Voorkomen dat je burn out krijgt 2 u enkele reis naar werk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik heb even vluchtig gebladerd door je posthistorie hier op Tweakers.
Het lijkt alsof je mentaal niet helemaal lekker in je vel zit en veelal beren op de weg ziet.

Allereerst. Ligt je passie binnen de ICT? Heb je ooit andere branches overwogen?
Mocht je passie binnen de ICT liggen: hoeveel ervaring heb je, waarin en is dat aantoonbaar?

Is het wellicht niet, ook mentaal, goed voor jou om opnieuw te beginnen.
Denk aan een deeltijd ICT opleiding waarbij je werken (en dus je levensonderhoud kan bekostigen) combineert met het opdoen van ICT vaardigheden, maar ook alles daarbuiten (contact met studenten, werken volgens deadlines, klantcontact met externe projecten etc.). Sociaal lijkt het mij i.i.g. iets te brengen en je bent 2/3 jaar onder de pannen, ontvangt geld/werkt en je leert nieuwe zaken (en poetst je CV enigszins op).

Als voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:08:
[...]

Nou ik hoop maar dat ik er inderdaad niet de burn out van krijg.

Schijnt echt bijzonder onaangenaam te zijn, zo een burn out. Moet er niet aan denken. Dat mensen zelfs onderweg naar de supermarkt gewoon opeens flauwvallen en zo, dat kan je krijgen bij een burn out. Ik vind het erg eng zo een idee.
Er is nog niks aan de hand. Blijf niet verzanden in "wat als" toestand.

Je kunt morgen onder een bus lopen of vandaag een hartaanval krijgen. Niks is zeker.

Geef die baan een kans, krijg wat stabiliteit in je leven, en zoek dan eens verder naar andere dingen om je in vast te bijten (partner, auto weet ik het).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:30
Hoe spendeer je jouw vrije tijd het liefst?
Kan je dat ook tijdens reistijd doen? Bijv:

- Steamdeck of Nintendo Switch kopen als je graag games speelt
- (E)book als je van lezen houdt
- Tablet of kleine laptop om series te kijken
- Audioboek/podcasts luisteren

Als je daarin iets kan vinden, dan wordt die reistijd een stuk dragelijker. En zodra je dan wat vermogen hebt opgebouwd en wat relevante werkervaring, dan wordt het uiteindelijk makkelijker om óf dichter bij werk te gaan wonen, óf werk dichter bij huis te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
boswandeling schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:08:
[...]

Ga je weer,

Het is allemaal de schuld van een ander.

Ik heb over mijn rijbewijs ook lang gedaan, niet omdat ik niet kan autorijden, maar heb problemen met mijn concentratie (theorie) Door wel overal voor te vechten heb ik deze gehaald. Mijn slechte concentratie is een grote stoorzender in mijn leven, maar omdat ik een prima doorzettingsvermogen heb kom ik er wel.

Jij en andere rijscholen geven aan dat je een gevaar bent in een auto (zo lees ik dat) misschien moet je accepteren dat je je rijbewijs nooit zal halen ? in plaats van boos zijn op anderen omdat jij niet goed kan autorijden?
Theorie haalde ik gewoon in 1x.

Accepteren dat ik niet kan autorijden , dat kan als ik daar wat voor terug krijg zoals gratis OV. In Nederland bestaat zo een regeling niet, een gezond werkend persoon wordt gewoon geacht te kunnen autorijden en anders heb je pech gehad. Daarom wil ik dus het rijbewijs halen. Het is echt een flinke belemmering voor je carrière en de rest van je leven als je dat niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:33
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:06:
[...]

Dat ik niet kan rijden is volgens jou de schuld van mijn mentaliteit, maar tegelijkertijd raad je me af om rijlessen te gaan volgen.

Dat vind ik eigenlijk een beetje tegenstrijdig. Als het enkel een kwestie is van mentaliteit verbeteren en hup ik kan rijden , dan is het toch vreemd om de droom te kunnen rijden op te geven ?
Nee, het verbeteren van jouw mentaliteit zit hem niet in stoicijns doorblijven gaan met hetzelfde te blijven doen en dan denken dat daarbij je mentaliteit veranderd... Dat is juist die verkeerde mentaliteit.

Mij vlotte het ook niet om een rijbewijs te halen toen ik 18 was. Daarna gewoon een paar jaar laten liggen, en pas bij mijn afstuderen van de universiteit weer opgepakt. Toen moeiteloos gehaald. Laat dat autorijden nu maar rusten voor een jaar of 5.

Daarnaast heb ik bij mijn laatste banen nooit gehoord over een verplichting van autorijden. Zeker niet als het werk betrof waarbij je kan thuiswerken. Gezien je 3 dagen naar kantoor moet, maar dan toch wel 1 dag thuis, zou je op termijn bijv bij verlenging contract kunnen vragen om 2 dagen naar kantoor en 2 dagen thuis te werken. Dan heb je al weer 1 dag minder last van reistijd.

Je zoekt alleen maar naar problemen in plaats van oplossingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:11:
[...]

Accepteren dat ik niet kan autorijden , dat kan als ik daar wat voor terug krijg zoals gratis OV. In Nederland bestaat zo een regeling niet, een gezond werkend persoon wordt gewoon geacht te kunnen autorijden en anders heb je pech gehad. Daarom wil ik dus het rijbewijs halen. Het is echt een flinke belemmering voor je carrière en de rest van je leven als je dat niet hebt.
Waarom moet je gratis OV als je niet kan autorijden? Ik kan wel autorijden maar krijg ook geen gratis auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:14
Even kijken of we terug on topic kunnen. Zelf heb ik én al een burn-out gehad én ik heb nu een van deur tot deur reis van twee uur naar mijn werk met het openbaar vervoer. Zelf heb ik ook geen rijbewijs.

Hoe voorkom ik een nieuwe burn-out? Ik lees op de heenweg al mijn achterstallige e-mail. De terugweg pak ik als rustmomentje. E-reader mee en rustig ontspannen. Verder bestel ik regelmatig wat als ik merk dat ik toch wat moe ben om te koken maar het belangrijkste is dat ik wat ik doe ook daadwerkelijk echt leuk vind. Dat geeft mij energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Waarom zou je in hemelsnaam recht hebben op gratis ov?

Sorry de tandenfee bestaat niet. Afgekeurd zijn is vervelend. Ik denk dat als je om leert gaan met tegenslagen, hoe klein ook, je plotseling een stukken beter/leuker leven hebt. Een rijbewijs kan dan zomaar binnen handbereik komen. Het lijkt alsof je denkt dat de wereld tegen je is, meestal ligt dat aan degene die het denkt .

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
robcoenen schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:10:
Ik heb even vluchtig gebladerd door je posthistorie hier op Tweakers.
Het lijkt alsof je mentaal niet helemaal lekker in je vel zit en veelal beren op de weg ziet.

Allereerst. Ligt je passie binnen de ICT? Heb je ooit andere branches overwogen?
Mocht je passie binnen de ICT liggen: hoeveel ervaring heb je, waarin en is dat aantoonbaar?

Is het wellicht niet, ook mentaal, goed voor jou om opnieuw te beginnen.
Denk aan een deeltijd ICT opleiding waarbij je werken (en dus je levensonderhoud kan bekostigen) combineert met het opdoen van ICT vaardigheden, maar ook alles daarbuiten (contact met studenten, werken volgens deadlines, klantcontact met externe projecten etc.). Sociaal lijkt het mij i.i.g. iets te brengen en je bent 2/3 jaar onder de pannen, ontvangt geld/werkt en je leert nieuwe zaken (en poetst je CV enigszins op).

Als voorbeeld.
Ik heb niet echt een passie voor iets qua werk. Ik ben de ict in gerold omdat ik meer uitdaging en geld zocht en dan is ict makkelijker.

Als hobby doe ik wel vrijwilligerswerk. Nederlands als tweede taal geven (NT2) zou je ook als werk kunnen doen maar je moet dan ook een opleiding volgen en deze functie heeft geen doorgroeimogelijkheden. Verder ben ik actief in de molenwereld wat ook voornamelijk hobby / vrijwillig is.

Deeltijd ICT opleiding kan maar dan moet ik dus part time achter de kassa of zoiets. Ik heb tijdens mijn studententijd al genoeg bijbaantjes gedaan en was toe aan een echte baan. Geen zin in bollen pellen of dozen schuiven. Ook bezit ik reeds een WO master en is een extra opleiding dus minder voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Boudewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam recht hebben op gratis ov?

Sorry de tandenfee bestaat niet. Afgekeurd zijn is vervelend. Ik denk dat als je om leert gaan met tegenslagen, hoe klein ook, je plotseling een stukken beter/leuker leven hebt. Een rijbewijs kan dan zomaar binnen handbereik komen. Het lijkt alsof je denkt dat de wereld tegen je is, meestal ligt dat aan degene die het denkt .
Deze snap ik niet zo goed. Ik ben afgekeurd maar als ik beter om leer gaan met tegenslagen krijg ik een rijbewijs ? Kan je dit beter toelichten aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
[...]

Waaorm moeten wij voor jou OV betalen? Omdat je niet kan autorijden. Dan wil ik graag 2000 euro netto extra omdat ik geen advocaat kon worden vanwege mijn concentratie probleem.

Weer leg je jou probleem bij een ander.

Zo lang jij niet ziet dat jou probleem toch echt jou probleem is, en je daar een weg in moet vinden om mee te leren, blijf je in je slachtofferrol hangen.

Bij jou in de buurt zijn bedrijven genoeg die werk hebben voor je, ook leuk werk. Maar als je alleen maar blijft verkondigen dat je koning wil worden maar je weet dat het totaal niet haalbaar is kom je geen steek verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
stutrecht schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:15:
Even kijken of we terug on topic kunnen. Zelf heb ik én al een burn-out gehad én ik heb nu een van deur tot deur reis van twee uur naar mijn werk met het openbaar vervoer. Zelf heb ik ook geen rijbewijs.

