Maar, even serieus: heb jij sollicitatiegesprekken gevoerd waarbij gevraagd werd om jouw loonstrook? En heb je die met alle plezier laten zien? En wat heeft je dat opgeleverd?
bij loongeschillen is het écht niet zo ongehoord om te duiden wat volges jou een redelijke beloning is
als jij bij een onderhandeling komt met ja maar bij mijn huidige werk kreeg ik ook al...
dan moet je niet gek opkijken dat men dat graag wil checken
je zult de eerste niet zijn die door
jokken meer loon probeert te krijgen
beter had je een aantal relevante vacatures erbij gehaald en gezegd dit is wat kennelijk normaal is dus dit verdien ik ook te krijgen
ik heb als sociaal professional wel wat ervaring in het begeleiden naar werk van mensen met bepaalde positie en hulpvraag. ik ben ook werkzaam geweest bij ren advocaat die actief was in arbeidsrecht zaken
dus ik vind het opmerkelijk dat je halve zinnen quote en rare vergelijkingen maakt
of dat je bepaalde dingen afdoet als niet relevant terwijl ze juist ontzettend relevant zijn
vragen om bewijs na een claim is gewoon niet onredelijk
ik sprak laatst nog iemand die met hr ontwikkel target had afgesproken voor een bepaalde loonstijging tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek al
deze persoon was zo zeker van dr eigen kunnen dat ze ervan uitging dat ze na enkele maanden al het gewenste loon zou krijgen en was ook bescheiden genoeg om te weten/begrijpen dat de werkgever daar anders over dacht
dit soort dingen gebeuren vaker vooral bij niet overweldigende portfolios of referenties
[
Voor 78% gewijzigd door
i-chat op 04-07-2024 07:36
]