Ik zit me een groot dilemma waar ik qua Google niet echt keihard een antwoord op vind:
Ik wil aan de hybride warmtepomp (hele huis) en airconditioning (master bedroom), maar twijfel wat beter/goedkoper is.
Optie 1: Een hybride warmtepomp (ik denk aan de Quatt) en een aparte airconditioning installatie.
Voordelen hiervan: totaal goedkoper, twee aparaten (dus een kapot, doet de ander het nog), ene werkt in winter, andere in zomer, dus totaal langere levensduur?
Nadelen: twee buitenunits
Optie 2: Een Hybride warmtepomp met koelfunctie. Bv van Daikin.
Voordelen: één buitenunit.
Nadelen: extra apparaat bij ketel, totaal duurder in aanschaf.
Ik neig dus naar optie 1 maar zie ik dingen over het hoofd? Redeneer ik oke, of kortzichtig/dom/vals zuinig?
Hoor graag jullie feedback!
Ik wil aan de hybride warmtepomp (hele huis) en airconditioning (master bedroom), maar twijfel wat beter/goedkoper is.
Optie 1: Een hybride warmtepomp (ik denk aan de Quatt) en een aparte airconditioning installatie.
Voordelen hiervan: totaal goedkoper, twee aparaten (dus een kapot, doet de ander het nog), ene werkt in winter, andere in zomer, dus totaal langere levensduur?
Nadelen: twee buitenunits
Optie 2: Een Hybride warmtepomp met koelfunctie. Bv van Daikin.
Voordelen: één buitenunit.
Nadelen: extra apparaat bij ketel, totaal duurder in aanschaf.
Ik neig dus naar optie 1 maar zie ik dingen over het hoofd? Redeneer ik oke, of kortzichtig/dom/vals zuinig?
Hoor graag jullie feedback!