Hoe voorkom ik een nieuwe burn-out? Ik lees op de heenweg al mijn achterstallige e-mail. De terugweg pak ik als rustmomentje. E-reader mee en rustig ontspannen. Verder bestel ik regelmatig wat als ik merk dat ik toch wat moe ben om te koken maar het belangrijkste is dat ik wat ik doe ook daadwerkelijk echt leuk vind. Dat geeft mij energie.
Nou ja bestellen is beter dan verhongeren inderdaad.

Email in de trein lezen is slim inderdaad. Das een goede tip.

Het lijkt me heel leuk maar ik moet nog beginnen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:18:
[...]

Ik heb niet echt een passie voor iets qua werk. Ik ben de ict in gerold omdat ik meer uitdaging en geld zocht en dan is ict makkelijker.
Ben je van plan een volgende baan in de IT te nemen? Want het klinkt op deze manier niet of je passie/liefde hebt voor technologie.
[...]
Deeltijd ICT opleiding kan maar dan moet ik dus part time achter de kassa of zoiets.
Servicedeskmedewerker 1e lijns kan ook prima hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

En dan heb je een uitdaging met betrekking tot reistijd... loop je te miepen. Sorry, maar dat is wel hoe dit overkomt steeds.

Zie dat reizen van 2u heen en 2u terug als een uitdaging waarvoor je oplossingen moet proberen te vinden om die tijd zo goed mogelijk te kunnen overbruggen. Doe bijv. 1u heen en 1u terug wat werk op de laptop ofzo.

Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 11:18

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

[...]

Accepteren dat ik niet kan autorijden , dat kan als ik daar wat voor terug krijg zoals gratis OV. .....etc
Theorie en praktijk...

Dus kan je het nooit accepteren want je zal nooit gratis ov krijgen? Maar dat is dan toch echt een limiet die je jezelf oplegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
boswandeling schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:21:
[...]

Waaorm moeten wij voor jou OV betalen? Omdat je niet kan autorijden. Dan wil ik graag 2000 euro netto extra omdat ik geen advocaat kon worden vanwege mijn concentratie probleem.

Weer leg je jou probleem bij een ander.

Zo lang jij niet ziet dat jou probleem toch echt jou probleem is, en je daar een weg in moet vinden om mee te leren, blijf je in je slachtofferrol hangen.

Bij jou in de buurt zijn bedrijven genoeg die werk hebben voor je, ook leuk werk. Maar als je alleen maar blijft verkondigen dat je koning wil worden maar je weet dat het totaal niet haalbaar is kom je geen steek verder.
Vind een junior ict traineeship niet echt "koning" maar ook dat lukte na 6 maanden hard solliciteren niet bij mij in de regio.

En het gebrek aan een rijbewijs zorgt ervoor dat ik moeilijker naar het werk kan reizen. Daarom zou het wel fijn zijn als ik daar compensatie voor kreeg. Iemand die in een rolstoel zit en niet kan werken krijgt ook een uitkering. Ook krijgen rolstoelgebruikers gratis een dikke aangepaste auto etc. Ook mogen ze hartje centrum Amsterdam gewoon parkeren gratis.

Nogal oneerlijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Kweenie hoor maar ze proberen het bij mij al sinds mijn kindertijd, die psychologen. Heeft mijns inziens nooit geholpen behalve dan dat je dan iemand hebt om tegen te praten / je hart te luchten. En ja das inderdaad fijn ja maar kan ook anders.

Ook hebben ze me pillen gegeven die heb ik op een gegeven moment maar in de kliko gesmeten was er klaar mee.

Ritalin deed wel degelijk wat maar ik wilde er niet aan verslaafd raken dus uiteindelijk ook maar in de kliko gesmeten.

Ik gebruik nu helemaal geen pillen of iets. Ik heb gewoon een Wo opleiding afgerond en heb tot maart vorig jaar gewoon gewerkt dus je kan nou ook weer niet zeggen dat ik totaal niet functioneer.
Ik begrijp het even niet. Je hebt dus in de WW gezeten, maar kreeg je dan geen hulp van je UWV coach? Kreeg je geen traineeships aangeboden of heb je niet gesproken met werkgeversdiensten UWV? Zij konden jou zo koppelen aan een werkgever die dicht in de buurt zit. Sterker nog, IT is nog steeds een kansrijk beroep en er zijn nog steeds tekorten, net als in de elektrotechniek en installatietechniek.

Ik begrijp je mindset ook totaal niet. Je klaagt en vind het te ver reizen. Je vind dat er een verhoogde risico is op een burnout door je reistijd, maar na lang afwegen van keuzes kies je toch voor Apeldoorn? Waarom blijf je niet in de regio? Als geld een van drijfveren is: je bent 4 uur kwijt aan reistijd per dag. Die uren kon je ook inzetten om over te werken bij een baan in de buurt.

Ik heb familie wonen in omgeving Schiphol en ook werken op Schiphol, maar ik krijg alleen te horen dat er volop banen zijn en dat ze zelfs de functievereisten recent moesten verlagen omdat ze anders te weinig mensen konden aannemen.

Als je zoveel beren op de weg ziet, zal ik zeggen; doe het niet. Kies voor een baan voor de lange termijn en waar je energie uit kan halen.

Ik hoop ook niet dat je deze veeleisende mindset aanhoudt bij sollicitatiegesprekken, want hiermee jaag je menigeen werkgever weg. Het geeft een zeer slechte eerste impressie.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 374460

[...]

Gast…. Denk je serieus dat je voor elke functie een rijbewijs nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:23:
[...]

Vind een junior ict traineeship niet echt "koning" maar ook dat lukte na 6 maanden hard solliciteren niet bij mij in de regio.

En het gebrek aan een rijbewijs zorgt ervoor dat ik moeilijker naar het werk kan reizen. Daarom zou het wel fijn zijn als ik daar compensatie voor kreeg. Iemand die in een rolstoel zit en niet kan werken krijgt ook een uitkering. Ook krijgen rolstoelgebruikers gratis een dikke aangepaste auto etc. Ook mogen ze hartje centrum Amsterdam gewoon parkeren gratis.

Nogal oneerlijk dus.
Nevermind, kan beter niks zeggen.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Nogal oneerlijk dus.
Kijk even bij jezelf en check of je echt je hele leven naar anderen wil blijven wijzen, omdat "zij" het beter hebben.

Het heeft geen nut.

Pak die baan aan, accepteer de reistijd, en zoek over een jaartje eens naar iets dichterbij. (Zonder iedere keer te beginnen over het feit dat sommige bedrijven een rijbewijs een pre vinden. Volgens mij krijg je van genoeg kanten te horen dat dat echt tussen JOUW oren zit, en niet de realiteit is).

(Overigens krijgen rolstoelgebruikers niet "gratis" een dikke aangepaste auto).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Monkeydancer schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:24:
[...]

Ik begrijp het even niet. Je hebt dus in de WW gezeten, maar kreeg je dan geen hulp van je UWV coach? Kreeg je geen traineeships aangeboden of heb je niet gesproken met werkgeversdiensten UWV? Zij konden jou zo koppelen aan een werkgever die dicht in de buurt zit. Sterker nog, IT is nog steeds een kansrijk beroep en er zijn nog steeds tekorten, net als in de elektrotechniek en installatietechniek.

Ik begrijp je mindset ook totaal niet. Je klaagt en vind het te ver reizen. Je vind dat er een verhoogde risico is op een burnout door je reistijd, maar na lang afwegen van keuzes kies je toch voor Apeldoorn? Waarom blijf je niet in de regio? Als geld een van drijfveren is: je bent 4 uur kwijt aan reistijd per dag. Die uren kon je ook inzetten om over te werken bij een baan in de buurt.

Ik heb familie wonen in omgeving Schiphol en ook werken op Schiphol, maar ik krijg alleen te horen dat er volop banen zijn en dat ze zelfs de functievereisten recent moesten verlagen omdat ze anders te weinig mensen konden aannemen.

Als je zoveel beren op de weg ziet, zal ik zeggen; doe het niet. Kies voor een baan voor de lange termijn en waar je energie uit kan halen.

Ik hoop ook niet dat je deze veeleisende mindset aanhoudt bij sollicitatiegesprekken, want hiermee jaag je menigeen werkgever weg. Het geeft een zeer slechte eerste impressie.
Ik had geen recht op WW (had in het buitenland gewoond ) en kreeg geen enkele begeleiding van het uwv. Ze verwezen me naar de gemeente voor bijstand.

Bijstand aangevraagd en die is afgewezen, ik heb te veel geld volgens hun.

Geen recht op WW betekent geen recht op een loopbaancoach of iets.

Op meerdere banen gesolliciteerd, ook hier in de omgeving en verder weg nog. Geen baan aanbod ontvangen.

Het gaat hierbij om de richting ict / sales. Daar heb ik namelijk ervaring in.

Nog gekeken buiten deze sector maar daarvoor werd ik niet eens uitgenodigd op gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:29

_Apache_

For life.

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Ik zou zeggen bel jouw detacheerder eens en zeg dat je geen rijbewijs hebt.

Je wordt zo weggebonjourd.
Onzin. Dat ligt dan aan de detacheerder.
Ik werk hier in de consultancy (dat is een niveautje verder dan detachering, meer niveau, meer verantwoordelijkheid, meer targets).
En heb diverse collega's die het met alleen OV doen. Er is er zelfs een die alleen met de fiets wil (max 45min enkele rit), en ook dat lukt.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
_Apache_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Onzin. Dat ligt dan aan de detacheerder.
Ik werk hier in de consultancy (dat is een niveautje verder dan detachering, meer niveau, meer verantwoordelijkheid, meer targets).
En heb diverse collega's die het met alleen OV doen. Er is er zelfs een die alleen met de fiets wil (max 45min enkele rit), en ook dat lukt.
Ja als je al een consultant bent pak je voor mijn part de taxi. Dan ben je natuurlijk al een heel end verder in je carrière.

Denk je nu echt dat je een consultant had kunnen worden als je nooit had kunnen rijden voor je werk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
[...]

