Ai ai ai…. 30k voor een Aygo willen wegleggen met geld dat je niet hebt.

Vaak bu'j te bang!
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
Top advies joh!Jeroenzer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:37:
Lekker doen man, als je het kan betalen en jij hebt er vrede mee, DOEN!
Wij Nederlanders hebben altijd een mening en spare dit en spare dat.
Mijn vader had veel geld gespaard, 3 weken geleden overleden, geld kan je niet meenemen.
Geniet van je nieuwe auto.
Begrijpend lezen is ook lastig...t14wo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:11:
[...]
Top advies joh!![]()
Leven alsof elke dag de laatste is.
offtopic:
En huilen als je dan toch blijft leven.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....
In jouw geval kan je het ook zien dat je vader jou dit advies geeft, inclusief een zak geld. Dat is natuurlijk ook wat waard.Jeroenzer schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:14:
[...]
Begrijpend lezen is ook lastig...
Ik zeg toch als je het kan betalen en er vrede mee hebt dan doen.
Het laatste wat ik zeg is gewoon dat je niet constant op je centen moet zitten.
Verwijderd
Je doet alsof het een gegeven is dat je 8.9% krijgt als je belegt.Gelukszoekr schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:23:
Draai het eens om. Als jij elke maand 500 belegt, dan zal je ook ongeveer die 8.9% krijgen. Dan ziet het er zo uit na die 64 maanden.
[Afbeelding]
Dus doe jezelf een lol. Ga nog eens 64 maanden net zo goedkoop rijden als je nu doet, en beleg tegelijkertijd zo'n bedrag. Je toekomstige jouw zal je voor eeuwig dankbaar zijn
Het gemiddelde rendement van de S&P index over de afgelopen 30 jaar is 10% per jaar.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:20:
[...]
Je doet alsof het een gegeven is dat je 8.9% krijgt als je belegt.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Verwijderd
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." - Albert Einstein 1948Gelukszoekr schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:24:
[...]
Het gemiddelde rendement van de S&P index over de afgelopen 30 jaar is 10% per jaar.
Dus dan maar geld lenen? Liever de garantie op verlies dan een relatief grote kans op winst?Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:26:
[...]
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." - Albert Einstein 1948
Verwijderd
Dat zeg ik toch nergens? Ik reageer op iemand die advies geeft om te beleggen met bijna de garantie dat hij 9% rendement zal halen.Gelukszoekr schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:30:
[...]
Dus dan maar geld lenen? Liever de garantie op verlies dan een relatief grote kans op winst?
Ik geef geen garanties. Ik stel dat je ongeveer dat percentage wel kan verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:52:
[...]
Dat zeg ik toch nergens? Ik reageer op iemand die advies geeft om te beleggen met bijna de garantie dat hij 9% rendement zal halen.
Ze staat op mijn adres ingeschreven bij de gemeente. Ik ben de hoofdbewoner en het contract staat op mijn naam. De woningbouw heeft toen mijn verteld dat ik als hoofdbewoner kan blijven. Maar ze zegt dat ze hier niet zal blijven stel dat er iets gebeurtValorian schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:46:
[...]
Off topic: zijn jullie ervan bewust dat de keuze om jouw vriendin niet bij de woningbouw aan te melden als medehuurder én geen geregistreerd partnerschap aan te gaan er voor zorgt dat zij bij jouw overlijden direct op straat staat? Just a thought...
[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 28-02-2024 14:00 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Fixed that.ID-College schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:15:
Ach laat die jongen toch. Hij wil het graag en is er blij mee.. Prima toch. Zo te lezen heeft ie de middelen heeft ie de middelen niet om het te betalen. Ik zou zeggen: veel rijplezier! Soms mag jejezelf best een keer verwennen
Als je dan Einstein quote, zoek dan ook even op wat hij het achtste wereldwonder noemt. https://www.morningstar.n...ente-op-rente-effect.aspxVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:26:
[...]
"In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst." - Albert Einstein 1948
Een tweedehandsauto is geen nieuwe auto. Ik weet niet wat voor beschadigingen er op deze auto zijn, maar een paar kleine gebruikskrasjes kan je wellicht gewoon wegpolijsten. Ook kan je overleggen met de dealer om dit soort issues te laten maken. Ik ruil auto's eigenlijk nooit in, maar verkoop ze particulier omdat je er dan meer voor krijgt. Het is wel meer gedoe en als je niet kan handelen, dan moet je er vooral niet aan beginnen.Van der Berg schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 01:56:
Ik heb vorige week woensdag een proefritje gemaakt om ook de tweedehands markt te vergelijken. Een Aygo bouwjaar 2021 €12.700 met 38.000 KM en mijn eigen wilde die garage voor €750. Mijn collega was mee gekomen. Proefrit in orde. Maar ik vond €750 te laag en daarnaast had die auto kleine krasjes en de passagiers stoel was een beetje gescheurd en er zaten opeens andere doppen aan de wielen.
