afgesplitst van "WPU5G warmtepomp onderhoud, geen onderdelen meer"
Hier gaat het over een Solvis hoge temperatuur R744 CO2 warmtepomp
En ik voel de vraag al aankomen, waarom toen geen vloerverwarming ingelegd, het was toen nog een huurwoning die ik intussen heb kunnen kopen.
Ketel weg, WP erin en klaar, in anderhalve dag volledig gasloos.
Deze WP is nu een tussenstap tot de volgende komt, dan ga ik over op lage temp verwarming, heb ik een jaartje of 10 om alles stukje voor stukje om te bouwen.
Wat mij is opgevallen is dat bijvoorbeeld een elga ace 4kW een stuk minder lawaai maakt dan de 6kW uitvoering, en die maakt weer minder lawaai dan mijn 8kW unit, hoe meer vermogen, hoe hoger het lawaai.
Wat hier het lawaai ook veroorzaakt is de dubbele compressor, mijn WP heeft R744 als vulling (co2) en werkt op drukken tot bijna 180bar ipv de 30bar van de gemiddelde lage temp WP.
Hier gaat het over een Solvis hoge temperatuur R744 CO2 warmtepomp
Hier was geen andere optie zonder de hele vloer die er net 3 jaar in ligt eruit te butsen.flippy schreef op zondag 18 februari 2024 @ 08:03:
[...]
daarom moet je ook niet een merk zoals dat kiezen maar een A merk zoals mitsubishi of panasonic. en zoizo niet onnodig op hoge temperaturen gaan draaien, dat is nergens voor nodig. lawaai is direct gekoppeld aan de temperatuur van het water.
En ik voel de vraag al aankomen, waarom toen geen vloerverwarming ingelegd, het was toen nog een huurwoning die ik intussen heb kunnen kopen.
Ketel weg, WP erin en klaar, in anderhalve dag volledig gasloos.
Deze WP is nu een tussenstap tot de volgende komt, dan ga ik over op lage temp verwarming, heb ik een jaartje of 10 om alles stukje voor stukje om te bouwen.
Wat mij is opgevallen is dat bijvoorbeeld een elga ace 4kW een stuk minder lawaai maakt dan de 6kW uitvoering, en die maakt weer minder lawaai dan mijn 8kW unit, hoe meer vermogen, hoe hoger het lawaai.
Wat hier het lawaai ook veroorzaakt is de dubbele compressor, mijn WP heeft R744 als vulling (co2) en werkt op drukken tot bijna 180bar ipv de 30bar van de gemiddelde lage temp WP.
[ Voor 31% gewijzigd door Proton_ op 18-02-2024 20:36 ]