Het grote ESPhome topic

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 15:43

xces

To got or not to got..

Mooi, mijn PR is gemerged, vanaf nu (na de volgende release) is invert_colors verplicht bij alle displays schijnbaar.

https://github.com/esphome/esphome/pull/7292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
manusjevanalles schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 11:14:
Een aantal maanden geleden werd hier de ESP32 C3 supermini getipt. Daar heb ik er 2 van aangeschaft. Mij valt op dat die dingen best wel heet worden, ik kan er nog maar net m’n duim op houden. Het is best een klein bordje, dus moeilijk om te ontdekken wat zo heet wordt. Ik voed ze via usb. Heeft iemand deze ervaring, hoe komt dit en kan het kwaad?
Mag ik deze vraag een klein schopje geven? Iemand met dezelfde of een ander ervaring?

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

manusjevanalles schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Mag ik deze vraag een klein schopje geven? Iemand met dezelfde of een ander ervaring?
Wat is heet?

Hadden deze bordjes niet een ingebouwde temperatuur sensor? Dan zal er op internet ook wel te vinden zijn waar de grens van het toelaatbare ligt.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Seafarer schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 20:56:
[...]

Wat is heet?

Hadden deze bordjes niet een ingebouwde temperatuur sensor? Dan zal er op internet ook wel te vinden zijn waar de grens van het toelaatbare ligt.
Ik krijg het niet goed gemeten, maar het voelt heet bij aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

XXX

manusjevanalles schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Ik krijg het niet goed gemeten, maar het voelt heet bij aanraking.
https://cdn.soselectronic...ni-1-m50fnh0000ph3qo0.pdf

Er is een 85C° en een 105C° model dus het kan heet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Nu online
Wordt daarmee niet bedoeld dat de module in een omgeving van 85 of 105 graden kan werken? En dat het niets zegt over hoe het de module uit zichzelf wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Nu online

Seafarer

XXX

manusjevanalles schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 22:09:
[...]

Wordt daarmee niet bedoeld dat de module in een omgeving van 85 of 105 graden kan werken? En dat het niets zegt over hoe het de module uit zichzelf wordt?
Helemaal gelijk. Ik las te snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:59
manusjevanalles schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 19:41:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt ja :o Ik heb het niet gemeten, maar ik vermoed dat het dat SOT23-5 transistor is naast GPIO9/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0543
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-06 19:49
Nog even terugkomende op reactie over aanpassen van maximale fan speed voor opwarmen van een boiler:
Dank voor de reactie en mooie, werkende oplossing.
Als niet programmeer ervarende vaak lastig om te doorgronden hoe het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:11
Na een paar updates overgeslagen te hebben, heb ik vandaag maar ESPHOME geüpdate naar 2024.8.3.. Al mijn ESPHOME devices updaten goed, alleen eentje (de watermeter sensor) geeft deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAWpeNQXLxxahEFkwe6ie4nFWzY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/VRtaHfqjn0Zb2mcsf167vMZF.png?f=fotoalbum_medium

Nadat ik dit zag heb ik het proces afgebroken. Om de één of andere reden heb ik met dit device het grootste gedoe gehad dus ik ben een beetje huiverig om dit door te zetten. Srakt valt-ie wéér om en ben ik weer een tijjd meetdata kwijt.

Dit is de ESHOME code:

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
esphome:
  name: watermeter
  friendly_name: watermeter

esp8266:
  board: esp01_1m

# Enable logging
logger:

# Enable Home Assistant API
api:
  encryption:
    key: [deleted]

ota:
  platform: esphome
  password: [deleted]

wifi:
  ssid: !secret wifi_ssid
  password: !secret wifi_password

manual_ip:
    static_ip: [deleted]
    gateway: [deleted]
    subnet: [deleted]

# Enable fallback hotspot (captive portal) in case wifi connection fails
  ap:
    ssid: "Test Fallback Hotspot"
    password: [deleted]

captive_portal:

sensor:
- platform: pulse_meter
  pin: 
    number: GPIO13
    allow_other_uses: true
  name: "Water Pulse Meter"
  unit_of_measurement: "liter/min"
  icon: "mdi:water"
  total:
    name: "Water Total"
    unit_of_measurement: "liter"

- platform: pulse_meter
  pin: 
    number: GPIO13
    allow_other_uses: true
  name: "Water Pulse Meter"
  unit_of_measurement: "liter/min"
  total:
    name: "Water Meter Total"
    unit_of_measurement: "m³"
    id: water_meter_total
    accuracy_decimals: 3
    device_class: water
    state_class: total_increasing
    filters:
      - multiply: 0.001

- platform: template
  name: "Water Usage Liter"
  id: water_flow_rate
  accuracy_decimals: 1
  unit_of_measurement: "l/min"
  lambda: return (id(water_flow_rate).state * 10);
  update_interval: 6s

De code heb ik uit deze howto. Dit draait, na een lange tijd van problemen, nu al tijden stabiel.

Weet iemand wat die warning betekent, en of het veel risico is om de update door te zetten?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37
ik heb dezelfde foutmelding. De update naar mijn ESP8266 ging overigens gewoon goed, geen problemen.
maar.... ik kan nu de logging niet meer bekijken, draadloos vanuit ESPHome.
deze meldingen komen naar voren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-JmeQU8H3s5Ozl1b0yRbQplhHY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1Zh7r0jU3U22XvsLlrUZ0rCk.png?f=user_large

@JeroenH heb jij dit ook? dit lijkt te worden veroorzaakt, in mijn geval, door de 32bits versie van HA/ESPHome.

[ Voor 22% gewijzigd door n0m0r3 op 06-09-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
n0m0r3 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:59:
ik heb dezelfde foutmelding. De update naar mijn ESP8266 ging overigens gewoon goed, geen problemen.
maar.... ik kan nu de logging niet meer bekijken, draadloos vanuit ESPHome.
deze meldingen komen naar voren.
[Afbeelding]

@JeroenH heb jij dit ook? dit lijkt te worden veroorzaakt, in mijn geval, door de 32bits versie van HA/ESPHome.
Dat weet ik niet, ik heb voor dit device de update nog niet uitgevoerd omdat ik bang ben voor problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:19
@JeroenH Zie https://github.com/esphome/issues/issues/6179
Enkel warning lijkt het te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb de update naar 2024.8.3 uitgevoerd en het ging goed. Wireless logging werkt bij mij ook nog.

-edit-

HA/ESPHOME is over het algemeen echt wel stabiel. Maar de problemen die ik gehad heb waren 90% het gevolg van updates. Ik snap dat het nodig is, maar ben er niet gek op....

[ Voor 48% gewijzigd door JeroenH op 06-09-2024 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 20:51
Na meerdere problemen met compilen op mijn Rpi 4 ben ik vandaag begonnen aan de python terminal-versie op mijn laptop. Verdomme hey, dat gaat wel écht hard :*)

Nu moet ik wel kijken hoe ik een device die ik, per ongeluk, uit de ESPHome web-gui in HASS gegooid heb, weer kan toevoegen. Hij is nog wel als device in mijn lijst te vinden, maar de gui van esphome pakt 'm niet.
Via "add new" ga je weer helemaal nieuw door alle hoepeltjes heen, maar ik wil 'm adopten.. iemand?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
stevenP schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:17:
Na meerdere problemen met compilen op mijn Rpi 4 ben ik vandaag begonnen aan de python terminal-versie op mijn laptop. Verdomme hey, dat gaat wel écht hard :*)

Nu moet ik wel kijken hoe ik een device die ik, per ongeluk, uit de ESPHome web-gui in HASS gegooid heb, weer kan toevoegen. Hij is nog wel als device in mijn lijst te vinden, maar de gui van esphome pakt 'm niet.
Via "add new" ga je weer helemaal nieuw door alle hoepeltjes heen, maar ik wil 'm adopten.. iemand?
Ik ben juist van de lokale terminal overgestapt naar een docker, op Raspberry Pi 4 ook, en merk niet echt verschil. De leeftijd van de laptop is wel ruim 3,5 jaar.

