ook niet dat ik deze week nog antwoord krijg eerlijk gezegd, aan de ene kant wacht ik pas 2.5 week tov de minimale melding van 4 weken echter als je leest dat andere hem snel hebben ontvangen wil je dat zelf ook natuurlijk.
Ik heb net nogmaals gebeld en nu vertelde de dame mij dat ik niet op de leveringslijst sta en er ook geen Winoras meer op voorraad zijn dus wachten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RomyR
  • Laatst online: 07-05-2024
Het is inmiddels weer mogelijk de Winora te bestellen ;) Zojuist ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:04
Nou, je kan de klantenservice dus ook niet meer geloven aangezien daar gezegd werd dat de Winora niet meer terug zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raftie
  • Laatst online: 17-07-2024
Roel1553 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 09:50:
[...]

Ik heb net nogmaals gebeld en nu vertelde de dame mij dat ik niet op de leveringslijst sta en er ook geen Winoras meer op voorraad zijn dus wachten
Wat voor een leveringslijst is dat dan? Voor komende week ofzo? Gisteren is dat ons niet verteld met een soortgelijke vraag...

Weer gebeld net, ze zeiden niets over een leverlijst, maar wel een levertijd tussen 4 en 6 weken.
Waarom sommige mensen m al na 5 dagen krijgen wist ze ook niet.
Ik blijf maar gewoon bellen, maar volgens haar info zouden we m voor juni moeten hebben...

[ Voor 24% gewijzigd door Raftie op 07-05-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgsman
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ben blij met de Winora en laat de service via een dealer in Twente lopen. Daardoor heb ik nooit meer wat te doen met Babboe.

Klantenservice is geen echte klantenservice maar een ingericht call centre
Ik ben altijd netjes te woord gestaan, maar nooit met het gewenste antwoord.

Als ik mijn telefoontjes ga terug tellen dan kom ik denk ik wel op 30. Niet gelogen. Soms wel 5x per dag.

Het koste me veel stress, maar ik heb de fiets wel staan.

Ik deel jullie mening, maar je zult echt zelf moeten pushen. Ik duim voor jullie.

Wie het hardst schreeuwt, wordt het best gehoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Krijgsman op 07-05-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
Raftie schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:12:
[...]

Wat voor een leveringslijst is dat dan? Voor komende week ofzo? Gisteren is dat ons niet verteld met een soortgelijke vraag...

Weer gebeld net, ze zeiden niets over een leverlijst, maar wel een levertijd tussen 4 en 6 weken.
Waarom sommige mensen m al na 5 dagen krijgen wist ze ook niet.
Ik blijf maar gewoon bellen, maar volgens haar info zouden we m voor juni moeten hebben...
Ja dat bedoel ik, gister kreeg ik ook een ander verhaal.
Ach voor de mdw aan de telefoon is het ook geen pretje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel1553
Krijgsman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:35:
Ik ben blij met de Winora en laat de service via een dealer in Twente lopen. Daardoor heb ik nooit meer wat te doen met Babboe.

Klantenservice is geen echte klantenservice maar een ingericht call centre
Ik ben altijd netjes te woord gestaan, maar nooit met het gewenste antwoord.

Als ik mijn telefoontjes ga terug tellen dan kom ik denk ik wel op 30. Niet gelogen. Soms wel 5x per dag.

Het koste me veel stress, maar ik heb de fiets wel staan.

Ik deel jullie mening, maar je zult echt zelf moeten pushen. Ik duim voor jullie.

Toch kan ik me niet voorstellen dat het echt werkt haha. 'Kom jongens breng Krijgsman ajb die Winora we worden gek van zijn telefoontjes'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Krijgsman schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 12:35:

Nah luck of the draw, meer niet. Ik heb op een gegeven moment wel 30x op 1 ochtend gebeld aangezien ik toch naast m'n werkzaamheden die ochtend kon bellen wat ik wilde. Zodra het gesprek ten einde kwam op een onbevredigende manier heb ik weer gebeld. Iedereen die die dag werkte heb ik volgens mij meerdere keren gesproken en helaas heb ik me hier gewonnen moeten geven en was er echt geen doorkomen aan. Vriendelijk, geïrriteerd, boos, confronterend het maakte allemaal niet uit. Het liet mij vooral zien hoe Babboe vooral extra doorgepakt heeft met het kop in het zand steken en dat ik eigenlijk niets meer te maken wil hebben met het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanheerema
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11-2024
Goedendag,

Nieuw op dit forum en topic.
Wij hebben afgelopen vrijdag onze Winora afgeleverd gekregen.

Groetjes Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris123
  • Laatst online: 10-09-2024
@Stefanheerema
Wanneer was jullie fiets opgehaald? Mijn bakfiets is 26 april meegenomen en nog geen bericht gehad vanuit Babboe over de levering. Ik lees veel wisselende verhalen over de levertijd, dus ik ben even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanheerema
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-11-2024
22 april en ben zelf ook erg verbaasd over de snelheid hiervan. Wonen wel in Harderwijk, wellicht dat wij eerder aan de beurt zijn maar geen idee.

Nu begint alleen voor ons het gezeur met betrekking tot de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
Stefanheerema schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:04:
22 april en ben zelf ook erg verbaasd over de snelheid hiervan. Wonen wel in Harderwijk, wellicht dat wij eerder aan de beurt zijn maar geen idee.

Nu begint alleen voor ons het gezeur met betrekking tot de accessoires.
Het is gewoon jammer dat ze er geen vorm van regelmaat in hebben zitten..... als eerste opgehaald dan zou je ook (ongeveer) als eerste de nieuwe moeten ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Oxigeon

En zo is dat!

Ik weet het natuurlijk niet. Maar iedereen die hier aangeeft een fiets gekregen te hebben hebben de fiets allemaal besteld of de oude ingeleverd op 22 april.

