Fout in het veiling mechanisme?

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 19:18
Ik ben iets aan het veilen, met dit resultaat, wie is nu de hoogste bieder?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/65878884/Veilingfout.jpg

ad:
V&A aangeboden: Gainward GeForce GTX 570 1280MB Phantom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
In dit soort gevallen hebben beide gebruikers hetzelfde maximum bod ingesteld en in dit geval heeft krrptd eerder €200,- ingesteld.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
Ah ok thx, is wel belangrijk voor de afwikkeling, misschien handig om deze informatie bij de veiling aanmaak weer te geven.

Ik ben ook niet overtuigt of dit door biedende partijen als een acceptabele situatie wordt gezien, omdat zo'n regel er niet een is die in een fysieke veiling veel wordt toegepast/voorkomt en als rechtvaardig wordt gezien?
Het is een vorm van eerste komt eerste maalt regel, maar niet een die je bewust overweegt tijdens het instellen van het maximale bod.

[ Voor 59% gewijzigd door EnderQ op 03-07-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als ik er nu naar kijk, zou je eigenlijk gewoon je maximum bod niet moeten kunnen bieden, aangezien dat gelijk is aan het huidige bod. Aangezien 50ct de stapgrootte is, zou de 2e bieder dus op €199,50 uit moeten komen. Dan heb je wel een 2e bod dat lager is en later gedaan, maar je hebt wel een duidelijke winnaar.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
Dirk schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:52:
Als ik er nu naar kijk, zou je eigenlijk gewoon je maximum bod niet moeten kunnen bieden, aangezien dat gelijk is aan het huidige bod. Aangezien 50ct de stapgrootte is, zou de 2e bieder dus op €199,50 uit moeten komen. Dan heb je wel een 2e bod dat lager is en later gedaan, maar je hebt wel een duidelijke winnaar.
Ah ik snap het zo zorg je er meteen voor dat er niet getest kan worden wat het max bedrag is.*
(edit: dit was een hersenspinsel naar eigen implementatie idee, is volgens mij nooit aan de orde)

De waarneming achteraf is misschien verwarrend zonder uitleg.

Edit:
Het is opgelost door de aangegeven regel te hanteren, dit werd niet vol enthousiasme (geen problemen verder) ontvangen...

[ Voor 17% gewijzigd door EnderQ op 04-07-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 13:49
Afgehandeld dus. :) In TWK 7.0 en later gaan we deze bugs fixen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.