Geen beeld vanuit docking station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supowah
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-05 18:00
Mijn vraag
Mijn situatie is als volgt.
Ik heb 3 monitoren die verbonden zijn aan een kvm switch.
Daarnaast is de kvm switch verbonden met een dell docking station.
Vanuit de desktop kan ik gebruik maken van de 3 monitoren

Even wat plaatjes erbij die visualiseren wat vergemakkelijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7RmNmeH_JhBVfmOJ4_k54Nr7Ts4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zyc8p6uakEycHxiOdENR8ye6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY02OD15ZcFJn5yxDMPzb1pO2FQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QIhXJPc2IfmqISTSpdjuKud.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0roEUyPrWSw5eV2-B4zuTNjKsQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y0eIp82zQ977bbKiYz6KdYah.jpg?f=user_large

Alles is als volgt aangesloten:
Waar input A2 staat op de kvm switch is mijn desktop aangesloten.
Input A1 zijn de kabels aangesloten die verbonden zijn met het dockingstation.
Helemaal links waar OUT A staat zijn de aansluitingen voor de monitoren, om beeld te krjgen via de 2 dp poorten maak ik gebruik van de 2 wavlink dp2hdmi adapters. Dit werkt prima voor de desktop

Echter wanneer ik de laptop aansluit en van de desktop naar de laptop switch krijg ik alleen via de hdmi poort op de docking station beeld.
De 2 dp poorten geven geen beeld. De laptop ziet de monitoren wel maar geeft geen beeld door.
In apparatenbeheer zijn de monitoren ook te zien

Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop Win10 pro
Laptop HP probook 450 G8 met usb c over displaypoort ondersteuning Win11 pro
Dockingstation van dell wd19s
KVM switch van het plaatje
3 HP 27er monitoren met helaas alleen hdmi en vga aansluitingen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit forum gezocht naar een soortgelijk probleem. Helaas zijn die niet identiek aan mijn opzet
Nieuwste firmware van de dockingstation geinstalleerd
Laatste driver GPU geinstalleerd
Dockingstation mee naar werk genomen en 3 schermen erop aangesloten en alledrie werkten
1 monitor aan de hdmi aansluiting van de dockinstation gekoppeld en 1 direct aan een hdmi poort van de laptop, en laptop aan dockingstation gekoppeld dmv van usb c aansluiting. Op deze manier kan ik gebruik maken van 2 monitoren , plus het scherm van de laptop.
Héél veel gegoogled naar oplossingen

De laptop kan 4 schermen ondersteunen.
Hoop dat het niet een te lang verhaal is om te lezen. Mijn intentie is om een goede beschrijving van het probleem te geven.

Dus om een lang verhaal kort te maken.
Het probleen lijkt erop dat de kvm switch het signaal niet goed naar de dockingstation doorspeelt, want zoals eerder vermeld als ik schermen die wel een dp aansluiting hebben connect heb ik beeld zoals op mijn werk getest.

Hopelijk heeft iemand een soortgelijk opzet en herkent men dit probleem en nog mooier natuurlijk hier een oplossing voor heeft.

Ik weet inmiddels na veel gegoogled en videos bekeken te hebben dat er alternatieve oplossing maar zou graag gebruik van mijn huidige apparatuur willen maken zonder weer in andere hardware te moeten investeren.

Groetjes,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:39
Wat is de resolutie van de schermen die je aan probeerd te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Je zou nog even kunnen proberen het dock te updaten en de driver te installeren:
Dock firmware: https://www.dell.com/supp...l-wd19s-130w-dock/drivers

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
@supowah
En hier de specs en output van de schermen die je aansluit op de dell dockingstation:
https://www.dell.com/supp...e-3e6f3835d2ea&lang=en-us

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supowah
@justahuman 1920 x 1080 60 hz so nothing fancy

@magic_nl zoals eerder vermeld onder "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" heb ik dat al gedaan

@Soundstorm2010 thx voor die link maar die had ik idd ook al bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:31
Wat voor adapters zijn het precies? Ze moeten namelijk actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supowah
@White Feather het zijn actieve adapters. Je had me geadviseerd in dit topic Heb ik een adapter nodig

Het beeld via de desktop word prima weergegeven alleen als ik switch naar de laptop geven de 2 dp poorten van de DS geen beeld. Ook niet als ik bv 1 van de monitoren met de actieve adapter aan een dp poort van de DS koppel

Het maakt geen verschil als KVM en DS met elkaar verbonden zijn dmv van dp kabels, of dat ik een van moniteren met zo'n actieve adapter direct op de DS aansluit.

