RenePetty schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:17:
[...]
Dit lees ik nu op internet :
Ik citeer
Een hoofdschakelaar van 40 Ampere in een groepenkast is ruim voldoende als deze achter een 1-fase hoofdaansluiting met een capaciteit van 1x 25 of 1x 35 Ampere of bij een 3-fase hoofdaansluiting van 3x 25 Ampere van de netbeerder zijn aangesloten.
Einde citaat
Ja, dat klopt, als je het hebt over een normaal aangesloten 1-fase schakelaar op een 1 fase hoofdaansluiting,
of als het gaat over een 3-fase schakelaar op een 3-fase hoofdaansluiting.
Maar niet nu in jouw situatie met doorgekoppelde fases.
Dan kan de 16A teruggeleverde stroom op één van de ‘fases’, plus de 35A uit het net, beiden opgeteld verbruikt worden op een van de andere twee fase-aansluitingen van de hoofdschakelaar, waardoor door dat deel van de schakelaar 51A kan gaan lopen. En daar is ie niet voor geschikt.
Maar goed, ik was even terug aan het lezen, en dit probleem wat ik hier benoemde is ook al door minstens een stuk of drie andere mensen hier eerder benoemd.
Ik noem daarbij meteen nog even twee aanvullende problemen:
- Je hebt 2x2000W omvormers aangesloten op 1x16A automaat. Beetje krapjes eigenlijk.
- Je schrijft dat de kast voorbereid is voor de aankomende 3-fase aansluiting… Maar: dan heeft die kookgroep daar niks meer te zoeken!!
Die hoort niet thuis in een 3-fase kast.
Dus vreemd dat die installateur wel initieel er een kookgroep ingezet heeft, en niet meteen een volwaardige 3-fase groep. (en dan tijdelijk overbrugd voor 1-fase gebruik of zo)
Gaat ie die straks dan vervangen? Dat moet dan wel namelijk…
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!