Gelijke biedingen veiling in V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 16:42
Ik had iets geveild in V&A, echter hebben er twee mensen hetzelfde bedrag op hetzelfde tijdstip geboden en Tweakers heeft zelf een winnaar aangewezen.

Ik neem aan dat er iets niet helemaal in orde is met de code.

De bedoeling is dat er een hoogste bod uit de veling wordt verkregen en niet dat Tweakers winnaars aanwijst.

Ik zou zeggen dat wanneer er twee met hetzelfde bedrag uit komen dat ze beiden nog een bod kunnen uitbrengen todat daar dan de winnaar uit komt ( de eerste met een hoger bod).

Ik ga deze keer mee met de winnaar die Tweakers heeft aangewezen, maar dit hoort niet zo te werken.

Het ging in dit geval om deze advertentie:
v&a aangeboden: Microsoft Windows 95 (OEM, NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:40
De winnaar (bieder 1) heeft dan een hoger eindbod ingesteld dan bieder 2, als een derde bieder daaroverheen gaat (bod van bieder 1) maar zijn bod weer verwijderd dan eindigt het bod van bieder 1 gelijk met dat van bieder 2. Daar lijkt inderdaad een foutje te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Aangezien de het tijdstip niet zien blijft dit gissen. Maar wellicht kan @Kees hier iets over roepen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
Ja de bedoeling moet natuurlijk altijd zijn dat degene die wint ook degene met het hoogste bod is.

Probleem is natuurlijk ook de latency van netwerken.

Maar er moet altijd een eindbereking zijn van de biedingen en dan eventueel extra bieding rondes voor degenen met met het gelijke bod om tot een daadwerkelijk hoger eind bod te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-09 12:56
Zoals @Dagion aangaf is het systeem niet perfect. Dat kan ook niet omdat men een bod kan intrekken. Het vrijblijvende karakter van een veiling maakt dat Tweakers wel een winnaar aan kan wijzen, maar de bieder is niet verplicht het product voor die prijs te kopen. Ook hoeft de verkoper het product niet voor het winnende bod te verkopen. De achterliggende code vervolgens 'de schuld' geven lost in mijn ogen weinig op - het blijft een kwestie van overeenkomen/mensenwerk. In het ergste geval kan je iedereen met het hoogste gelijke bod een groepsDM sturen of een nieuwe veiling starten.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevenhuis
Het gaat hier niet over schuldigen aanwijzen, maar over melding maken van een proces wat oneffenheden creërt.

Laten we ons wat socialer opstellen en kijken naar hoe dit probleem opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De search geeft al ruim 10 jaar verschillende meldingen van dit probleem, met 2 even hoge biedingen als oudste die voorbij komt (juli 2012) , waar Fout in het veiling mechanisme? (ook uit die periode) voorbij komt en die eindigde met
zeef schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 02:34:
Afgehandeld dus. :) In TWK 7.0 en later gaan we deze bugs fixen. ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevenhuis
Ja ik kan mij herinneren dat ik het al eerder tegengekomen ben.

Toch eens tijd om het te fixen want het staat een beetje amateuristisch als zoiets simpels als een veiling niet goed werkt
Pagina: 1