Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Ik heb dit in het verleden vaker gezien; 2 Tweakers die beide hetzelfde bedrag op een advertentie hebben geboden; V&A aangeboden: Racestuur + PC racegames
Volgens mij komt dit voor als beide users gebruik maken van auto-bid met hetzelfde maximum?

Als verkoper weet ik nu niet wie van de 2 eerder bood. De ene staat lager (=eerder), maar bij de andere staat een ouder tijdstip vermeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zie ook Fout in het veiling mechanisme?

Als ik 't goed begrijp zou Sjoerd gewonnen hebben, maar wacht gerust even een mening van iemand die hier meer over weet van af ;)

edit:

Flatout _O_ Zo veel uren mee verknoeid! :P

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 24-07-2012 21:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 17:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, 2 bieders met hetzelfde maximum. Degene die bovenaan staat wint, want die heeft als eerste dat maximum geboden. Overigens krijg je daar ook automatisch bericht van na afloop van de veiling.

[ Voor 24% gewijzigd door Dirk op 24-07-2012 21:32 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Zou het niet moeten zijn dat als gebruiker A zijn maximum op €25 heeft staan, gebruiker B niet onder de €25 moet kunnen bieden? Of is het idee dat gebruiker B niet mag weten wat het max van A is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Als gebruiker a 100 euro bied
en gebruiker b bied 80 euro

staat bij beide 80 euro genoteerd, echter gebruiker A staat bovenaan omdat deze bereid is hoger te bieden.

Thats it...

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 17:41

Sick Nick

Drop the top!

Zou je dan niet het ebay systeem moeten gebruiken, dat gebruiker A dus iets hoger bied dan B met 81 ipv 80?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:26

FlipFluitketel

Frontpage Admin
mveijden schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:41:
Als gebruiker a 100 euro bied
en gebruiker b bied 80 euro

staat bij beide 80 euro genoteerd, echter gebruiker A staat bovenaan omdat deze bereid is hoger te bieden.

Thats it...
Niet dus. Zoals ik in het door RobIII genoemde topic al aangeef hebben beide gebruikers hetzelfde maximale bedrag ingesteld alleen heeft de gebruiker die bovenaan staat het eerder ingesteld.
Als het zo zou zijn zoals jij schetst wordt er automatisch door gebruiker a een hoger bod geplaatst (tot het maximale bedrag wat hij/zij heeft ingesteld).

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-07-2012 20:14 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik ben toch wel eens anders uitgekomen in een veiling.

Stond ik bovenaan met een matchend bod terwijl mijn ingestelde maximum nog niet bereikt was. ;)

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoe lost eBay de weergave van dit probleem op? Zij hebben met hetzelfde probleem te maken. Een veiling wordt ook op eBay gewonnen door de gebruiker die het eerst het bod doet bij gelijke maximum biedingen. Wordt er in dat geval door de verliezende gebruikers niet doorgeboden tot hun maximum bod of wordt er een melding geplaatst dat de eerste bieder de veiling wint als er meerdere gebruikers zijn met een gelijk maximum bod?

Ik vind het bij ons op zich niet onduidelijk omdat het tijdstip van de bieding wordt vermeld. Niet doorbieden zal er mogelijk voor zorgen dat de gebruikers die later het maximum bod plaatsten zich zullen afvragen waarom er niet tot het maximum wordt doorgeboden. Anderzijds is het wel zo dat er geen nieuw hoger bod wordt geplaatst nadat de user die het eerst de bieding deed zijn virtuele handje opstak. Als de analogie van een real world veiling wordt gevolgd zou er niet doorgeboden moeten worden.
Pagina: 1