En waarom hecht je daar waarde aan? Jij moet in de auto rijden en moet het een fijne auto vindne. Tenzij jouw collega echt kennis heeft van auto's (iets meer dan even tegen de bandjes trappen en dan bepalen of het een goede auto isMijn collega zei me, als ik jou was zou ik deze niet kopen.
Omdat die 3x zo duur is misschien? Je kan ook andersom denken... Als het nieuwe van de auto af is en het eerste krasje er op zit, kan je ook denken "waarom ben ik niet voor die 3x goedkopere Aygo" gegaan.Ik denk straks, waarom ben ik niet voor de Aygo X gegaan.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
6,4% rente is elke maand bijna 200 euro betalen aan rente (nog bovenop de aflossing, MRB, verzekering, onderhoud, km-kosten, ...). Als je spaargeld hebt, dan zou ik dat altijd aanspreken. Waarom geld wegzetten tegen 3% terwijl je aan de andere kant meer dan 6.4% betaald? Ik zie de logica niet...Van der Berg schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:48:
Ik ga zeer waarschijnlijk niet voor de 8.9%. Mocht ik het doen is dat via Freo 6.4% en ik denk erover toch een deel van mijn spaargeld in te zetten.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Beleggen moet je enkel doen met geld dat je "over" hebt en je een eventueel verlies kan dragen. Kan je dat niet, dan moet je vooral niet gaan beleggen. Dan kan je beter een 1-jaar deposito nemen (via Raisin heb ik daar 4,3% rendement) en dan heb je gegarandeerd rendement met heel weinig risico (als je zorgt dat je onder het deposito garantiestels valt). Maar TS heeft volgens mij niet zoveel geld over. Anders ga je niet lenen tegen dergelijke tarieven...Gelukszoekr schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:02:
In mijn beleving zijn mensen angstig te beleggen omdat er een risico zit. Dus doen ze maar niks, maar dan weet je zeker dat er ook niks opgebouwd wordt
Of je er nu voor kiest om te beleggen of sparen, het is altijd met geld dat over is. Geld in een deposito is al helemaal met geld dat je voorlopig niet nodig hebt, je kan er immers gedurende de looptijd niet meer bij. Het heeft meer te maken met een stukje risicobereidheid.BugBoy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:49:
[...]
Beleggen moet je enkel doen met geld dat je "over" hebt en je een eventueel verlies kan dragen. Kan je dat niet, dan moet je vooral niet gaan beleggen. Dan kan je beter een 1-jaar deposito nemen (via Raisin heb ik daar 4,3% rendement) en dan heb je gegarandeerd rendement met heel weinig risico (als je zorgt dat je onder het deposito garantiestels valt). Maar TS heeft volgens mij niet zoveel geld over. Anders ga je niet lenen tegen dergelijke tarieven...
De enige echte
Dat is dus het gekke, als ik de posts van TS goed begrijp heeft hij dat wel, maar wil hij daar niet aankomen.BugBoy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:49:
[...] Maar TS heeft volgens mij niet zoveel geld over. Anders ga je niet lenen tegen dergelijke tarieven...
[ Voor 16% gewijzigd door Lapa op 28-02-2024 15:43 ]
Dat is inderdaad ook niet heel logisch. Maar dat heb ik zelf ookValorian schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:40:
@Lapa
Ik snap het ook niet helemaal. Zelfs als hij al zijn spaargeld in de auto zou stoppen dan zou hij bij problemen alsnog een PL kunnen afsluiten. Dat is beter dan bij voorbaat al een PL om geld "achter de hand" te houden voor eventuele problemen
Maar goed, ik snap wel meer niet. Zoals waarom iemand een Aygo uit 2010 met een restwaarden van +/- 1000 euro nog all-risk heeft verzekerd...
Wat denk je er dan op te krijgen? Bij inruil op een nieuwe gaat dat niet veel meer zijn. Het komt uit de lengte of de breedte.Van der Berg schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 01:56:
en mijn eigen wilde die garage voor €750. Mijn collega was mee gekomen. Proefrit in orde. Maar ik vond €750 te laag
Dan maak je hele vreemde financiële keuzes. Het is goed een buffer te hebben, maar die buffer is wel een beetje fictief als je er een PL voor nodig hebt om die aan te houden. Als je tegen 6% leent en je hebt geld voor 3% staan, dan gooi je gewoon 3% weg. Dan kan je nog beter je buffer wegsnoepen en gaan lenen als het echt moet. Dan heb je dat rendementsverlies enkel als je het geld nodig hebt.Lapa schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:43:
Dat is dus het gekke, als ik de posts van TS goed begrijp heeft hij dat wel, maar wil hij daar niet aankomen.
Als je maandelijks netto 1.200 euro spaart, dan zou die in 3 jaar de auto bij elkaar gespaard hebben. Als dat werkelijk klopt, dan had hij echt geen PL nodig gehad om de auto te kopen. Ik ken ook mensen die beweren zoveel te sparen, maar die spreken ook maandelijks hun spaargeld aan. Iedereen moet zelf weten wat die met z'n geld doet, maar ik vind de verschillende beweringen van TS niet helemaal met elkaar stroken. Het leest bij mij heel erg om bevestiging te krijgen voor wat die wil doen. Dat snap ik niet. Als je er zelf achter staat moet je het doen en anders niet.Zeker omdat TS maandelijks best een aardig bedrag spaart (1200 als ik het goed begrijp), dus als z'n wasmachine en vaatwasser dezelfde dag stuk gaan hoeft hij maar één maand niet te sparen en dan kan hij dat gewoon opvangen.
