Goedemorgen. Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop dat ik wat meer informatie kan krijgen over mensen die hier ook mee te maken hebben of mij misschien tips kan geven. Wij hebben in 2005 een nieuwbouwwoning gekocht met een water/water warmtepomp erin. Het was een project en wij waren een van de eerste hier in Friesland. We moeten zeggen tot nu toe bevalt het ons prima en P De Vries installatietechniek onderhield altijd onze warmtepomp. Maar wij kregen 1 1/2 jaar geleden een brief van P De Vries installatietechniek dat die het onderhoud niet meer wil uitvoeren omdat de reserveonderdelen er niet meer zijn Dus zouden ze het overdragen aan een ander bedrijf. En dat bedrijf werd Energiewacht. Nu hebben wij een brief gekregen van de Energiewacht en die kan het ook niet doen . Ze hebben een brief naar ons gestuurd deze week en daar staat in: Helaas moeten we u laten weten dat het niet mogelijk is om onderhoud te plegen aan u toestel dit kan te maken hebben met het ontbreken van een samenwerking met de fabrikant of omdat het toestel verouderd is waardoor er geen materialen geleverd kunnen worden. Wij begrijpen dat dit teleurstellennieuws voor u kan zijn, maar we staan klaar om u te helpen. Als u dat wenst kunt u een afspraak maken met een van onze adviseurs. Zij kunnen vrijblijvend een offerte opstellen voor de vervanging van die toestel.
...dus dit houdt in dat ze geen onderhoudt meer willen doen mits we een nieuws toestel aanschaffen. De hele buurt zit hier nu mee want wat moeten we nou. Wij willen dit jaar ons huis verkopen maar als wij nu een nieuwe warmtepomp erin doen zijn we zo € 14.000 kwijt. Zijn hier misschien mensen op dit forum die hier wat van afweten of iets dergelijks?
...dus dit houdt in dat ze geen onderhoudt meer willen doen mits we een nieuws toestel aanschaffen. De hele buurt zit hier nu mee want wat moeten we nou. Wij willen dit jaar ons huis verkopen maar als wij nu een nieuwe warmtepomp erin doen zijn we zo € 14.000 kwijt. Zijn hier misschien mensen op dit forum die hier wat van afweten of iets dergelijks?