Nogal oneerlijk dus.
Als je met je huidige gedachtegang ergens gaat solliciteren kijk er dan ook niet gek van op dat je het niet geworden bent. Je straalt hier echt uit dat je ergens voor wil gaan. Iemand die jou op sollicitatie krijgt zal dat ook zo doorhebben. Er zijn echt in jou (en ook mijn regio) genoeg kansen die voor het oprapen liggen.

Dat mensen met een rolstoel gratis een dikke auto krijgen, dat is pertinent onjuist, je hebt een beetje een vertekend beeld van de werkelijkheid helaas, dat zit je ook in de weg, jou glas is net half vol of half leeg, maar een kwart leerg. Je zit jezelf zo in de weg.

Denk je dat een auto geen geld kost ? Iedereen die een auto heeft betaald er genoeg poen voor. Heb je een auto voor je werk nodig, dat zorgt je baas daar voor, wil je deze prive rijden, betaal je ook bijtelling en een eigen bedrage. Als jij kiest voor ene baan erderop, praat met je baas over een vergoeding voor je reiskosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Gast, blijf vooral gewoon zitten waar je zit. Nog 5 jaar. Of 10 jaar. Of misschien nog 20 jaar. Neem de tijd die je nodig hebt om je gedachten op een rijtje te krijgen. Maar het is volstrekt onnodig om daarmee openbaar te etaleren dat je momenteel werkschuw bent. Kijk vooral even naar je toekomst. Van wieg tot graf je natje en droogje kan tot op zekere hoogte in Nederland, maar dan niet klagen als leuke kansen aan je neus voorbijgaan. Niet klagen dat jij geen leuk familieleven hebt. Niet klagen dat vrijwel iedereen anders het beter heeft dan jij omdat zij wel gewoon doen wat nodig is. Gelukkig zijn doe je zelf, dat kan niemand je verder geven en je kunt het ook niet kopen. Succes met leven.

Ken ik jou?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 374460 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Gast…. Denk je serieus dat je voor elke functie een rijbewijs nodig hebt?
Dat denkt hij ja. Maar bespaar je de moeite, er is hem al zovaak verteld dat veruit meeste functies het werkgever alleen uitmaakt dat je op kantoor / in de fabriek / in het magazijn kan komen. Hoe je dat doet zal hem weinig uitmaken. Maar kijk naar dit topic en vorige topics, geen rijbewijs is een makkelijk excuus om TS af te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Jeroenneman schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Kijk even bij jezelf en check of je echt je hele leven naar anderen wil blijven wijzen, omdat "zij" het beter hebben.

Het heeft geen nut.

Pak die baan aan, accepteer de reistijd, en zoek over een jaartje eens naar iets dichterbij. (Zonder iedere keer te beginnen over het feit dat sommige bedrijven een rijbewijs een pre vinden. Volgens mij krijg je van genoeg kanten te horen dat dat echt tussen JOUW oren zit, en niet de realiteit is).

(Overigens krijgen rolstoelgebruikers niet "gratis" een dikke aangepaste auto).
Bijzondere bijstand bij de gemeente en huppekee ze krijgen zo een busje om mee naar Amsterdam centrum te tuffen en dan plempen ze hem zo gratis op de invalide parkeerplaats vlak voor de Balie in Amsterdam.

Baan aanpakken heb ik al gedaan.
Reistijd accepteer ik wel maar ik vroeg me dus af hoe ik ervoor kan zorgen dat deze niet tot een burn out leidt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Nogal oneerlijk dus.
OK, zullen we je benen maar amputeren dan? 8)7 Ow wacht, je hebt geen rijbewijs, dus kun je alsnog nergens naartoe. Er is echt iets mis met je mindset, als je dat na al die opmerkingen hier nog niet doorhebt, sorry, maar dan ben je ook niet meer te helpen.

Je hebt heel wat "Wat als" scenario's in je hoofd en je gaat overal van het slechtste uit. Die "wat als" scenario's kunnen ook positief zijn: wat als je zometeen hele leuke opdrachten krijgt? Wat als je een goeie klik hebt met je toekomstige collega's? Wat als het bedrijf potentie in je ziet en je door kan groeien naar je droombaan?

Je ziet overal beren op de weg en roept meteen "dat wil ik niet" als een tegendraadse kleuter. Ik heb bijvoorbeeld ook mensen gezien die als orderpicker begonnen omdat ze geen werk hadden, maar omdat het bedrijf er potentie in zag, ze zijn opgegroeid naar (succesvol) logistiek engineer bijvoorbeeld. Maar als je al meteen zegt: "ik wil helemaal niets behalve meteen CEO worden", zul je ook nooit iets bereiken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 16:29

Bever!

3

Ga eens praten met een coach of psycholoog, je straalt uit dat je niet goed in je vel zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:35

Garyu

WW

[...]

En ik kan geen astronaut worden. De theorie zou ik wel gehaald hebben, maar medische keuring niet..

Nu is astronaut misschien te selectief, maar straaljagerpiloot kan ik ook niet worden. En verkeersvlieger ook niet. Dus helaas is er geen hoop voor mij.

Moet ik dan maar iedereen de schuld geven incl mijn grootte of mijn slechte zicht, de instructeur en mijn dokter, en bij de overheid aan kloppen voor alternatief vervoer en een uitkering?

Of kijken naar wat ik wèl kan doen?
Dit geldt voor je rijbewijs: wat kan ik wèl
Dit geldt voor je werk: wat kan ik wèl
Dit geldt voor je eten: wat kan ik wèl
Dit geldt voor je woning: wat kan ik wèl

En als je iets nu nog niet kan - wat kan ik doen om het te bereiken. Wat moet ik opgeven, en is het dat waard. As simple as that. Je kunt niet en ongelukkig zijn en niks willen veranderen, en toch verwachten dat je gelukkig wordt.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En het gebrek aan een rijbewijs zorgt ervoor dat ik moeilijker naar het werk kan reizen. Daarom zou het wel fijn zijn als ik daar compensatie voor kreeg.
Maar waarom zou iemand anders op moeten draaien voor iets wat jij niet kan? Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat je nu niet met de auto maar met de trein naar je werk moet.

Je vergelijking van een rolstoelgebruiker gaat behoorlijk mank, die heeft geen alternatief voor vervoer. Jij kan prima met de trein gaan. En daar mag je gewoon voor betalen, dat moet ik immers voor mijn auto ook.
Daarbij krijg je reiskostenvergoeding, dat zou al een deel van je reiskosten moeten dekken. Dus waarom zou het nog goedkoper moeten.
Als ik met de auto ga naar m'n werk kost me dat ook meer geld dan dat mijn reiskostenvergoeding is, als ik alle kosten meetel.

Waarom zou dat voor jou dan ineens gratis moeten zijn?
Nogal oneerlijk dus.
Tja, het leven is niet eerlijk. Maar dan kun je 2 dingen doen. Janken en klagen, of kijken naar wat wel kan. Je hebt een baan gevonden, maar daar zit lange reistijd bij. Nou, besteed die dan zo nuttig/aangenaam mogelijk. Genoeg mensen die 5 dagen per week 2 uur per dag in de auto zitten. Dan kun je echt weinig anders doen dan een beetje naar radio/podcasts luisteren. In de trein kun je nog een keer een serie kijken of een boek lezen.

Maar in plaats van denken wat je kan doen in die 2 uurtjes in de trein, ga je er maar gelijk vanuit dat dat je een burnout oplevert. Met zo'n instelling krijg je natuurlijk niets voor elkaar. Dus grow some balls en stel je niet zo ontzettend aan zoals je nu doet. Je hebt alleen maar jezelf ermee door zo negatief in het leven te staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:09:
[...]

Toen ik aan het rijbewijs begon was ik nog positief maar een instructeur die plat Zeeuws tegen me ging schreeuwen elke keer dat ik wat fout deed hielp niet echt mee. Ook het afgekeurd worden door het cbr was nogal een domper op mijn gemoedstoestand eigenlijk
Ja, die ene Zeeuwse instructeur is de schuld van 10 jaar lang falen om je rijbewijs te halen. Heeft he-le-maal niets met jou zelf te maken. /S

Ik krijg de impressie (en ik kan er natuurlijk naast zitten) dat jij iemand bent die denkt dat 'ie zelf alles kan/weet en dat dingen die men jou probeert te leren het ene oor in gaan en het andere oor weer uit. Je lijkt te verwachten dat alles je maar op een zilveren dienblad wordt aangereikt (bijv. "Een psycholoog gaat me geen baan of een rijbewijs geven." Nee, dat gaat 'ie niet, idd. Dat moet je HELEMAAL ZELF doen!).

Maar goed, het is natuurlijk ook veel makkelijker om die slachtofferrol eigen te maken dan proberen je mentaliteitsprobleem (al dan niet met professionele hulp) onder ogen te zien/aan te pakken.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:32:
[...]

Bijzondere bijstand bij de gemeente en huppekee ze krijgen zo een busje om mee naar Amsterdam centrum te tuffen en dan plempen ze hem zo gratis op de invalide parkeerplaats vlak voor de Balie in Amsterdam.

Baan aanpakken heb ik al gedaan.
Reistijd accepteer ik wel maar ik vroeg me dus af hoe ik ervoor kan zorgen dat deze niet tot een burn out leidt.
En dat is pertinent onjuist. Ten eerste kom je al niet zomaar in de Bijzondere Bijstand, en ten tweede krijg je niet eens zomaar een busje of iets dergelijks. Dat zijn zaken die echt misschien enkelen per jaar tijdelijk krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:29:
[...]Ja als je al een consultant bent pak je voor mijn part de taxi. Dan ben je natuurlijk al een heel end verder in je carrière.
Denk je nu echt dat je een consultant had kunnen worden als je nooit had kunnen rijden voor je werk ?
Ik heb nog een tip voor je (waar je waarschijnlijk niks mee gaat doen, maar dat terzijde): Koop zo'n positiviteits scheurkalender, hang die in je badkamer, scheur er elke dag een af, lees de nieuwe spreuk van de dag en ga er dan ook naar leven!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:29:
[...]

Ja als je al een consultant bent pak je voor mijn part de taxi. Dan ben je natuurlijk al een heel end verder in je carrière.

