• GuyM
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19-04-2024
Hallo,
Ik heb een VP- installatie met 9 panelen van 405KP met optimizers en een hybride omvormer Solis RHI-4.6K-48ES-5KG met mogelijkheid tot 2 strings waarvan er nog 1 beschikbaar is. Volgens mijn installateur kan ik nog max 6 panelen bijleggen.
Mijn vraag is of ik deze zelf kan plaatsen en eenvoudig aankoppelen op de omvormer, of komt er méér bij kijken zoals het afstellen van de omvormer, bv. De app om op te volgen wordt dan allicht onbruikbaar maar dat vind ik geen punt. Die waarden zijn niet real time dus weiinig bruikbaar.
Bedankt.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Welkom :)
Volgens https://pimassetsprdst.bl...iginal/65/26/12936526.pdf is 'Aanbevolen maximale ingangsvermogen' 8 kW, wat neerkomt op 19 panelen van 405 Wp.
Zeker als een tweede string een andere kant op kijkt (oost vs west bijvoorbeeld) is dat helemaal niet raar.

Kan je dat zelf? Moeilijk is het niet, wel zorgvuldig werken.
Aan de omvormer zal niets ingesteld moeten worden.

Voor hulp bij de praktische invulling zijn foto's en details van de huidige situatie nodig, zie Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
De enige vraag die er is, is of de installateur het toelaat dat jij zelf aan je installatie werkt. Vraag dat even goed na.