Hier 19 april en nog niks gehoord. Wel al tich keren gebeld

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
Oxigeon schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 23:56:
Ik weet het natuurlijk niet. Maar iedereen die hier aangeeft een fiets gekregen te hebben hebben de fiets allemaal besteld of de oude ingeleverd op 22 april.

Hier 19 april en nog niks gehoord. Wel al tich keren gebeld
Dat idee heb ik ook, ik heb ook besteld op 19 april. Laten we hopen op een grote levering de komende 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patricia!
  • Laatst online: 26-08-2024
Over vergoeden van accessoires lees ik ook verschillende verhalen? Sommige zeggen dat iedereen ene tegoed krijgt voor accessoires en anderen alleen als je langer dan 3 maanden moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Patricia! schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:15:
Over vergoeden van accessoires lees ik ook verschillende verhalen? Sommige zeggen dat iedereen ene tegoed krijgt voor accessoires en anderen alleen als je langer dan 3 maanden moet wachten?
Volgens mij is het vooral een kwestie van: er is geen bevestiging.
Babboe gaf iets aan dat je als extre tegemoetkoming een gratis eerste beurt en/of accessoires kon krijgen, maar dat kan natuurlijk ook een oranje fietsbel zijn.

De wachttijd heb ik nog niet eerder gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rtjdamen
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik zie dat de bakfiets van winora weer te bestellen is, wij hebben hem gisteren besteld, benieuwd hoelang het gaat duren.

Over de accessoires, babboe heeft daar inderdaad vaag iets over vermeld maar er staat niet bij wat en hoe, er is geen wachttijd ofzo vermeld dus volgens mij geld dat voor iedereen, maar ik vraag me inderdaad af of ze winora accessoires gaan aanbieden.

Ik vraag me overigens af of het merk babboe nog een toekomst gaat hebben of dat ze dit gaan doorstarten onder een ander merk, dit heeft zoveel imago schade opgeleverd dat ik me niet kan voorstellen dat het zinvol is dit op lange termijn in leven te houden.

Voor degene die zich afvragen voor het tweede bankje, er is geen officieel 2e bankje te koop, wel zou je via een batavus dealer een zelfde bankje kunnen bestellen als er al is, dat past maar volgens onze fietsenmaker is dat niet echt wenselijk ivm de beenruimte. Wij gaan er daarom een stoeltje achterop zetten, zo kan toch iedereen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bini
  • Laatst online: 05-08-2024
Weet iemand of het mogelijk is om de Babboe peuterschaal te monteren in de Winora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
  • Laatst online: 03-06 10:03
Bini schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 15:52:
Weet iemand of het mogelijk is om de Babboe peuterschaal te monteren in de Winora?
Lijkt mij wel gezien de foto van de Batavus fier die ik via internet gezien heb. Wij hebben deze baby schaal voor de babboe en het lijkt dus 1 op 1 te passen. Heb alleen mijn twijfels over de montage aan de achterzijde aangezien de achterwand van de winora dikker is dan het hout van de Babboe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfAAfsR86J_riWrs1pxnzpDDBm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iKtR00DnwU9tfPZStKoMwsOW.jpg?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Rallie op 08-05-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
De babboe schaal kan je bevestigen met riempjes maar je kunt hem ook los erin leggen en dan de bestaande riempjes erdoor halen. Dan baby erin en vastmaken, dan zit het zitje ook vast.

Mij lijkt dat zeker dat laatste ook met de riempjes van de Winora kunnen, gezien de foto hierboven van de fier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raftie
  • Laatst online: 17-07-2024
Maar de peuterstoel van babboe ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6mrIN0nerYxhEokvcEy74JBhGI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDlI0tFE8bbkwZT6EHirv6BW.jpg?f=fotoalbum_large

Over het baby/peuterschaaltje van malea (oid) maak ik me niet zo druk, die is redelijk universeel.
Maar deze peuterstoel hebben we gekocht bij babboe en is nog nieuw (gezien onze jongste nu 8 maanden is).
Wij waren ook benieuwd of dit zou passen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Raftie schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 22:00:
Maar de peuterstoel van babboe ziet er zo uit

[Afbeelding]

Over het baby/peuterschaaltje van malea (oid) maak ik me niet zo druk, die is redelijk universeel.
Maar deze peuterstoel hebben we gekocht bij babboe en is nog nieuw (gezien onze jongste nu 8 maanden is).
Wij waren ook benieuwd of dit zou passen...
Ja, ik ken hem. De verticale gaatjes gebruik je voor bevestiging maar dat hoeft dus niet per se. Door de horizontale doe je de schouderbandjes. Ik schat zo in dat dit ook kan met de bandjes die ik op de foto zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bini
  • Laatst online: 05-08-2024
Bakfietsje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:19:
De babboe schaal kan je bevestigen met riempjes maar je kunt hem ook los erin leggen en dan de bestaande riempjes erdoor halen. Dan baby erin en vastmaken, dan zit het zitje ook vast.

Mij lijkt dat zeker dat laatste ook met de riempjes van de Winora kunnen, gezien de foto hierboven van de fier.
Dat klinkt niet echt heel stevig/veilig, als de peuterstoel zelf niet bevestigd is aan de bak/het bankje. Er zit niet voor niks een bevestiging set met schroeven bij lijkt me. Maar dat kan aan mij liggen hoor. Vind het lastig in te beelden en heb geen bakfiets meer om het even uit te proberen ;-) Is dit hoe het “officieel” bevestigd mag worden? Iemand die de stoel op deze manier gebruikt heeft? Benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Die peuterstoelen zijn gewoon universeel. Al die baby en peuterdingen zitten pas goed vast zodra er een kind in zit met de riempjes vast. Het is geen ding dat uit zichzelf super vast zit. Je moet het meer zien als een soort verkleiner voor het bankje in je bakfiets, zodat je te kleine kind erop past.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge1
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo,

Vroeg me even af of iemand al een maxi cosi erin heeft geprobeerd? Is de binnenmaat even groot als die van de Babboe? In de Babboe city e kun je namelijk een maxi cosi kwijt en 2 kleine kinderen op het bankje. Weet iemand of dit bij de Winora ook kan?