Heel veel mensen vinden hun auto het pareltje op Marktplaats, omdat ze er zelf nooit wat mee hebben gehad en het een erg betrouwbare auto vinden. Voor de koper is het gewoon een oude auto met een hoge kilometerstand. Je ziet vaak dat verkopers een onrealistisch hoge prijs willen hebben die niet marktconform is. Dat is de auto voor hen waard, maar niet voor een ander.TheBrut3 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:10:
Wat denk je er dan op te krijgen? Bij inruil op een nieuwe gaat dat niet veel meer zijn. Het komt uit de lengte of de breedte.
Er is niks mis met een Aygo X. Denk dat hij in dat segment 1 van de betere auto’s is. Ook 1 van de duurdere trouwens. Maar dat is tegenwoordig ook wel een beetje Toyota eigen. Wat dat betreft is het wel gewoon een serieuze auto in zijn segment. Ik vind hem persoonlijk wel echt te klein. Maar smaken verschillen.Van der Berg schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 02:09:
[...]
Een Aygo is een serieuze auto. Ik rij er met plezier mee. De Aygo X is gebaseerd op en gebouwd op de Yaris Cross platform en de Aygo X is ook degelijke auto. Ik ga voor de Premium uitvoering en deze heeft alle denkbare opties erbij zoals de Lexus en een cabrio met mijn uitvoering neem ik.
Op de Aygo X Premium uitvoering zelfs met 18-inch banden. Premium Audio JBL speakers met subwoofer 300W
TS krijgt nog zorgtoeslag. Dan verdien je niet veel, NOFI. Daar past een auto van 28k ook eigenlijk niet bij.Fr33z schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 05:19:
Gezien alles wat je beschrijft (zeer goedkope huurwoning, 2 mensen met prima inkomen) begrijp ik totaal niet waarom het geld om een wagen te kopen er niet gewoon is (door sparen etc).
Als je het geld niet wil aanraken, kijk dan naar een deposito. Dan pak je makkelijk het dubbele rendement met 0 risico. Staat het wel een jaar vast, maar je hebt vast niet je hele buffer ineens nodig. 2% rendement is echt heel laag. Met inflatiecorrectie slinkt het zelfs...Van der Berg schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:35:
Ik denk erover, over mijn spaargeld. Maar dat wil ik apart houden. Daarnaast spaar ik al 2 jaar €200 per maand naast €1000 dat ik zelf spaar bij Delavoor als ik straks met pensioen ben. Ik heb al een aardig bedrag opgebouwd met 2% netto rente. Die kan ik ook eventueel later misschien inzitten
Daar zitten we allang. Lenen voor een uitbouw , keuken, dakkapel of zelfs PV is bijna de normaalste zaak van de wereld. En eens, dat zijn dan geen consumptieve goederen maar een lening is een lening en gewoon weer een deuk in je maandelijks vrij te besteden bedrag.Badderbeest schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:32:
..
Wat is er tegenwoordig toch mis met gewoon even sparen? We glijden steeds meer af richting de Amerikaanse standaard waarbij het brede midden voortdurend diep in de comsumptieve schulden zit. Je leven lang werken voor de woekerwinsten van de geldverstrekkers.
Neen, dank u.
Ga toch even sparen, doe jezelf een groot plezier.
Als je maandelijks 1200 spaart maar in december voor 10k naar Curacao gaat jaarlijks spaar je dus geen 1200 per maand inderdaad.BugBoy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:30:
[...]
[...]
Als je maandelijks netto 1.200 euro spaart, dan zou die in 3 jaar de auto bij elkaar gespaard hebben. Als dat werkelijk klopt, dan had hij echt geen PL nodig gehad om de auto te kopen. Ik ken ook mensen die beweren zoveel te sparen, maar die spreken ook maandelijks hun spaargeld aan.
Eens. Ik kreeg maar 8k voor mijn 2015 blueHDI cactus in 2020. Paar dagen later zag ik hem voor 10k staan ergens. Inruilen is gemak maar niet de beste prijs.BugBoy schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:35:
[...]
Een auto met die leeftijd wordt door het systeem gehaald en gaat naar een opkoper. Dat bedrag krijg je en dat zal nooit hoog zijn. De opkoper heeft vaak ook nog kosten aan zo'n auto, want die koopt hem feitelijk ongezien. Dat risico gaat allemaal ten koste van de prijs. Bij die leeftijd kan je beter particulier verkopen, maar dan moet je wel zin hebben aan het "gedoe". Inleveren bij de dealer is ook een stukje comfort en daar betaal je voor.
