Knap dat je allemaal conclusies zit te maken basis 2 posts van TS.unezra schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 07:21:
[...]
*ALS* het voor de rechter komt.
Maar er is geen sprake van een verstoorde arbeidsrelatie, er is sprake van vermeend disfunctioneren door TS, in de ogen van WG van TS. Als dat op papier staat (waar ik wel vanuit ga), kan WG het niet opeens gooien op "verstoorde arbeidsrelatie", zeker niet als TS gewoon diens werk blijft doen.
WG zal eerst moeten aantonen dat er werkelijk sprake is geweest van disfunctioneren, een verbetertraject hebben moeten aanbieden, kans op verbetering, etc, etc, etc. 12-18 maanden verder is er misschien een keer een uitspraak van een rechter dat de arbeidsovereenkomst ontbonden kan worden.
Al die tijd heeft WN gewoon salaris ontvangen. Pas *daarna* zou die 1/3e in gaan en dan over de periode *tot dan*. Dus ook dat traject kost WG gewoon minimaal een jaarsalaris.
Dat mag, vind ik, best worden meegenomen in de eis die TS stelt.
Tegelijkertijd snap ik ook dat zo'n traject lang en zwaar kan zijn, TS daar helemaal geen zin in heeft en daarom kiest voor een lagere inzet die sneller afgehandeld kan worden. Financieel misschien niet de beste optie, mentaal gezien misschien wel. Zeker als WG van TS rare spelletjes gaat spelen omdat "TS moeilijk doet". Helaas ook iets dat vaker voor komt.
Ik lees Iemand die niet op zijn plek zit en dit ook uitstraalt. Dan kan je wel een jaar zitten rommelen met een dossier opbouw. Maar als TS eigenlijk ook al de handdoek in de ring had gegooid.
Dan is de constatering van de werkgever vervelend, maar wel terecht dat er geen chemie is. En als er van beide kanten geen wil is om het te proberen. Nou dan is een VSO prima.
MarcF1 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:31:
Goedenavond allen,
Mijn werkgever wilt dat ik vertrek nadat ik 13 maanden voor hem gewerkt hebt.
De reden is dat ik volgens hem niet voldoe. Helaas, maar ik voel me er eerlijk gezegd ook niet echt thuis.
MarcF1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:43:
Even nog wat toelichting;
Destijds ben ik vanuit een vaste aanstelling overgestapt naar dit bedrijf. Aangezien men mij graag wou,
heeft men mij direct een dienstverband onbepaalde tijd aangeboden. Ook de lease auto heb ik vrij kunnen uitzoeken (bij mijn vorige werkgever moest deze reotur).
Daarna was het de eerste periode wennen, maar eind vorig jaar had ik mijn draai nog niet gevonden.
Het heeft met de cultuur en sfeer binnen het bedrijf te maken. En de chemie met mijn leidinggevende is er niet helemaal. Dus ik had al een besluit genomen om rond te gaan kijken. (halverwege februari).
Toch had ik zijn voorstel niet verwacht. Hi had wel wat moeite om het verworden.
Onder de streep wil ik netjes uit elkaar gaan (zo ben ik zelf) en wil gewoon dat de VSO redelijk is.