Wat ik begrepen heb is dat er geen mogelijkheid voor een 2e bankje is dus twijfel daarom of de bak niet iets kleiner is.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallie
  • Laatst online: 03-06 10:03
Inge1 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:26:
Hallo,

Vroeg me even af of iemand al een maxi cosi erin heeft geprobeerd? Is de binnenmaat even groot als die van de Babboe? In de Babboe city e kun je namelijk een maxi cosi kwijt en 2 kleine kinderen op het bankje. Weet iemand of dit bij de Winora ook kan?

Wat ik begrepen heb is dat er geen mogelijkheid voor een 2e bankje is dus twijfel daarom of de bak niet iets kleiner is.

Bedankt alvast!
Ik geloof dat de binnen maat van de bak iets kleiner is maar niet heel veel

Maxi cosi plaatje bijgevoegd. T lijkt mij vrij krap worden Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSorrpZ_hhilIL9FoVQhTD52_Nc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TCG5jtoZHFHK9tx2MBV7NWWr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babboepapa
  • Laatst online: 08-08-2024
Kan iemand mij vertellen wat er in de email staat van Westerman als je de ophaaldatum krijgt? Staat daar ook in of je een omruilcertificaat krijgt of een restwaarde? Hier heb ik tot nu toe nog nooit bevestiging van gehad van Babboe. Klantenservice vertelt mij dat het geaccordeerd is door babboe en dat westerman contact opneemt. Zou graag iets zwart op wit hebben voordat ik de bakfiets laat ophalen. Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
Babboepapa schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:17:
Kan iemand mij vertellen wat er in de email staat van Westerman als je de ophaaldatum krijgt? Staat daar ook in of je een omruilcertificaat krijgt of een restwaarde? Hier heb ik tot nu toe nog nooit bevestiging van gehad van Babboe. Klantenservice vertelt mij dat het geaccordeerd is door babboe en dat westerman contact opneemt. Zou graag iets zwart op wit hebben voordat ik de bakfiets laat ophalen. Alvast bedankt voor het antwoord.
Je ontvangt deze mail in veband met de terugroepactie van jouw Babboe bakfiets.

We zullen deze fiets bij jou ophalen op XX op het volgende adres:

XXX

De referentie die bij deze afhaling hoort is: XXX
De laadreferentie van deze afhaling is het framenummer: XXX (Framenummer)

Mocht je op deze datum niet in de gelegenheid zijn jouw bakfiets aan te bieden, dan kun je binnen 24 uur na ontvangst van deze e-mail reageren op dit bericht om je afspraak te wijzigen.

Wanneer wij geen reactie ontvangen gaan wij ervan uit dat je aanwezig zult zijn op bovenstaande datum om jouw bakfiets aan onze chauffeur mee te geven.

We willen je vragen het bijgevoegde label te printen en naast de stuurstang aan de buitenkant van de bak van de bakfiets te plakken. Wij kunnen alleen goed gelabelde bakfietsen in ontvangst nemen, we zijn niet aansprakelijk voor verlies van niet gelabelde bakfietsen. Voor de registratie van de afhaling is een handtekening vereist, dus het is van belang dat je aanwezig bent op het moment van afhaling. Ook willen wij je vragen de bakfiets klaar te zetten voor onze chauffeur.

Je ontvangt uiterlijk op de ochtend van afhaling een mail met daarin een tijdsvenster van 2 uur waarbinnen de chauffeur bij je langskomt.

Alvast bedankt voor jouw medewerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prakfiets
  • Laatst online: 03-10-2024
Geen nieuwe leveringen meer? Ik heb het idee dat het sinds een paar weken een beetje stil ligt. Of komen er via andere kanalen wel berichten van leveringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1553
Prakfiets schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:02:
Geen nieuwe leveringen meer? Ik heb het idee dat het sinds een paar weken een beetje stil ligt. Of komen er via andere kanalen wel berichten van leveringen?
Toevallig op de FB groep gezien dat er vrijdag nog een geleverd is, maar het is wel stil verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakfietsje
Geweldig, er zijn al Nederlandse fietswinkels die op de Winora wissels en bijbehorende vragen inspringen: https://www.leendersfiets...-winora-f-u-b-52-bakfiets
Heb je gekozen voor de Winora F.U.B. 52 bakfiets als vervanger voor je Babboe bakfiets? Een prima keuze! We helpen je graag je bakfiets compleet te maken. De accessoires op deze pagina zijn allemaal geschikt voor de Winora F.U.B. 52 bakfiets.
En zoals we allemaal al dachten passen de Fier accessoires er dus op.

Ik zag trouwens een Fier staan en volgens mij passen de riempjes van de Babboe daarop. Zelfde bevestiging met schroeven. Die heb ik dus mooi uit mijn Babboe gehaald voordat ie werd opgehaald :*) En de fietsbel. Ons bin zunig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Bakfietsje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:36:

Ik zag trouwens een Fier staan en volgens mij passen de riempjes van de Babboe daarop. Zelfde bevestiging met schroeven. Die heb ik dus mooi uit mijn Babboe gehaald voordat ie werd opgehaald :*) En de fietsbel. Ons bin zunig!
Fietsbel had ik er sowieso al afgehaald, had er zelf een veel leukere op gezet ;)

Ik ben even benieuwd welke riempjes je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
xscyther schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Fietsbel had ik er sowieso al afgehaald, had er zelf een veel leukere op gezet ;)

Ik ben even benieuwd welke riempjes je bedoelt?
De driepuntsgordeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske[82]
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 22:11
Wij twijfel zelf nog heel erg tussen de Babboe en de Winora, vooral omdat we die laatste niet echt goed kunnen zien. Is er toevallig iemand die de Winora al heeft en (enigszins) in de buurt van Amersfoort woont, waar we hem een keertje zouden kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaMH
  • Laatst online: 15-05-2024
robvanu schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:02:
Zo, daar is-ie dan. Het is een fijne vervanging! Hierbij een vergelijking t.o.v. de Babboe e-City:

Voordelen:
- Hij voelt meer solide/stabiel. Lastig te beschrijven maar het voelt als één geheel i.p.v. losse onderdelen aan elkaar gemaakt.
- Geen derailleur maar een naafversnelling
- Traploos schakelen
- Accu kan opgeladen worden terwijl hij in de fiets zit
- De standaard zit vast tijdens het rijden en is niet aan het bungelen zoals bij de Babboe
- Het bankje is vrij te verschuiven op de rails (zie foto). Dit was bijvoorbeeld handig bij het vastmaken van de kussens, maar het voelt ook als een handig systeem voor eventuele andere accesoires.

Nadelen kan ik zo niet echt bedenken. Misschien de kleur, afhankelijk van je smaak. En het display is wat simpeler, je ziet niet hoeveel power de batterij momenteel levert bijvoorbeeld. En om de andere dingen te zien moet je switchen dmv de - knop lang in te houden.

Zoals je ziet is het bankkussentje prima compatible (kleurencombinatie valt over te twisten :D). De regentent niet.

En de afmetingen: de bak is op het breedste punt +/- 71 cm, en de fiets in zijn geheel is +/- 260 cm lang.

Mocht er iemand specifieke foto's/metingen/dingen willen weten, vraag gerust! Ik heb ook een vrij uitgebreide handleiding erbij gekregen dus als iemand daar nog iets uit wil weten, laat ook maar weten.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Klopt het dat er maar 2 kinderen in deze bakfiets kunnen? Ook ik had de City E, waar 2 bankjes in kunnen. Twijfel nu wat ik zal kiezen, mijn bakfiets is vandaag opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaMH
  • Laatst online: 15-05-2024
[...]

De Winora lijkt wel kleiner toch? In de omschrijving staat dat er maar 2 kinderen in kunnen. Ik heb zelf niet echt vertrouwen in de City Mountain omdat je dan eigenlijk gewoon weer dezelfde fiets hebt. Maar ik moet er wel 3 kinderen in kunnen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
In de Winora/Fier 2 past geen tweede bankje.

https://www.batavus.nl/fier/accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Tieske[82] schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
Wij twijfel zelf nog heel erg tussen de Babboe en de Winora, vooral omdat we die laatste niet echt goed kunnen zien. Is er toevallig iemand die de Winora al heeft en (enigszins) in de buurt van Amersfoort woont, waar we hem een keertje zouden kunnen bekijken?
Je kunt gaan kijken naar een Batavus Fier, dat is 100% dezelfde fiets. Ik heb even voor je gezocht en er staat er een in Nijkerk en bij De Fietser in Ede

[ Voor 8% gewijzigd door Bakfietsje op 15-05-2024 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffe Dos
  • Laatst online: 22-05 21:50
Tieske[82] schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
Ik zag vorige week nog een Batavus Fier in de etalage staan bij Steven Koelewijn aan de Soesterweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 10:48
Bakfietsje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:04:
[...]

Je kunt gaan kijken naar een Batavus Fier, dat is 100% dezelfde fiets. Ik heb even voor je gezocht en er staat er een in Nijkerk en bij De Fietser in Ede
zit soms wel andere naaf op en ruimte voor 2 accus etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:41
Snuurtje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 10:42:
[...]

zit soms wel andere naaf op en ruimte voor 2 accus etc.
Naaf is hetzelfde, mits je traploze versnellingen hebt.

Ruimte voor 2 accu’s hebben deze modellen allemaal ( batavus fier, Winora 2 en Raleigh 2 ) althans de voorbereiding. Als je zelf 2 accu’s wilt plaatsen heb je de volgende onderdelen nodig :

1. 2e accu ( bosch powerpack )
2. Dual batterij kit ( bosch AM170620501 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
londemanmp schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:06:
[...]

Naaf is hetzelfde, mits je traploze versnellingen hebt.

Ruimte voor 2 accu’s hebben deze modellen allemaal ( batavus fier, Winora 2 en Raleigh 2 ) althans de voorbereiding. Als je zelf 2 accu’s wilt plaatsen heb je de volgende onderdelen nodig :

1. 2e accu ( bosch powerpack )
2. Dual batterij kit ( bosch AM170620501 )
Ja dat bedoel ik, ik zag bij de fier2 een paar keer een nexus 5 versnelling(oa hier. Ook op de pagina van winora uit 2023 staat nexus 5. In dit topic wordt met enviolo genoemd door mensen die m al ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
Een optie die er voor de Winora is en die ik ook veel zie op andere bakfietsen met de accu's aan de buiten kant, is een slot voor op de accu.

Wat is jullie mening over de noodzaak van die sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

xscyther schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:43:
Een optie die er voor de Winora is en die ik ook veel zie op andere bakfietsen met de accu's aan de buiten kant, is een slot voor op de accu.

De noodzaak is er niet totdat je accu is gestolen. Dat is een beetje een vergelijkbare vraag met: Moet je een 2e slot op je fiets doen?
Het antwoord op die vraag zal in Amsterdam zijn: “ ik zou er zelfs 3 sloten op doen”

Terwijl op het platteland gezegd zou worden: “je fiets hoeft hier niet op slot”.
( bij wijze van spreken he? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
xscyther schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:43:

Ligt er helemaal aan wat je woont. In grote/middelgrote steden zullen er meer accu’s gestolen worden dan in kleine dorpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
Zit er standaard op zo'n bosch accu al een slotje net als bij de babboe, of kun je die er altijd zo uittrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
TinusXIII schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ligt er helemaal aan wat je woont. In grote/middelgrote steden zullen er meer accu’s gestolen worden dan in kleine dorpjes.
Wij wonen in Utrecht. Helaas ook vaak genoeg, soms dagen lang, de sleutel in onze Babboe laten zitten en daar met veel geluk vanaf gekomen. Ik ben ergens benieuwd of de Winora en met name de Bosch accu misschien meer in trek is bij het gilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVisscher
Snuurtje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Ja dat bedoel ik, ik zag bij de fier2 een paar keer een nexus 5 versnelling(oa hier. Ook op de pagina van winora uit 2023 staat nexus 5. In dit topic wordt met enviolo genoemd door mensen die m al ontvangen hebben.
Ja klopt! wij hebben al een winora ontvangen en er zit een enviolo op. Ik weet eigenlijk niet of ik er nu werk van moet gaan maken of dat ik het maar voor lief moet nemen.

Voor de mensen die nog willen kiezen, zou ik ervan uit gaan dat er dus een enviolo versnelling op zit en geen shimano versnelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BVisscher
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVLxoxQK9XUesSlpMelTROph12c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d7QTsuTmo0nwF3BMOe6OMCzg.png?f=fotoalbum_large

Ik weet of sommige hier iets aan hebben maar ik wilde kijken of ik mijn Winora bakfiets kon registreren maar blijkt dat dit al gedaan is door Babboe op de site van mijn Babboe.
En er staat bij Exchange Certificate A 'Partially Complete'.
Zou dat betekenen dat we nog accessoires tegoed hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snuurtje
Die enviolo is de betere versnelling, dus das top.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roel1553
BVisscher schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:35:
[...]

Ja klopt! wij hebben al een winora ontvangen en er zit een enviolo op. Ik weet eigenlijk niet of ik er nu werk van moet gaan maken of dat ik het maar voor lief moet nemen.

Voor de mensen die nog willen kiezen, zou ik ervan uit gaan dat er dus een enviolo versnelling op zit en geen shimano versnelling.
Werk van maken? Hoezo? De Enviolo is een upgrade juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-05 12:02
AnnaMH schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Klopt het dat er maar 2 kinderen in deze bakfiets kunnen? Ook ik had de City E, waar 2 bankjes in kunnen. Twijfel nu wat ik zal kiezen, mijn bakfiets is vandaag opgehaald
Voor ik dit topic gelezen had hebben we bij het bestellen alles voor het 2e bankje (8715957568559) op internet gecheckt. De afmetingen, hoe ver de rail op de bodem doorloopt, etc. Wij hebben namelijk absoluut 4 zitplaatsen in de bak en 1 achterop nodig. Mijn conclussie was dat we het hoe dan ook passend konden maken, dus hebben 'm besteld. Voor zover ik zag is de bak van voren wel wat smaller aan de onderkant, maar het bankje is aan de onderkant ook een stuk smaller dan de bak. Mogelijk dat we een kier krijgen aan de achterkant, maar dat los je op met een kussentje, en waarschijnlijk moeten we de gordeltjes over de bakrand aan de balk vast maken.

Beenruimte nemen we op de koop toe, een zelfde operatie hebben we bij de babboe city-e gedaan destijds, ook geen geweldige beenruimte, maar het kan. Deze bak is langer, dus het is allicht minimaal even slecht. Ik vermoed dat het voordeel van de Winora is dat je door de rails onderin het bankje er makkelijker uit kan halen voor langere ritten met minder passagiers.

De volgende reactie van @Rtjdamen bevestigde mijn vermoeden zojuist:
Rtjdamen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:25:
...

Voor degene die zich afvragen voor het tweede bankje, er is geen officieel 2e bankje te koop, wel zou je via een batavus dealer een zelfde bankje kunnen bestellen als er al is, dat past maar volgens onze fietsenmaker is dat niet echt wenselijk ivm de beenruimte. Wij gaan er daarom een stoeltje achterop zetten, zo kan toch iedereen mee.
-----------

Overigens: Onze oude babboe is 18 april opgehaald, nog niks gehoord over de levering van de Winora.

[ Voor 5% gewijzigd door turniphead op 17-05-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
turniphead schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:51:
Beenruimte nemen we op de koop toe, een zelfde operatie hebben we bij de babboe city-e gedaan destijds, ook geen geweldige beenruimte, maar het kan. Deze bak is langer, dus het is allicht minimaal even slecht.
Is er iemand met een Winora die de binnenmaten (onder en bovenkant) kan meten? Ik ben we benieuwd waar de beenruimte op neer komt.En het is ook handig voor referentie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
Snuurtje schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:57:
Die enviolo is de betere versnelling, dus das top.
Is die traploos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:54
turniphead schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:07:
[...]

Is er iemand met een Winora die de binnenmaten (onder en bovenkant) kan meten? Ik ben we benieuwd waar de beenruimte op neer komt.En het is ook handig voor referentie voor de toekomst.
Zie robvanu in "Het grote Winora bakfiets topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
turniphead schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:51:
[...]

[...]

Voor ik dit topic gelezen had hebben we bij het bestellen alles voor het 2e bankje (8715957568559) op internet gecheckt. De afmetingen, hoe ver de rail op de bodem doorloopt, etc. Wij hebben namelijk absoluut 4 zitplaatsen in de bak en 1 achterop nodig. Mijn conclussie was dat we het hoe dan ook passend konden maken, dus hebben 'm besteld. Voor zover ik zag is de bak van voren wel wat smaller aan de onderkant, maar het bankje is aan de onderkant ook een stuk smaller dan de bak. Mogelijk dat we een kier krijgen aan de achterkant, maar dat los je op met een kussentje, en waarschijnlijk moeten we de gordeltjes over de bakrand aan de balk vast maken.

Beenruimte nemen we op de koop toe, een zelfde operatie hebben we bij de babboe city-e gedaan destijds, ook geen geweldige beenruimte, maar het kan. Deze bak is langer, dus het is allicht minimaal even slecht. Ik vermoed dat het voordeel van de Winora is dat je door de rails onderin het bankje er makkelijker uit kan halen voor langere ritten met minder passagiers.

De volgende reactie van @Rtjdamen bevestigde mijn vermoeden zojuist:

[...]

-----------

Overigens: Onze oude babboe is 18 april opgehaald, nog niks gehoord over de levering van de Winora.
Ergens in die Facebookgroep stond wel iemand die een winkel had gevonden die een tweede bankje voor de Winona kon leveren.

Hierbij een screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSv9el_Pn-pXOsmCmol6v1MBI1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tANCzOoLWQL5G1QRYi61RiEe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door TinusXIII op 17-05-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
TinusXIII schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Ergens in die Facebookgroep stond wel iemand die een winkel had gevonden die een tweede bankje voor de Winona kon leveren.
Ik zag het inderdaad, het gaat gewoon om het bankje voor de fier/fub 3 (8715957568559). Deze shop geeft aan dat die ook in fier/fub 2 past https://www.rahtour.nl/pr...winora-extra-bankje-bench. Ik vermoed eerlijk gezegd dat je wel wat moet zagen, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Ik maak me wel een beetje zorgen om het gebrek aan leveringen afgelopen tijd. Voor zover ik kan opmaken uit alle berichten is dit een beetje de stand van zaken:
- Er zijn afgelopen (~2?) weken geen Winora's meer uitgeleverd.
- Westerman geeft aan dat ze er genoeg hebben staan, maar geen orders van Babboe ontvangen om deze uit te leveren.

Zou Babboe deze leveringen on hold hebben gezet in afwachting van het een of ander?

Wat overigens ook verdacht vindt is dat de site van Winora waar Babboe naar verwijst voor meer details al een aantal weken een 404 geeft, is deze bewust offline gehaald? Via Babboe kom je nu in ieder geval niet aan duidelijke specs.

[ Voor 26% gewijzigd door Snuurtje op 17-05-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
Ik kan vanavond wel even kijken hoe het past als ik het bankje losmaak en voorin wil plaatsen. Ik zal het laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:45
Inderdaad.... ik heb op 18 april de Winora besteld tot op heden niets vernomen. Morgen is het dus een maand geleden. Klantenservice Babboe schiet ik niets mee op kunnen er niks over zeggen anders dan afwachten... had na het snelle ophalen goede hoop maar dat wordt nu wel met de dag minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
Snuurtje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:58:
Ik maak me wel een beetje zorgen om het gebrek aan leveringen afgelopen tijd. Voor zover ik kan opmaken uit alle berichten is dit een beetje de stand van zaken:
- Westerman geeft aan dat ze er genoeg hebben staan, maar geen orders van Babboe ontvangen om deze uit te leveren.

Zou Babboe deze leveringen on hold hebben gezet in afwachting van het een of ander?

Wat overigens ook verdacht vindt is dat de site van Winora waar Babboe naar verwijst voor meer details al een aantal weken een 404 geeft, is deze bewust offline gehaald? Via Babboe kom je nu in ieder geval niet aan duidelijke specs.
zo kom je er wel....
https://www.winora.com/nl...an1/?COLORCOM=navy%20matt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Thanks, maar waar de rear hub en shifters toch weer niet kloppen met wat tot nu toe uitgeleverd is. (dat is weliswaar beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Snuurtje schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:58:

Of ze zijn uitgeleverd bij mensen die niet dagelijks bezig zijn met het onderwerp en actief op Tweakers oid rondhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
jeroenkb schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:16:
[...]

Of ze zijn uitgeleverd bij mensen die niet dagelijks bezig zijn met het onderwerp en actief op Tweakers oid rondhangen?
haha ja misschien moeten wij ons ook gewoon stilhouden dan komt de fiets eerder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook de Winora besteld exact 4 weken geleden. Elke week of een paar keer per week bel ik even gezellig met Babboe op.

Deze week zeiden ze me dat ze aan het wachten waren tot er weer wat Winora's uit het buitenland geleverd zouden worden zodat ze deze weer konden uitleveren naar "ons".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanhoek
  • Laatst online: 16-06-2024
robvanu schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:02:
Zo, daar is-ie dan. Het is een fijne vervanging! Hierbij een vergelijking t.o.v. de Babboe e-City:

Voordelen:
- Hij voelt meer solide/stabiel. Lastig te beschrijven maar het voelt als één geheel i.p.v. losse onderdelen aan elkaar gemaakt.
- Geen derailleur maar een naafversnelling
- Traploos schakelen
- Accu kan opgeladen worden terwijl hij in de fiets zit
- De standaard zit vast tijdens het rijden en is niet aan het bungelen zoals bij de Babboe
- Het bankje is vrij te verschuiven op de rails (zie foto). Dit was bijvoorbeeld handig bij het vastmaken van de kussens, maar het voelt ook als een handig systeem voor eventuele andere accesoires.

Nadelen kan ik zo niet echt bedenken. Misschien de kleur, afhankelijk van je smaak. En het display is wat simpeler, je ziet niet hoeveel power de batterij momenteel levert bijvoorbeeld. En om de andere dingen te zien moet je switchen dmv de - knop lang in te houden.

Zoals je ziet is het bankkussentje prima compatible (kleurencombinatie valt over te twisten :D). De regentent niet.

En de afmetingen: de bak is op het breedste punt +/- 71 cm, en de fiets in zijn geheel is +/- 260 cm lang.

Mocht er iemand specifieke foto's/metingen/dingen willen weten, vraag gerust! Ik heb ook een vrij uitgebreide handleiding erbij gekregen dus als iemand daar nog iets uit wil weten, laat ook maar weten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoi Rob, dank voor deze nuttige review! Aangezien onze huidige Babboe City E net in onze schuur past ben ik heel benieuwd hoeveel de Winora naar achter ‘schuift’ als je hem op de standaard zet. Zou jij @robvanu dat wellicht eens kunnen meten? Dan kan ik precies kijken of de Winora op de standaard in onze schuur past. In de specificaties zie ik al dat de Winora 9 cm langer is dan de Babboe maar dat is nog zonder rekening te houden met het uitklappen van de standaard.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
BVisscher schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:04:
[Afbeelding]

Ik weet of sommige hier iets aan hebben maar ik wilde kijken of ik mijn Winora bakfiets kon registreren maar blijkt dat dit al gedaan is door Babboe op de site van mijn Babboe.
En er staat bij Exchange Certificate A 'Partially Complete'.
Zou dat betekenen dat we nog accessoires tegoed hebben?
Zal wel de beurt zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robvanu
rensvanhoek schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 22:21:
[...]

Hoi Rob, dank voor deze nuttige review! Aangezien onze huidige Babboe City E net in onze schuur past ben ik heel benieuwd hoeveel de Winora naar achter ‘schuift’ als je hem op de standaard zet. Zou jij @robvanu dat wellicht eens kunnen meten? Dan kan ik precies kijken of de Winora op de standaard in onze schuur past. In de specificaties zie ik al dat de Winora 9 cm langer is dan de Babboe maar dat is nog zonder rekening te houden met het uitklappen van de standaard.
Bedankt alvast!
Als ik met het stuur recht het voorwiel tegen de muur plaats en hem dan naar achteren trek op het standaard, is de achterkant op +/- 285 cm van de muur. Hij is dan (dus) 25 cm naar achteren gegaan.
Als je hem met het stuur helemaal gebogen tegen de muur doet en dan naar achteren trekt is daar 14 cm van te maken (dan stuur je het laatste gedeelte richting de muur dus wel schuin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEiO4tkbM63KmxQO4EXAknaSiOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGF3CQyXIjG0TCM8tk7p2j88.jpg?f=fotoalbum_large
Zo ver kan het bankje maximaal naar voren. Een tweede bankje moet dus wel passen, de beenruimte wordt dan echter wel krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

robvanu schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Zo ver kan het bankje maximaal naar voren. Een tweede bankje moet dus wel passen, de beenruimte wordt dan echter wel krap.
Dat bankje moet je dan toch omdraaien? En de kinderen achteruit laten rijden.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Vandaag iemand gesproken die een 3 wieler had van batavus fier

Helaas had deze meneer al binnen een jaar zijn heavy duty naaf doormidden ( binnenin ) en met garantie is deze vervangen uiteraard.

Ben benieuwd hoe dat straks zit met garantie van de Winora… moet je dan bij Babboe zijn ? ( als ze dan nog bestaan )

Ook nog de plaatselijke fietsenmaker gesproken maar die gelooft er ook helemaal niks van dat iedereen straks zo’n dure bakfiets heeft, en verwacht dat Babboe zich gewoon failliet laat verklaren en dat iedereen gewoon pech heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door londemanmp op 18-05-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:49
londemanmp schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:21:
Vandaag iemand gesproken die een 3 wieler had van batavus fier

Helaas had deze meneer al binnen een jaar zijn heavy duty naaf doormidden ( binnenin ) en met garantie is deze vervangen uiteraard.

Ben benieuwd hoe dat straks zit met garantie van de Winora… moet je dan bij Babboe zijn ? ( als ze dan nog bestaan )

Ook nog de plaatselijke fietsenmaker gesproken maar die gelooft er ook helemaal niks van dat iedereen straks zo’n dure bakfiets heeft, en verwacht dat Babboe zich gewoon failliet laat verklaren en dat iedereen gewoon pech heeft.
Enviolo garantie verloopt via enviolo zelf.
Elke FM die dealer daarvan is kan dit aanmelden.
Wel betaal je dan waarschijnlijk kosten voor ombouwen aan de FM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• londemanmp
Inmiddels gaan wij de 5e week wachten in.

1. Account aangemaakt op babboe.nl, je kan dan links in menu naar onder : mijn babboe
2. Elke dag bellen.

Gelukkig stond er vanmorgen in mijn babboe een order klaar voor levering. Niks in de mail maar gelukkig krijgen wij hem volgende week.

De fiets zal uiteindelijk omgebouwd worden naar een dubbele accu upgrade omdat wij heel veel fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

londemanmp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:38:

1. Account aangemaakt op babboe.nl, je kan dan links in menu naar onder : mijn babboe
2. Elke dag bellen.

Gelukkig stond er vanmorgen in mijn babboe een order klaar voor levering. Niks in de mail maar gelukkig krijgen wij hem volgende week.

De fiets zal uiteindelijk omgebouwd worden naar een dubbele accu upgrade omdat wij heel veel fietsen.
Hoeveel kostte dat extra?
En krijg je de enviolo of de nexus naaf?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris123
@londemanmp
Waar kon jij terugzien in jouw babboe account dat de order klaar staat voor levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
HellStorm666 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:10:
[...]

Hoeveel kostte dat extra?
En krijg je de enviolo of de nexus naaf?
Enviolo naaf, verwacht dat iedereen deze krijgt ( nexus is oud. )

De extra accu ( bosch powerpack500 + dual batterij kit ) gaan wij zelf aanschaffen via internet en montage doen wij ook grotendeels zelf alleen de aansluiting bij de bosch cargo line besteden wij uit.

- AM170620501 artikel nummer batterij kit
Iris123 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:16:
@londemanmp
Waar kon jij terugzien in jouw babboe account dat de order klaar staat voor levering?
Bij mijn orders, daar zie je dan de bestelde fiets en view order aanklikken dan zie je helemaal onderin of er een track trace order klaarstaat van westerman

Ik zal vanaf volgende week weer iedere dag bellen waar de accessoires blijven, zodat het Babboe drama afgesloten kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door londemanmp op 20-05-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xscyther
robvanu schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:03:
[Afbeelding]
Kan het bankje eruit, omdraaien en dan zo erin? Volgens mij kan je dan prima twee bankjes tegenover elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turniphead
londemanmp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Enviolo naaf, verwacht dat iedereen deze krijgt ( nexus is oud. )

De extra accu ( bosch powerpack500 + dual batterij kit ) gaan wij zelf aanschaffen via internet en montage doen wij ook grotendeels zelf alleen de aansluiting bij de bosch cargo line besteden wij uit.

