Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Affakkelen van zonneenergie. Hoe gaan we dat doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Wegens de beweging op de energiemarkt, heb ik steeds minder zin meer om de aandeelhouders te spekken. We gaan hier binnenkort in het hele huis aircos installeren voor verwarmen en verkoelen.
Met het voorlopig in stand houden van de salderingsregeling kan ik daarmee in de winter het huis met de electriciteit van de zomer verwarmen. En in de zomer kunnen we er gelijk mee verkoelen.
Met ons verbruik van 2200 kWh per jaar (nu, zonder aftrek van zonneenergie) en 16 panelen (400 Wp) hebben we flink overschot.

Maar ja. Hoe gaan we zorgen dat het overschot opkomt? Zijn er al Tweakers die verwarmen en koelen met de gedachte uiteindelijk op 0 uit te komen? Zijn er tweakers die een convectorkachel in de tuin hebben staan in zomer wanneer het huis onder 20 graden is gekomen? Maar verbruik je dan in de zomer niet al teveel om in de winter te kunnen verwarmen? Hoe prognotiseren jullie dit?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt me goed om eens hier te kijken: Eigen verbruik zelf opgewekte electra verhogen (autonomie?)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Modbreak:Hier hebben we al een bestaand topic voor: Eigen verbruik zelf opgewekte electra verhogen (autonomie?)

Of bijv. Het schaamtevrije cop=1 topic

Ik sluit daarom dit topic.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 11-03-2024 14:26 ]

Dit topic is gesloten.