Helemaal mee eens. Hoe mooi, snel, groot, high tech je nieuwe auto ook is, na één maand ben je eraan gewend. En koop altijd een auto voor jezelf en niet voor de buitenwereld, uiteindelijk ben jij het die rekeningen moet betalen.123RR schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:30:
Welke meerwaarde heeft een nieuwe AygoX a 25K (excl. financieringskosten) t.o.v. een jong gebruikte compacte auto?
Voor de 10-15K kun je van alles vinden, genoeg A of B segmenters te vinden van een paar jaar oud met weinig kilometers op de klok en genoeg opties erop.
Vuistregel 1: hoe kleiner (en lichter) hoe goedkoper een auto is in gebruik.
Vuistregel 2: groter is comfortabeler.
Vuistregel 3: ga voor een Toyota, Suzuki, Mazda, Kia of Hyundai. Dan heb over het algemeen de kleinste kans op gedonder, tevens vaak langere fabrieksgarantie. Europese auto kan ook, maar die moet je wat kritischer selecteren.
Een nieuwe is leuk, maar na een paar weken is het nieuwe eraf en is het gewoon een gebruiksvoorwerp.
En als laatste, zo’n nieuwe AygoX ziet er leuk uit, maar het blijft een boodschappenauto. Prima als dat een bewuste keuze is en je het geld ervoor (over) hebt. Maar een knettergekke keuze als je er een dure financiering voor moet afsluiten.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
[ Voor 116% gewijzigd door twain4me op 02-03-2024 10:12 ]
Is dit niet fraude gevoelig? Je geeft ze een koppeling van jouw bank. Kunnen ze er niets mee doen? Je hoort vaak over oplichting op deze manier en geld wordt overgemaakt enzo.Jouw rekeninggegevens. Deze lever je gemakkelijk aan door in te loggen bij jouw bank. Zo wordt er eenmalig een koppeling gemaakt waardoor Freo de bij- en afschrijvingen van alle rekeningen op dezelfde, overzichtelijke manier krijgt aangeleverd. Daardoor hoef je geen rekeningafschriften te downloaden, om deze vervolgens aan Freo door te sturen.
Ik ga het de lening bij Freo nemen met 6.4% vast en niet via Toyota tussenpersoon met 8,9% vastJouw inkomensgegevens. Met de Freo Aanlever App lever je gemakkelijk de benodigde documenten bij ons aan. Deze app verzamelt jouw financiële en persoonlijke gegevens direct bij het UWV, de Belastingdienst en Mijnpensioenoverzicht.nl. Zo heb je geen gedoe met losse documenten.
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 04-03-2024 15:53 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Alleen al op basis van bovenstaande: DOE.HET.NIET.Van der Berg schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:46:
Ik ben bij Freo doorgekomen door de screenming en alles is goedgekeurd. Ik heb nog niets ondertekend
Alleen bij het aanleveren van de documenten heeft het mij weer in twijfel gebracht, waarom?
[...]
Is dit niet fraude gevoelig? Je geeft ze een koppeling van jouw bank. Kunnen ze er niets mee doen? Je hoort vaak over oplichting op deze manier en geld wordt overgemaakt enzo.
Ook vragen ze:
[...]
Ik ga het de lening bij Freo nemen met 6.4% vast en niet via Toyota tussenpersoon met 8,9% vast
Ik kon het niet beter zeggen denk ikGalaxis schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 16:05:
Wat een negativiteit qua financieren zeg. Hij is draagkrachtig genoeg , anders krijgt hij de lening niet bij de bank, dus het inkomen is er naar. Gewoon lekker financieren die handel als hij de spaarcenten er niet voor heeft maar wel financieel draagkrachtig genoeg is.
Ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die per jaar maar dan 100K verdienen, er op los leven als god in Frankrijk, 20K op de bank hebben voor nood , de rest allemaal op maken en van het leven genieten. Die financieren gewoon auto's van 60K en tikken dat in 4 jaar af en halen dan weer een andere.
Dat is toch voor iedereen zijn eigen keuze ? Bij ieder topic wat hier weer komt begint dezelfde discussie hier altijd maar weer dat je niet moet financieren en negativiteit alom.
Hij krijgt het van de bank , dus draagkrachtig genoeg. Waarom hij die 25K niet heeft gespaard in die tussentijd , geen idee ? Misschien spaart hij modeltreinen, gaat 4x per week uit eten of 6x per jaar op vakantie. Who cares. Eindeloze discussie hier altijd over dat financieren slecht is.
[ Voor 4% gewijzigd door fredkroket op 04-03-2024 17:26 ]
Even ter informatie, de Aygo x is nog een stuk kleiner, zeker van binnen, dan de gewone Yaris.Van der Berg schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 02:09:
[...]
Een Aygo is een serieuze auto. Ik rij er met plezier mee. De Aygo X is gebaseerd op en gebouwd op de Yaris Cross platform en de Aygo X is ook degelijke auto. Ik ga voor de Premium uitvoering en deze heeft alle denkbare opties erbij zoals de Lexus en een cabrio met mijn uitvoering neem ik.