Ook daar sla je de plank mis.
Consultants vinden dan een oplossing.
Want dat gaat niemand betalen (zelfs als je het kan betalen).

4eu instappen, 3eu de km, 30km heen, 185eu per dag, 22 werkdagen/ maand = >4.000euro / maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:44:
[...]
Ook hebben ze me pillen gegeven die heb ik op een gegeven moment maar in de kliko gesmeten was er klaar mee.

Ritalin deed wel degelijk wat maar ik wilde er niet aan verslaafd raken dus uiteindelijk ook maar in de kliko gesmeten.

Ik gebruik nu helemaal geen pillen of iets. Ik heb gewoon een Wo opleiding afgerond en heb tot maart vorig jaar gewoon gewerkt dus je kan nou ook weer niet zeggen dat ik totaal niet functioneer.
Het grappige is dat pillen vaak wel werken maar de persoon die je dan wordt (gefixeerd zo je wil) die wil de persoon zonder pillen niet worden. Ik weet niet welke motieven er precies speelden, maar hier is dus ook een enorme kans gewoon weggegooid.

Een rijbewijs wordt pas een optie indien je als persoon gegroeid bent, tot die tijd zou ik een rijbewijs op z'n best toekomstmuziek noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 04-02-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
FooLsKi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Ja, die ene Zeeuwse instructeur is de schuld van 10 jaar lang falen om je rijbewijs te halen. Heeft he-le-maal niets met jou zelf te maken. /S

Ik krijg de impressie (en ik kan er natuurlijk naast zitten) dat jij iemand bent die denkt dat 'ie zelf alles kan/weet en dat dingen die men jou probeert te leren het ene oor in gaan en het andere oor weer uit. Je lijkt te verwachten dat alles je maar op een zilveren dienblad wordt aangereikt (bijv. "Een psycholoog gaat me geen baan of een rijbewijs geven." Nee, dat gaat 'ie niet, idd. Dat moet je HELEMAAL ZELF doen!).

Maar goed, het is natuurlijk ook veel makkelijker om die slachtofferrol eigen te maken dan proberen je mentaliteitsprobleem (al dan niet met professionele hulp) onder ogen te zien/aan te pakken.
Wat kan ik nog meer doen om het rijbewijs B te behalen dan?

Andere instructeurs geprobeerd, ook niet gelukt.

Automaat geprobeerd, ook niet gelukt.

Psycholoog gaat me ook geen rijbewijs geven.

Wat moet ik dan doen, iemand omkopen? Gaat ook niet. Als jij het weet mag je het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Wat moet ik dan doen, iemand omkopen? Gaat ook niet. Als jij het weet mag je het zeggen.
Niet. Je bent al afgekeurd door het CBR. Dat gaat het dan ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Delerium schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:36:
[...]

Het grappige is dat pillen vaak wel werken maar de persoon die je dan wordt (gefixeerd zo je wil) die wil de persoon zonder pillen niet worden. Ik weet niet welke motieven er precies speelden, maar hier is dus ook een enorme kans gewoon weggegooid.
Ik ben opgegroeid dat je pillen neemt als je ziek bent en anders niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Sir_Lion schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:37:
[...]

Niet. Je bent al afgekeurd door het CBR. Dat gaat het dan ook niet worden.
Maar dat is dan wel de schuld van mijn mentaliteit...?

Ik probeer je gewoon te volgen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:30
[...]

Het idee laten varen en reizen op de manier die je wel kunt?

Sommige mensen kunnen gewoon geen rijbewijs halen omdat ze de skills niet hebben. Soms lukt het na een periode wachten en zelfontwikkeling wel. Kijk waar je tekort schiet en probeer dat te ontwikkelen? Ligt het aan je reactievermogen dan ga je dat trainen. Ligt het aan je inzicht dan train je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:38:
[...]

Ik ben opgegroeid dat je pillen neemt als je ziek bent en anders niet eigenlijk.
En je kunt ook ziek zijn zonder dat je dit zelf door hebt. Je hebt pillen voorgeschreven gekregen omdat dit jou zou helpen door specialisten. Maar denkt het zelf allemaal wel weer beter te weten.

Dat is wederom die mentaliteit waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
_Apache_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:36:
[...]

Ook daar sla je de plank mis.
Consultants vinden dan een oplossing.
Want dat gaat niemand betalen (zelfs als je het kan betalen).

4eu instappen, 3eu de km, 30km heen, 185eu per dag, 22 werkdagen/ maand = >4.000euro / maand
Heb ik ook tegen potentiële werkgevers gezegd, dat ik heus wel bij klanten kan komen zonder auto, maar ze hebben me dan vervolgens toch afgewezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceFox
[...]

Dat zou kunnen. Geen idee waar je op bent afgekeurd maar als dat iets is wat je kan trainen dan wel. Je blijft andere de schuld geven maar kijk eens wat wel kan.

Ben je afgekeurd op bijvoorbeeld zicht dan gaat het hem niet worden. Ben je afgekeurd op reactievermogen dan kan je het trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Sir_Lion schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:39:
[...]

En je kunt ook ziek zijn zonder dat je dit zelf door hebt. Je hebt pillen voorgeschreven gekregen omdat dit jou zou helpen door specialisten. Maar denkt het zelf allemaal wel weer beter te weten.

Dat is wederom die mentaliteit waar ik het over had.
Ik heb toen tijdelijk de ritalin genomen om mijn masterscriptie te halen. Daarna stopte ik er mee. Ik was inmiddels namelijk naar het buitenland verhuisd en kon daar geen ritalin meer krijgen dus ik dacht ik ga maar afkicken heb ze in de kliko gegooid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Heb ik ook tegen potentiële werkgevers gezegd, dat ik heus wel bij klanten kan komen zonder auto, maar ze hebben me dan vervolgens toch afgewezen.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat je daarom niet bent afgewezen, maar omdat je mentaliteit ze gewoon niet aanstaat.

Als je in een sollicitatiegesprek op eenzelfde manier reageert als hier in het topic, door alleen maar beren op de weg te zien en iedereen de schuld te geven behalve jezelf en niet te kijken naar wat wel kan. Dan kan me goed voorstellen dat een werkgever helemaal geen zin heeft om jou aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Nergens lees ik om welk beroepssegment het gaat, wat vind je leuk, wat heb je in het verleden gedaan, waar wil je in verder leren?

Niets, maar dan ook echt niets komt aanwaaien.

Er zijn genoeg mensen die een gouden kans niet zien als het op een presenteerblaadje voorgeschoteld word.
En je wekt mij de indruk dat je daar last van hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 04-02-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
IceFox schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:40:
[...]

Dat zou kunnen. Geen idee waar je op bent afgekeurd maar als dat iets is wat je kan trainen dan wel. Je blijft andere de schuld geven maar kijk eens wat wel kan.

Ben je afgekeurd op bijvoorbeeld zicht dan gaat het hem niet worden. Ben je afgekeurd op reactievermogen dan kan je het trainen.
Ik ben afgekeurd omdat ik 'te veel tegelijkertijd moet doen tijdens het schakelen'.

Hoe zou je dat kunnen oefenen dan?

Vervolgens dus in automaat geprobeerd. Toen zei die vrouw niet waarom ik ben afgekeurd, alleen dat ik geen rijbewijs nodig heb omdat ik toendertijd nog student was.

Heb nu weer een herkeuring aangevraagd dat duurt een maand of 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
[...]

Mijn laatste reactie, voor je het negatief ziet: de bedoeling is positief.

Met de gedachtegang die je nu hebt is alles zo somber, daar heeft niemand trek ik, geen partner, vrienden etc.

Kijk eens naar wat je wel kan, ga daarvoor, maak het stabiel, en ga dan bouwen. Misschien zit je deprimerende geachte wel in de weg bij het autorijden, en ook bij de rest natuurlijk.

Wat je nu doet gaat je echt nergens bij helpen. Het is niet "onze" schuld, je bent verantwoordelijk voor je eigen leven/geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ain't nothin' to it but to do it.

In plaats van de hele tijd maar zelfmedelijden te hebben, te focussen op beperkingen, nadelen en mogelijke beren op de weg, zou je ook het kunnen proberen.

Nu blijft het bij theoretisch geneuzel:
"wat als dit/dat/zus/zo?", "ja maar....", "dat is niet wat ik leuk vind" etc. etc.

Newsflash: werk (en het leven in het algemeen) is zelden continu 100% leuk en wat je zoekt.
Met compromissen sluiten, aanpassen, kijken wat wél positief is kom je meestal verder dan alles bij voorbaat al afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
boswandeling schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Mijn laatste reactie, voor je het negatief ziet: de bedoeling is positief.

Met de gedachtegang die je nu hebt is alles zo somber, daar heeft niemand trek ik, geen partner, vrienden etc.

Kijk eens naar wat je wel kan, ga daarvoor, maak het stabiel, en ga dan bouwen. Misschien zit je deprimerende geachte wel in de weg bij het autorijden, en ook bij de rest natuurlijk.

Wat je nu doet gaat je echt nergens bij helpen. Het is niet "onze" schuld, je bent verantwoordelijk voor je eigen leven/geluk.
Ok ik zal de volgende keer dat ik rijlessen neem gewoon doen alsof ik al jaaaaren auto rijd maar dan zonder rijbewijs illegaal. Zeg ik gewoon tegen de instructeur van ja ik moet hem even officiëel halen.

Ach maar nu heb ik het hele verhaal al naar hem gemaild, ach ja.

Ik kan toch nog niet beginnen want ik moet nog 2 maanden wachten op mijn CBR keuring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:41

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Er zijn 'tig duizenden banen waar je niet naar klanten hoeft te gaan, waarom zoek je dan toch naar dat soort functies?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceFox
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:42:
[...]

Ik ben afgekeurd omdat ik 'te veel tegelijkertijd moet doen tijdens het schakelen'.

Hoe zou je dat kunnen oefenen dan?

Vervolgens dus in automaat geprobeerd. Toen zei die vrouw niet waarom ik ben afgekeurd, alleen dat ik geen rijbewijs nodig heb omdat ik toendertijd nog student was.

