Schijf hersteld: nu allemaal losse bestanden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 10:39
Beste mensen,

Gisteravond stom geweest en de verkeerde schijf geformatteerd.......
Na wat zoeken op het www het programma "Recuva" gevonden wat prima werk heeft verricht en "alles" weer terug heeft gezet.
Maar zoals wel vaker gebeurd las ik op hetzelfde www, zijn de namen er niet.
Ook nog geen probleem, maar dan:
een film die erop stond bijvoorbeeld, is gereduceerd tot heel veel korte .avi bestanden.
In dit geval was het Grease en nu heb ik allemaal .avi bestanden met de namen van de liedjes die erin voorkomen.

Dit is een stuk lastiger zoeken op het www en ik kom er niet uit.
Heeft iemand misschien tips of suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Herkenbaar ja.
Recuva behoud niet (goed) de originele namen en bestandsstructuur is ook mijn ervaring met wat testjes.

Zelf gebruik ik altijd GetDataBack (niet gratis).
Deze reconstrueert wel zoveel mogelijk de orginele namen en mappen.
Met de evaluatie versie kan je losse (foto) bestanden previewen/openen (opslaan) om te controleren of er ook echt nog iets (goed!) terug te halen valt.
Bij een simpele formattering van een partitie kan deze de gegevens vaak snel weer vinden is mijn ervaring.
Zie ook:
Na experimenteren met Linux bootdisk C:\ en D:\ partitie weg

Gebruik deep/4star optie om zo veel mogelijk data terug te vinden als een simpele recovery faalt/onvolledig is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYKaZpx4avPNoDdf7Ra6fCyjoV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/J1nLFImhhXiqVnsxK6VcyLJY.png?f=user_large

Testdisk kan ook wel eens uitkomst bieden, maar kan (bij mij) niets met een opnieuw geformateerde partitie:
Partitie per ongeluk overschreven (testdisk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een complete hd recoveren is best een uitdaging.
Misschien is het handig als je aangeeft hoe groot de schijf is, en om wat voor bestanden het gaat die je terug wilt halen. Ik neem aan dat het niet alleen om Grease gaat :P

Kan je de kleine avi bestanden openen? En zo ja, wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je alleen de partitietabel hebt overschreven (en verder niks), is het waarschijnlijk nog wel te recoveren (inclusief directorystructuur) met TestDisk.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:20:
Als je alleen de partitietabel hebt overschreven (en verder niks), is het waarschijnlijk nog wel te recoveren (inclusief directorystructuur) met TestDisk.
Hij heeft al met Recuva een herstelpoging gedaan.
Ik ben altijd erg pessimistisch als het gaat om data-recovery. Helemaal als er daarna nog geschreven is op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Nog andere recovery software die zo te zien ook de originele bestanden/structuur hersteld:
Diskgenius/ (niet gratis)

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 17-02-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

fm77 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Hij heeft al met Recuva een herstelpoging gedaan.
Ik ben altijd erg pessimistisch als het gaat om data-recovery. Helemaal als er daarna nog geschreven is op de schijf.
Als ik het goed heb, herstelt Recuva losse bestanden, die (lijkt me) naar een andere plek worden weggeschreven dan de schijf waar ze vandaan komen. Met TestDisk kan je een hele partitietabel in-place herstellen.

Bij data recovery is het nooit slim om naar de schijf waarvan je probeert te recoveren te schrijven.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Compizfox schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 21:31:
Als ik het goed heb, herstelt Recuva losse bestanden, die (lijkt me) naar een andere plek worden weggeschreven dan de schijf waar ze vandaan komen. Met TestDisk kan je een hele partitietabel in-place herstellen.
Ik heb dat pas eens getest met een opzettelijk geformatteerde (NTFS) data disk.

Recuva vond alleen de losse bestanden zonder structuur.
Getdataback vond mijn originele mappen/bestandsstructuur met een quickscan.
Diskgenius vond ook al snel mijn originele mappen/bestandsstructuur.

Testdisk had ik zelf (nog) geen succes mee, waarschijnlijk omdat de partitie "in orde" was, want normaal geformatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt voor de reacties allemaal!

Kijk, ik ben gisteravond bezig geweest en vandaag de hele dag en heb diverse programmaatjes laten draaien die zogenaamd alles terugvonden alleen om er daarna achter te komen (na een dikke twee uur!) dat ik even 79,95 per jaar(!) mocht betalen om het ook echt terug te krijgen.

Een programma als TestDisk heb ik ook gedaan, maar die kreeg helemaal niets (of ik snap het niet, dat zal het wel zijn).

Ook heb ik nu geen schijf meer vrij en ben ik blij met wat ik wèl terug heb.
Met andere woorden: ik wil het voor wat betreft de recovery, heel graag hierbij laten.

Maar zo'n film zou ik wel graag "in orde maken".
Als daar tenminste een logische oplossing voor is.
Grease is een voorbeeld, maar daar het een 1Tb "media disk" is, gevuld met tegen de 800 Gb aan films, zou ik graag wat meer films weer compleet maken. Lang niet alles is stuk hoor, maar het bespaard me wel een hoop moeite om alles weer van DVD af te halen (heb niet eens een speler meer nu) en weer overnieuw te beginnen met dat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Interceptor101 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 23:05:
Lang niet alles is stuk hoor, maar het bespaard me wel een hoop moeite om alles weer van DVD af te halen (heb niet eens een speler meer nu) en weer overnieuw te beginnen met dat alles.
Je hebt via Recuva dus wel een deel (correct) kunnen restoren? Ben wel nieuwsgierig hoeveel je van de 800GB terug hebt kunnen krijgen :)
Als het om een paar films gaat die niet meer werken zou ik niet de moeite nemen om het te proberen te restoren, of opnieuw te rippen van DVD.
Ik heb toch wel gemerkt dat het internet sneller werkt dan een DVD speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Bedankt voor je reactie fm77.
Hoeveel Gb ik mis, weet ik niet precies, maar ik gok dat ik 95% terug heb gekregen.
Maar ik denk dat je gelijk hebt en ik de films maar opnieuw moet gaan zoeken.
Pagina: 1