Op de Aygo X Premium uitvoering zelfs met 18-inch banden. Premium Audio JBL speakers met subwoofer 300W
Nee, zo snel gaat het allemaal niet
[ Voor 13% gewijzigd door Van der Berg op 10-03-2024 13:06 ]
[ Voor 53% gewijzigd door Strijpje op 10-03-2024 18:10 ]
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen heeft TS de knoop nog helemaal niet doorgehakt, laat staan een auto besteldStrijpje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:24:
Desondanks hoop ik dat de TS blij is met de auto en wens hen nog vele veilige kilometers!
[ Voor 11% gewijzigd door Van der Berg op 10-03-2024 14:34 ]
De rest blijft helemaal niet hetzelfde, je gaat er enorm op achteruit omdat je tenminste 200 euro per maand afschrijving moet tellen de eerste paar jaar. En dat met een auto die na 7 jaar niks meer waard is omdat dan iedereen elektrisch wil gaan rijden.Van der Berg schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:27:
De auto is nog niet besteld en ik heb nu ruim de tijd om nogmaals goed over alles te denken. Het voordeel tegenover tweedehands auto's, niet dat dit slecht is maar ik rij dan in een nieuwe auto. Mijn kosten blijven bijna gelijk.
Ik heb een berekening gedaan voor mijn nieuwe Aygo X Premium uitvoering Cabrio en kwam uit met Allrisk verzekerd met Inzittenden + 3 jaar aanschafwaardegarantie kom ik uit op €611 per jaar uit en bij mijn huidige Aygo betaal ik voor Allrisk verzekerd met Inzittenden erbij €430,43 per jaar. Ik betaal per jaar vooruit. Daar ga ik €180 per jaar meer betalen inclusief 10 jaar schade vrije jaren. De rest blijft hetzelfde.
Voor mijn huidige Aygo betaal ik per kwartaal €73 aan wegenbelasting
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Het is nog maar de vraag of dat haalbaar is dat iedereen elektrisch gaat rijden en dat zou knap zijn als dat opeens in 2030 is.Yaksa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:42:
[...]
De rest blijft helemaal niet hetzelfde, je gaat er enorm op achteruit omdat je tenminste 200 euro per maand afschrijving moet tellen de eerste paar jaar. En dat met een auto die na 7 jaar niks meer waard is omdat dan iedereen elektrisch wil gaan rijden.
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 10-03-2024 15:28 ]
Vanaf 2035 moeten alle nieuw verkochte auto's elektrisch zijn.Van der Berg schreef op zondag 10 maart 2024 @ 14:48:
[...]Het is nog maar de vraag of dat haalbaar is dat iedereen elektrisch gaat rijden en dat zou knap zijn als dat opeens in 2030 is.
[ Voor 13% gewijzigd door Yaksa op 10-03-2024 15:54 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Detail: of e-fuel verbrandingsmotor. Maar met de huidige conservatieve wind in Europa schat ik de kans vrij groot dat deze wordt teruggedraaid.Yaksa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Vanaf 2035 moeten alle nieuw verkochte auto's elektrisch zijn.
Nou, nou, nou... Wat een angst zeg. Of je hebt een vreemd wereldbeeld of je trapt met blote voeten in die linkse propaganda. De gemiddelde auto in Nederland is 12 jaar oud, er rijden dus ook een hoop auto's rond van +/- 20 jaar oud. Van de auto's die nu en de komende 10 jaar worden verkocht rijden er dus nog een hoop rond in 2040 en zelfs 2050. Er zullen vast benzinestations verdwijnen, maar al verdwijnen er 2 op de 3 dan nog zal er altijd een pompstation in de buurt zijn en benzinestations kunnen ook nog worden omgebouwd naar e-fuel. Genoeg auto's die al op E85 of LPG kunnen rijden, dus die kunnen waarschijnlijk ook op e-fuel rijden.Yaksa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:53:
Voor die tijd gaan veel mensen al over op een tweedehands elektrische auto want het zal steeds lastiger worden om nog ergens benzine te kunnen tanken.
De angst die mensen nu hebben dat ze niet op tijd een laadpaal kunnen vinden zal overgaan in het op tijd vinden van een tankstation of de ouderwetsche 10 liter jerrycan met benzine in de achterbak.
Ach, het is nog altijd een rechtse partij wat voor de doorslag heeft gezorgdTheBrut3 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:04:
[...]
Of je hebt een vreemd wereldbeeld of je trapt met blote voeten in die linkse propaganda.
[ Voor 18% gewijzigd door renegrunn op 10-03-2024 19:45 ]
Dat gaat echt wel loslopen met dat tanken. Wel kans dat het tegen die tijd 4 euro/liter is. Maar stroom blijft ook niet zo goedkoop.Yaksa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Voor die tijd gaan veel mensen al over op een tweedehands elektrische auto want het zal steeds lastiger worden om nog ergens benzine te kunnen tanken.
De angst die mensen nu hebben dat ze niet op tijd een laadpaal kunnen vinden zal overgaan in het op tijd vinden van een tankstation of de ouderwetsche 10 liter jerrycan met benzine in de achterbak.
