Duco energy comfort 325 icm Home Assistant

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 22:33

icecreamfarmer

en het is

SASKIN schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:26:
[...]

Je kunt ze ook dicht zetten, maar dat wordt niet aangeraden..
Hoe bedoel je?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• mysense
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:59
Is het wellicht ook mogelijk om het stroomverbruik van de duco te gaan meten?
Ik overweeg het te meten via een slimme stekker en dan een powercalc library item aan te maken. Maar misschien geeft duco dit ook wel direct door?

https://github.com/bramstroker/homeassistant-powercalc

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 19:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Er is geen Power waarde in mijn DucoBox Energy Comfort 325 met de Communication Print (0000-4251).

Alle sensoren die beschikbaar zijn heb ik geïmplementeerd in mijn HACS Component.

Heb de mijne gewoon aan een uitvoering: HomeWizard Energy Socket aangesloten voor stroomgebruik.

Home Assistant Configuratie V&A

• mysense
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-05 16:59
bedankt voor de snelle reactie big-guy. Ik gebruik zelf de esp32 integreatie van kokx maar verwacht dat daar het zelfde antwoord voor geld.

De powercalc integratie zou je in staat stellen het stroomverbruik virtueel te meten. Maar om dat goed te kunnen doen heb ik waarschijnlijk de debiet en druk waardes nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTKOp6yHKA9RAMTSV9Rx4I3stRY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dGASnpUbWdGmL3g97PBRZuUE.png?f=user_large

Momenteel heb ik alleen de fanspeed en ik denk dus niet genoeg om het via powercalc virtueel te meten

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 19:43

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
@mysense, denk dat het te installatieafhankelijk is om een accurate virtuele berekening te maken. Debiet is instelbaar, maar de druk wordt volgens mij niet gemeten in de Duco zelf. En je kan ook installaties hebben met regelbare kleppen waardoor het extra variabel is.

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1 2 3 Laatste