Wat adopteren betreft vraag ik me dat dus ook af. Ik had 2 bordjes met behulp van de laptop van firmware voorzien, en heb dus via de docker methode deze opnieuw gedaan omdat ik geen manier kon vinden om ze te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Laatst online: 05-07 19:25

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
@stevenP volgens mij gewoon even uit laten en dan weer aanzetten. Volgens mij zou hij dan gewoon weer zelf gevonden moeten worden. Maar dan heb je geen config.

Als je backup van de config hebt zou je ook gewoon die in de ESPhome map kunnen zetten.

Maar hier ook echt heeeel veel sneller nu op de N100 dan eerst op de RPi4.

[ Voor 13% gewijzigd door Septillion op 07-09-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Septillion schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:39:
@stevenP volgens mij gewoon even uit laten en dan weer aanzetten. Volgens mij zou hij dan gewoon weer zelf gevonden moeten worden. Maar dan heb je geen config.

Als je backup van de config hebt zou je ook gewoon die in de ESPhome map kunnen zetten.

Thanks, maar kreeg het niet (meer) aangeboden. Heb uiteindelijk de Samba add-on even aangezet en mijn file geupload in de espfolder (tip @babbelbox). Binnen no-time stond hij in mijn ESPHome dashboadr erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Nu online
stevenP schreef op zondag 8 september 2024 @ 14:02:
[...]

Thanks, maar kreeg het niet (meer) aangeboden. Heb uiteindelijk de Samba add-on even aangezet en mijn file geupload in de espfolder (tip @babbelbox). Binnen no-time stond hij in mijn ESPHome dashboadr erbij :)
Ik gebruik een losse docker, maar evengoed een tip. Zal 's kijken of dat dan ook werkt.

• skank
  • Laatst online: 05-07 20:09
Goeiemorgen,

Ik zoek een manier om bluetooth tracking te doen.

Ik heb een Garmin smartwatch en wil die graag tracken, evenals wat Android-telefoons en iPhones.

Ik heb ook al wat Shellys + een Moresense CO2-sensor die gebaseerd is op een ESP32-bord.

Nu begin ik dingen door elkaar te halen…

ESPhome

ESPresence gebaseerd op dit:

[MEDIA=youtube]s7kyqpq4Ev4:1[/MEDIA]

Bermuda BLE: https://community.home-as...custom-integration/625780

Voordat ik meer ESP32-borden koop, moet ik zeker weten dat ik de juiste route kies...

Ik heb ook gehoord dat Bluetooth 6.0 eraan komt...

MAAR zoals ik het begrijp zijn er 2 manieren?

Eén waarbij je ESPresence gebruikt en de ESP32-borden daarmee flasht?

Maar ten tweede, zou er een manier moeten zijn om de functionaliteiten van een ESP32-bordgebaseerd apparaat dat ik al heb te behouden? Zonder te flashen en de functionaliteiten te verliezen? (bijvoorbeeld de Moresense)

Gebaseerd op: [MEDIA=youtube]CN1bHa8-vb4[/MEDIA] 1

Als ik het topic zo lees is ESP eigenlijk echt zelfbouw van sensoren maar das eigenlijk mn bedoeling niet (nog niet).

Dus wie kan dit voor me verduidelijken? En me de juiste weg wijzen?
Mochten er mensen zijn met tips om dergelijke bordjes dan makkelijk te verstoppen in elke kamer hoor ik het graag, (vervelend dat ik ze op een of andere manier voeding moet geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Iemand hier ervaring met het flashen van Athom Smart Plugs v3 (met esp32-c3) van Tasmota naar ESPhome?
Per abuis de verkeerde aangeschaft (denkende dat flashen geen probleem zou zijn, net als bij v2...)
en van Athom Support deze tip gekregen:
https://github.com/esphome/esphome/pull/5535

Terugsturen kan ook nog, maar dat is misschien ook gedoe. Geen ervaring mee bij Athom Tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-07 16:53
skank schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:31:
Goeiemorgen,

Ik heb een Garmin smartwatch en wil die graag tracken, evenals wat Android-telefoons en iPhones.

Ik heb ook al wat Shellys + een Moresense CO2-sensor die gebaseerd is op een ESP32-bord.

Nu begin ik dingen door elkaar te halen…

ESPhome

ESPresence gebaseerd op dit:

[MEDIA=youtube]s7kyqpq4Ev4:1[/MEDIA]

Bermuda BLE: https://community.home-as...custom-integration/625780

Voordat ik meer ESP32-borden koop, moet ik zeker weten dat ik de juiste route kies...

Ik heb ook gehoord dat Bluetooth 6.0 eraan komt...

MAAR zoals ik het begrijp zijn er 2 manieren?

Eén waarbij je ESPresence gebruikt en de ESP32-borden daarmee flasht?

Maar ten tweede, zou er een manier moeten zijn om de functionaliteiten van een ESP32-bordgebaseerd apparaat dat ik al heb te behouden? Zonder te flashen en de functionaliteiten te verliezen? (bijvoorbeeld de Moresense)

Gebaseerd op: [MEDIA=youtube]CN1bHa8-vb4[/MEDIA] 1

Als ik het topic zo lees is ESP eigenlijk echt zelfbouw van sensoren maar das eigenlijk mn bedoeling niet (nog niet).

Dus wie kan dit voor me verduidelijken? En me de juiste weg wijzen?
Mochten er mensen zijn met tips om dergelijke bordjes dan makkelijk te verstoppen in elke kamer hoor ik het graag, (vervelend dat ik ze op een of andere manier voeding moet geven)
dit is denk ik wat je zoekt: https://www.youtube.com/watch?v=CN1bHa8-vb4
dit heb ik werkent met mijn samsung watch 4 en de homeassistant app.
de homeassistant app verzorgt de ble beacon op mijn watch.
hoe je dat op de garmin doet, geen idee, als het wear os is dan zou dat ook met homeassistant moeten kunnen.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:59
skank schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:31:
Goeiemorgen,

ik heb ESPresense inmiddels draaien. Ik zou niet eens proberen om meerdere functies te combineren op 1 ESP-tje. Bij presence bepalen is het belangrijk waar je het beacon plaatst. Je moeten een gemiddelde 'dekking' in de ruimte hebben en als 2 beacons te dicht bij elkaar staan, heb je dus een probleem. Daarnaast is de nauwkeurigheid van afstandbepalen met bluetooth ook wel iets om rekening mee te houden, niet altijd heel nauwkeurig.
Dan nog iPhones/AppleWatches. die hebben geen vast mac adres. die moet je dus eerst pairen met ESPresense en dan werkt het, staat allemaal uitgelegd op de site.
Voor mij werkt ESPresense prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
pc_freak1 schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:03:
[...]

dit is denk ik wat je zoekt: https://www.youtube.com/watch?v=CN1bHa8-vb4
dit heb ik werkent met mijn samsung watch 4 en de homeassistant app.
de homeassistant app verzorgt de ble beacon op mijn watch.
hoe je dat op de garmin doet, geen idee, als het wear os is dan zou dat ook met homeassistant moeten kunnen.
Ja dat filmpje idd.
Na verder inlezen is het esphome + bermuda vs espresence
Die laatste kan je enkel als presence gebruiken.. dwz stel je hebt een ultimate mini sensor, dan zal je daar enkel de presence detectie gebruiken, terwijl je met bermuda, alle sensoren binnen de ultimate mini sensor gebruikt..
Als ik het goed voorheb :)

Dan is bermuda the way to go :)

Mocht ik toch verkeerd zijn, let me know.

Zou graag enkele ultimate mini sensoren kopen, maar die zijn toch wel duur.
Denk dat ik ook een paar losse esp 32 bordjes ga kopen, de vraag is alleen hoe ik ze moet verstoppen en dan ook nog van power voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
emielbf schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:36:
[...]

ik heb ESPresense inmiddels draaien. Ik zou niet eens proberen om meerdere functies te combineren op 1 ESP-tje. Bij presence bepalen is het belangrijk waar je het beacon plaatst. Je moeten een gemiddelde 'dekking' in de ruimte hebben en als 2 beacons te dicht bij elkaar staan, heb je dus een probleem. Daarnaast is de nauwkeurigheid van afstandbepalen met bluetooth ook wel iets om rekening mee te houden, niet altijd heel nauwkeurig.
Dan nog iPhones/AppleWatches. die hebben geen vast mac adres. die moet je dus eerst pairen met ESPresense en dan werkt het, staat allemaal uitgelegd op de site.
Voor mij werkt ESPresense prima.
Mmm

Hoe heb jij die esp32 bordjes verstopt en van voeding voorzien? Dit moet onzichtbaar zijn of ik heb mn vrouw achter me :p
Je doet me weer twijfelen :)
Ik dacht net dat bermuda the way to go was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
ik heb in elke ruimte een everything presence one voor verlichting automatisering. ik heb het bluetooth tracking deel daaraan toegevoegd omdat die sensoren gebaseerd zijn op esphome en een esp32. dat werkt voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

skank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:51:
[...]
Hoe heb jij die esp32 bordjes verstopt en van voeding voorzien? Dit moet onzichtbaar zijn
Natuurlijk afhankelijk van hoe je huis is ingericht, maar heel moeilijk is dat toch niet? :) De meeste mensen hebben wel ergens een wandcontactdoos vlak boven de plint of stekkerblok ergens uit het zicht liggen (onder een kast/bank/bed, in een audiomeubel, achter de plint in je keuken). Daar een usb-lader + kort usb-kabeltje en het lukt meestal wel om de boel uit het zicht te houden.

Kortom, verstop het met de rest van je stekker/kabeltroep die je meestal ook niet in het zicht hebt liggen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
pc_freak1 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:45:
ik heb in elke ruimte een everything presence one voor verlichting automatisering. ik heb het bluetooth tracking deel daaraan toegevoegd omdat die sensoren gebaseerd zijn op esphome en een esp32. dat werkt voor mij goed.
Shippen die ook naar belgië? Ik ga es kijken, maar wil ook in de slaapkamers temp, co2 en vochtigheid. Dus dan kom ik snel op de ultimate mini.
Maar die zijn best prijzig, ik zoek ,maar ben er nu wel uit dat ik niet espresence moet hebben maar esphome + bermuda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Gizz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:56:
[...]

Natuurlijk afhankelijk van hoe je huis is ingericht, maar heel moeilijk is dat toch niet? :) De meeste mensen hebben wel ergens een wandcontactdoos vlak boven de plint of stekkerblok ergens uit het zicht liggen (onder een kast/bank/bed, in een audiomeubel, achter de plint in je keuken). Daar een usb-lader + kort usb-kabeltje en het lukt meestal wel om de boel uit het zicht te houden.

Kortom, verstop het met de rest van je stekker/kabeltroep die je meestal ook niet in het zicht hebt liggen.
Ja hier dus wel erg moeilijk.. te weinig stopcontacte en als ze er zijn , recht in het zicht.
Maar goed, niet jullie probleem, ik zoek wel een opossing.
Maar mag dus in een meubel ook.

Wat de gewone esp32 bordjes betreft, welke moet ik nemen?
Ik zie er masaal veel en wil wel de juiste, en liefst mss met een behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
skank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:12:
[...]

Shippen die ook naar belgië? Ik ga es kijken, maar wil ook in de slaapkamers temp, co2 en vochtigheid. Dus dan kom ik snel op de ultimate mini.
Maar die zijn best prijzig, ik zoek ,maar ben er nu wel uit dat ik niet espresence moet hebben maar esphome + bermuda
ja dat denk ik wel, naar nederland soweiso.
ik heb deze: https://shop.everythingsm...erything-presence-one-kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

skank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:14:
[...]
Wat de gewone esp32 bordjes betreft, welke moet ik nemen?
Ik zie er masaal veel en wil wel de juiste, en liefst mss met een behuizing.
Maakt niet echt uit, zolang je maar een variant kiest met bluetooth. Voor iets dat klein is en er niet uitziet als een losse printplaat zou je bijvoorbeeld de varianten van M5Stack kunnen overwegen, die zijn maar 24mm bij 24mm en 10mm dik.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 17-09-2024 14:59 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
50 euro, wel nog zonder behuziing en zonder co2
Dat kan ook zie ik, al loopt die prijs dan dicht tegen de ultimate mini sensor, want shipping komt er ook nog bij
thx
ik kijk rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Gizz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:58:
[...]

Maakt niet echt uit, zolang je maar een variant kiest met bluetooth. Voor iets dat klein is en er niet uitziet als een losse printplaat zou je bijvoorbeeld de varianten van M5Stack kunnen overwegen, die zijn maar 24mm bij 24mm en 10mm dik.
oh die is klein ,thx
Zat zelf naar deze te kijken
https://www.hobbyelectron...ct/d1-mini-esp32-ch9102x/
Iets goedkoper maar even goed?

Tussen die 2 welke zou jij nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@skank hangt er, wat mij betreft, van af of je van zelfbouwen en solderen houdt of juist niet. Bij de M5Stack kun je honderden modules krijgen die er zo op klikt of met een kant-en-klaar kabeltje kunt verbinden. Bij de ESP waar jij naar linkt zul je de soldeerbout moeten pakken als je er sensoren of andere zaken aan wilt toevoegen.

Nogmaals, inhoudelijk kunnen ze voor wat jij wil allemaal hetzelfde. Als je maar een ESP32 met Bluetooth pakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 17-09-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:03:
[...]

oh die is klein ,thx
Zat zelf naar deze te kijken
https://www.hobbyelectron...ct/d1-mini-esp32-ch9102x/
Iets goedkoper maar even goed?

Tussen die 2 welke zou jij nemen?
Zou ik voor deze gaan, nog een stap kleiner
https://www.hobbyelectron...esp32-c3-super-mini-bord/

(bij Aliexpress nog een stukje voordeliger en vaak binnen enkele dagen thuis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zit alleen geen behuizing bij en ik vermoed dat @skank geen 3D-printer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Gizz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:13:
[...]

Zit alleen geen behuizing bij en ik vermoed dat @skank geen 3D-printer heeft.
Klopt hier geen 3d printer , dus graag met behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Gizz schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:11:
@skank hangt er, wat mij betreft, van af of je van zelfbouwen en solderen houdt of juist niet. Bij de M5Stack kun je honderden modules krijgen die er zo op klikt of met een kant-en-klaar kabeltje kunt verbinden. Bij de ESP waar jij naar linkt zul je de soldeerbout moeten pakken als je er sensoren of andere zaken aan wilt toevoegen.

Nogmaals, inhoudelijk kunnen ze voor wat jij wil allemaal hetzelfde. Als je maar een ESP32 met Bluetooth pakt.
Ok duidelijk, ik denk niet dat ik er modules aan wil koppelen.
OF het zou een temp en co2 sensor moeten zijn maar dan zal de prijs snel oplopen, past het niet meer in de behuizing en is een ultimate mini sensor mss goedkoper.
Dus ik denk dat ik voor die D1 mini ga gaan

edit: ik ziet net deze module
https://shop.m5stack.com/...and-humidity-sensor-scd40

alleen hoe krijg je dat mooi geheel in 1 behuizing met die m5stack

[ Voor 9% gewijzigd door skank op 17-09-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:26:
[...]

Klopt hier geen 3d printer , dus graag met behuizing
Potentieel alternatief, een smart plug met ingebouwde esp32-c3 en esphome
https://www.athom.tech/blank-1/esp32-c3-eu-plug-for-esphome
Voeg je zo een bluetooth proxy aan toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:54:
[...]

Howly
Bestaat dat? Dat zou wel DE oplossing zijn he! Makkelijk weg te bergen, en, geen verlies van stopcontact.

Is die echt betrouwbaar?
Er zit ook powermeting op?
Even betrouwbaar als de blitzwolf shp13 of fient powermeting plug?

Ik kan hiermee ook de presence detection doen want het is vooral daarvoor dat ik het wil !

Bluetooth proxy is niet hetzelfde als de bluetooth die ik nodig heb voor presence detectie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
@skank

Bermuda omschrijft het zelf als:
Bermuda is a custom integration (available via HACS using custom repository) which takes the bluetooth advertisements from ESPHome bluetooth-proxy’s (or shelly devices) in HA, and allows you to track your devices by Area and Distance.
Die Athom plugs zijn idd voorzien van powermeting. Heb zelf een oudere generatie op basis van ESP8266, werkt prima.
Over veiligheid durf ik weinig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Mmm ik vind ze echt interessant. Maar ze moeten wel veilig zijn.
Enig idee waar ik dit zou kunnen vragen?

• dotcom87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:19
jj85 schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 16:54:
[...]

Als ik het goed heb zou het met deze smart plug gewoon wat extra esphome config moeten zijn en de bluetooth proxy zou moeten werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jj85
@dotcom87 Correct, de huidige configuratie van de smart plug staat hier
https://github.com/athom-...ain/athom-smart-plug.yaml

Om bluetooth proxy in te schakelen moet je wel net iets meer doen dan bij de andere ESP32 varianten.
Zie
https://github.com/esphome/issues/issues/2941
https://digiblur.com/wiki...-bluetooth-proxy-esp32c3/

Mijn werkende config op een esp32-c3-supermini
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
substitutions:
  device_name: "meterkast"
  friendly_name: Meterkast

esphome:
  name: ${device_name}
  friendly_name: ${friendly_name}
  platformio_options:
    board_build.mcu: esp32c3
    board_build.variant: esp32c3  
    board_build.flash_mode: dio
  on_boot: #this is to avoid slow startup time because of BT and WiFi "interactions?" , check https://github.com/esphome/issues/issues/2941#issuecomment-1331851692
    - priority: 500
      then:
        - esp32_ble_tracker.stop_scan:
    - priority: 100
      then:
        - delay: 10s
        - esp32_ble_tracker.start_scan:
            continuous: true  

esp32:
  board: esp32-c3-devkitm-1
  framework:
    type: esp-idf
    sdkconfig_options:
      CONFIG_BT_BLE_50_FEATURES_SUPPORTED: y
      CONFIG_BT_BLE_42_FEATURES_SUPPORTED: y
      CONFIG_ESP_TASK_WDT_TIMEOUT_S: "10"    
      variant: ESP32C3    

esp32_ble_tracker:
  id: ble_tracker
  scan_parameters:
    continuous: false
    active: True

bluetooth_proxy:
  active: true

[ Voor 59% gewijzigd door jj85 op 18-09-2024 10:13 ]

• skank
jj85 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:11:
@dotcom87 Correct, de huidige configuratie van de smart plug staat hier
https://github.com/athom-...ain/athom-smart-plug.yaml

Om bluetooth proxy in te schakelen moet je wel net iets meer doen dan bij de andere ESP32 varianten.
Zie
https://github.com/esphome/issues/issues/2941
https://digiblur.com/wiki...-bluetooth-proxy-esp32c3/

Mijn werkende config op een esp32-c3-supermini
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
substitutions:

esphome:
  platformio_options:
  on_boot: #this is to avoid slow startup time because of BT and WiFi "interactions?" , check https://github.com/esphome/issues/issues/2941#issuecomment-1331851692
      then:
      then:

esp32:
  framework:
    sdkconfig_options:

esp32_ble_tracker:
  scan_parameters:

bluetooth_proxy:
Iemand die dit icm bermuda eerst eens wil testen? :)

• jj85
skank schreef op woensdag 18 september 2024 @ 20:49:
[...]

Iemand die dit icm bermuda eerst eens wil testen? :)
Wat testen?
Bermude pakt de ESP32-C3 configuratie zoals hierboven gepost prima op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:11
Ik hoop dat iemand me kan helpen met het volgende:

Ik probeer de dynamische electriciteitstarieven van mijn leverancier in een balk grafiek op een esp32 met display te krijgen.

Nu heb ik het probleem dat (denk ik) de uurprijs (in ct) als een tekst binnenkomt vanuit HA.
Maar dat het LVGL component een float verwacht.(value)

Kan iemand me op weg helpen hiermee?

ophalen prijs:
YAML:
1
2
3
4
5
sensor:
  - platform: homeassistant
    name: "prijs 12:00 uur"
    id: price_1200
    entity_id: sensor.energy_price_12_00

Tekenen balk:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
lvgl:
  displays:
    - main_display
  touchscreens:
    - main_touch
  buffer_size: 25%
  bg_color: 0x555555  
  pages:
    - id: hoofdpagina
      widgets:
        - bar:
            bg_color: 0x555555
            width: 12
            height: 220
            x: 10
            y: 10
            id: bar_01
            value: sensor.energy_price_12_00
            min_value: 0
            max_value: 55

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 20-09-2024 12:49 . Reden: Denk aan de 'yaml' bij de code tags aub! Zie topic warning en hoe deze post is aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronhorst
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-04 20:46
Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar hoe voeden jullie de esp (en andere DIY) projecten? Waar halen jullie de voedingen, accu's/Batterijen en wat doen jullie om het veilig(er) te maken?

Ronnie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@Obelixxx Onder ESPhome is een sensor component altijd numeriek. Dus dat zou het probleem niet mogen zijn.

Maar dan moet in HA de state wel echt alleen een getal zijn en niet bijvoorbeeld "€0.12".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@ronhorst Mijn meeste ESPhome devices zijn standaard modules en pluggen. Dus die hebben al een voeding.

Voor vol DIY pak ik meestal gewoon een USB-voeding. Of heb ik al een voeding voor whatever ik wil sturen (deurbel of ledstrip etc), dan tap ik die af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
Septillion schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 11:39:

vandaag mijn server-move gedaan naar een dell thin client (vanaf een pi4). Kanonnen, ja dat was wel de issue ja.. :*) Compilen voelt net zo rap als lokaal op mijn laptop, echt niet te vergelijken met die Pi4. En ik maar denken dat zo'n pi4 overkill was voor HA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 21:47:
[...]

Wat testen?
Bermude pakt de ESP32-C3 configuratie zoals hierboven gepost prima op.
Ik ga eens gokje wagen dan, merci :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:26:
[...]

Ik ga eens gokje wagen dan, merci :)
Lijkt me een uitstekende aanpak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 21:07

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Ik ben in het bezit van de esp32-s3-box-3 en de m5stack-atom-echo.
Vanmiddag voor beide de update gedaan naar ESPHome. 2024.9.1 deze verliepen perfect.
Nu als ik een opdracht geef krijg ik als antwoord "Sorry, ik snap het niet".
Dat is op beide apparaten, terwijl voorheen alles gewoon prima werkte.
Ik heb meerdere malen opnieuw opgestart, en zelfs helemaal uit, maar niets helpt.
Wie wil mij verder helpen ??

Edit:
Probleem opgelostt, in de lijst instellingen -> spraakassistenten -> Entiteiten zichtbaar maken:
Stonden alle devices 2 tot 3 maal in m.a.w. het zijn 113 entiteiten en er stonden er 308.
Lijst opgeschoond en lopen.
Vraag me alleen af, waardoor dit is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gondelier op 23-09-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
RudolfR schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:40:
Iemand hier ervaring met het flashen van Athom Smart Plugs v3 (met esp32-c3) van Tasmota naar ESPhome?
Per abuis de verkeerde aangeschaft (denkende dat flashen geen probleem zou zijn, net als bij v2...)
en van Athom Support deze tip gekregen:
https://github.com/esphome/esphome/pull/5535

Terugsturen kan ook nog, maar dat is misschien ook gedoe. Geen ervaring mee bij Athom Tech.
Procedure werkt als een zonnetje.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 22:19
Geen idee of ik dit hier of in het esp32 topic moet zetten maar ik heb een bluetooth proxy via esphome gemaakt, deze geadopteerd in HA zodat ik xiaomi Mijia sensoren aan HA kan voegen.

Het probleem is dat hij maar van één van de twee sensoren data toevoegt. Ik heb al tig-keer met TelinkFlasher de bind key opnieuw ingesteld en geïnstalleerd.

Ik zie geen errors in de logs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
======================== [SUCCESS] Took 171.39 seconds ========================
INFO Successfully compiled program.
INFO Connecting to 192.168.0.140
INFO Uploading /data/build/esp32-bluetooth-proxy-221f8c/.pioenvs/esp32-bluetooth-proxy-221f8c/firmware.bin (1316976 bytes)
Uploading: [============================================================] 100% Done...

INFO Upload took 9.05 seconds, waiting for result...
INFO OTA successful
INFO Successfully uploaded program.
INFO Starting log output from 192.168.0.140 using esphome API
INFO Successfully connected to esp32-bluetooth-proxy-221f8c @ 192.168.0.140 in 11.201s
INFO Successful handshake with esp32-bluetooth-proxy-221f8c @ 192.168.0.140 in 0.201s
[20:42:48][I][app:100]: ESPHome version 2024.9.1 compiled on Sep 25 2024, 20:40:13
[20:42:48][C][wifi:600]: WiFi:
[20:42:48][C][wifi:428]:   Local MAC: F8:B3:B7:22:1F:8C
[20:42:48][C][wifi:433]:   SSID: [redacted]
[20:42:48][C][wifi:436]:   IP Address: 192.168.0.140
[20:42:48][C][wifi:440]:   BSSID: [redacted]
[20:42:48][C][wifi:441]:   Hostname: 'esp32-bluetooth-proxy-221f8c'
[20:42:48][C][wifi:443]:   Signal strength: -82 dB ▂▄▆█
[20:42:48][C][wifi:447]:   Channel: 7
[20:42:48][C][wifi:448]:   Subnet: 255.255.255.0
[20:42:48][C][wifi:449]:   Gateway: 192.168.0.1
[20:42:48][C][wifi:450]:   DNS1: 195.130.130.5
[20:42:48][C][wifi:451]:   DNS2: 195.130.131.5
[20:42:48][C][logger:185]: Logger:
[20:42:48][C][logger:186]:   Level: DEBUG
[20:42:48][C][logger:188]:   Log Baud Rate: 115200
[20:42:48][C][logger:189]:   Hardware UART: UART0
[20:42:48][C][bluetooth_proxy:091]: Bluetooth Proxy:
[20:42:48][C][bluetooth_proxy:092]:   Active: YES
[20:42:48][C][bluetooth_proxy:093]:   Connections: 3
[20:42:48][C][bluetooth_proxy:094]:   Raw advertisements: NO
[20:42:48][C][safe_mode.button:024]: Safe Mode Button 'Safe Mode Boot'
[20:42:48][C][safe_mode.button:024]:   Icon: 'mdi:restart-alert'
[20:42:48][C][factory_reset.button:011]: Factory Reset Button 'Factory reset'
[20:42:48][C][factory_reset.button:011]:   Icon: 'mdi:restart-alert'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:012]: Xiaomi LYWSD03MMC
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:013]:   Bindkey: 98.B3.D6.8F.B2.6F.72.36.1A.AA.C0.F0.C0.79.3C.B9 (16)
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:   Temperature 'Temperatuur Filament 1'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Device Class: 'temperature'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Unit of Measurement: '°C'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Accuracy Decimals: 1
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     Unit of Measurement: '%'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     Accuracy Decimals: 0
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Device Class: 'battery'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Unit of Measurement: '%'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Accuracy Decimals: 0
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:012]: Xiaomi LYWSD03MMC
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:013]:   Bindkey: B9.F0.D1.78.B1.DD.82.ED.A1.D9.D4.84.99.3F.AD.29 (16)
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:   Temperature 'Temperatuur Filament 2'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Device Class: 'temperature'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Unit of Measurement: '°C'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:014]:     Accuracy Decimals: 1
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:   Humidity 'Luchtvochtigheid Filament 2'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     Device Class: 'humidity'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     Unit of Measurement: '%'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:015]:     Accuracy Decimals: 0
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:   Battery Level 'Batterijniveau Filament 2'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Device Class: 'battery'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     State Class: 'measurement'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Unit of Measurement: '%'
[20:42:48][C][xiaomi_lywsd03mmc:016]:     Accuracy Decimals: 0
[20:42:48][C][esp32_ble:391]: ESP32 BLE:
[20:42:48][C][esp32_ble:393]:   MAC address: F8:B3:B7:22:1F:8E
[20:42:48][C][esp32_ble:394]:   IO Capability: none
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:655]: BLE Tracker:
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:656]:   Scan Duration: 300 s
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:657]:   Scan Interval: 320.0 ms
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:658]:   Scan Window: 30.0 ms
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:659]:   Scan Type: ACTIVE
[20:42:48][C][esp32_ble_tracker:660]:   Continuous Scanning: True
[20:42:48][C][mdns:116]: mDNS:
[20:42:48][C][mdns:117]:   Hostname: esp32-bluetooth-proxy-221f8c
[20:42:49][C][esphome.ota:073]: Over-The-Air updates:
[20:42:49][C][esphome.ota:074]:   Address: esp32-bluetooth-proxy-221f8c.local:3232
[20:42:49][C][esphome.ota:075]:   Version: 2
[20:42:49][C][safe_mode:018]: Safe Mode:
[20:42:49][C][safe_mode:020]:   Boot considered successful after 60 seconds
[20:42:49][C][safe_mode:021]:   Invoke after 10 boot attempts
[20:42:49][C][safe_mode:023]:   Remain in safe mode for 300 seconds
[20:42:49][C][api:139]: API Server:
[20:42:49][C][api:140]:   Address: esp32-bluetooth-proxy-221f8c.local:6053
[20:42:49][C][api:142]:   Using noise encryption: YES
[20:43:42][I][safe_mode:041]: Boot seems successful; resetting boot loop counter
[20:43:42][D][esp32.preferences:114]: Saving 1 preferences to flash...
[20:43:42][D][esp32.preferences:143]: Saving 1 preferences to flash: 0 cached, 1 written, 0 failed
[20:47:09][D][xiaomi_ble:345]: Got Xiaomi LYWSD03MMC (A4:C1:38:4D:52:8F):
[20:47:09][D][xiaomi_ble:351]:   Humidity: 48.0%
[20:47:09][D][sensor:094]: 'Luchtvochtigheid Filament 1': Sending state 48.00000 % with 0 decimals of accuracy
[20:47:43][D][esp32_ble_tracker:270]: Starting scan...
[20:48:10][D][xiaomi_ble:345]: Got Xiaomi LYWSD03MMC (A4:C1:38:4D:52:8F):
[20:48:10][D][xiaomi_ble:348]:   Temperature: 21.6°C
[20:48:10][D][sensor:094]: 'Temperatuur Filament 1': Sending state 21.60000 °C with 1 decimals of accuracy
[20:52:43][D][esp32_ble_tracker:270]: Starting scan...

Dit is de yaml code (bindkey verwijderd):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
substitutions:
  name: esp32-bluetooth-proxy-221f8c
  friendly_name: Bluetooth Proxy Living
packages:
  esphome.bluetooth-proxy: github://esphome/bluetooth-proxies/esp32-generic/esp32-generic.yaml@main
esphome:
  name: ${name}
  name_add_mac_suffix: false
api:
  encryption:
    key: mFNISKe260qYWgwO6YxZbkAYvGyoh6NTwCMnSsVEJsc=

wifi:

sensor:
  - platform: xiaomi_lywsd03mmc
    mac_address: A4:C1:38:4D:52:8F
    bindkey: "xxxx"
    temperature:
      name: "Temperatuur Filament 1"
    humidity:
      name: "Luchtvochtigheid Filament 1"
    battery_level:
      name: "Batterijniveau Filament 1"
  - platform: xiaomi_lywsd03mmc
    mac_address: A4:C1:38:85:D4:6D
    bindkey: "xxxx"
    temperature:
      name: "Temperatuur Filament 2"
    humidity:
      name: "Luchtvochtigheid Filament 2"
    battery_level:
      name: "Batterijniveau Filament 2"

Ziet er iemand wat ik verkeerd doe?

Niet in het ESP32 topic maar wel in het ESPhome topic => schopje

[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 26-09-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07 22:19
Aangezien mijn post verplaatst is kan ik hem niet meer editen maar het is vanzelf opgelost. Ik zie zojuist dat om iets na 22u er opeens data is binnen gekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Hoi
Ik ben helemaal nieuw in ESP Home
Ik heb zopas mn eerste plug adopted in esp home dashboard (HA addon). Hij zat op de wifi.
Na adopten werd ik prompted om te upgraden, dit is gegaan echter op het einde kreeg ik de melding dat hij offline was/is.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/C9XVH29/fail.png

Ik krijg hem langs geen kanten meer online :(
Heb hem een reset gegeven zonder succes.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
@skank zo te zien heeft hij de update ook niet kunnen uploaden. Hij lijkt device niet te zien zodra hij wil verbinden om nieuwe firmware te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:18:
@skank zo te zien heeft hij de update ook niet kunnen uploaden. Hij lijkt device niet te zien zodra hij wil verbinden om nieuwe firmware te laden.
Ik vermoed van wel, want dit is het screenshot na de retry button gedrukt te hebben.
Wat kan ik doen? Het is een plug dus ik kan die niet verbinden via pc toch

[ Voor 9% gewijzigd door skank op 27-09-2024 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
@skank kun je in je router zien of hij wel verbinding maakt? (En al eens opnieuw ingeplugd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:27:
@skank kun je in je router zien of hij wel verbinding maakt? (En al eens opnieuw ingeplugd?)
Beide gedaan
In unifi zie ik niets, en opnieuw inpluggen heeft ook geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 18:32:
[...]

Beide gedaan
In unifi zie ik niets, en opnieuw inpluggen heeft ook geen verschil
is hij misschien weer in originele toestand gekomen? Kun je connecten via wifi AP-mode?

Helpt het als je de Device in ESPHome verwijderd en kijkt of hij opnieuw weer verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:14:
[...]

is hij misschien weer in originele toestand gekomen? Kun je connecten via wifi AP-mode?

Helpt het als je de Device in ESPHome verwijderd en kijkt of hij opnieuw weer verschijnt?
Nee ik zie geen wifi van athom meer.
Die is weg
Ik heb het device verwijderd van esphome

Nu heb ik niks meer :( ohno he ...
Het gaat om dit device

KAn het zijn dat hij op een wifi zit die niet bestaat?
Ik zie dat er in de addon rechtsboven aan een secrets is
DAar staat in:
# Your Wi-Fi SSID and password
wifi_ssid: "test"
wifi_password: ""

Bijgevolg werd hij geflashed
Dus zit hij op die test?
Daardoor is hij disconnected
Zie ik hem niet in unifi
En een reset (4 seconden power inhouden) lukt niet , want hij blijft geflashed?
En daardoor doet hij geen athom ap wifi

KAn dat het zijn?
Maw ik heb mn device om zeep geholpen?

[ Voor 32% gewijzigd door skank op 27-09-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Hoe draai je esphome trouwens? Je kunt de config eventueel herstellen door de yaml van de plug uit de 'trash' map terug te plaatsen in de hoofdmap.

Zou goed kunnen dat hij nu geflashed is met 'test'. Of een foutieve wifi/password ingegeven tijdens het Adopten?

Maar dan zou je verwachten dat hij dat wifi-netwerk niet kan verbinden (neem aan dat test niet daadwerkelijk bestaat). Dan zou na 1 minuut overgeschakeld moeten worden naar AP-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:42:
Hoe draai je esphome trouwens? Je kunt de config eventueel herstellen door de yaml van de plug uit de 'trash' map terug te plaatsen in de hoofdmap.

Zou goed kunnen dat hij nu geflashed is met 'test'. Of een foutieve wifi/password ingegeven tijdens het Adopten?

Maar dan zou je verwachten dat hij dat wifi-netwerk niet kan verbinden (neem aan dat test niet daadwerkelijk bestaat). Dan zou na 1 minuut overgeschakeld moeten worden naar AP-modus.
Esphome draait als addon op HA OS
Hoe doe ik dat , uit de trash map halen en terugplaatsen?

Ja ik vermoed dat die flash erop staat, i dunno. Ik had hem eerst verbonden op mijn wifi , anders zag ik hem niet in mijn addon he, en kon ik hem ook niet adopten en vervolgens flashen.

Ik zie die AP modues niet meer.
Test wifi bestaat inderdaad niet.

https://www.athom.tech/fo...32-c3-eu-plug-v3-flashing

crap

[ Voor 4% gewijzigd door skank op 27-09-2024 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:47:
[...]

Esphome draait als addon op HA OS
Hoe doe ik dat , uit de trash map halen en terugplaatsen?
Geen idee hoe dat gaat met HA OS. Draai hem zelf als losse docker...
Ja ik vermoed dat die flash erop staat, i dunno. Ik had hem eerst verbonden op mijn wifi , anders zag ik hem niet in mijn addon he, en kon ik hem ook niet adopten en vervolgens flashen.

Ik zie die AP modues niet meer.
Test wifi bestaat inderdaad niet.

https://www.athom.tech/fo...32-c3-eu-plug-v3-flashing

crap
Ben benieuwd of AP terug komt als je de wifi uitschakelt (zodat hij niet kan verbinden).
Maar mogelijk is hij idd 'om zeep'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
jj85 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:03:
[...]
Geen idee hoe dat gaat met HA OS. Draai hem zelf als losse docker...

[...]

Ben benieuwd of AP terug komt als je de wifi uitschakelt (zodat hij niet kan verbinden).
Maar mogelijk is hij idd 'om zeep'
Hoe bedoel je? Als je de wifi uitschakelt...
Hoe doe ik dat?

Kun je ook ff verduidelijken wat je bedoelt met
Je kunt de config eventueel herstellen door de yaml van de plug uit de 'trash' map terug te plaatsen in de hoofdmap.

Ik heb hem verwijderd uit esphome he, zoals je zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:06:
[...]

Hoe bedoel je? Als je de wifi uitschakelt...
Hoe doe ik dat?
Je wifi / unifi uitschakelen.
Maar dit zal toch niks uithalen. Je ziet de plug niet in unifi, dus hij zal niet verbonden zijn.
Kun je ook ff verduidelijken wat je bedoelt met
Je kunt de config eventueel herstellen door de yaml van de plug uit de 'trash' map terug te plaatsen in de hoofdmap.

Ik heb hem verwijderd uit esphome he, zoals je zei
Nee, want ik heb geen idee hoe je mappen kan benaderen binnen HA OS / waar ESPHome binnen HA OS z'n spul opslaat.

Binnen mijn losse docker is het vrij simpel. Als ik bijvoorbeeld mijn verwijderde ventilator config (ventilator.yaml) wil herstellen, dan sleep ik deze vanuit Trash terug naar de ESPHome hoofdmap.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI-MNd50AK6AT5ejtMsGQzXQqQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lCARgsJQTLCqYXnUHCkMczlt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• babbelbox
  • Nu online
Weinig toe te voegen aan de discussie, maar ik wist niet dat er een trash mappie bestaat. Weer wat geleerd.

Meer on-topic.
Als je bang bent dat er een test netwerk gezocht wordt, dan maak je die toch ff tijdelijk in je Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
babbelbox schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:23:
Weinig toe te voegen aan de discussie, maar ik wist niet dat er een trash mappie bestaat. Weer wat geleerd.

Meer on-topic.
Als je bang bent dat er een test netwerk gezocht wordt, dan maak je die toch ff tijdelijk in je Unifi
Das een goeie
FF test aanmaken
Dit was de info:

Nu als ik die test wil aanmaken, kan ik die niet saven omdat ik geen paswoord invul :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:58
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:31:
[...]

Das een goeie
FF test aanmaken
Dit was de info:

Nu als ik die test wil aanmaken, kan ik die niet saven omdat ik geen paswoord invul :-/
WEP/wpa optie op uit/none/etc. Zetten?

Edit:
Heet dan dus open?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/Xy-GhEEKEcw/maxresdefault.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 27-09-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:33:
[...]

Edit:
Heet dan dus open?
[Afbeelding]
Oh my god, you genious !!!
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DwxgSFx/save.png

Nooit aan gedacht om die aan te maken.
Ik heb hem !
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:37
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:40:
[...]

Oh my god, you genious !!!
[Afbeelding]

Nooit aan gedacht om die aan te maken.
Ik heb hem !
En nu?
In je secrets de juiste wifi gegevens zetten en flashen met de juiste gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:33:
[...]

Edit:
Heet dan dus open?
[Afbeelding]
JA net gevonden
Maar nu, hoe krijg ik die terug op juiste netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Esphome zou hem automatisch moeten vinden als je unifi alle netwerken naar elkaar open heeft staan, geen firewalls ertussen zeg maar. Dus hij zou weer als online in je esphome moeten staan en dan kan je hem opnieuw flashen

[ Voor 25% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 27-09-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
krijn1985 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:42:
[...]

In je secrets de juiste wifi gegevens zetten en flashen met de juiste gegevens.
Heb secrets aangepast
En opnieuw geflashed, krijg weer een error
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2kr99wR/save2.png

Vreemd, hij zit, zie ik, nog steeds op de test wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wat is z’n ip? Kan je dat op pingen vanaf je pc/laptop? Kan je dat op pingen vanaf HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:50:
[...]

Heb secrets aangepast
En opnieuw geflashed, krijg weer een error
[Afbeelding]

Vreemd, hij zit, zie ik, nog steeds op de test wifi
Zoals ik het nu zie heeft hij hem niet geflashed, want hij kan hem niet vinden. Je moet dus zorgen dat zoals @sjorsjuhmaniac zegt esphome toegang heeft tot test wifi netwerk, zodat hij het apparaat kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
Alternatief, klik in ESPhome in de Install dialoog op de onderste optie om de firmware te downloaden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-vCFwXGTeJU8Jkbvj9MmrAlbcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Est770woduifHwEDgAUUquQI.png?f=fotoalbum_large

Ga vervolgens via je test wifi naar het IP van je plug. Deze heeft ook een webserver draaien op poort 80. Dan kan je daar de nieuwe firmware uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
krijn1985 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:53:
[...]

Zoals ik het nu zie heeft hij hem niet geflashed, want hij kan hem niet vinden. Je moet dus zorgen dat zoals @sjorsjuhmaniac zegt esphome toegang heeft tot test wifi netwerk, zodat hij het apparaat kan vinden.
esphome ziet hem hoor.. en zegt connected
Dus hij kan pingen ook he

Nog es geprobeerd
Nu krijg ik dit
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/TqZG5Sm/3.png

Nog steeds een error , maar nu zit hij wel gelijk op de juiste wifi :) Zal die test terug verwijderen :)
Ik vermoed dat het nu ok is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
skank schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:55:
[...]

esphome ziet hem hoor.. en zegt connected
Dus hij kan pingen ook he

Nog es geprobeerd
Nu krijg ik dit
[Afbeelding]

Nog steeds een error , maar nu zit hij wel gelijk op de juiste wifi :) Zal die test terug verwijderen :)
Ik vermoed dat het nu ok is?
Dit ziet er beter uit. Kijk dus of hij inderdaad op het goede netwerk zit en of je dus waardes binnenkrijgt maar het lijkt het nu gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
krijn1985 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 21:03:
[...]

Dit ziet er beter uit. Kijk dus of hij inderdaad op het goede netwerk zit en of je dus waardes binnenkrijgt maar het lijkt het nu gelukt.
Yes lijkt gelukt nu.. nu volgende stap.

Wat doe ik nu best eerst, integreren met home assistant, of direct opnieuw flashen voor die bluetooth en dan integreren?

En dan ivm de nieuwe flash, pak ik de yaml van jou?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
substitutions:

esphome:
  platformio_options:
      then:
      then:

esp32:
  framework:
    sdkconfig_options:

esp32_ble_tracker:
  scan_parameters:

bluetooth_proxy:

of de yaml van iemand anders van het HA community forum met zijn yaml (die dezelfde plug heeft)
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
substitutions:
  name: "spa-lights"
  friendly_name: Spa - Lights
  relay_restore_mode: ALWAYS_OFF

packages:
  Athom_Technology.Smart_Plug_V3: github://athom-tech/esp32-configs/athom-smart-plug.yaml

esphome:

wifi:

esp32:
  framework: 

text_sensor: !remove

time:
  - id: !remove sntp_time
  - id: homeassistant_time
    platform: homeassistant

bluetooth_proxy:

captive_portal: !remove

esp32_improv: !remove

Ik wil het dingen niet bricken ofzo

EDit: ik begin nu te twijfelen of ik ze dan als integratie esphome wel moet toevoegen in home assistant?
OF enkel de bermuda
https://github.com/agittins/bermuda

Of toch beide, want die bermuda zal de plug niet kunnen in/uitschakelen right? Alsook geen powermeting doen...

[ Voor 5% gewijzigd door skank op 27-09-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
@skank daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ken het apparaat verder niet.

• jj85
@skank Volgens mij wordt je prima geadviseerd op het HA forum door iemand met dezelfde devices en met goede positieve ervaringen. Waarom dan twijfelen aan zijn yaml configuratie?

Je hebt esphome en bermuda nodig binnen HA. Plug geeft via esphome de BT pakketjes door aan HA, waar Bermuda vervolgens wat mee doet.

• skank
jj85 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 08:39:
@skank Volgens mij wordt je prima geadviseerd op het HA forum door iemand met dezelfde devices en met goede positieve ervaringen. Waarom dan twijfelen aan zijn yaml configuratie?

Je hebt esphome en bermuda nodig binnen HA. Plug geeft via esphome de BT pakketjes door aan HA, waar Bermuda vervolgens wat mee doet.
Ok top thx, zal die dan proberen.
Ja ik ben nu wat weigerachtig in het flashen :)
En moet ik deze dan ook nog toevoegen met de HA integratie om bv de plug zelf te kunnen in/uitschakelen en powermeting te doen?
Dit dan voor het opnieuw flashen of erna?
Ik zou liefst ervoor doen, zodat ik weet wat ik oorspronkelijk heb, maar i dunno wat zal gebeuren dan na het flashen.. Moet ik die dan opnieuw toevoegen of zal die updaten of ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj85
skank schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 09:20:
[...]

Ok top thx, zal die dan proberen.
Ja ik ben nu wat weigerachtig in het flashen :)
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met flashen. Bij jou ging het mis ivm je test wifi. Dat heb je opgelost dus kans op problemen is klein.
En moet ik deze dan ook nog toevoegen met de HA integratie om bv de plug zelf te kunnen in/uitschakelen en powermeting te doen?
Dit dan voor het opnieuw flashen of erna?
Maakt niet uit. Maar je moet hem wel toevoegen.

• skank
ok thx

Ik zal hem dan eerst es in HA toevoegen

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@skank Captive portal zou ik dan juist na je issue niet uitzetten. Dat geeft je de mogelijkheid tot herstel.

Maar welke config had je geladen toen je het issue had? Want meeste config, incl die van Athon zelf hebben fall back AP en captive portal aan staan. Maar zie wel dat ze standaard mdns uit zetten dus op naam je device vinden kan dan wel lastig zijn ja.

En zelf ben ik nog steeds op zoek hoe ik in code het captive portal kan triggeren....

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:26
Septillion schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:05:
@skank Captive portal zou ik dan juist na je issue niet uitzetten. Dat geeft je de mogelijkheid tot herstel.

Maar welke config had je geladen toen je het issue had? Want meeste config, incl die van Athon zelf hebben fall back AP en captive portal aan staan. Maar zie wel dat ze standaard mdns uit zetten dus op naam je device vinden kan dan wel lastig zijn ja.

En zelf ben ik nog steeds op zoek hoe ik in code het captive portal kan triggeren....
Je kan een button maken met een lambda met de "resetWificonfig()" functie en een restart. Dan zou je na deze button altijd weer de captive portal moeten krijgen. #nietgeprobeerd

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@chaoscontrol Cool, dat van de week eens testen. Feit dat captive portal vanzelf online komt ben ik nooit echt fan van geweest, ook ivm veiligheid.

Dus dat zou ik graag verhuizen naar de knop of naar 6x reset in een minuut ofzo.

• skank
Septillion schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:05:

Ik had gewoon de yaml erin geladen die HA addon zelf aangaf..
Maar gezien mijn wifi niet in die secrets stond, tja, dan stond hij daar te koekeloeren en kon ik er niet aan.
Het lag dus niet aan de yaml maar gewoon die secrets.
Je zegt zelf dat je geen fan bent van die captive portal...
Mag ik hem dan niet gewoon zo flashen zoals aangegeven door die kerel :)

Ik zeg het, ik ben helemaal nieuw in esp home
Ik wil dat het on top of de plug (aan/uit en powermeting) gewoon fungeert als bluetooth beacon. voor die bermuda integratie.
Al ben ik niet helemaal mee.. als bluetooth beacon is dat dan hetzelfde als bluetooth proxy?

• jj85
@skank zou captive portal zeker actief houden voor deze plug. Mocht er een keer wat mis gaan, dan biedt dit mogelijkheden om te verbinden. Zeker omdat de plug geen usb-connector heeft.
Je kunt de AP een wachtwoord meegeven ter beveiliging
https://esphome.io/components/captive_portal.html

BT proxy is geen beacon. Je plug is in staat om BT pakketjes van een beacon (bijv je telefoon) via BT proxy door te geven aan HA.

• skank
jj85 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:02:
@skank zou captive portal zeker actief houden voor deze plug. Mocht er een keer wat mis gaan, dan biedt dit mogelijkheden om te verbinden. Zeker omdat de plug geen usb-connector heeft.
Je kunt de AP een wachtwoord meegeven ter beveiliging
https://esphome.io/components/captive_portal.html

BT proxy is geen beacon. Je plug is in staat om BT pakketjes van een beacon (bijv je telefoon) via BT proxy door te geven aan HA.
Ok duidelijk.
Ik ga me wat meer inlezen in die esp home ook.
Als ik nu dan toch al die yaml ga moeten bewerken..:)

Voorlopig is het dan deze, en die is ok?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
substitutions:
  name: "Woonkamer Plug"
  friendly_name: Woonkamer - Plug ESP32

packages:
  Athom_Technology.Smart_Plug_V3: github://athom-tech/esp32-configs/athom-smart-plug.yaml

esphome:

wifi:
  ap:
    ssid: "ESP32 Fallback Hotspot"
    password: !secret esp32_ap_password

esp32:
  framework: 

time:

bluetooth_proxy:

captive_portal:

esp32_improv: !remove

Waarbij ik die esp32_ap_password in mijn secrets zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

Topicstarter
@skank Inderdaad juist captive portal houden. Deze staat al aan in de Athom package maar de config die je eerst hier toonde deed expliciet een remove daarvan. Net als je nu nog doet voor de text sensors. Maar als je het wilt houden mag je hele referentie naar captive portal of de text sensor gewoon weg laten uit je eigen config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
Septillion schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:31:
@skank Inderdaad juist captive portal houden. Deze staat al aan in de Athom package maar de config die je eerst hier toonde deed expliciet een remove daarvan. Net als je nu nog doet voor de text sensors. Maar als je het wilt houden mag je hele referentie naar captive portal of de text sensor gewoon weg laten uit je eigen config.
Aha ok duidelijk.
Ik kreeg de raad om esp32_improv ook te houden. Zou handig zijn bij problemen, als weet ik niet goed wat dit doet.
Dan kom ik op onderstaande die ik zou uitvoeren

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
substitutions:
  name: "Woonkamer Plug"
  friendly_name: Woonkamer - Plug ESP32

packages:

esphome:

wifi:
  ap:
    ssid: "ESP32 Fallback Hotspot"
    password: !secret esp32_ap_password

esp32:
  framework: 

time:

bluetooth_proxy:

Ik heb de pagina gelezen hieromtrent , maar begrijp het niet zo goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@skank net esp32_improv kan je wifi credentials naar je esp bordje sturen via Bluetooth BLE. Dus dan heb je nog een 2e optie om wifi settings te wijzigen als hij niet meer op je kan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 29 september 2024 @ 21:29:
@skank net esp32_improv kan je wifi credentials naar je esp bordje sturen via Bluetooth BLE. Dus dan heb je nog een 2e optie om wifi settings te wijzigen als hij niet meer op je kan komt.
Oh ik kon dan eigenlijk mijn voorgaand problemen oplossen middels bluetooth.. of wacht nee, want die stond niet aan.
Maar straks dus wel.
Ok ik duidelijk.
Ik zal hem es pushen.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.