En ik zou die waxoyl behandeling laten vervallen, is alleen maar marketing, een emmertje met sop en een flesje wax van een goed merk zijn veel goedkoper. Of je doet gewoon een hotwax in de wasstraat.
Dat is over 11 jaar. Ik zou nu nog met een gerust hart een pure benzine auto durven kopen. Zeker een 2e hands (waar ik toch niet langer dan 8 jaar in wil rijden).renegrunn schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:34:
[...]
Leuk fenomeen: perspectief.
VVD zorgt voor meerderheid om de verbrandingsmotor te verbieden
Precies. De schatkist kent een begroting. Of deze nu door accijns op bernzine/diesel of door belasting op elektra wordt aangevuld, die blijft op peil. Linksom of rechtsom.FreakNL schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:42:
[...]
Dat gaat echt wel loslopen met dat tanken. Wel kans dat het tegen die tijd 4 euro/liter is. Maar stroom blijft ook niet zo goedkoop.
Oh zeker, dat lijkt mij geen probleem. Zelf heb ik onlangs een plugin-hybrid aangeschaft. 80km bereik op elektra en een 60l tank, voor nu een ideale combi voor mijzelf.FreakNL schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:45:
[...]
Dat is over 11 jaar. Ik zou nu nog met een gerust hart een pure benzine auto durven kopen. Zeker een 2e hands (waar ik toch niet langer dan 8 jaar in wil rijden).
Mijn auto is nu 6 jaar oud. Ik denk dat ik in 2026 of 2027 nog 1 keer een benzine auto koop van pakweg 2 jaar oud en dan zie ik het in 2035 wel.
[ Voor 42% gewijzigd door renegrunn op 10-03-2024 19:48 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 10-03-2024 20:01 ]
Ik zie nergens de korting staan die je krijgt als je niets inruilt.Van der Berg schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:01:
Dit is de laatste offerte dat ik heb voor de Aygo X Premium uitvoering Cabrio:
[Afbeelding]
Helaas Goud/Zwart wat ik in gedachten heb, wordt niet meer geproduceerd.
Hierop de totale bedrag wordt nog in mindering gebracht, het bedrag van de inruilwaarde op mijn huidige Aygo
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Ontopic:Van der Berg schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 02:04:
Zijn er toevallig mensen die een Aygo X al rijden, bijvoorbeeld de Premium uitvoering hoe bevalt deze jullie? Zijn er mensen met een open dakje (cabrio) uitvoering en hoe bevalt deze? Maakt dat veel geluid van buiten af?
Nee joh voor vrachtwagens gelden die regels niet. Die blijven diesel tanken dus dan is er geen enkele reden om te denken dat benzine niet wordt aangeboden.Yaksa schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:53:
[...]
En ik zou die waxoyl behandeling laten vervallen, is alleen maar marketing, een emmertje met sop en een flesje wax van een goed merk zijn veel goedkoper. Of je doet gewoon een hotwax in de wasstraat.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dat zal dan voor e-fuel als vervanging van benzine moeten worden. Probleem is alleen dat dat nu nog niet op grote schaal gemaakt wordt. Een liter daarvan kost nu nog zo'n 100 euro, de verwachting is wel dat dat goedkoper gaat worden, maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheden die de consument gaat afnemen. Buiten dat brandstof voor personenauto's dus lastig (en duur) wordt heb je ook nog te maken met het feit dat steeds meer steden verbrandingsmotoren niet langer toestaan. Moet je alsnog met OV de binnenstad in.sdk1985 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 00:48:
[...]Nee joh voor vrachtwagens gelden die regels niet. Die blijven diesel tanken dus dan is er geen enkele reden om te denken dat benzine niet wordt aangeboden.
Je schetste een scenario waarbij vóór 2035 al problemen zijn met beschikbaarheid van benzine. Ik zie niks in het bovenstaande stuk dat dit onderstreept. Natuurlijk kunnen politici en overheden wel uitspreken dat ze bepaalde zaken willen en deze opschrijven in proposels. Echter in de echte wereld zijn we binnen 10 jaar echt niet op het punt dat we in Nederland 9.1 miljoen personen auto's hebben vervangen voor elektrische exemplaren. Daar is het kapitaal niet voor aanwezig bij de inwoners. Dat even los van de infrastructurele uitdaging; er zijn nu 450K EV's en het stroomnet zit vol. Laat staan met 9 miljoen.Yaksa schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:02:
[...]
Dat zal dan voor e-fuel als vervanging van benzine moeten worden. Probleem is alleen dat dat nu nog niet op grote schaal gemaakt wordt. Een liter daarvan kost nu nog zo'n 100 euro, de verwachting is wel dat dat goedkoper gaat worden, maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheden die de consument gaat afnemen. Buiten dat brandstof voor personenauto's dus lastig (en duur) wordt heb je ook nog te maken met het feit dat steeds meer steden verbrandingsmotoren niet langer toestaan. Moet je alsnog met OV de binnenstad in.