Laptop herkent in beide situaties de moniter maar geen beeld weergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 12:07
Wacht even, hoe heb je de boel nou aangesloten op je werk?
Want hier lijk je te zeggen dat je een van de schermen rechtstreeks op de laptop aansluit.
Dockingstation mee naar werk genomen en 3 schermen erop aangesloten en alledrie werkten
1 monitor aan de hdmi aansluiting van de dockinstation gekoppeld en 1 direct aan een hdmi poort van de laptop, en laptop aan dockingstation gekoppeld dmv van usb c aansluiting. Op deze manier kan ik gebruik maken van 2 monitoren , plus het scherm van de laptop.
Dat is NIET hetzelfde als alles door de USB-C poort sturen.

Ik vermoed dat je tegen een limitatie van de laptop aanloopt (dit ligt over het algemeen aan de GPU) hoeveel displays deze kan aansturen door de USB-C poort, kan alleen geen HP support info er over vinden zoals je wel voor de dock hebt.
Je zegt welliswaar dat de laptop 4 schermen kan, maar ik denk dat je dat mogelijk verkeerd interpreteert en/of jouw laptop misschien toch niet de specs heeft die dat zou kunnen, er zijn veel variaties in de specs voor dit type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:31
Heb je wel beeld als je een monitor rechtstreeks aan de laptop hangt via USB-C?

En de schermen waarmee je op je werkt hebt getest, waren dat HDMI-schermen of Displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:29
Werken de adapters verder wel? Heb je bijvoorbeeld geprobeerd om een monitor met de HDMI>DP adapter er aan op een DP-aansluiting van jouw pc aan te sluiten? Geeft het scherm dan wel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supowah
@Dieks77

1.) Dit was op mijn werk getest===>Dockingstation mee naar werk genomen en 3 schermen erop aangesloten en alledrie werkten

2) dit is mijn thuis situatie===> een monitor aan de hdmi aansluiting van de dockingstation gekoppeld en 1 direct aan een hdmi poort van de laptop, en laptop aan dockingstation gekoppeld dmv van usb c aansluiting. Op deze manier kan ik gebruik maken van 2 monitoren , plus het scherm van de laptop.

Het is geen kwestie van limitatie want als ik bv maar 1 monitor op de dockingstation aansluit heb ik hetzelfde probleem. Wordt herkent door de laptop maar geen beeld

Zie SS dat de laptop 4 schermen ondersteund

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeKAF0t7FUjFLRfyGfHa-0GQMJE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJzkS93fyl78HILxIfameUxJ.jpg?f=fotoalbum_large

@White Feather Ik kan een monitor niet direct via usb c aansluitingen aan de laptop omdat mijn monitoren alleen hdmi en vga aansluitingen hebben. Als ik een monitor direct via de hdmi poort op de laptop hdmi poort aansluit dan heb ik beeld.

De schermen op mijn werk hebben display poorten aansluitingen

@jazzozo de adapters werken, want via de desktop kan ik wel gebruik maken van alle drie schermen. Het probleem is niet de pc maar de laptop. Niet dat de laptop zelf een probleem is natuurlijk, maar ik bedoel de weergave van beeld ernaar toe

[ Voor 3% gewijzigd door supowah op 22-03-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supowah
Hi,

Dit topic mag gesloten worden. Ik heb een alternatief methode gevonden om alles werkend te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:21

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Het is op Tweakers gebruikelijk om dan die alternatieve methode ook te duiden, zodat anderen die dit topic vinden ook wellicht geholpen zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supowah
@magic_nl

Omdat al mijn monitoren 2 hdmi aansluitingen hebben heb ik de KVM switch ertussen uit gehaald.
Vervolgens heb ik mijn pc direct met de monitoren verbonden, en mijn monitoren met het docking station.
Ik had wel 3 hdmi to displayport kabels nodig om alles werkend te krijgen maar die had ik al in huis dus dat scheelde.

Ik switch nu tussen pc en laptop door de input source op de monitoren te veranderen.
Pagina: 1