Mijn vraag
Mijn situatie is als volgt.
Ik heb 3 monitoren die verbonden zijn aan een kvm switch.
Daarnaast is de kvm switch verbonden met een dell docking station.
Vanuit de desktop kan ik gebruik maken van de 3 monitoren
Even wat plaatjes erbij die visualiseren wat vergemakkelijkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zyc8p6uakEycHxiOdENR8ye6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QIhXJPc2IfmqISTSpdjuKud.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y0eIp82zQ977bbKiYz6KdYah.jpg?f=user_large)
Alles is als volgt aangesloten:
Waar input A2 staat op de kvm switch is mijn desktop aangesloten.
Input A1 zijn de kabels aangesloten die verbonden zijn met het dockingstation.
Helemaal links waar OUT A staat zijn de aansluitingen voor de monitoren, om beeld te krjgen via de 2 dp poorten maak ik gebruik van de 2 wavlink dp2hdmi adapters. Dit werkt prima voor de desktop
Echter wanneer ik de laptop aansluit en van de desktop naar de laptop switch krijg ik alleen via de hdmi poort op de docking station beeld.
De 2 dp poorten geven geen beeld. De laptop ziet de monitoren wel maar geeft geen beeld door.
In apparatenbeheer zijn de monitoren ook te zien
Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop Win10 pro
Laptop HP probook 450 G8 met usb c over displaypoort ondersteuning Win11 pro
Dockingstation van dell wd19s
KVM switch van het plaatje
3 HP 27er monitoren met helaas alleen hdmi en vga aansluitingen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit forum gezocht naar een soortgelijk probleem. Helaas zijn die niet identiek aan mijn opzet
Nieuwste firmware van de dockingstation geinstalleerd
Laatste driver GPU geinstalleerd
Dockingstation mee naar werk genomen en 3 schermen erop aangesloten en alledrie werkten
1 monitor aan de hdmi aansluiting van de dockinstation gekoppeld en 1 direct aan een hdmi poort van de laptop, en laptop aan dockingstation gekoppeld dmv van usb c aansluiting. Op deze manier kan ik gebruik maken van 2 monitoren , plus het scherm van de laptop.
Héél veel gegoogled naar oplossingen
De laptop kan 4 schermen ondersteunen.
Hoop dat het niet een te lang verhaal is om te lezen. Mijn intentie is om een goede beschrijving van het probleem te geven.
Dus om een lang verhaal kort te maken.
Het probleen lijkt erop dat de kvm switch het signaal niet goed naar de dockingstation doorspeelt, want zoals eerder vermeld als ik schermen die wel een dp aansluiting hebben connect heb ik beeld zoals op mijn werk getest.
Hopelijk heeft iemand een soortgelijk opzet en herkent men dit probleem en nog mooier natuurlijk hier een oplossing voor heeft.
Ik weet inmiddels na veel gegoogled en videos bekeken te hebben dat er alternatieve oplossing maar zou graag gebruik van mijn huidige apparatuur willen maken zonder weer in andere hardware te moeten investeren.
Groetjes,
Mijn situatie is als volgt.
Ik heb 3 monitoren die verbonden zijn aan een kvm switch.
Daarnaast is de kvm switch verbonden met een dell docking station.
Vanuit de desktop kan ik gebruik maken van de 3 monitoren
Even wat plaatjes erbij die visualiseren wat vergemakkelijkt.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Zyc8p6uakEycHxiOdENR8ye6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QIhXJPc2IfmqISTSpdjuKud.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y0eIp82zQ977bbKiYz6KdYah.jpg?f=user_large)
Alles is als volgt aangesloten:
Waar input A2 staat op de kvm switch is mijn desktop aangesloten.
Input A1 zijn de kabels aangesloten die verbonden zijn met het dockingstation.
Helemaal links waar OUT A staat zijn de aansluitingen voor de monitoren, om beeld te krjgen via de 2 dp poorten maak ik gebruik van de 2 wavlink dp2hdmi adapters. Dit werkt prima voor de desktop
Echter wanneer ik de laptop aansluit en van de desktop naar de laptop switch krijg ik alleen via de hdmi poort op de docking station beeld.
De 2 dp poorten geven geen beeld. De laptop ziet de monitoren wel maar geeft geen beeld door.
In apparatenbeheer zijn de monitoren ook te zien
Relevante software en hardware die ik gebruik
Desktop Win10 pro
Laptop HP probook 450 G8 met usb c over displaypoort ondersteuning Win11 pro
Dockingstation van dell wd19s
KVM switch van het plaatje
3 HP 27er monitoren met helaas alleen hdmi en vga aansluitingen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit forum gezocht naar een soortgelijk probleem. Helaas zijn die niet identiek aan mijn opzet
Nieuwste firmware van de dockingstation geinstalleerd
Laatste driver GPU geinstalleerd
Dockingstation mee naar werk genomen en 3 schermen erop aangesloten en alledrie werkten
1 monitor aan de hdmi aansluiting van de dockinstation gekoppeld en 1 direct aan een hdmi poort van de laptop, en laptop aan dockingstation gekoppeld dmv van usb c aansluiting. Op deze manier kan ik gebruik maken van 2 monitoren , plus het scherm van de laptop.
Héél veel gegoogled naar oplossingen
De laptop kan 4 schermen ondersteunen.
Hoop dat het niet een te lang verhaal is om te lezen. Mijn intentie is om een goede beschrijving van het probleem te geven.
Dus om een lang verhaal kort te maken.
Het probleen lijkt erop dat de kvm switch het signaal niet goed naar de dockingstation doorspeelt, want zoals eerder vermeld als ik schermen die wel een dp aansluiting hebben connect heb ik beeld zoals op mijn werk getest.
Hopelijk heeft iemand een soortgelijk opzet en herkent men dit probleem en nog mooier natuurlijk hier een oplossing voor heeft.
Ik weet inmiddels na veel gegoogled en videos bekeken te hebben dat er alternatieve oplossing maar zou graag gebruik van mijn huidige apparatuur willen maken zonder weer in andere hardware te moeten investeren.
Groetjes,