Ook voor vrachtwagens is het streven dat in 2050 minstens 90% van de totale vloot emissie-vrij moet zijn. Die maatregel zou nog wel eens versneld ingevoerd kunnen worden, vanwege verontrustende berichten omtrent de toename van broeikasgassen, zwaar verkeer is op dit moment verantwoordelijk voor een kwart van de totale uitstoot van broeikasgassen van het verkeer in Europa. Bron: EU wetgeving
Bij een nieuwe auto weet je in de basis precies waar je aan toe bent. Zowel mbt de configuratie van de auto als mbt de kosten. Defecten vallen onder garantie, verzekeren kan voor de nieuwwaarde en onderhoud kan van te voren worden opgevraagd.Voordelen
Je kan de auto zelf samenstellen (kleur, uitrusting, opties)
Minimaal twee jaar fabrieksgarantie
Vaak veiliger, schoner en zuiniger dan een ouder model
Minder onderhoud
Nadelen
Duurder in aanschaf dan een tweedehands auto
Hogere verzekeringspremie
Hoge(re) afschrijvingskosten
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Als je ziet welke auto's je nog meer voor die prijs (nieuw!!) kunt krijgen en ook nog eens meer ruimte hebt / meer auto hebt.Enot schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:38:
27 mille voor een Aygo met nog 6.4% rente. Bizzar.
Ik lees alle reacties met alle aandacht en het is niet dat ik er niks mee doe want ik denk erover na. Ik denk overna bij elke reacties en mijn dank is groot. Het is uiteraard vrijblijvend en dat geldt niet alleen in deze topic maar ook in elk ander topic. Dat jullie in iedergeval mee denken is al een grote pluspunt voor mijMartinez- schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:39:
[...]
Als je ziet welke auto's je nog meer voor die prijs (nieuw!!) kunt krijgen en ook nog eens meer ruimte hebt / meer auto hebt.
De afweging ligt echter bij ieder voor zich. TS lijkt de goedbedoelde adviezen in de wind te slaan en stiekem toch al besloten te hebben voor de Aygo te gaan. Doel en nut van dit topic is dus wat onduidelijk. In ieder geval veel plezier met de Aygo @Van der Berg .
[ Voor 10% gewijzigd door Van der Berg op 17-03-2024 17:24 ]
Wij hebben toevallig vorige week een Aygo X besteld in de kleur Ginger Beige, is nog gewoon leverbaar hoor.Van der Berg schreef op zondag 10 maart 2024 @ 15:01:
Helaas Goud/Zwart wat ik in gedachten heb, wordt niet meer geproduceerd.
[ Voor 21% gewijzigd door BeaM-R op 20-03-2024 22:09 ]
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
[ Voor 60% gewijzigd door renegrunn op 09-05-2024 18:36 ]
[ Voor 9% gewijzigd door AreVeeDee op 09-05-2024 18:43 ]
Samsung Galaxy S25 | Lenovo IdeaPad 5 Pro 14" | Sony WF-1000XM4 | LG OLED C4 42" | Nintendo Switch 2
Met ern kabeltje werkt het perfect inderdaad. Bedankt nogmaals.renegrunn schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:25:
Klinkt goed! Alvast veel plezier ermee!
Edit, groot gelijk dat je er geen Toyota navigatie erbij hebt gekocht, er zit Apple CarPlay / Android auto op zie ik.
Klopt inderdaad. Ik ga dat ook uitgebreid testen wat jij hebt aangegeven. Je hebt gelijk over een aantal jaartjes weer de mogelijkheid tot zeer waarschijnlijk de X uitvoering.FreakNL schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:45:
TomTom go heb je ook niet nodig joh.
Gewoon Google Maps of Waze.
De keuze lijkt me financieel verstandig.
En die Aygo X Envy kun je over 4 jaar ook kopen hè.
Bedankt. Het is ook een erg goede aanbod inderdaad en veel beter dan ik inderdaad voor nieuw zou gaan.AreVeeDee schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 18:41:
Vind dit persoonlijk een stuk slimmer dan wat je eerst overwoog. Als de eerste verliefdheid een beetje weg is, dan heb je nu iig geen steen in je maag vanwege een dure lening voor een auto die ook nog eens snel afschrijft. (Want nieuw)![]()
Veel rijplezier alvast!
[ Voor 22% gewijzigd door Van der Berg op 09-05-2024 19:52 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Van der Berg op 09-05-2024 23:46 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Van der Berg op 24-05-2024 12:21 ]
[ Voor 80% gewijzigd door 964C2 op 24-05-2024 12:44 ]
Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9
Inbouwen is waarschijnlijk één werkdag, dan regel je voor die dag dat je de auto niet nodig hebt óf je regelt vervangend vervoer. Dat is waarschijnlijk nog wel te onderhandelen dat dat gratis is voor je voor deze ene keer.Van der Berg schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:31:
Dat zou denk ik kunnen. Ze hebben mij gezegd waarschijnlijk loop van volgende week. Ik wil dit eerst hebben. Want stel dat ik later weer terug moet gaan, heb ik weer geen andere auto tot mijn beschikking. Ik rij momenteel nog in mijn oude Aygo
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik heb mijn huidige Aygo altijd bij Toyota onderhouden en APK. De verkoper was heel blij en waardeert enorm dat mijn huidige Aygo altijd Toyota dealer onderhouden en APK is geweest. Dat ga ik bij de nieuwe ook doen bij de officiële dealer.True schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 13:35:
[...]