Heb nu weer een herkeuring aangevraagd dat duurt een maand of 2.
Multitasken (meerdere dingen tegelijk doen) kan je ook gewoon trainen. Ga op internet zoeken hoe je dit kunt trainen. Je zou bijvoorbeeld realistische racing simulators kunnen doen waarbij je moet schakelen en objecten moet ontwijken etc. Of inderdaad automaat rijden en uitvinden waarom je daarvoor afgekeurd bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Ok ik zal de volgende keer dat ik rijlessen neem gewoon doen alsof ik al jaaaaren auto rijd maar dan zonder rijbewijs illegaal. Zeg ik gewoon tegen de instructeur van ja ik moet hem even officiëel halen.

Ach maar nu heb ik het hele verhaal al naar hem gemaild, ach ja.

Ik kan toch nog niet beginnen want ik moet nog 2 maanden wachten op mijn CBR keuring.
Waarom steek je hier nu energie in? Waarom is autorijden een must voor je? Genoeg mensen in de Randstad hebben niet eens een auto (want dure parkeervergunning, onderhoud, belasting). En juist in de Randstad is een auto helemaal niet nodig.

Je praat jezelf een moetje aan, en bent daar hyper op gefocust.

Laat dat nou gewoon even los joh. Begin eerst even met je baan, kijk hoe het bevalt, en kijk over een lange tijd weer eens met een schuin oog naar een rijbewijs (of niet, het is niet verplicht om auto te rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

Ik heb zelf ook geen rijbewijs. Ooit 10 lessen gehad en toen kwam ik door werk niet meer uit qua rijlestijden. Mij hoor je niet miepen (want dat doe je!) over gratis OV "omdat ik geen rijbewijs heb". Serieus, wat een [piep]mentaliteit. Ik zal maar niet schrijven wat ik over je denk, want dat kost me een ban.

Het leven is af en toe gewoon naadje; deal with it. Als je je nu al bang gaat zitten maken over een burn-out dan zit er m.i. iets niet lekker in je bovenkamer en zou je het beste met een professional in de GGZ kunnen gaan praten. Maar dat wil je niet, want jij weet toch alles beter en alles wat anderen suggereren kan niet/is moeilijk/gaat niet werken. Overal heb je wel een excuus voor.

Het zou mij niet verbazen als je, door een tijd werkloos en alleen te zijn, in een soort van bore-out zit. Maar zonder professionele hulp ga je daar nooit achter komen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 20:41
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Ok wat kan ik nog meer doen om te leren autorijden dan ?

Ik betaal die man voor de autorijlessen. Ik kan zelf niet oefenen (heb geen auto, krijg de auto van een ander niet verzekerd dat ik daarin ga rijden om te oefenen ) dus ik ben volledig van die man afhankelijk.

Ik doe alles wat meneer zegt. Te dicht langs de spiegels gereden dan gaan we wat meer naar het midden. Maar dan is het weer te dicht langs de tegenligger.... Het is nooit goed.

Daaruit maak ik dus op dat die man niet goed is in zijn werk. Zijn werk is namelijk mensen leren autorijden en die mensen zijn niet allemaal Max Verstappen.
Dit was slechts een voorbeeld. Het valt gewoon op dat je snel beren op de weg ziet en veel problemen buiten jezelf legt, waarbij je steeds een reden zoekt waarom iets fout gaat zonder in de spiegel te kijken (wat ook al heel vaak gezegd is in dit topic).

Wat betreft het autorijden geef je aan dat je hier al 10 jaar mee bezig bent. Het lijkt me sterk dat alle instructeurs die je onderhand gehad hebt incompetent zijn dus in zo'n geval kan het goed zijn om na te gaan waarom je al 10 jaar met je rijbewijs bezig bent.

Je geeft zelf aan dat je heel slecht kunt rijden, medisch bent afgekeurd door het CBR en ook in Ierland niet geslaagd bent (terwijl je in een ander topic aangaf dat de eisen daar veel lager liggen dan in Nederland). Ik snap dat het iets is wat je liever niet hoort maar misschien moet je dan gewoon de conclusie trekken dat een rijbewijs er voor jou niet in zit want anders kun je zowel jezelf als anderen in gevaar brengen. Er zijn zo veel mensen die geen rijbewijs hebben maar wel een baan dus het is echt niet zo dat je zonder rijbewijs geen werk kunt vinden.

Daarnaast vraag ik me ook af bij wat voor soort rijscholen je les gehad hebt en of je dan ook aangegeven hebt waar je iedere keer tegenaan loopt? Er zijn gespecialiseerde rijscholen waar de instructeurs speciaal opgeleid zijn om bijvoorbeeld om te gaan met autisme, angststoornissen, faalangst etc. Ben je hier ook specifiek naar op zoek gegaan zodat ze extra rekening konden houden met je situatie tijdens het lessen?

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:53:
[...]

Jij doet dat ook dus dan staan we quitte ;)
Hoe bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
Als je WO kan halen kan je ook wel uitvogelen hoe je een rijbewijs moet halen. Heb er zelf ook 6 keer over gedaan voor het kwartje de goede kant op viel.

Ook bijvoorbeeld een instructeur gehad die alle kritiek opspaarde en in een keer uitstortte over je. Die heb ik toen veranderd en toen klikte het wel. Dingen als ergens afslaan moeten er gewoon in geramd worden tot het een automatisme is. Ja soms duurt dat langer voor je het elke keer altijd goed doet, maar het is echt te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
jip_86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:53:
Als je WO kan halen kan je ook wel uitvogelen hoe je een rijbewijs moet halen. Heb er zelf ook 6 keer over gedaan voor het kwartje de goede kant op viel.

Ook bijvoorbeeld een instructeur gehad die alle kritiek opspaarde en in een keer uitstortte over je. Die heb ik toen veranderd en toen klikte het wel. Dingen als ergens afslaan moeten er gewoon in geramd worden tot het een automatisme is. Ja soms duurt dat langer voor je het elke keer altijd goed doet, maar het is echt te leren.
Ja en ik kan ook gewoon fietsen dus dan zou je toch zeggen dat een auto besturen te leren moet zijn?

Ik sta nu inderdaad op de wachtlijst voor de autistenrijschool. Da's niet erg want ik moet toch wachten op de uitkomst van de (her)keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

Al die mensen die denken dat TS wel kan trainen: lees zijn reacties nog even door op goedbedoelde feedback....

Dus hoop voor TS dat zijn nieuwe baan een succes gaat worden. Maar in een traineeship zal je feedback gaan krijgen.

Maar zolang TS alles buiten zichzelf zet zal het feest waarschijnlijk van korte duur zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-06 11:18

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Als je dingen blijft willen waarvan je van te voren al weet dat dat niet gaat werken/lukken/halen snap ik dat je zo negatief/ongelukkig(?) bent.

Hoe voorkom ik burnout tijdens (lange) treinreis:
O.a.
- Door geen korte reis te willen (want dat is het niet)
- Door de reis niet met de auto te willen (want dat kan (nog) niet)
- Door iets te verzinnen om je onderweg bezig te houden.

Verder:

Als je door problemen met concentratie ritalin had (aanname/vraag) dan kan het multitasken tijdens rijden daarmee te maken hebben. Als je daar niet eerlijk over bent kan een instructeur zelfs verzekeringstechnisch in de problemen komen. (Omdat erkend is dat e.e.a. invloed kan hebben op rijvaardigheid/concentratie e.d.)

"Ligt" misschien aan jou, maar is niet jouw schuld, wat je wel kan is een manier zoeken om ermee om te gaan, daar kan je bij geholpen worden, maar moet je uiteindelijk zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
FooLsKi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Ik heb zelf ook geen rijbewijs. Ooit 10 lessen gehad en toen kwam ik door werk niet meer uit qua rijlestijden. Mij hoor je niet miepen (want dat doe je!) over gratis OV "omdat ik geen rijbewijs heb". Serieus, wat een [piep]mentaliteit. Ik zal maar niet schrijven wat ik over je denk, want dat kost me een ban.

Het leven is af en toe gewoon naadje; deal with it. Als je je nu al bang gaat zitten maken over een burn-out dan zit er m.i. iets niet lekker in je bovenkamer en zou je het beste met een professional in de GGZ kunnen gaan praten. Maar dat wil je niet, want jij weet toch alles beter en alles wat anderen suggereren kan niet/is moeilijk/gaat niet werken. Overal heb je wel een excuus voor.

Het zou mij niet verbazen als je, door een tijd werkloos en alleen te zijn, in een soort van bore-out zit. Maar zonder professionele hulp ga je daar nooit achter komen.
Ja heb ik ook wel eens van gehoord, een zogeheten bore-out.

Kan wezen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Barrycade schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:57:
Al die mensen die denken dat TS wel kan trainen: lees zijn reacties nog even door op goedbedoelde feedback....

Dus hoop voor TS dat zijn nieuwe baan een succes gaat worden. Maar in een traineeship zal je feedback gaan krijgen.

Maar zolang TS alles buiten zichzelf zet zal het feest waarschijnlijk van korte duur zijn.
Ben ik niet zo bang voor hoor, programmeren kan je gewoon leren.

Als ik dit gewoon 5 dagen thuis kon doen was het ideaal. Of dichter bij huis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Laatst online: 22:05
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:59:
[...]

Lekker bagatelliserend en denigrerend tegenover de programmeurs hier. Autorijden kan je ook zo leren, betekend niet dat iedereen het kan. Geldt ook voor programmeren.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:01

Barrycade

Through the...

[...]

Een normaal wired persoon kan dat zeker, gezien je verhalen hier denk ik niet dat je in die klasse valt.

Al je reacties zijn in de zelfde klasse, het is niet zo, dat gaat m niet worden, die en die maar ik niet.

Er is geen enkele reactie met, mmm interessant ga ik eens over nadenken. Als je deze eigenwijze houding aan blijft houden sta je binnen je proeftijd weer buiten.

