Ik ben opzoek voor wat advies omtrent het inrichten van mijn thuisnetwerk in mijn koopwoning.
Tot op heden in appartementjes alles opgelost met standaard modem en wat losse kabels trekken maar nu zou ik het graag in 1 keer goed doen in mijn nieuwe woning.
Hiervoor heb ik al een poging gedaan om mijn huiswerk te doen doormiddel van de zoekbalk, deze post dient dan ook vooral als huiswerk controle
* Heb ik iets verkeerd begrepen?
* Mis ik nog iets?
Wat context. Het gaat om een 2 onder 1 kap woning uit de jaren 80. Veel kabels lopen door pvc buizen. Ik wil graag d.m.v. de telefoonkabels nieuwe utp kabels trekken en wandoutlets maken in de meeste kamers.
Hardware/kabel keuze
* Unify6+ Access points (heb er al 1 en ben daar erg tevreden over)
* Heb al 1 8 port poe switch van Ubiquiti, mogelijk een grotere aanschaffen voor uitbreid mogelijkheid
* Advies over patchpanel, switch, kabel etc is altijd welkom. Maar zodra de architectuur rond is ga ik wel weer op het forum speuren naar hardware advies
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lre9eiGy9bQLNwkjjKgacyy6.jpg?f=user_large)
Toelichting op tekening
Ik heb een Zyxel modem van Odido met een 2Gbit verbinding
Modem naar switch met patchkabel, vanuit switch patchkabels naar patchpanel
Vanuit patchpanel stugge kabels naar utp inbouwdozen in de kamers.
In woonkamer en zolder een dubbele kabel zodat ik de AP kan aansluiten (en direct voorzien van POE)
Openstaande vragen
* Doe ik iets verkeer/Vergeet ik iets?
* Advies voor patchpane plaatsen in meterkast?
Tot op heden in appartementjes alles opgelost met standaard modem en wat losse kabels trekken maar nu zou ik het graag in 1 keer goed doen in mijn nieuwe woning.
Hiervoor heb ik al een poging gedaan om mijn huiswerk te doen doormiddel van de zoekbalk, deze post dient dan ook vooral als huiswerk controle
* Heb ik iets verkeerd begrepen?
* Mis ik nog iets?
Wat context. Het gaat om een 2 onder 1 kap woning uit de jaren 80. Veel kabels lopen door pvc buizen. Ik wil graag d.m.v. de telefoonkabels nieuwe utp kabels trekken en wandoutlets maken in de meeste kamers.
Hardware/kabel keuze
* Unify6+ Access points (heb er al 1 en ben daar erg tevreden over)
* Heb al 1 8 port poe switch van Ubiquiti, mogelijk een grotere aanschaffen voor uitbreid mogelijkheid
* Advies over patchpanel, switch, kabel etc is altijd welkom. Maar zodra de architectuur rond is ga ik wel weer op het forum speuren naar hardware advies
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Lre9eiGy9bQLNwkjjKgacyy6.jpg?f=user_large)
Toelichting op tekening
Ik heb een Zyxel modem van Odido met een 2Gbit verbinding
Modem naar switch met patchkabel, vanuit switch patchkabels naar patchpanel
Vanuit patchpanel stugge kabels naar utp inbouwdozen in de kamers.
In woonkamer en zolder een dubbele kabel zodat ik de AP kan aansluiten (en direct voorzien van POE)
Openstaande vragen
* Doe ik iets verkeer/Vergeet ik iets?
* Advies voor patchpane plaatsen in meterkast?