Inbouwen is waarschijnlijk één werkdag, dan regel je voor die dag dat je de auto niet nodig hebt óf je regelt vervangend vervoer. Dat is waarschijnlijk nog wel te onderhandelen dat dat gratis is voor je voor deze ene keer.
Vergeet niet dat je tot 10 jr (leeftijd) garantie krijgt als je 'm jaarlijks bij de Toyota dealer in onderhoud laat, dat kan een kosten/baten overweging zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door Van der Berg op 31-05-2024 12:44 ]
Veel rijplezier!Van der Berg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:55:
Ik heb mijn nieuwe auto van de week opgehaald en afscheid genomen van mijn trouwe Aygo. Het is nu definitief rond.
Met mijn oude Aygo bouwjaar 2010 heb ik er zelf 205.451 kilometer totaal meegereden sinds 12 december 2014. Gekocht met een kilometerstand van 30.000 op de teller.
Met mijn oude Aygo had ik veel herinneringen:
Ik ging het meest door Nederland, België en Duitsland. Vakantie:
• Polen
• Oostenrijk
• Duitsland
• Zwitserland
• Frankrijk
• Luxemburg
• België
Mee geweest
Mijn nieuwe Toyota Aygo 1.0 VVT-I X-PLAY:
Bouwjaar juni 2020
Gekocht met 11.971 kilometer
Extra optie: Cruise Control
[Afbeelding]
Wat een verschil merk ik op! Tussen 2010 naar 2020. Hij is veel beter bij het zitten en rijervaring. Cruise Control erg handig ik hoef geen gas te geven of de gaspedaal in te druk. Boordcomputer gaf zelfs aan 3.4L per 100 KM
[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 31-05-2024 15:21 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Van der Berg op 31-05-2024 21:58 ]
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 31-05-2024 23:13 ]
Dit, inderdaad een ander setje wielen er op en dan is die voor het oog ook 'af'. Aftermarket kan mooi zijn en ben je met deze formaten ook voor 600 euro klaar, alleen nog banden omzetten, of OEM. Kan je ook wel veel op marktplaats vinden!964C2 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:40:
Veel veilige kilometers gewenst.
Had wel verwacht dat een Aygo lichtmetalen velgen zou hebben en geen wieldoppen
[ Voor 71% gewijzigd door Van der Berg op 01-06-2024 14:28 ]
Ik had hier nog nooit van gehoord financiering contact van het autobedrijf?Van der Berg schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:21:
. In het financrings contact staat zolang de auto niet is afbetaald ik niks mag veranderen, mits ik toestemming heb. Waarschijnlijk vallen de velgen daar ook onder
Ik heb gefinancierd via Toyota Financiering mijn nieuwe auto. In het contract staat, zolang de auto niet is afbetaald mag ik er niks aan veranderen. Tenzij ik daarvoor schriftelijk toestemming vraagbie100 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 14:39:
[...]
Ik had hier nog nooit van gehoord financiering contact van het autobedrijf?
Paar nieuwe velgen daar zal de auto niet van veranderen btw alleen het uiterlijk
Snap um ik denk dat ze niet moeilijk gaan doen als je bij de Toyota de lichtmetalen velgen aanschaft weet het wel zeker eigenlijkVan der Berg schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 18:05:
[...]
Ik heb gefinancierd via Toyota Financiering mijn nieuwe auto. In het contract staat, zolang de auto niet is afbetaald mag ik er niks aan veranderen. Tenzij ik daarvoor schriftelijk toestemming vraag
[ Voor 31% gewijzigd door Van der Berg op 30-07-2024 13:12 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Van der Berg op 26-12-2024 10:20 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 11-06-2025 13:47 ]
Leuk dat je dit deelt na een jaar!Van der Berg schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:39:
Na 1 jaar: Op 30 mei 2025 reed ik alweer een jaartje in mijn nieuwe Toyota Aygo 1.0 VVT-I X-PLAY. Vorige jaar inruil gedaan van mijn Aygo 2010 (dat ik sinds 12 december 2014 reed) naar Aygo 2020. Ik kocht mijn nieuwe Aygo met 11.971KM op de teller en na 1 jaar heb ik 16.760KM (30 mei 2025) zelf mee gereden. Het is een zeer goede auto in verbruik en rij prestaties en is economisch voor mijn portemonnee. Geen grote reparatie gehad tot heden en zijn eerste onderhoudsbeurt klein gehad eind April 2025 bij de officiële Toyota dealer o.a. nieuwe filter en olie. Bij levering van de auto, is er door de Toyota dealer een complete beurt (grote onderhoudsbeurt) uitgevoerd met 2 jaar APK. Volgende jaar juni 2026 APK.
De cruise control gebruik ik dagelijks. Hopelijk heeft mijn volgende auto een Adaptive Cruise Control.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq