Na aanvang van mijn eerste topic ben ik er wel uit welke buiten unit ik wil qua verbruik, echter de binnen unit blijf ik over twijfelen.
Mijn uitgangspunt is dat hij zo laag mogelijk moet kunnen kunnen draaien vandaar de keuze van de desbetreffende buiten unit (SRC ZSX-W 20/25) en derhalve dus geen multisplit. Echter zou ik toch graag meerdere ruimtes willen mee pakken (woon en werkkamer met groot gat waar nog geen glazen schuifdeur is), wat dus een beetje tegenstrijdig is;
---
Meest standaard oplossing
Natuurlijk moet er gewoon een airco boer langs komen met goed advies (ook qua geluid) en moet ik het bij de VVE etc goed laten keuren, maar toch ben ik benieuwd of ik wellicht iets over het hoofd zie / de 'Gulden middenweg' dus een aardig idee is (vloer of kanaal unit)?
Momenteel gebruik ik de Ecoflow Wave 2 (zo'n 280w opgenomen vermogen om de werkkamer voldoende warm/koud te houden in het voor en na jaar) maar die is .. tamelijk luid in gebruik en vrij houtje-touwtje geïnstalleerd
Mijn uitgangspunt is dat hij zo laag mogelijk moet kunnen kunnen draaien vandaar de keuze van de desbetreffende buiten unit (SRC ZSX-W 20/25) en derhalve dus geen multisplit. Echter zou ik toch graag meerdere ruimtes willen mee pakken (woon en werkkamer met groot gat waar nog geen glazen schuifdeur is), wat dus een beetje tegenstrijdig is;
---
Meest standaard oplossing
- Is een of twee normale muur cassettes.
- Redelijk wat vreeswerk (gedoe & kosten)
- Of één unit voor beide ruimtes (niet meest zuinig)
- Of multisplit
(niet meest zuinig/ ultra laag peddelen)
- Een kanaal unit (werkt dat überhaupt met die zuinige buiten unit?) in de hoge kast weg werken die drie kanalen met dempers bijna het hele huis mee neemt.
- Duur
- Heeeeuel veel vrezen, hakken, zagen en koof-en
- Een vloer unit of een kanaal unit die beide ruimtes (in het geval van de kanaal unit beide apart aan te sturen/dempen?) verwarmd/koelt.
- Evt duurder dan een normale muur cassette
- Maar wel enkel één a twee gaten in de muur laten maken dus veel makkelijker te installeren
Natuurlijk moet er gewoon een airco boer langs komen met goed advies (ook qua geluid) en moet ik het bij de VVE etc goed laten keuren, maar toch ben ik benieuwd of ik wellicht iets over het hoofd zie / de 'Gulden middenweg' dus een aardig idee is (vloer of kanaal unit)?
- Het gaat mij voornamelijk om zo laag mogelijk stroom verbruik.
- Het gaat mij er voornamelijk om de werkkamer (~11m2) te verwarmen en koelen, maar het zou zonde zijn als je toch verduurzaamd niet ook de woonkamer (~23.5m2) mee te kunnen nemen..
Momenteel gebruik ik de Ecoflow Wave 2 (zo'n 280w opgenomen vermogen om de werkkamer voldoende warm/koud te houden in het voor en na jaar) maar die is .. tamelijk luid in gebruik en vrij houtje-touwtje geïnstalleerd