Tenzij ze net zoals bij je vorige werkgever niet zo doortastend zijn. Dus hoop voor je dat je werkgever niet een Nederlands bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 16:39
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Ja en ik kan ook gewoon fietsen dus dan zou je toch zeggen dat een auto besturen te leren moet zijn?

Ik sta nu inderdaad op de wachtlijst voor de autistenrijschool. Da's niet erg want ik moet toch wachten op de uitkomst van de (her)keuring.
De snelheden zijn natuurlijk wel iets hoger, en de consequenties ook wel groter als je bijv. een fietser mist bij het afslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
32 uur werken en 4 uur per dag in de trein zitten en het hebben over een burn-out man man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

[...]

Of je gaat dit tijdens de 2 uur durende rit doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:10:

Hoe kan ik voorkomen dat ik een burn out krijg tijdens deze nieuwe functie ? Ik ben nu werkloos dan is een overgang naar een heel drukke functie met extreem veel reistijd misschien lastig. Als ik een burn out krijg ben ik namelijk best wel de pineut want ik heb geen sociaal vangnet verder. De werkgever weet dat ik ver weg woon en waarschuwt hier ook voor, dat er in het verleden veel mensen zijn uitgevallen hierdoor.
Daar kun je vooraf weinig over zeggen.

Ik heb ook een baan met 2:10 uur reistijd enkele reis. Lang over getwijfeld of ik de baan zou nemen maar uiteindelijk het erop gewaagd omdat ik meestal thuis kan werken maar de manager mijn gezicht wel wekelijks wil zien.
Het draait IMHO vooral om jouw mindset en hoe stressgevoelig je bent. Het reizen zal zelf niet tot problemen leiden. Het is alleen jammer van al die verloren uren. Hopelijk vind je wat te doen onderweg.

Veel belangrijker is:
  • Hoe goed is de verbinding? Als je stress hebt omdat je de trein mist en dan lang moet wachten op de volgende dan is dat erger dan schouders ophalen omdat er over 10 minuten weer een trein komt.
  • Hoe flexibel is de werkgever? Mijn manager zegt niks als ik een keer vertraging heb en een halfuurtje later ben.
  • En hoe reageert de werkgever als je vanwege extreem weer, een staking, of algemene problemen op het spoor helemaal niet kunt komen?
Als het antwoord op die vragen negatief is, wordt het misschien een probleem, als je gevoelig bent voor dat soort zaken. Als het antwoord positief is dan is er waarschijnlijk weinig aan de hand. In beide gevallen uitdrukkelijk “misschien” en “waarschijnlijk” omdat elke situatie anders is en iedereen verschillend op stress reageert.

Ik geloof niet dat iemand een burnout krijgt van reizen. Het is de stress van de problemen er omheen die bij kan dragen aan een burnout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• primium
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
burnout van een paar uur per dag verplicht rusten in de trein voor en na het werk. Knap als je dat voor elkaar krijgt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Als je auto rijdt zoals je in dit topic reageert is dat zeer goed mogelijk: ik zie je vastklampen aan individuele uitspraken zonder grote plaatje van ofwel post van degene op wie je reageert danwel overige posts. Mensen reageren op je, proberen bij te sturen en jij gaat weer in hyperfocus op een ding.

Dat is in een discussie vermoeiend, maar achter het stuur van een auto ronduit gevaarlijk - je gaf zelf een mooi voorbeeld: je instructeur zegt dat je te dicht op spiegels rijdt, je overcompenseert waardoor je in het pad komt van tegemoetkomend verkeer. Hij zegt daar vervolgens wat van en je overcompenseert weer de andere kant op. Wat hij bedoelde was "rij wat meer aan de kant - maar hou ook mijn vorige opmerking over de spiegels in het achterhoofd." Wat jij hoorde was: "Doe eerst dit, doe dan tegenovergesteldd. Wat wil je? Het is ook nooit goed!" Leren autorijden is weinig anders dan een hele rits van dit soort zaken te automatiseren door veel te oefenen. Als jij niet in staat bent meer dan een instructie tegelijk te volgen, werkt dat niet.

Dan de vraag: wat kun je daaraan doen? Een psycholoog zou je misschien kunnen helpen, maar dan moet je het probleem eerst zelf erkennen. Ik zie wel een andere optie: het is je met medicatie gelukt om een WO studie te voltooien. Als je nog niet met medicatie rijlessen geprobeerd hebt kun je dat alsnog doen (mits RDW je nog een kans geeft).
[...]

Ooit bij stilgestaan dat hoe jij opgegroeid bent mogelik flink deel van je probleem zou kunnen zijn?

Ben je niet ziek dan? "Ziek" zijn kan veel meer zijn dan griep of een gebroken arm.

Je hebt met een concreet probleem hulp gezocht, op basis daarvan heb je medicatie gekregen en die medicatie heeft jou in staat gesteld beter te functioneren dan ervoor, en hoogstwaarschijnlijk een stuk beter dan je nu functioneert. Nu, medicatie is niet zaligmakend, heeft bijwerkingen en inderdaad, als het niet nodig is, moet je het vooral niet nemen. Maar allicht zou je er beter aan doen een arts te vragen of je niet meer ziek bent en het dus niet meer nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Monkeydancer schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:03:
[...]

Lekker bagatelliserend en denigrerend tegenover de programmeurs hier. Autorijden kan je ook zo leren, betekend niet dat iedereen het kan. Geldt ook voor programmeren.
Nou ja als ik het niet had kunnen leren hadden ze me niet voor een traineeship aangenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ep667
  • Laatst online: 16-06 10:52

ep667

It doesn't hurt to help

t14wo schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:22:
[...]
maak er lekkere lange dagen van zodat je 9u werkt en je hebt 3 dagen weekend! 3 dagen op kantoor van 2u heen - 9u werken - 2u terug. Kan je 2x buiten de drukste spitstijden om reizen. Werk je nog 1 dag thuis 9u en hoppa. Het is alweer weekend.
Het antwoord is al op pagina 1 gegeven. Misschien kan TS zelfs nog een uurtje in de trein werken, valt vast over te praten en zit je ook nog eens niet langer op kantoor en is je onbetaalde reis tijd ineens maar 9 uur per week ipv 12.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
jip_86 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:03:
[...]

De snelheden zijn natuurlijk wel iets hoger, en de consequenties ook wel groter als je bijv. een fietser mist bij het afslaan.
Ja dat klopt. Ik houd me op de fiets ook niet aan alle verkeersregels, zo rijd ik wel eens door rood (als er niemand aankomt) of neem ik wel eens voorrang. In de auto mag dat natuurlijk niet, dat snap ik ook wel en ik overtreed ook nooit bewust regels tijdens de rijles (dat laat je instructeur je overigens ook nooit doen al zou je dat willen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 15:44
Ik vraag me vooral af waarom je in de buurt niks kan vinden? Je woont ten slotte in de Randstad. Wordt je afgewezen bij sollicitaties, of kan je niks vinden wat aan je eisenpakket voldoet?

In het geval van het eerste: wat doe je dan? Hou je jezelf een spiegel voor en reflecteer je, of leg je de schuld bij de werkgever en ga je op naar de volgende? De reden dat ik dit vraag, is omdat je erg ontwijkend en afschuivend reageert op zowat alle feedback die Tweakers hier geven. Dat is iets waar werkgevers tegenwoordig gewoon over struikelen: mentaliteit en soft-skills zoals analytisch vermogen, oplossingsgericht denken, samenwerken etc. Dat is nog veel belangrijker dan hard-skills; die kun je immers makkelijker leren dan soft-skills.

Je komt op mij ook niet over als iemand die oplossingsgericht kan denken, want je ziet overal gelijk beren op de weg. En dat is met alles wat in dit topic voorbij komt. Dat is niet de juiste instelling voor iemand in de IT en ik ben het dan ook niet eens dat je programmeren wel 'even kan leren'. Ja, de programmeertaal kun je prima leren, maar het analytisch en oplossingsgericht denken, patronen herkennen, wanneer zet je welk design pattern in, architectuur en ga zo maar door is niet iets wat je 'even' leert. En nog belangrijker: niet iedereen kán dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Seafarer

XXX

primium schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:14:
burnout van een paar uur per dag verplicht rusten in de trein voor en na het werk. Knap als je dat voor elkaar krijgt...
Als je jezelf maar genoeg opfokt in die 4 uur met allerlei gedachten die je niet gaat bespreken met andere mensen, dan geloof ik toch dat dat wel gaat lukken.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
dion_b schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:16:
[...]

Als je auto rijdt zoals je in dit topic reageert is dat zeer goed mogelijk: ik zie je vastklampen aan individuele uitspraken zonder grote plaatje van ofwel post van degene op wie je reageert danwel overige posts. Mensen reageren op je, proberen bij te sturen en jij gaat weer in hyperfocus op een ding.

Dat is in een discussie vermoeiend, maar achter het stuur van een auto ronduit gevaarlijk - je gaf zelf een mooi voorbeeld: je instructeur zegt dat je te dicht op spiegels rijdt, je overcompenseert waardoor je in het pad komt van tegemoetkomend verkeer. Hij zegt daar vervolgens wat van en je overcompenseert weer de andere kant op. Wat hij bedoelde was "rij wat meer aan de kant - maar hou ook mijn vorige opmerking over de spiegels in het achterhoofd." Wat jij hoorde was: "Doe eerst dit, doe dan tegenovergesteldd. Wat wil je? Het is ook nooit goed!" Leren autorijden is weinig anders dan een hele rits van dit soort zaken te automatiseren door veel te oefenen. Als jij niet in staat bent meer dan een instructie tegelijk te volgen, werkt dat niet.

Dan de vraag: wat kun je daaraan doen? Een psycholoog zou je misschien kunnen helpen, maar dan moet je het probleem eerst zelf erkennen. Ik zie wel een andere optie: het is je met medicatie gelukt om een WO studie te voltooien. Als je nog niet met medicatie rijlessen geprobeerd hebt kun je dat alsnog doen (mits RDW je nog een kans geeft).

[...]

Ooit bij stilgestaan dat hoe jij opgegroeid bent mogelik flink deel van je probleem zou kunnen zijn?

Ben je niet ziek dan? "Ziek" zijn kan veel meer zijn dan griep of een gebroken arm.

Je hebt met een concreet probleem hulp gezocht, op basis daarvan heb je medicatie gekregen en die medicatie heeft jou in staat gesteld beter te functioneren dan ervoor, en hoogstwaarschijnlijk een stuk beter dan je nu functioneert. Nu, medicatie is niet zaligmakend, heeft bijwerkingen en inderdaad, als het niet nodig is, moet je het vooral niet nemen. Maar allicht zou je er beter aan doen een arts te vragen of je niet meer ziek bent en het dus niet meer nodig hebt.
Ik zou weer om ritalin kunnen vragen inderdaad. Toch vind ik het erg eng om weer aan pillen te beginnen eigenlijk. Ben bang dat ik eraan verslaafd raak.

Als ik bij mn huisarts kom krijg ik overigens sowieso meteen ritalin mee, dat krijgen is het probleem niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recrush
  • Laatst online: 16-06 07:14
[...]

Wanneer je mentaal niet gezond bent, dan ben je dus mentaal .... :)
Je zou haast denken dat medicatie daar ondersteuning bij biedt.

Echt 95% van je problemen komen door je mindset en je onwil om iets met feedback en suggesties te doen, of positief naar dingen te kijken.

Ik abonneer me graag alvast op het volgende topic: "Binnen een maand ontslagen bij traineeship, het is de schuld van [iedereen behalve sirdanilot]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

En als dat toch niet zo triviaal blijkt te zijn, dan is het de schuld van je begeleiding dat je het toch niet kon leren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:56:
[...]

Nee, dat je kan fietsen wilt niet zeggen dat je kan autorijden. Het is zo'n compleet andere activiteit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 13:57

liberque

Vrijzinnig!

Hier stond een opbouwende reactie waarmee ik TS de boel wilde laten relativeren, maar nu ik andere topics van hem gelezen heb krijg ik het gevoel dat ik in een clickbait voor aandacht beland ben. Ik heb daarom de reactie verwijderd.

[ Voor 87% gewijzigd door liberque op 04-02-2024 13:45 . Reden: zie andere topics van TS - reactie verwijderd ]

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01:59
Een burn-out van drie dagen per week lang van huis zijn. Dan weet je óf niet wat een burn uit is óf je bent wel een heul teer zieltje óf je wilt weer aandacht hebben van de populatie hier. Na al je andere topics, neig ik helaas een beetje naar het laatste.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sito schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:22:
Ik vraag me vooral af waarom je in de buurt niks kan vinden? Je woont ten slotte in de Randstad. Wordt je afgewezen bij sollicitaties, of kan je niks vinden wat aan je eisenpakket voldoet?
Lees zijn posts in dit topic en in oudere topics. Eén daarvan was (ongeveer):
"Ik ben geen glas half leeg persoon, maar een glas geheel leeg persoon, en ze zeggen dat je bij sollicitatiegesprekken jezelf moet zijn".
Dat is nog veel belangrijker dan hard-skills; die kun je immers makkelijker leren dan soft-skills.
Behalve dat veruit de meeste mensen die basis soft skills gewoon hebben, en die hard skills door een veel kleinere groep geleerd kunnen worden voor een hoop functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Sito schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:22:
Nee joh ik heb tientallen sollicitaties gedaan. Ik krijg vaak ook wel een gesprek hoor (overigens ook láng niet altijd maar goed, geen gesprek gehad is geen tijd verspild, dat is niet erg).

Afwijzingen hebben verschillende feedbacks:

- te veel ervaring (b.v. voor een junior traineeship)
- te veel ambitie (bij het solliciteren naar een support functie en dan vroegen ze waar ik over 5 jaar wil zijn. tsja ik had dus moeten antwoorden 'nog altijd op precies dezelfde support functie' blijkbaar. doei)
- te weinig saleservaring (waarom laat je me dan überhaupt op gesprek komen, dit stond gewoon op mijn cv)
- te weinig ervaring met linux (waarom laat je me dan überhaupt op gesprek komen, dit stond gewoon op mijn cv)
- te weinig ervaring met dagelijks systeembeheer (waarom laat je me dan überhaupt op gesprek komen, dit stond gewoon op mijn cv)
- te langzaam praten en niet sociaal genoeg, niet genoeg aankijken ondanks dat ik continu in de camera gestaard heb (dat tijdens een videointerview ook nog)

Bij detacheringsbureaus en salesfuncties zie je het vaakst dat je zonder rijbewijs afgewezen wordt. Dan krijg je natuurlijk geen gesprek want het is een basisvoorwaarde.

Maar ik heb tijdens gesprekken ook wel eens negatieve feedback gekregen als mijn rijbewijs ter sprake kwam. Ze proberen soort van er achter te komen wat er 'mis' met me is dat ik niet mag rijden van het CBR. Gevolg is een afwijzing. Ook hoor je soms op het gesprek zelf dat je soms om 7u moet beginnen, dat kan zonder rijbewijs nog wel eens een uitdaging zijn om er op tijd te geraken.
In het geval van het eerste: wat doe je dan? Hou je jezelf een spiegel voor en reflecteer je, of leg je de schuld bij de werkgever en ga je op naar de volgende? De reden dat ik dit vraag, is omdat je erg ontwijkend en afschuivend reageert op zowat alle feedback die Tweakers hier geven. Dat is iets waar werkgevers tegenwoordig gewoon over struikelen: mentaliteit en soft-skills zoals analytisch vermogen, oplossingsgericht denken, samenwerken etc. Dat is nog veel belangrijker dan hard-skills; die kun je immers makkelijker leren dan soft-skills.

Je komt op mij ook niet over als iemand die oplossingsgericht kan denken, want je ziet overal gelijk beren op de weg. En dat is met alles wat in dit topic voorbij komt. Dat is niet de juiste instelling voor iemand in de IT en ik ben het dan ook niet eens dat je programmeren wel 'even kan leren'. Ja, de programmeertaal kun je prima leren, maar het analytisch en oplossingsgericht denken, patronen herkennen, wanneer zet je welk design pattern in, architectuur en ga zo maar door is niet iets wat je 'even' leert. En nog belangrijker: niet iedereen kán dat.
In het begin reageerde ik niet op afwijzingen.

Daarna is mij aangeraden dat wél te doen, dus ben ik werkgevers gaan mailen en bellen na afwijzingen. Hier is nog nooit een verandering van hun beslissing uitgekomen. Ook vraag ik hen om de reiskosten voor het sollicitatiegesprek te vergoeden, ook dat is tot nu toe stelselmatig geweigerd (ze zijn dit niet wettelijk verplicht, waarom zouden ze).

Ik heb één keer zelfs echt een woedende babyboomer aan de lijn gehad dat ik uberhaupt het léf had om te dúrven bellen naar aanleiding van de afwijzing. Dat was echt ongelooflijk hoe die boomer tekeer ging, was een man die al bijna met pensioen kan. Nog even feedback gestuurd naar het recruitmentbureau toen. Die gingen vervolgens mij spammen 'en wanneer heb je je rijbewijs ik heb een functie voor je maar daarvoor moet je een rijbewijs'. De functie bij de boze babyboomer in kwestie was centrum Amsterdam, dus geen auto en ideaal voor mij. Maar helaas, werd hem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 11:22
Als eerste: van dat zelfmedelijden en zelfbeklag ga je niet beter worden.

Mijn jeugd was ook verre van fijn en op mijn 18e een ongeluk gekregen waardoor ik deels verlamd ben geworden.
In 1 klap van een gezonde tienermeid naar deels rolstoel gebonden. Shit happens.
Ik heb hier op GOT in het verleden ook een spiegel voorgehouden gekregen dat alleen ik er wat van kan maken (thanks for that guys). Zeker gecombineerd met dat mijn hoofd niet goed samen gaat met anderen (Ik heb een SvA diagnose)

Nu kan ik autorijden, maar motorrijden zit er waarschijnlijk niet in door mijn lichamelijke beperkingen. Niet een standaard motor waarmee je tussen files door kan rijden in ieder geval.

Mijn huidige klant zit voor mij op 1,5 uur enkele reis OV, met atm 3 dagen per week op locatie. Auto is 45 min buiten de spits, bijna 1,5 uur in de spits. De files hier tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht zijn een ramp. Ik gebruik het fietsen naar cs als gratis sportschool en de 2X 30 min in de trein om te werken.

Mijn partner heeft autisme & ADHD. Ze heeft zelf Ritalin gekregen en dat helpt haar heel goed. Ik denk niet dat ze haar opleiding (herscholing) zou kunnen doen zonder. Qua autorijden heeft ze die niet perse nodig, maar ze rijd er een stuk beter mee dan zonder.
En zij komt over als een licht geval vergeleken met jouw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:23:
[...]

Ik zou weer om ritalin kunnen vragen inderdaad. Toch vind ik het erg eng om weer aan pillen te beginnen eigenlijk. Ben bang dat ik eraan verslaafd raak.

Als ik bij mn huisarts kom krijg ik overigens sowieso meteen ritalin mee, dat krijgen is het probleem niet.
Heb je concreet negatieve bijwerkingen? Zo ja kan dit een lastige afweging zijn, maar zo nee is dit zeker iets om te proberen. Zo niet rondom die rijbewjis heb ook tot m'n 27 geen gehad en toen pas gehaald toen m'n moeder ernstig ziek werd - en deed op dat moment wel werk waar ik regelmadig voor naar Leeuwarden, Zutphen, Helmond, Rotterdan en Amsterdam moest, terwijl ik in Nijmegen woonde dan ook in je werk. Grote kans dat je bij je traineeship exact zelfde vermogens aan gaat moeten spreken die je voor je Masters moest doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Ok wat kan ik nog meer doen om te leren autorijden dan ?

Ik betaal die man voor de autorijlessen. Ik kan zelf niet oefenen (heb geen auto, krijg de auto van een ander niet verzekerd dat ik daarin ga rijden om te oefenen ) dus ik ben volledig van die man afhankelijk.

Ik doe alles wat meneer zegt. Te dicht langs de spiegels gereden dan gaan we wat meer naar het midden. Maar dan is het weer te dicht langs de tegenligger.... Het is nooit goed.

Daaruit maak ik dus op dat die man niet goed is in zijn werk. Zijn werk is namelijk mensen leren autorijden en die mensen zijn niet allemaal Max Verstappen.
Je zal wel het gevoel moeten ontwikkelen, dat heeft verder weinig met de instructeur te maken. Daar is, gemiddeld genomen, geloof ik zo'n 30 uur verdeeld over zo'n 20 weken voor nodig. Sommigen hebben wat langer nodig, sommigen wat minder lang.

Zoals mijn instructeur toendertijds zei; het is geen rijbewijs maar een kijkbewijs. Ofwel, de technische handelingen van autorijden moeten een automatisme worden, vanaf dat punt (wat wel een harde vereiste is) is het puur en alleen kijken, kijken en nog eens kijken. Nu heb je weinig aan kijken als je niet in kan schatten hoeveel ruimte je voor, achter, links en rechts nodig hebt, over hebt enz...dus daar komt een stuk inzicht bij kijken. En dat krijg je door het te doen, of niet.

Indien dit inzicht na 10 jaar er nog niet is, dan heeft dat weinig met de instructeurs te maken. Blijkbaar is dit inzicht er nog niet gekomen, niet iedereen kan rijden of moet willen rijden. So be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hackerhater schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:33:
Als eerste: van dat zelfmedelijden en zelfbeklag ga je niet beter worden.

Mijn jeugd was ook verre van fijn en op mijn 18e een ongeluk gekregen waardoor ik deels verlamd ben geworden.
In 1 klap van een gezonde tienermeid naar deels rolstoel gebonden. Shit happens.
Ik heb hier op GOT in het verleden ook een spiegel voorgehouden gekregen dat alleen ik er wat van kan maken (thanks for that guys). Zeker gecombineerd met dat mijn hoofd niet goed samen gaat met anderen (Ik heb een SvA diagnose)

Nu kan ik autorijden, maar motorrijden zit er waarschijnlijk niet in door mijn lichamelijke beperkingen. Niet een standaard motor waarmee je tussen files door kan rijden in ieder geval.

Mijn huidige klant zit voor mij op 1,5 uur enkele reis OV, met atm 3 dagen per week op locatie. Auto is 45 min buiten de spits, bijna 1,5 uur in de spits. De files hier tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht zijn een ramp. Ik gebruik het fietsen naar cs als gratis sportschool en de 2X 30 min in de trein om te werken.

Mijn partner heeft autisme & ADHD. Ze heeft zelf Ritalin gekregen en dat helpt haar heel goed. Ik denk niet dat ze haar opleiding (herscholing) zou kunnen doen zonder. Qua autorijden heeft ze die niet perse nodig, maar ze rijd er een stuk beter mee dan zonder.
En zij komt over als een licht geval vergeleken met jouw!
Utrecht - Den Bosch is niks en prima te doen met de trein, bovendien kan jij wél gewoon autorijden dus als je in de file wil aanschuiven kan dat.

Ja misschien dat ritalin kan helpen met rijles, ik ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Sorry voor de vraag, maar wat is dit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Fascinerende gozer.

Je neemt elk woord letterlijk en leest door elke emotie heen alsof het er niet is.

Je kan hyper focus op een of meerdere interesses maar lukt totaal niet als het je interesse niet heeft.

Je twijfelt veel over wat er fout zou kunnen gaan maar het stopt je niet (wat veel mensen hier aannemen).

Je huidige baan is hopelijk programmeur? Want als jij niet problemen tot de nagel toe kan debuggen dan weet ik het echt niet meer. Jij bent waarschijnlijk bizar goed alleen niemand verteld het je.

Je korte antwoorden spreken echt boekdelen, zo herkenbaar.

Dat trein reizen zal niet het probleem worden, mensen vinden waar mee je klikt, dat gaat je uitdaging worden. Zoals je in dit topic ziet, weinig mensen die je gaan begrijpen.

[ Voor 4% gewijzigd door graceful op 04-02-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackerhater
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:36:
Utrecht - Den Bosch is niks en prima te doen met de trein, bovendien kan jij wél gewoon autorijden dus als je in de file wil aanschuiven kan dat.

Ja misschien dat ritalin kan helpen met rijles, ik ga me er eens in verdiepen.
Dat ik kan autorijden betekend niet dat het van een leien dakje ging. Ik had een groot probleem mijn rijbewijs te halen. Ik had het omgekeerde probleem van jouw: ik overdacht van alles wat er kon gebeuren. Dat ik bij mijn lessen een keer een student op mijn motorkap had die zonder te kijken de weg op stapte (jup gevalletje telefoon), hielp niet.
Ik heb het in 2 stappen gehaald: eerst automaat en erna veel ervaring op doen. En een paar jaar geleden schakel gehaald.

Ja nu gaat autorijden me goed af, na ruim 250.000KM rijervaring. Ik heb nog altijd moeite met afstand schatten: ik denk altijd dat ik minder ruimte heb bij het parkeren dan ik daadwerkelijk heb.
Evengoed haat ik spits rijden. Het is vermoeiend.
Sir_Lion schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:39:
[...]

Sorry voor de vraag, maar wat is dit?
Syndroom van asperger

[ Voor 11% gewijzigd door hackerhater op 04-02-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
graceful schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:40:
Fascinerende gozer.

Je neemt elk woord letterlijk en leest door elke emotie heen alsof het er niet is.

Je kan hyper focus op een of meerdere interesses maar lukt totaal niet als het je interesse niet heeft.

Je twijfelt veel over wat er fout zou kunnen gaan maar het stopt je niet (wat veel mensen hier aannemen).

Je huidige baan is hopelijk programmeur? Want als jij niet problemen tot de nagel toe kan debuggen dan weet ik het echt niet meer. Jij bent waarschijnlijk bizar goed alleen niemand verteld het je.

Je korte antwoorden spreken echt boekdelen, zo herkenbaar.

Dat trein reizen zal niet het probleem worden, mensen vinden waar mee je klikt, dan gaat je uitdaging worden.
Top comment _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:10
Ik weet niet of het al is genoemd, maar check of je een SIM-kaart/dongle of mobiele databundel van je werkgever kunt krijgen, voor je zakelijke laptop (als je die hebt) of mobiel (wifi-hotspot). Dan kun je in de trein 's ochtends en einde van de dag je mails doornemen en beantwoorden, wat kan zorgen voor relaxtere werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ah, de resultaten die ik kreegn ging over een of ander alcohol problematiek of over een sinus problematiek :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hackerhater schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Dat ik kan autorijden betekend niet dat het van een leien dakje ging. Ik had een groot probleem mijn rijbewijs te halen. Ik had het omgekeerde probleem van jouw: ik overdacht van alles wat er kon gebeuren. Dat ik bij mijn lessen een keer een student op mijn motorkap had die zonder te kijken de weg op stapte (jup gevalletje telefoon), hielp niet.
Ik heb het in 2 stappen gehaald: eerst schakel en erna veel ervaring op doen. En een paar jaar geleden schakel gehaald.

Ja nu gaat autorijden me goed af, na ruim 250.000KM rijervaring. Ik heb nog altijd moeite met afstand schatten: ik denk altijd dat ik minder ruimte heb bij het parkeren dan ik daadwerkelijk heb.
Evengoed haat ik spits rijden. Het is vermoeiend.

[...]

Syndroom van asperger
Ja zo een ongelukje helpt niet he.

Ik had een keer dat mijn auto afsloeg (daarom zeggen ze altijd KOPPELING RUSTIG OP LATE KOMEEEEH !) en toen boem klapte er iemand tegen me aan.

Ook dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Randfiguur schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:42:
Ik weet niet of het al is genoemd, maar check of je een SIM-kaart/dongle of mobiele databundel van je werkgever kunt krijgen, voor je zakelijke laptop (als je die hebt) of mobiel (wifi-hotspot). Dan kun je in de trein 's ochtends en einde van de dag je mails doornemen en beantwoorden, wat kan zorgen voor relaxtere werkdagen.
Ooh top idee hoor, maar ik heb zelf al een onbeperkte bundel die kwam mee met mijn gas/electriciteit. Maar dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Ja zo een ongelukje helpt niet he.

Ik had een keer dat mijn auto afsloeg (daarom zeggen ze altijd KOPPELING RUSTIG OP LATE KOMEEEEH !) en toen boem klapte er iemand tegen me aan.

Ook dramatisch.
Dat laatste is niet jouw schuld. Af laten slaan kan altijd gebeuren, maar staan bij een lesauto :?
Ik heb altijd geleerd afstand te houden van les voertuigen. Ze kunnen de raarste dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Samenvatting tot nu toe:

- Niet zeuren
- Iets leuks doen of werken in de trein
- Psycholoog
- Ritalin
- als het echt niet gaat hostel/hotel/airbnb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:47:
Samenvatting tot nu toe:

- Niet zeuren
- Iets leuks doen of werken in de trein
- Psycholoog
- Ritalin
- als het echt niet gaat hostel/hotel/airbnb
Ik zou eens beginnen met die eerste drie, maar dan ook echt doorpakken. Niet na een week alweer opgeven en hier komen zeuren, het zal allemaal wat tijd kosten. Probeer vooral de positieve dingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:22:
Ik heb toch al 6 maanden lang iets anders gezocht dat is niet gelukt.

En iets over een mentaliteit kan ik weinig mee. Ik ben op zoek naar praktisch advies en concrete tips.
Ik ben benieuwd waarom een baan direct in de buurt vinden en voorkomen dat je stress/burnout krijgt van het reizen alleen al niet lukt in de huidige markt en tijd, overal wordt flink gezocht, Schiphol zelf ook bijvoorbeeld. Waarom kun je niet bijvoorbeeld tijdelijk (ander) werk gaan doen, zodat je in elk geval iets hebt. Dan kun je tijdens die baan altijd nog kijken naar iets anders wat je beter ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-02-2024 13:53 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.