Radiators vervangen door wandgemonteerde Jaga's, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Mijn vraag

Hoe monteer ik in deze situatie Jaga radiatoren in deze situatie?
En dan specifieker het leidingwerk natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ybVcGaS0wpv8oLEqfY_Ykxn5Ac4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHHJnKlB268mUiKSrMFQXwHM.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihYf9-uHrGS6MWCAqA-bikif_Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6OVcEBme0Xn9eqaVxhREDT08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-ELD6X_rpPHQPNLimaGNiAJ7GQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRbLVLmzzjri7t1HAJ66J6UL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcSgDS4P_xBG_9u9ck0Os5S7QUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mw6cIn0cEcJhdIs6jSZU9yaz.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de huidige radiatoren kan dat dus prima achterlangs.
Dit waren oorspronkelijk twee kamers maar zijn samengevoegd. Een radiator ipv twee
lost het leiding probleem ook niet op en is ook niet aan te raden toch? Je wilt onder ieder raam een radiator hebben?
Zat zelf te denken om de leidingen dan maar onder de Jaga's te leiden maar dat gaat er belabberd uitzien.
Ik wil de Jaga's eigenlijk tegen de wand hebben. Dus geen situatie op pootjes.

Wie heeft er een goed voorstel? :*)

[ Voor 21% gewijzigd door m.eddy op 06-04-2024 10:46 ]

Beste antwoord (via m.eddy op 07-04-2024 09:54)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:52
m.eddy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:32:
Maar normaal gesproken onder elk raam een radiator toch? Of 1 iets grotere?
Radiator heeft inmiddels niks meer met raam te maken. Dat was vroeger handig want enkel glas/koudeval/warmte toevoegen.
Ik neem aan dat je inmiddels HR glas hebt minimaal. Hang die radiator waar je wilt. Neem een Jaga die dezelfde capaciteit heeft als de twee radiatoren die je nu hebt en je bent klaar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arievz
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Ik zou in beide situaties de 2 radiatoren vervangen door 1 convector, dat scheelt al een hoop leidingwerk.
De laatste 2 foto's: kan de leiding recht omhoog vanaf de knie? Anders inderdaad onderlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:52
m.eddy schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:32:
Radiator heeft inmiddels niks meer met raam te maken. Dat was vroeger handig want enkel glas/koudeval/warmte toevoegen.
Ik neem aan dat je inmiddels HR glas hebt minimaal. Hang die radiator waar je wilt. Neem een Jaga die dezelfde capaciteit heeft als de twee radiatoren die je nu hebt en je bent klaar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-06 06:42
Ik kan je dit topic aanraden.
Jaga aansluitsets gaan óf naar beneden óf naar de muur toe (infrezen vaak).
Als je je huidige leidingwerk wil gebruiken zal je dus out of the box moeten met bijvoorbeeld een Heimeier eclipse in de aanvoer en een regutec in de retour. Verder is het niet moeilijk.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:23
@wheli ik zou zelfs de e-clipse + regutec aanraden. Kost minder, makkelijker in te regelen (e-clipse is drukonafhankelijk) en ook nog eens flexibeler in keuzes.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.eddy
  • Nu online
Ronald schreef op zondag 7 april 2024 @ 23:09:
@wheli ik zou zelfs de e-clipse + regutec aanraden. Kost minder, makkelijker in te regelen (e-clipse is drukonafhankelijk) en ook nog eens flexibeler in keuzes.
Bedankt voor de info :)
De e-clipse zie ik overal in de shops. Wat bedoel je met de regutec in dit verband?
Sorry still learning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
regutec is een afsluiter voor de retour.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
@Ronald ik snap niet helema wat je bedoelt. Ik suggereerde toch ook een eclipse in de aanvoer en een regutec in de retour? Of bedoel je een onderblok waar beide in zitten zo op die manier goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
@wheli ik suggereer alleen dat het zelfs de voorkeur is, omdat het betere functionaliteit biedt dan het jaga aansluit setje wat ook nog meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Ah zo, dan begrijp ik je :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:20

ErikKo

Rippie

In deze categorie heb ik het volgende topic gebookmarked. Ik ga dit seizoen ook onze radiatoren vervangen met Jaga's. Nogmaals dank aan @Ronald voor de duidelijke fotos en informatie over leidingmaten en aansluitsets.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2218612

[ Voor 3% gewijzigd door ErikKo op 14-04-2024 09:50 ]

Pagina: 1