- AM170620501 artikel nummer batterij kit

[...]

Bij mijn orders, daar zie je dan de bestelde fiets en view order aanklikken dan zie je helemaal onderin of er een track trace order klaarstaat van westerman

Ik zal vanaf volgende week weer iedere dag bellen waar de accessoires blijven, zodat het Babboe drama afgesloten kan worden.
Wat is het voordeel van de dual battery kit? Kan je niet net zo goed de extra batterij in de bak leggen en 'm verwisselen als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
turniphead schreef op maandag 20 mei 2024 @ 11:12:
[...]

Wat is het voordeel van de dual battery kit? Kan je niet net zo goed de extra batterij in de bak leggen en 'm verwisselen als het nodig is?
Voordelen :

1. 1000 watt in 1 keer. ( niet zo spannend )
2. 1000 watt opladen in 1 keer ( dus geen 2 laders ) ( zijn verbonden met elkaar )
3. Mooier aan de bak ( plek is daarvoor ingericht )

( te zien in onderstaande video, fiets is dezelfde alleen dan van batavus )
https://www.fietsvoordeel...iolo-elektrische-bakfiets

[ Voor 19% gewijzigd door londemanmp op 20-05-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
londemanmp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 07:38:

2. Elke dag bellen.

Njaaa! Dit klopt dus echt, ik zie bij ons staan dat hij vrijdag 24-05 geleverd wordt. Echter nog geen mail van gehad, maar dit is al top. Thanx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Roel1553 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 14:06:
[...]

Njaaa! Dit klopt dus echt, ik zie bij ons staan dat hij vrijdag 24-05 geleverd wordt. Echter nog geen mail van gehad, maar dit is al top. Thanx voor de tip.
En wanneer opgehaald?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1553
19 april
En heb nu ook net de bevestigingsmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Roel1553 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 15:30:
[...]

19 april
En heb nu ook net de bevestigingsmail
Hier hetzelfde. Wonen in Assen trouwens ( weet niet of dat invloed heeft op de route, zullen vast meer vrachtwagens hebben dan 1 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
londemanmp schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:37:
[...]

Hier hetzelfde. Wonen in Assen trouwens ( weet niet of dat invloed heeft op de route, zullen vast meer vrachtwagens hebben dan 1 )
Denk het niet, wij wonen midden in Limburg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Roel1553 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 17:56:
[...]

Denk het niet, wij wonen midden in Limburg haha
Hmm. Hier ook midden limburg maar nog geen mail/niks op de website

[ Voor 4% gewijzigd door Oxigeon op 20-05-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakfietsje
Hier ook nog niks te zien (toch bedankt voor de tip). Opgehaald en besteld op 15-5

[ Voor 1% gewijzigd door Bakfietsje op 21-05-2024 10:13 . Reden: Tikfout = een hele maand ernaast zitten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditisthijs
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb gisteren een mail gehad. Vrijdag krijgen wij de Winora geleverd (in Twente). De Babboe is 19 april opgehaald en dezelfde dag de Winora besteld.

Edit: Ik heb in mijn leveromschrijving staan als type: WINORA WINORA FUB 2W D.SPRUCE-MAT(ENV.... De volledige beschrijving is weggevallen maar het lijkt er dus op dat hier ook de Enviolo op zit zoals ook eerder is geleverd.

[ Voor 43% gewijzigd door ditisthijs op 21-05-2024 13:29 . Reden: extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris123
@londemanmp bedankt voor de tip! Ik zie het nu. Bij mij staat er nog niks weergegeven. Nog even geduld hebben.

Fijn om te horen dat er inmiddels al meer bericht hebben ontvangen over de levering! Het leek even stil, maar er worden dus wel weer fietsen uitgeleverd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1553
zijn er ook al mensen die de regentent hebben besteld? Ik heb er zojuist een besteld, maar viel me net wel iets op.... bij het zoeken naar de Winora regentent krijg ik een tent te zien die open is bij de aluminium stangen en de Batavus is dicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ij8WKT8TTSdsTKawVa-QCVMsAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x35tACgGNHmMpK1aVwD5R5ar.jpg?f=fotoalbum_large

Winora
https://www.cyclesport.nl...c2-bakfiets-zw-v10-r.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakfietsje
Roel1553 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:48:
zijn er ook al mensen die de regentent hebben besteld? Ik heb er zojuist een besteld, maar viel me net wel iets op.... bij het zoeken naar de Winora regentent krijg ik een tent te zien die open is bij de aluminium stangen en de Batavus is dicht.

[Afbeelding]

Winora
Ik zou zeggen dat de opening verstopt zit onder de flap van de regentent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xscyther
Roel1553 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:48:

Winora
Slecht op foto gezet bij die website. Het is dezelfde tent op de kleur na. Als je goed kijkt zit de tent aan de achterkant niet vast waardoor die omhoog komt. Gevalletje niet goed geïnstalleerd en daarmee een vertekend beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1553
xscyther schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Slecht op foto gezet bij die website. Het is dezelfde tent op de kleur na. Als je goed kijkt zit de tent aan de achterkant niet vast waardoor die omhoog komt. Gevalletje niet goed geïnstalleerd en daarmee een vertekend beeld.
Nou door die slecht foto heb ik hem nu wel ergens anders besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:37
Lijkt dus een beetje op ongeveer 5 weken levertijd te zitten op dit moment, als ik zo de reacties lees van opgehaald (19 april) en uitlevering (24 mei)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste