Voorkomen dat je burn out krijgt 2 u enkele reis naar werk

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo allemaal

Ik was langere tijd werkloos omdat ik wegens een gebrek aan rijbewijs geen baan kon vinden. Het rijbewijs halen lukte helaas ook niet want ik ben echt extreem slecht in auto rijden. Ik ben nu al 10 jaar bezig daarmee af en aan maar het lukt niet.

Nu heb ik wat gevonden maar het is 2 uur + enkele reis. Ik woon in de buurt van Schiphol en ik moet naar Apeldoorn. Dus inclusief naar het station, met de stoptrein, overstap op Schiphol etc. is dat dik meer dan 2 uur deur tot deur. En dan moet de trein nog rijden wat vaak niet zo is.

Dat betekent dus dat ik in totaal 48 uur per week bezig zal zijn met werk zodra ik begin. Dus dat is 36 u werk en gemiddeld 3 dagen per week heen en weer.

Ik kan ook niet verhuizen want ik moest al 12 jaar wachten op mijn huidige woning. Dus als ik me in Apeldoorn inschrijf moet dat ook, en het is een jaarcontract maar. Ik verdien te weinig voor koop en vrije sector huur betekent dat ik 3x zoveel ga betalen om op een slechtere locatie te wonen dan waar ik nu woon in een kleiner huis.

Ik kan ook niet dichterbij iets passends vinden want daar ben ik al 6 maanden mee bezig geweest en is niet gelukt.

Hoe kan ik voorkomen dat ik een burn out krijg tijdens deze nieuwe functie ? Ik ben nu werkloos dan is een overgang naar een heel drukke functie met extreem veel reistijd misschien lastig. Als ik een burn out krijg ben ik namelijk best wel de pineut want ik heb geen sociaal vangnet verder. De werkgever weet dat ik ver weg woon en waarschuwt hier ook voor, dat er in het verleden veel mensen zijn uitgevallen hierdoor.

Mijn omgeving reageert ook negatief dat ik niet dichterbij een baan kon vinden maar goed beter iets dan niets vind ik zelf. Ik doe dit ook liever dan vakkenvullen in mijn eigen dorp.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08:34
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:10:
Hoe kan ik voorkomen dat ik een burn out krijg tijdens deze nieuwe functie ?
Heel simpel en niet wat je wilt horen maar bescherm jezelf en begin niet aan deze nieuwe baan.
Er is vast wel een passende baan in je omgeving te vinden met een veel kortere reistijd.

Niet aan beginnen dus.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Gewoon iets anders zoeken, je gaat toch niet 4 uur per dag reizen voor je werk 8)7

Overigens vind ik het wel raar dat je er al vanuit gaat dat je die krijgt, zegt ook iets over jou. Ook dat je je werkloosheid wijt aan het niet hebben van een rijbewijs. Wellicht moet je wat gaan doen aan je mentaliteit.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:11
Je kan je gewoon inschrijven voor huizen in apeldoorn, niet geschoten altijd mis.
Doordat je huis leeg achterlaat krijg je voorrang.

Voor rest zorg dat je inde trein ook wat werk verzet. Reis buiten spits, dus of vroeg beginnen of juist laat beginnen, ls je werk dat toelaat.

Wat ga je voor werk doen?

Zorg dat je thuis niet teveel verplichtingen hebt, dus even jaartje niet 2 wekelijks oppassen op de papegaai van je buren etc.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Topicstarter vindt wel een excuus om te falen, geen zorgen.

Vrijwel elk ander weet dat de beste springplank voor werk, werk is, en bijt even een paar maanden op zijn tanden daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waldinho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 14:21
Steek je het niet te negatief in? Ik denk dat je hier juist energie van gaat krijgen! 48 uur tijd voor 36 uur werk, dan begrijp ik dat je ook nog 2 dagen thuis werkt?

Zoals je zelf aangeeft ga je dit liever doen dan vakkenvullen in je eigen dorp. Om stappen te maken moet je af en toe concessies doen. De reistijd is wellicht tijdelijk; na je jaarcontract kan je met een jaar werkervaring wel gemakkelijker iets vinden bij je in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46

Spotmatic

Ken sent me

Ik ken trouwens iemand die in Apeldoorn woont en op Schiphol werkt. En daarbij ook elke dag met de trein gaat. Ik weet niet of hij 2 uur onderweg is maar hij doet dit al vele, vele jaren. Hij liever dan ik, dat wel.

Maar wat jou aangaat: bij twijfel absoluut niet doen. Daar ga je niet gelukkig(er) van worden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
RaRo74 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Heel simpel en niet wat je wilt horen maar bescherm jezelf en begin niet aan deze nieuwe baan.
Er is vast wel een passende baan in je omgeving te vinden met een veel kortere reistijd.

Niet aan beginnen dus.
Dank je wel voor je advies. Aangezien ik een inkomen nodig heb zal ik me niet aan je advies kunnen houden, maar stel ik het wel ten zeerste op prijs.

Tenzij jij me financieel kan steunen totdat ik iets in de buurt vindt natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Waarom denk je een burnout te krijgen nog voordat je weet hoeveel werkdruk er precies is. Ook lijkt het erop dat je liever niet aan het werk gaat, als je je werk leuk vindt kan je daar ook energie uithalen.

Een burnout kan je aan voelen komen. Ervaringsdeskundige hier helaas....

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
St@m schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:15:
Gewoon iets anders zoeken, je gaat toch niet 4 uur per dag reizen voor je werk 8)7

Overigens vind ik het wel raar dat je er al vanuit gaat dat je die krijgt, zegt ook iets over jou. Ook dat je je werkloosheid wijt aan het niet hebben van een rijbewijs. Wellicht moet je wat gaan doen aan je mentaliteit.
Ik heb toch al 6 maanden lang iets anders gezocht dat is niet gelukt.

En iets over een mentaliteit kan ik weinig mee. Ik ben op zoek naar praktisch advies en concrete tips.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:10:
Hallo allemaal

Dat betekent dus dat ik in totaal 48 uur per week bezig zal zijn met werk zodra ik begin. Dus dat is 36 u werk en gemiddeld 3 dagen per week heen en weer.
Zo te zien heb je een baan gevonden bij de Belastingdienst. Wees blij en gezegend. Je zit daar prima.

36 uur contract en je moet 3 dagen naar kantoor. Er is nog nooit iemand overleden van 48u bezig zijn met je werk. 8)7

maak er lekkere lange dagen van zodat je 9u werkt en je hebt 3 dagen weekend! 3 dagen op kantoor van 2u heen - 9u werken - 2u terug. Kan je 2x buiten de drukste spitstijden om reizen. Werk je nog 1 dag thuis 9u en hoppa. Het is alweer weekend.

Denk eens in mogelijkheden joh!

[ Voor 21% gewijzigd door t14wo op 04-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
99ruud99 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:15:
Je kan je gewoon inschrijven voor huizen in apeldoorn, niet geschoten altijd mis.
Doordat je huis leeg achterlaat krijg je voorrang.

Voor rest zorg dat je inde trein ook wat werk verzet. Reis buiten spits, dus of vroeg beginnen of juist laat beginnen, ls je werk dat toelaat.

Wat ga je voor werk doen?

Zorg dat je thuis niet teveel verplichtingen hebt, dus even jaartje niet 2 wekelijks oppassen op de papegaai van je buren etc.
Ik wil eigenlijk liever niet in Apeldoorn wonen want nu woon ik in de Bollenstreek dat is mijns inziens een veel prettigere regio omdat er hier een zee is. Apeldoorn heeft geen zee. Wel bos ook leuk maar ik ben van de zee want ik kom oorspronkelijk uit Zeeland.

Ik zal waarschijnlijk al met de vroegste trein moeten maar tegen de tijd dat ik bij Apeldoorn ben is het dan alsnog spits.

Ik heb weinig verplichtingen maar ik doe wel vrijwilligerswerk. Zou het jammer vinden om daarmee te moeten stoppen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:22:
[...]

En iets over een mentaliteit kan ik weinig mee. Ik ben op zoek naar praktisch advies en concrete tips.
Je zoekt iets als it-er (dat haal ik uit het Capgemini topic), je woont in de randstad, waar duizenden bedrijven zitten.. maar je kan niets vinden.. :?

Dan is er iets anders mis hoor. Kun je niet leuk vinden om te horen, maar wel de waarheid. Uit je topicstart en reacties uit andere topics straalt een en al negativiteit. Dus een concrete tip is dan ook om daar aan te werken, want dat is wat je uitstraalt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hoezo burn-out van reizen? Beetje in de trein zitten, bakkie, broodje, boekje. Aan het eind van de dag 2 uur om los te koppelen van je werk met een biertje in de trein. Ik zie geen probleem.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13

Metalfreak

Hoije woh!

St@m schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:15:
Wellicht moet je wat gaan doen aan je mentaliteit.
"Wellicht"? Je bent onbekend met TS begrijp ik?

Als je al van tevoren begint over het krijgen van een burnout nog voordat je er überhaupt één dag gewerkt hebt, dan begin er maar niet aan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 08:02
Kan je geen overnachting in de buurt vinden. Met de werkgever afspreken dat je daar 3 dagen achter elkaar werk. Dus 2 nachten per week in een penson ofzo.

Kennis heeft dat een half jaar gedaan bij een b&b. Kreeg omdat ze door de weeks en direct een langere periode het vast legde behoorlijke kort. Die dagen heb je ook geen reiskosten, minder stress en je leert de omgeving van je werk kennen. Maakt beslissing in de toekomst ook gemakkelijker of je daar heen wilt verhuizen voor je werk, mocht dat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Vraag blijftt, wie is de werkgever.

Want meestal mag je in trein werken, dus dan hoef je maar relatief kort te werken gezien je treinreis tijd ook kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
t14wo schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Zo te zien heb je een baan gevonden bij de Belastingdienst. Wees blij en gezegend. Je zit daar prima.

36 uur contract en je moet 3 dagen naar kantoor. Er is nog nooit iemand overleden van 48u bezig zijn met je werk. 8)7

maak er lekkere lange dagen van zodat je 9u werkt en je hebt 3 dagen weekend! 3 dagen op kantoor van 2u heen - 9u werken - 2u terug. Kan je 2x buiten de drukste spitstijden om reizen. Werk je nog 1 dag thuis 9u en hoppa. Het is alweer weekend.

Denk eens in mogelijkheden joh!
Ik moet om kwart over 6 de trein pakken in mijn dorp om er rond 8 u te zijn. Er is slechts één eerdere trein en dan houdt het op.

Werken in de trein is wel het plan ja en ik ga denk ik eersteklas betalen. Maar op een werkdag ben ik dan dus om 6 u weg en dan ben ik pas tegen 7 u thuis vind ik wel pittig. Ik heb ook geen vrouw die dan thuis klaar zit met een bord stamppot dan moet ik nog koken etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:24:
[...]

Ik wil eigenlijk liever niet in Apeldoorn wonen want nu woon ik in de Bollenstreek dat is mijns inziens een veel prettigere regio omdat er hier een zee is. Apeldoorn heeft geen zee. Wel bos ook leuk maar ik ben van de zee want ik kom oorspronkelijk uit Zeeland.

Ik zal waarschijnlijk al met de vroegste trein moeten maar tegen de tijd dat ik bij Apeldoorn ben is het dan alsnog spits.

Ik heb weinig verplichtingen maar ik doe wel vrijwilligerswerk. Zou het jammer vinden om daarmee te moeten stoppen.
You can't have your cake and eat it as well.

Je wil en naast je werk wonen en aan zee wonen, en niet teveel reizen, en vrijwilligerswerk doen, en niet in de spits rijden. Tsjonge je hebt wel heel veel wensen voor iemand die ik zou adviseren de tering naar de nering te zetten.

Je woont in de bollenstreek, amsterdam den haag, leiden en eventueel utrecht zijn dus prima aan te rijden. Ook (juist!) met het OV. Ik snao je bezwaar tegen Apeldoorn prima maar wil je erop wijzen dat je drie dingen kunt doen:

1) je hoofd in de grond steken en in larmoyante Weltschmerz/zelfmedelijden vervallen. De wereld is echt tegen je en jij bent zielig.
2) je tanden op elkaar en ontdekken dat je niet doodgaat van 2 uur trein. Je kunt die prima nuttig besteden en werk is een springplank naar werk. Ook levert het geld op, en dat is handig voor betere/dichterbij gelegen woonruimte.
3) je gaat een baan in de buurt zoeken.

Ik dacht overigens dat het rijbewijs-topic je wel een hint gaf over hoe de meeste anderen op dit forum redeneren :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Ik moet om kwart over 6 de trein pakken in mijn dorp om er rond 8 u te zijn. Er is slechts één eerdere trein en dan houdt het op.

Werken in de trein is wel het plan ja en ik ga denk ik eersteklas betalen. Maar op een werkdag ben ik dan dus om 6 u weg en dan ben ik pas tegen 7 u thuis vind ik wel pittig. Ik heb ook geen vrouw die dan thuis klaar zit met een bord stamppot dan moet ik nog koken etc.
wacht ff, je hebt geen geld maar wil wel zo 1e klas reizen?

En die opmerking over die vrouw. Wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Even een ander geluid. Ik heb voor mijn studie 2 jaar, 5 jaar lang, 4 uur per dag moeten reizen. Ik vond het heerlijk. Ik werkte aan schoolopdrachten, las boeken, keek series of haalde slaap in. Maar goed, toen was ik wil begin 20, zonder financiële druk, geen relatie, geen gezin etc.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Savalizz schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:29:
Kan je geen overnachting in de buurt vinden. Met de werkgever afspreken dat je daar 3 dagen achter elkaar werk. Dus 2 nachten per week in een penson ofzo.

Kennis heeft dat een half jaar gedaan bij een b&b. Kreeg omdat ze door de weeks en direct een langere periode het vast legde behoorlijke kort. Die dagen heb je ook geen reiskosten, minder stress en je leert de omgeving van je werk kennen. Maakt beslissing in de toekomst ook gemakkelijker of je daar heen wilt verhuizen voor je werk, mocht dat bevallen.
Ik heb wel zitten denken aan een hostel of b en B of zo . Wel slaap ik meestal slecht in hotels zelfs als ik er iets meer voor betaal.

Ik kan vragen of ik dat kan declareren maar ik vrees dat dat niet kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Je hoeft maar 3 dagen naar kantoor toch?

Dus je bent per week 12u (4u per dag) aan het reizen. Dat is veel, maar niet extreem. Mensen die 4 of 5 dagen naar kantoor moeten/willen zitten ook wel eens aan die 12u reistijd per week.

Neem lekker een Switch mee of je telefoon, en speel lekker een spel of kijk een serie in de trein. Als je een beetje flexibele werktijden hebt (en zelf ook flexibel genoeg bent) dan kun je de spits redelijk mijden.

Zoals eerder al aangegeven: buffel even een half jaartje of een jaar door, dan heb je aantoonbaar werkervaring, en ga je dan eens verder kijken.

Door iedere keer bij elk mogelijk obstakel gelijk te focussen op wat niet kan, blijf je precies waar je nu bent.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Mog schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:35:
Even een ander geluid. Ik heb voor mijn studie 2 jaar, 5 jaar lang, 4 uur per dag moeten reizen. Ik vond het heerlijk. Ik werkte aan schoolopdrachten, las boeken, keek series of haalde slaap in. Maar goed, toen was ik wil begin 20, zonder financiële druk, geen relatie, geen gezin etc.
Nou mooi dat het dus wel kan.

Ik woonde op kamers tijdens mijn studie dus ik hoefde weinig te reizen. Wel in het begin in het weekend naar Zeeland dat duurt 3 uur enkele reis vind ik ook ver.

Tijdens werk is mijn record reistijd iets meer dan een uur deur tot deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 11:51
Je kunt de treinreis ook zien als tijd om in te werken of juist te ontladen na een dag werk. Het zou toch zonde zijn om die hele tijd niets te doen :)

Ja, je zult later thuis zijn en je ritme erop moeten aanpassen. Maar je kunt dit werk ook zien als een goede mogelijkheid om wat recente werkervaring op te doen en ondertussen een baan dichter bij huis te zoeken. Of, als het heel erg bevalt, misschien toch Apeldoorn te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Ik heb wel zitten denken aan een hostel of b en B of zo . Wel slaap ik meestal slecht in hotels zelfs als ik er iets meer voor betaal.

Inderdaad, je hebt het door. De wereld is tegen je. Optie 1) uit mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Tenzij jij me financieel kan steunen totdat ik iets in de buurt vindt natuurlijk ;)
Wat maakt je werk/expertise zo speciaal dat je niets op steenworpafstand kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

2 uur reizen vinden wij hier in Nederland veel, maar is eigenlijk niks. Er zijn genoeg andere landen waar dat heel normaal is, en mensen gaan daar gewoon anders om met hun werk dan wij hier doen.

Buiten dat ik me echt niet voor kan stellen dat Apeldoorn het dichtste bij is dat je iets zou kunnen vinden (eerder andersom, dat iemand die in Apeldoorn woont jouw kant op moet voor werk) valt het allemaal wel mee. Je hebt het over 12 uur per week in de trein, als je een laptop hebt kun je in die tijd gewoon werken en het als werktijd rekenen dus dan ben je een uurtje of 4 op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Boudewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:34:
[...]
wacht ff, je hebt geen geld maar wil wel zo 1e klas reizen?

En die opmerking over die vrouw. Wow.
Waar staat dat ik geen geld heb ? Ik heb wel geld hoor.

Bovendien krijg je korting op eersteklas reizen. Tweedeklas is gratis (via mn werk )

En wat is er mis met de opmerking over de vrouw ? Ik heb geen vrouw ik ben een homo dus ik moet zelf koken. Misschien dat jij dat niet hoeft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 08:11

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik heb bijna 20 jaar wel met hetzelfde vraagstuk gezeten. Ik woonde in Eindhoven, kon werk krijgen in Amsterdam en op dat moment was de auto geen optie (te veel file, nog geen verbrede A2). Dus om 6.15 van huis en rond 8:00 op kantoor. en dan 's avonds rond 19:00 weer thuis. 5 dagen in de week. En ook alles met het OV (2e klasse) wel meegemaakt wat je mee kunt maken.

Ik heb gemerkt dat ik daar niet burn out van raak. Reizen ervoer ik niet als werkbelasting (wel zonde van de tijd). Wat ik wel merkte is dat ik weinig tijd meer had voor mijn sociale leven. Het was door de weeks echt slapen, eten/rijzen, werken, reizen, eten, slapen. In de weekenden heb je tijd voor jezelf. Ik houd van ritme, dus ik kan daarmee leven.

In mijn geval was het een investering in mijzelf. Ik zocht een bepaald soort baan en die lagen niet voor het oprapen. Ik werk nu al bijna 20 jaar bij datzelfde bedrijf en heb mijzelf mooi kunnen ontwikkelen. Leuke collega's maken zeker het verschil. Voor mij is het het waard geweest.

Ik zou zeggen, ga het gewoon doen. Beloof jezelf dat je het een goede kans geeft, bijvoorbeeld probeer eerst 3 maanden vol te maken. Het hebben van werk gaf mij veel voldoening (in plaats van werkeloos thuis zitten en te solliciteren). Gun jezelf de kans.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik weet niet wat voor baan het is, maar hoewel ik nu weer in de leasebak zit heb ik ook jaren intern bij een dso gewerkt (in de ict), en een rijbewijs is doorgaans enkel bij sales verplicht en begrijpelijk. Zeker bij veel junioren die nog geen EV kunnen betalen zie ik ook een principiële voorkeur voor OV en op een enkele keer na gaat het altijd goed. De ns is statistisch betrouwbaar en als je vaak genoeg de trein pakt heb je vanzelf statistiek.

Komt ook bij dat je in de trein in veel vakgebieden kan werken, in de auto niet.

Ik weet wederom niet in welke sector de ts werkt maar ik herken het verhaal compleet niet. Ik heb kennissen op eerstelijns functies die zelfs helemaal vanuit huis werken, en overal in Nederland zit men te schreeuwen voor horeca personeel, meldkamer personeel, en zorg hulp. Heck, bij Schiphol zijn absurd veel banen. Denk aan bagage afhandeling

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:28
Kansloos topic nummer zoveel van deze TS. Ben benieuwd hoe snel deze dicht gaat. Zoals in alle voorgaande topics zal hij geen advies aannemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:37
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:40:
[...]
En wat is er mis met de opmerking over de vrouw ? Ik heb geen vrouw ik ben een homo dus ik moet zelf koken. Misschien dat jij dat niet hoeft dus.
Wellicht overwegen of deze mentaliteit mede de reden is dat je geen baan in de buurt vind. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:24:
[...]

Hoeveel dagen per week reis je naar de zee, en hoeveel dagen per week reis je naar je werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Umbrah schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:41:
Ik weet niet wat voor baan het is, maar hoewel ik nu weer in de leasebak zit heb ik ook jaren intern bij een dso gewerkt (in de ict), en een rijbewijs is doorgaans enkel bij sales verplicht en begrijpelijk. Zeker bij veel junioren die nog geen EV kunnen betalen zie ik ook een principiële voorkeur voor OV en op een enkele keer na gaat het altijd goed. De ns is statistisch betrouwbaar en als je vaak genoeg de trein pakt heb je vanzelf statistiek.

Komt ook bij dat je in de trein in veel vakgebieden kan werken, in de auto niet.

Ik weet wederom niet in welke sector de ts werkt maar ik herken het verhaal compleet niet. Ik heb kennissen op eerstelijns functies die zelfs helemaal vanuit huis werken, en overal in Nederland zit men te schreeuwen voor horeca personeel, meldkamer personeel, en zorg hulp. Heck, bij Schiphol zijn absurd veel banen. Denk aan bagage afhandeling
TS is ervan overtuigd dat hij vanwege zijn gebrek aan rijbewijs nergens in de complete Randstad waar hij middenin zit wordt aangenomen. Andere mensen hebben andere ideeën.

Voor TS: Zorg dat je wat te doen hebt in de trein, of het nu een boek lezen is of wat werk verzetten of Friends vanaf het begin af aan opnieuw kijken. Maar zorg iig dat je je vermaakt.
En zal niet triviaal zijn, maar woningmarkt in Apeldoorn zal allicht beter zijn dan bij Schiphol.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 04-02-2024 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

[...]

Google maar eens op mealprepping. Gaat een wereld voor je open.

Jij ziet ook alleen maar problemen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Boudewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:33:
[...]

You can't have your cake and eat it as well.

Je wil en naast je werk wonen en aan zee wonen, en niet teveel reizen, en vrijwilligerswerk doen, en niet in de spits rijden. Tsjonge je hebt wel heel veel wensen voor iemand die ik zou adviseren de tering naar de nering te zetten.

Je woont in de bollenstreek, amsterdam den haag, leiden en eventueel utrecht zijn dus prima aan te rijden. Ook (juist!) met het OV. Ik snao je bezwaar tegen Apeldoorn prima maar wil je erop wijzen dat je drie dingen kunt doen:

1) je hoofd in de grond steken en in larmoyante Weltschmerz/zelfmedelijden vervallen. De wereld is echt tegen je en jij bent zielig.
2) je tanden op elkaar en ontdekken dat je niet doodgaat van 2 uur trein. Je kunt die prima nuttig besteden en werk is een springplank naar werk. Ook levert het geld op, en dat is handig voor betere/dichterbij gelegen woonruimte.
3) je gaat een baan in de buurt zoeken.

Ik dacht overigens dat het rijbewijs-topic je wel een hint gaf over hoe de meeste anderen op dit forum redeneren :)
Nee ok klopt je kan niet alles hebben.

Wel merk ik dat mijn omgeving heel erg negatief reageert dat ik een baan heb gevonden die zo ver weg is. Daaruit maak ik dus op dat ik concessies heb gedaan die jan met de pet niet zou doen.

Ook enkele in dit topic zeggen "je gaat toch geen 2 u naar je werk reizen ".

Dus wat is het nou. Eis ik te veel ? Of heb ik juist te veel concessies gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
SR8 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Google maar eens op mealprepping. Gaat een wereld voor je open.

Jij ziet ook alleen maar problemen zeg.
Ik vind dat niet lekker. Heb huisgenoten gehad die op zondag allemaal bakjes met droge kipfilet gingen vullen . Na een paar dagen stinkt het een uur in de wind.

Restjes neem ik natuurlijk altijd mee als ze er zijn .aar ik wil wel gewoon kunnen koken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Nee ok klopt je kan niet alles hebben.

Wel merk ik dat mijn omgeving heel erg negatief reageert dat ik een baan heb gevonden die zo ver weg is. Daaruit maak ik dus op dat ik concessies heb gedaan die jan met de pet niet zou doen.

Dus wat is het nou. Eis ik te veel ? Of heb ik juist te veel concessies gedaan ?
Maar dit is toch gewoon een keuze die jij moet maken?
Waarom laat je je zo leiden door wat anderen doen?

Wil je nu een baan? Dan accepteer je de reistijd.
Gaan de mensen om je heen je woning betalen of je eten die 2u reistijd te ver vinden? Dat dacht ik al.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Jeroenneman schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Maar dit is toch gewoon een keuze die jij moet maken?
Waarom laat je je zo leiden door wat anderen doen?

Wil je nu een baan? Dan accepteer je de reistijd.
Gaan de mensen om je heen je woning betalen of je eten die 2u reistijd te ver vinden? Dat dacht ik al.
Dat klopt die keuze om deze baan te doen heb ik allang gemaakt, dus vandaar dit topic over hoe ik een burn out kan voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:20:
[...]

Wat maakt je werk/expertise zo speciaal dat je niets op steenworpafstand kunt vinden ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:47:
[...]Dat klopt die keuze om deze baan te doen heb ik allang gemaakt, dus vandaar dit topic over hoe ik een burn out kan voorkomen
Simpel, stoppen met de alcohol, stoppen met zeuren en positief gaan denken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gefeliciteerd! Even doorbijten nu. Je krijgt heus geen burn out van een retourtje Apeldoorn per dag. Als je de conducteur bent misschien, maar als je gewoon in de eerste klas gaat zitten werken of een boek lezen is er toch niet zo veel aan de hand? Ja, je bent wat langer van huis en je zult soms wat eenvoudiger of uit de magnetron moeten eten. Betekent niet dat je zondag voor vijf dagen eten moet preppen, niet meteen in extremen denken.

En leuk dat je omgeving er iets van vindt, maar totdat zij je een baan aanbieden die dichterbij is moet je hier gewoon mee dealen. Wie weet heb je het wel naar je zin en kun je op termijn naar twee dagen op locatie werken?

Bovendien, mocht je ooit weer willen switchen dan is het hebben van een baan en ervaring een grote pre.

Gezien de locatie en je opmerking over reizen 2e klas gratis, neem ik aan dat het een blauwe overheidsinstantie is? Goede voorwaarden daar, ook op het gebied van mentaal welzijn, dus doe daar je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Sissors schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:43:
[...]

TS is ervan overtuigd dat hij vanwege zijn gebrek aan rijbewijs nergens in de complete Randstad waar hij middenin zit wordt aangenomen. Andere mensen hebben andere ideeën.

Voor TS: Zorg dat je wat te doen hebt in de trein, of het nu een boek lezen is of wat werk verzetten of Friends vanaf het begin af aan opnieuw kijken. Maar zorg iig dat je je vermaakt.
En zal niet triviaal zijn, maar woningmarkt in Apeldoorn zal allicht beter zijn dan bij Schiphol.
Ja dozen schuiven kan hier op het dorp ook wel. Ik zocht een baan die aansluit op mijn reeds bestaande ervaring in de ICT Sales of anders een traineeship. Zeker dat eerste ging niet zonder rijbewijs, en dat tweede ging enkel met veel moeite en dus niet dichterbij dan Apeldoorn.

Ook in Apeldoorn waar de huizenprijzen inderdaad iets lager liggen kan ik met 3100 euro per maand geen hypotheek krijgen voor een huis. En ook in Apeldoorn staat er een wachtlijst voor de woningbouwvereniging. En ook in Apeldoorn is vrije sector huur oplichterij waar je absoluut niet in wil zitten. Je wordt genaaid waar je bij staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 22:32
Ik ben 54, hiervan zo'n 30 jaar chauffeur geweest en ik ben afgelopen augustus met een burnout thuis komen te zitten.
Mede (en hoofdzakelijk) doordat er werkzaamheden flink veranderd zijn en de situatie op de wegen zoveel veranderd zijn dat ik er compleet klaar mee was.

Als je na 10 jaar nog geen rijbewijs hebt ofwel het gevoel niet te pakken krijgt ga er dan aub niet mee door.
Ik ken mensen die het gedaan hebben met een gouden hartje maar een gevaar zijn op de weg omdat ze het gewoon niet kunnen.
Bescherm jezelf en anderen hiervoor.
Ofwel zoek een baan dichterbij huis, dit ga je niet trekken.

Heel veel sterkte met de hele situatie en hopelijk komt er snel een passende baan voor je.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

[...]

Dat klopt die keuze om deze baan te doen heb ik allang gemaakt, dus vandaar dit topic over hoe ik een burn out kan voorkomen
Er niet gelijk vanuitgaan dat je een burnout krijgt helpt.

Kom op man. Je lijkt wel een kind van 14 op sommige momenten.

Boehoe, je hebt geen vrouw die voor je kookt (newsflash, het is 2024, de meeste mannen hebben een vrouw die ook zelf gewoon werkt, en dus sowieso niet eerder thuis is, of de hele dag in de keuken staat om jouw stamppotje klaar te hebben).

"Hoe ik een burnout kan voorkomen"

My man, je bent nog niet eens aan het werk begonnen. Waarom zou je instant een burnout krijgen van een beetje in de trein Netflixen of gamen? Dat is nog relaxeder dan in de file staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

hoe ik een burn out kan voorkomen
Door niet bij voorbaat al overal over lopen te janken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 10:21
Burn-out van in de trein zitten? Wtf man.

Ik begrijp dat je drie dagen naar kantoor gaat? Dus drie daagjes waar je niet om zes uur thuis kunt zijn. Je bent echt wel een suikerklontje eerste klas hè?Lees een boek, kijk een filmpje, trek je af in de plee.

Geef jezelf nou eindelijk een keer die schop onder je eigen hol kerel en stop met janken!

[ Voor 8% gewijzigd door delpit op 04-02-2024 10:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

Barrycade

Through the...

Zorg er voor dat je voldoende tijd overhoudt om naar je psycholoog te kunnen.

Want je zal iets aan je mindset moeten doen.
En ik denk dat je daar wat professionele hulp bij nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waldinho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 14:21
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Ik vind dat niet lekker. Heb huisgenoten gehad die op zondag allemaal bakjes met droge kipfilet gingen vullen . Na een paar dagen stinkt het een uur in de wind.

Restjes neem ik natuurlijk altijd mee als ze er zijn .aar ik wil wel gewoon kunnen koken eigenlijk.
Alle suggesties die worden gedaan sla je in de wind met non-argumenten, zeker als hier een beroep wordt gedaan op zelf-discipline of inzet.

Ik denk dat je gebaat zal zijn bij het werken aan je mentaliteit voordat je open staat voor ideeën/suggesties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sirdanilot
Kurkentrekker schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:50:
Gefeliciteerd! Even doorbijten nu. Je krijgt heus geen burn out van een retourtje Apeldoorn per dag. Als je de conducteur bent misschien, maar als je gewoon in de eerste klas gaat zitten werken of een boek lezen is er toch niet zo veel aan de hand? Ja, je bent wat langer van huis en je zult soms wat eenvoudiger of uit de magnetron moeten eten. Betekent niet dat je zondag voor vijf dagen eten moet preppen, niet meteen in extremen denken.

En leuk dat je omgeving er iets van vindt, maar totdat zij je een baan aanbieden die dichterbij is moet je hier gewoon mee dealen. Wie weet heb je het wel naar je zin en kun je op termijn naar twee dagen op locatie werken?

Bovendien, mocht je ooit weer willen switchen dan is het hebben van een baan en ervaring een grote pre.

Gezien de locatie en je opmerking over reizen 2e klas gratis, neem ik aan dat het een blauwe overheidsinstantie is? Goede voorwaarden daar, ook op het gebied van mentaal welzijn, dus doe daar je voordeel mee!
Ja eigenlijk heb jij gewoon gelijk en valt dat reizen nou ook wel weer mee. Misschien moet ik inderdaad minder zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:14
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Iemand anders kan toch niet voor jou bepalen wat goed is?

Als jij wel 4 uur per dag voor je werk wilt reizen, dan ga je dat lekker doen.
Wil jij niet 4 uur per dag voor je werk reizen, dan doe je dat lekker niet.

Aan de andere kant beweer je de baan al aangenomen te hebben en het te gaan doen, dus waarom is het überhaupt nog relevant voor je wat mensen van jouw reistijd vinden?

Je woont in de randstad. Ik zou minder kieskeurig zijn en een baan dichter bij huis zoeken of naar thuiswerkvacatures kijken. Heb je 4 uur extra vrije tijd per dag om aan je fysieke en mentale gezondheid te werken. Kun je ook burn-outs mee voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:18
Reageer eens niet zo selectief aub. Anders schiet het niet op. Je gaat neem ik aan 4*9 werken.

Dan heb je genoeg tijd voor je vrijwilligerswerk.

Denk dat hordes mensen in de rij dtaan om 4*9 te werken met slechts 12u reistijd per week. En 3 (drie!) dagen weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Misschien moet ik inderdaad minder zeuren
Dit is wat wij in de amateurpsychologie een 'breakthrough' noemen.

Hou dit vast.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Barrycade schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:52:
Zorg er voor dat je voldoende tijd overhoudt om naar je psycholoog te kunnen.

Want je zal iets aan je mindset moeten doen.
En ik denk dat je daar wat professionele hulp bij nodig hebt.
Heb ik wel eens aan gedacht hoor. Als ik dit gratis kan krijgen (of voor eigen risico want ik geef jaarlijks toch al mijn eigen risico uit ). Maar die psycholoog is natuurlijk geen magische oplossing die me opeens een baan bezorgt het is hooguit zodat ik wat meer mensen heb om mee te praten. Dus een soort extraatje. Geen magische tovenaar die alles oplost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 22:04

Garyu

WW

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Het gaat over drie dagen per week, toch? Hou je fijn vier dagen per week over waar je alle tijd van de wereld hebt om te koken. Drie dagen bammetjes, opwarmen, afhalen of thuis laten bezorgen. Je kan in problemen denken of in oplossingen.

Je bent alleen maar rekenschap verschuldigd aan jezelf, niet verantwoordelijk voor partner of kinderen. Vier uur per dag voor drie dagen per week, waar hebben we het in hemelsnaam over. Neem die baan, zoek een treinhobby zoals elke andere forens en hou op met huilen zeg.

Ik reis maar een half uurtje enkele reis, dus dat zijn vijf uur per week. Maar vervolgens werk ik met wat overuren en zo tussen de 40-45 uur per week, kom dus netto op hetzelfde aantal uren (45-50) als waar je het over hebt.... Je kan je tijd indelen, je moet gewoon beetje plannen.

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 04-02-2024 10:59 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

[...]
Ik lees heel wat negativiteit in je post. In mijn beleving ligt de grootste kans in een brun out voor jou in je eigen gedrag en gedachten. Je omgeving is daarbij niet helpend (zoals je zelf aangeeft) en misschien (kan ik uiteraard niet beoordelen) zelfs een reden dat je zo in het leven staat.

Als je een burn out wilt voorkomen, zoek dan hulp voor je mentale gezondheid. Dat kan mogelijk wel via een arts, mogelijk heeft het bedrijf waar je komt te werken ook begeleiding (bij ons bedrijf kun je bijvoorbeeld gebruik maken van openup).

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Recrush schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:53:
[...]

Iemand anders kan toch niet voor jou bepalen wat goed is?

Als jij wel 4 uur per dag voor je werk wilt reizen, dan ga je dat lekker doen.
Wil jij niet 4 uur per dag voor je werk reizen, dan doe je dat lekker niet.

Aan de andere kant beweer je de baan al aangenomen te hebben en het te gaan doen, dus waarom is het überhaupt nog relevant voor je wat mensen van jouw reistijd vinden?

Je woont in de randstad. Ik zou minder kieskeurig zijn en een baan dichter bij huis zoeken of naar thuiswerkvacatures kijken. Heb je 4 uur extra vrije tijd per dag om aan je fysieke en mentale gezondheid te werken. Kun je ook burn-outs mee voorkomen.
Nou ja kijk het was niet mn eerste keuze. Natuurlijk heb ik op functies dichterbij gesolliciteerd. Maar die werden hem niet en dit wel. Mochten ze dit lezen: kan je nagaan hoe leuk ik deze functie vind dat ik er zo ver voor wil reizen.

En ik doe liever deze traineeship , dan dat ik hier in het dorp op 5 minuten lopen achter de kassa sta. Dat kan namelijk altijd nog.

Ook laagwaardig support werk dichterbij is me niet gelukt om te vinden.

Sales lukt niet want geen rijbewijs.

Systeembeheer onvoldoende ervaring.

Compleet andere richting op (zoals iets bij de gemeente ) krijg ik enkel een standaard afwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
JustDutch schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:57:
[...]

Ik lees heel wat negativiteit in je post. In mijn beleving ligt de grootste kans in een brun out voor jou in je eigen gedrag en gedachten. Je omgeving is daarbij niet helpend (zoals je zelf aangeeft) en misschien (kan ik uiteraard niet beoordelen) zelfs een reden dat je zo in het leven staat.

Als je een burn out wilt voorkomen, zoek dan hulp voor je mentale gezondheid. Dat kan mogelijk wel via een arts, mogelijk heeft het bedrijf waar je komt te werken ook begeleiding (bij ons bedrijf kun je bijvoorbeeld gebruik maken van openup).
Hmm misschien als ik deze week naar de huisarts ga dat ik dan nog op tijd een psycholoog kan regelen ? Of is ggz nu ook meer dan een jaar wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:56
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:02:
[...]

Hmm misschien als ik deze week naar de huisarts ga dat ik dan nog op tijd een psycholoog kan regelen ? Of is ggz nu ook meer dan een jaar wachten
Dit is ondere andere deel van je hele probleem.
Als je denkt dat je ergens baat bij hebt initieer het dan! Wat maakt die wachttijd uit? Stel het anders uit tot de wachttijden in de zorg weg zijn, dan ben je straks pensioengerechtigd en is het niet meer van toepassing |:(

Ben eens wat assertiever/positiever in plaats van alles negatief te bekijken

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:22

jjust

Het leven is een strijd

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Ik heb ook 3 of 4 dagen per week een dergelijk schema. Hierbij een paar tips die voor mij goed werken.
  • Neem je niet voor om nog vanalles te gaan doen als je thuis komt. Daar komt weinig van terecht en leidt alleen tot frustraties.
  • Bepaal vooraf wat je gaat eten op die dagen. Kook eventueel vooruit en vries het in. Haal op zijn minst boodschappen zodat je dat niet nog hoeft te doen als je thuiskomt.
  • Zorg dat je voldoende sport. Dat kan ook op werkdagen als je niet teveel tijd kwijt bent met eten en koken.
  • 4x9 en de dagen thuiswerken maken die intensievere dagen meer dan goed.
Het kan prima werken. Dus schouders eronder en maak er wat van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 21:58
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Heb ik wel eens aan gedacht hoor. Als ik dit gratis kan krijgen (of voor eigen risico want ik geef jaarlijks toch al mijn eigen risico uit ). Maar die psycholoog is natuurlijk geen magische oplossing die me opeens een baan bezorgt het is hooguit zodat ik wat meer mensen heb om mee te praten. Dus een soort extraatje. Geen magische tovenaar die alles oplost.
Positief zijn is duidelijk niet jou ding hé? Alles meteen afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Via de huisarts, daar kan inderdaad wel een wachttijd op zitten. Maar mogelijk zijn er ook andere oplossingen die eventueel sneller kunnen (mogelijk via je werkgever). Werknemers zijn niet altijd makkelijk meer te krijgen, dus meer en meer werkgevers zullen hun werknemers graag gezond houden, ook op mentaal vlak.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tbh hoewel ik mijn mening over TS in zijn algemeen heb, snap ik ook prima dat consistent 12+ uur van huis zijn voor je werk er ook inhakt. En voor de één maakt het geen drol uit, voor de ander wel.

Blijft natuurlijk dat:
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:51:
[...]

Ja dozen schuiven kan hier op het dorp ook wel.
De hele Randstad ligt significant dichter bij jou dan Apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

jjust schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:09:
[...]

Ik heb ook 3 of 4 dagen per week een dergelijk schema. Hierbij een paar tips die voor mij goed werken.
  • Neem je niet voor om nog vanalles te gaan doen als je thuis komt. Daar komt weinig van terecht en leidt alleen tot frustraties.
  • Bepaal vooraf wat je gaat eten op die dagen. Kook eventueel vooruit en vries het in. Haal op zijn minst boodschappen zodat je dat niet nog hoeft te doen als je thuiskomt.
  • Zorg dat je voldoende sport. Dat kan ook op werkdagen als je niet teveel tijd kwijt bent met eten en koken.
  • 4x9 en de dagen thuiswerken maken die intensievere dagen meer dan goed.
Het kan prima werken. Dus schouders eronder en maak er wat van!
Als aanvulling qua praktisch:

Als je om 7u thuis kunt zijn, en je bestelt vooraf de boodschappen op bijvoorbeeld zaterdag, dan ben je om 8u klaar met eten met simpele gerechten (pasta, stamppot, curry) en dan heb je nog voldoende tijd voor sport/hobby of gamen/TV.

HelloFresh is ook handig als je slecht bent in recepten/zelf iets verzinnen. Heb je alles al in huis en kun je gelijk bij thuiskomst starten met koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb het vroegah ook een jaar of zes gedaan, paar dagen per week. Was prima vol te houden. Het scheelt dat er van Schiphol naar A'doorn niet hoeft te worden overgestapt - en dat er in de regel mensen uitstappen zodat een zitplaats waarschijnlijk is. Op de heenweg oogjes dicht en je bent er zo. Terug een uurtje stukken lezen in de baas z'n tijd.

Die stoptrein zou ik overslaan. Ga (evt. gemotoriseerd) fietsen. Scheelt een afhankelijkheid en je hebt meteen je beweging te pakken. In de regen werkt een regenjas prima.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 04-02-2024 11:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
[...]Hmm misschien als ik deze week naar de huisarts ga dat ik dan nog op tijd een psycholoog kan regelen ? Of is ggz nu ook meer dan een jaar wachten
Wanneer begin je eigenlijk bij je nieuwe werkgever in Apeldoorn?
Want afgelopen maandag moest je nog rij-examen doen in Ierland en nu ga je voor deze week een huisartsenbezoek inplannen.
Ben je al gekapt met de alcohol?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:01
Dit is toch gewoon een troll topic?..

Maar indien het wel echt is zou ik idd eerst een psycholoog gaan fixen en je problemen oplossen. Al is het geen burnout dan ga je wel andere problemen krijgen met je huidige instellen/gedrag op je werk zometeen. Ga eerst met een psycholoog afspraken maken hoe je dit het beste aan kunt pakken, anders raak je verder in de shit.
Je hebt duidelijke psychische hulp nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 04-02-2024 11:32 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Yaksa schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Wanneer begin je eigenlijk bij je nieuwe werkgever in Apeldoorn?
Want afgelopen maandag moest je nog rij-examen doen in Ierland en nu ga je voor deze week een huisartsenbezoek inplannen.
Ben je al gekapt met de alcohol?
Ik was naar Ierland gegaan om het rijbewijs daar proberen te halen (woonde er tot voor kort en stond daar nog op de wachtlijst van het lokale "CBR").

Niet gelukt helaas. De instructeur zei dat ik een ongeluk ga veroorzaken en liet me geen examen doen. Blijkbaar is het hem niet gelukt om te doen waarvoor ik hem heb betaald namelijk : mij fatsoenlijk leren autorijden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:01
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:32:
[...]

Ik was naar Ierland gegaan om het rijbewijs daar proberen te halen (woonde er tot voor kort en stond daar nog op de wachtlijst van het lokale "CBR").

Niet gelukt helaas. De instructeur zei dat ik een ongeluk ga veroorzaken en liet me geen examen doen. Blijkbaar is het hem niet gelukt om te doen waarvoor ik hem heb betaald namelijk : mij fatsoenlijk leren autorijden.
Dit is wel echt duidelijk een troll, kan er niet een slotje op?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Stylze schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:31:

Maar indien het wel echt is zou ik idd eerst een psycholoog gaan fixen en je problemen oplossen. Al is het geen burnout dan ga je wel andere problemen krijgen met je huidige instellen/gedrag op je werk zometeen. Ga eerst met een psycholoog afspraken maken hoe je dit het beste aan kunt pakken, anders raak je verder in de shit.
Je hebt duidelijke psychische hulp nodig.
Een psycholoog heeft in het verleden nooit mijn problemen opgelost en zal dat ook nu niet gaan doen.

Een psycholoog gaat mij bijvoorbeeld geen rijbewijs geven, geen betere baan, geen betere gezondheid, geen partner. Dat zijn allemaal dingen waar ik nu moeite mee heb. Zo heb ik nog nooit een partner gehad en ook geen rijbewijs.

Het is voor mij vooral nuttig zodat ik dan iemand heb om mee te praten. Dus meer tegen de eenzaamheid zegmaar. Meer is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Stylze schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:33:
[...]

Dit is wel echt duidelijk een troll, kan er niet een slotje op?
Gerapporteerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Stylze schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:31:
offtopic:
Lijkt me ook. Elke zondag vaste prik dat TS een nieuw topic aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
F_J_K schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:17:
Ik heb het vroegah ook een jaar of zes gedaan, paar dagen per week. Was prima vol te houden. Het scheelt dat er van Schiphol naar A'doorn niet hoeft te worden overgestapt - en dat er in de regel mensen uitstappen zodat een zitplaats waarschijnlijk is. Op de heenweg oogjes dicht en je bent er zo. Terug een uurtje stukken lezen in de baas z'n tijd.

Die stoptrein zou ik overslaan. Ga (evt. gemotoriseerd) fietsen. Scheelt een afhankelijkheid en je hebt meteen je beweging te pakken. In de regen werkt een regenjas prima.
De IC gaat vanaf Schiphol en ik vind 20 km door de Haarlemmermeer te ver fietsen.

Een brommer zou kunnen maar daarvoor moet ik eerst mijn rijbewijs halen.

Elektrische fiets + anwb regenpak zou kunnen maar ik denk dan dat ik toch de sprinter pak eigenlijk. Misschien kan ik wel zo een fiets kopen als "back up " mocht de sprinter niet rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

Barrycade

Through the...

Nou dat weet ik niet, maar TS valt wat uit de toon, maar zo zijn er wel een paar andere frequente bezoekers die een iets wat afwijkend wereldbeeld / zelfbeeld hebben.

Aan de ene kant soms wat irritant, maar afwijkende meningen levert ook discussie op.

Soms zie je verschil door de feedback die men krijgt, sommige blijven volharden in precies de bijzaken op te pikken en de hoofdzaken naast zich neerleggen.

In meeste gevallen vermoed ik een onderliggend psychisch /mentaal probleem. Dus het beste wat we kunnen blijven doen is deze personen naar de juiste zorg te begeleiden als ze dat nog niet gedaan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Een psycholoog heeft in het verleden nooit mijn problemen opgelost en zal dat ook nu niet gaan doen.

Een psycholoog gaat mij bijvoorbeeld geen rijbewijs geven, geen betere baan, geen betere gezondheid, geen partner. Dat zijn allemaal dingen waar ik nu moeite mee heb. Zo heb ik nog nooit een partner gehad en ook geen rijbewijs.

Het is voor mij vooral nuttig zodat ik dan iemand heb om mee te praten. Dus meer tegen de eenzaamheid zegmaar. Meer is het niet.
Niemand gaat je iets geven. Je zult toch echt zelf iets in werking moeten zetten. Misschien krijg je andere inzichten die je kunnen helpen bij het vinden van een baan, gezondheid of partner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 20:41
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:32:
[...]

In zowat iedere reactie geef je iets of iemand anders de schuld, een beetje zelfreflectie zou ook geen kwaad kunnen...

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Barrycade schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:40:
Nou dat weet ik niet, maar TS valt wat uit de toon, maar zo zijn er wel een paar andere frequente bezoekers die een iets wat afwijkend wereldbeeld / zelfbeeld hebben.

Aan de ene kant soms wat irritant, maar afwijkende meningen levert ook discussie op.

Soms zie je verschil door de feedback die men krijgt, sommige blijven volharden in precies de bijzaken op te pikken en de hoofdzaken naast zich neerleggen.

In meeste gevallen vermoed ik een onderliggend psychisch /mentaal probleem. Dus het beste wat we kunnen blijven doen is deze personen naar de juiste zorg te begeleiden als ze dat nog niet gedaan hebben.
Kweenie hoor maar ze proberen het bij mij al sinds mijn kindertijd, die psychologen. Heeft mijns inziens nooit geholpen behalve dan dat je dan iemand hebt om tegen te praten / je hart te luchten. En ja das inderdaad fijn ja maar kan ook anders.

Ook hebben ze me pillen gegeven die heb ik op een gegeven moment maar in de kliko gesmeten was er klaar mee.

Ritalin deed wel degelijk wat maar ik wilde er niet aan verslaafd raken dus uiteindelijk ook maar in de kliko gesmeten.

Ik gebruik nu helemaal geen pillen of iets. Ik heb gewoon een Wo opleiding afgerond en heb tot maart vorig jaar gewoon gewerkt dus je kan nou ook weer niet zeggen dat ik totaal niet functioneer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

CyBeRSPiN schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:35:
[...]

offtopic:
Lijkt me ook. Elke zondag vaste prik dat TS een nieuw topic aanmaakt.
TS zit volgens mij op het spectrum, en niet zo'n beetje. Eigenlijk is het vooral tijd voor hulp. TS plaatst namelijk al zijn problemen buiten zichzelf. Lees maar eens goed mee met hoe hij zijn huidige situatie omschrijft.

- Geen baan want geen rijbewijs. Klopt al niet natuurlijk.
- Rijbewijs halen lukt niet. Dat ligt aan de instructeur.
- Verhuizen kan niet. De huizenmarkt, de wachtlijsten.
- De burnout gaat hem overkomen. Die sluip achter je aan en dan BOE. Burnout.
- Medicatie? Ook niet. Onduidelijk waarom.

Ongelofelijk slecht zelfbeeld, alles ligt aan de ander, alles overkomt hem.

Dit wordt niks zonder intensieve begeleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
AdmiralSnipe schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:43:
[...]

In zowat iedere reactie geef je iets of iemand anders de schuld, een beetje zelfreflectie zou ook geen kwaad kunnen...
Ok wat kan ik nog meer doen om te leren autorijden dan ?

Ik betaal die man voor de autorijlessen. Ik kan zelf niet oefenen (heb geen auto, krijg de auto van een ander niet verzekerd dat ik daarin ga rijden om te oefenen ) dus ik ben volledig van die man afhankelijk.

Ik doe alles wat meneer zegt. Te dicht langs de spiegels gereden dan gaan we wat meer naar het midden. Maar dan is het weer te dicht langs de tegenligger.... Het is nooit goed.

Daaruit maak ik dus op dat die man niet goed is in zijn werk. Zijn werk is namelijk mensen leren autorijden en die mensen zijn niet allemaal Max Verstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:43
Kijken hoelang het duurt voor een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Anoniem: 1777010 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:45:
[...]

TS zit volgens mij op het spectrum, en niet zo'n beetje. Eigenlijk is het vooral tijd voor hulp. TS plaatst namelijk al zijn problemen buiten zichzelf. Lees maar eens goed mee met hoe hij zijn huidige situatie omschrijft.

- Geen baan want geen rijbewijs. Klopt al niet natuurlijk.
- Rijbewijs halen lukt niet. Dat ligt aan de instructeur.
- Verhuizen kan niet. De huizenmarkt, de wachtlijsten.
- De burnout gaat hem overkomen. Die sluip achter je aan en dan BOE. Burnout.
- Medicatie? Ook niet. Onduidelijk waarom.

Ongelofelijk slecht zelfbeeld, alles ligt aan de ander, alles overkomt hem.

Dit wordt niks zonder intensieve begeleiding.
Begeleiding is er niet hoor, denk je dat ik als kasplantje in een begeleid wonen instelling zit? Ik moet gewoon werken om rond te komen hoor als ieder ander.

Dat ik van nature slecht ben in autorijden dat klopt. Maar het is dan de taak van de instructeur om dat te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:47

_Apache_

For life.

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Dus je moet van een van de drukst bevolkte gebieden met een van de hoogste concentraties aan bedrijven naar de andere knt van het land reizen, zonder auto.
Dat is niet te doen joh.

Ik weet niet in welk beroepssegment je zit, maar zijn er geen uitzendsbureau / detacheerders in de buurt waarvan jij hun netwerk kan gebruiken om dichterbij wat te vinden?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Begeleiding is er niet hoor, denk je dat ik als kasplantje in een begeleid wonen instelling zit? Ik moet gewoon werken om rond te komen hoor als ieder ander.

Dat ik van nature slecht ben in autorijden dat klopt. Maar het is dan de taak van de instructeur om dat te verhelpen.
Grappig hoe je heel mijn post negeert en daarna mijn punt bewijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Anoniem: 1777010 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:51:
[...]

Grappig hoe je heel mijn post negeert en daarna mijn punt bewijst.
Jij doet dat ook dus dan staan we quitte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
_Apache_ schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Dus je moet van een van de drukst bevolkte gebieden met een van de hoogste concentraties aan bedrijven naar de andere knt van het land reizen, zonder auto.
Dat is niet te doen joh.

Ik weet niet in welk beroepssegment je zit, maar zijn er geen uitzendsbureau / detacheerders in de buurt waarvan jij hun netwerk kan gebruiken om dichterbij wat te vinden?
Ik zou zeggen bel jouw detacheerder eens en zeg dat je geen rijbewijs hebt.

Je wordt zo weggebonjourd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

En dat is logisch toch? Daar ben jij helemaal zelf voor verantwoordelijk. Niemand kan jouw problemen oplossen, dan kun je alleen zelf (als je dit wilt). En psycholoog kan je erbij helpen. Maar als jij niet wilt, of dat jij verwacht dat iemand anders dat voor je oplost, dan zul je hier nooit uitkomen. Jij moet er iets voor doen.
Een psycholoog gaat mij bijvoorbeeld geen rijbewijs geven, geen betere baan, geen betere gezondheid, geen partner.
Klopt, dat is ook niet de taak van een psycholoog. Daar ben jij zelf verantwoordelijk voor.
Dat zijn allemaal dingen waar ik nu moeite mee heb. Zo heb ik nog nooit een partner gehad en ook geen rijbewijs.
Fijn. Je weet je doel (de dingen bereiken waar je moeite mee hebt). Nu nog de stapjes bepalen om daar te komen.
Als dit je instelling is, dan ga je er nooit komen. En dan heeft een partner ook geen zin voor je, denk je dat die leuk tegen je gaat praten zodat jij je niet eenzaam vind (je partner gaat iets van je terugverwachten. Je moet wat gaan geven)? Hetzelfde geldt voor al die dingen die je nog nooit hebt gehad. Als jij iets wilt bereiken, zul jij je houding moeten aanpassen.

Forza Mucca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:50:
[...]

Er zijn in dit topic al een paar spiegels voorgehouden, maar als je alleen naar beneden kijkt, kan je niet in die spiegel kijken.

Het deel dat ik quote staat je heel erg in de weg. Het verleggen van de verantwoordelijkheid van iets van je afschuiven en bij een ander neerleggen en zeggen "een ander moet dit voor mij doen"

Jij moet iets leren van een ander, als hij zijn best doet, en daar ga ik wel even van uit, want anders zou er niemand bij hem slagen, dan ligt het aan jou om het op te pakken. Als jij aangeeft dat je niet goed KAN autorijden dan is daar je antwoord. Schuif die verantwoording niet af. Ga er voor, maar zoals ik alles hier van je lees heb je het meeste allang opgegeven, want het is niet jou schuld. Komt misschien hard over maar kan je uit eigen ervaring vertellen, dat je uiteindelijk zelf de slingers moet ophangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
@sirdanilot bij ons werken heleboel mensen zonder rijbewijs, maar met een goede instelling. Enige wat van belang is is dat je de boel beter wilt maken.

Ja, het startsalaris is niet te vergelijken met dat van een advocaat, maar het is langzaamaan opbouwen.
Wees niet bang om gewoon makkelijk te beginnen, bij een traineeship bouw je langzaam op, van 2k naar 2.5k, naar 3k. Om dan de jaren daarna een stuk langzamer te stijgen richting 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
boswandeling schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:58:
[...]

[...]

Er zijn in dit topic al een paar spiegels voorgehouden, maar als je alleen naar beneden kijkt, kan je niet in die spiegel kijken.

Het deel dat ik quote staat je heel erg in de weg. Het verleggen van de verantwoordelijkheid van iets van je afschuiven en bij een ander neerleggen en zeggen "een ander moet dit voor mij doen"

Jij moet iets leren van een ander, als hij zijn best doet, en daar ga ik wel even van uit, want anders zou er niemand bij hem slagen, dan ligt het aan jou om het op te pakken. Als jij aangeeft dat je niet goed KAN autorijden dan is daar je antwoord. Schuif die verantwoording niet af. Ga er voor, maar zoals ik alles hier van je lees heb je het meeste allang opgegeven, want het is niet jou schuld. Komt misschien hard over maar kan je uit eigen ervaring vertellen, dat je uiteindelijk zelf de slingers moet ophangen.
Oh ik ga wel weer 4000 euro uitgeven aan rijlessen hoor maar ik denk gewoon niet dat dat na 10 jaar aanmodderen nog gaat lukken eigenlijk.

Anderen herkennen namelijk helemaal niet dat het moeilijk is om auto te rijden. Die deden een spoedcursus en hadden het binnen enkele weken.

Dus ja, is dat dan mijn eigen schuld ? De schuld van mijn genen ? De schuld van de instructeur? Zeg het maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Nou ja volgens mij staat homoseksualiteit helemaal los van een bord eten. Punt is gewoon dat je in de grote mensenwereld niet altijd een moeder/vrouw/man/vader/vul-wat-in hebt die een warme prak voor je neerzet. Ook voor hetero's geldt dat.

Dat betekent dat je of je maaltijdeisen aanpast (ik zet als ik zo'n dag heb een wokje in 10m on elkaar), of in het weekend vtv kookt, of bijvoorbeeld je eten in het weekend bereidt en dan door de weeks opwarmt. Desnoods eet je een boterham in de trein (aub geen döner schotels... dat stinkt) .Of je zet je geld in om dit probleem af te kopen (bestellen/uit eten).

De keuze is aan jou, dat laatste zou ik zelf zonde vinden. Dat geld kun je ook inzetten voor particuliere huur dichterbij je werk ;)

Persoonlijk zou ik werken aan mentale weerbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:47:
[...]

Ok wat kan ik nog meer doen om te leren autorijden dan ?

Ik betaal die man voor de autorijlessen. Ik kan zelf niet oefenen (heb geen auto, krijg de auto van een ander niet verzekerd dat ik daarin ga rijden om te oefenen ) dus ik ben volledig van die man afhankelijk.

Ik doe alles wat meneer zegt. Te dicht langs de spiegels gereden dan gaan we wat meer naar het midden. Maar dan is het weer te dicht langs de tegenligger.... Het is nooit goed.

Daaruit maak ik dus op dat die man niet goed is in zijn werk. Zijn werk is namelijk mensen leren autorijden en die mensen zijn niet allemaal Max Verstappen.
Of wellicht accepteren dat je het inzicht gewoon niet hebt. Dan kan je er wel 100 lessen er tegenaan gooien en hopen dat het werkt, maar volgens mij heb je al meerdere topics open gegooid met dat je niet kan rijden. Acceptatie kan veel frustratie schelen. Ik ga op mn fiets naar t werk, en carpoolen bestaat ook op mn werk. Niet alle banen liggen voor het oprapen, maar om nou te zeggen dat het onmogelijk is zonder rbw...

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Oh ik ga wel weer 4000 euro uitgeven aan rijlessen hoor maar ik denk gewoon niet dat dat na 10 jaar aanmodderen nog gaat lukken eigenlijk.
Niet doen. Je bent afgekeurd, weet je nog?
Anderen herkennen namelijk helemaal niet dat het moeilijk is om auto te rijden. Die deden een spoedcursus en hadden het binnen enkele weken.
Autorijden is niet makkelijk, zeker niet veilig autorijden.
Dus ja, is dat dan mijn eigen schuld ? De schuld van mijn genen ? De schuld van de instructeur? Zeg het maar.
Ik denk dat het voor een deel de schuld is van je mentaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
JustDutch schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:55:
[...]

En dat is logisch toch? Daar ben jij helemaal zelf voor verantwoordelijk. Niemand kan jouw problemen oplossen, dan kun je alleen zelf (als je dit wilt). En psycholoog kan je erbij helpen. Maar als jij niet wilt, of dat jij verwacht dat iemand anders dat voor je oplost, dan zul je hier nooit uitkomen. Jij moet er iets voor doen.

[...]

Klopt, dat is ook niet de taak van een psycholoog. Daar ben jij zelf verantwoordelijk voor.

[...]

Fijn. Je weet je doel (de dingen bereiken waar je moeite mee hebt). Nu nog de stapjes bepalen om daar te komen.

[...]

Als dit je instelling is, dan ga je er nooit komen. En dan heeft een partner ook geen zin voor je, denk je dat die leuk tegen je gaat praten zodat jij je niet eenzaam vind (je partner gaat iets van je terugverwachten. Je moet wat gaan geven)? Hetzelfde geldt voor al die dingen die je nog nooit hebt gehad. Als jij iets wilt bereiken, zul jij je houding moeten aanpassen.
Welke houding is noodzakelijk voor rijbewijs B laten we daarmee beginnen.

Die partner hoeft van mij nog geeneens is, kan je nagaan. Of eerder : ik heb liever geen partner dan een partner die me gaat slaan of zo.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:04:
[...]

Welke houding is noodzakelijk voor rijbewijs B laten we daarmee beginnen.

Die partner hoeft van mij nog geeneens is, kan je nagaan. Of eerder : ik heb liever geen partner dan een partner die me gaat slaan of zo.
Topic ontspoort behoorlijk.

Focus even op je initiële vraag, daar zijn volgens mij voldoende antwoorden op gekomen.

2u enkele reis gaat niet direct tot burnout leiden.
Zoek iets leuks voor in de trein.
Zoek een oplossing voor het koken (ook al meerdere voorbijgekomen).

Done.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 15:17

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

[...]

Uiteraard is het de schuld van alles en iedereen dat @sirdanilot geen baan, partner, rijbewijs, etc. heeft. Dat heeft echt niets te maken met zijn negatieve houding, hoor! De hele wereld is incompetent maar @sirdanilot niet!
[/sarcasme]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Boudewijn schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:03:
[...]
Niet doen. Je bent afgekeurd, weet je nog?

[...]
Autorijden is niet makkelijk, zeker niet veilig autorijden.

[...]

Ik denk dat het voor een deel de schuld is van je mentaliteit.
Dat ik niet kan rijden is volgens jou de schuld van mijn mentaliteit, maar tegelijkertijd raad je me af om rijlessen te gaan volgen.

Dat vind ik eigenlijk een beetje tegenstrijdig. Als het enkel een kwestie is van mentaliteit verbeteren en hup ik kan rijden , dan is het toch vreemd om de droom te kunnen rijden op te geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Jeroenneman schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Topic ontspoort behoorlijk.

Focus even op je initiële vraag, daar zijn volgens mij voldoende antwoorden op gekomen.

2u enkele reis gaat niet direct tot burnout leiden.
Zoek iets leuks voor in de trein.
Zoek een oplossing voor het koken (ook al meerdere voorbijgekomen).

Done.
Nou ik hoop maar dat ik er inderdaad niet de burn out van krijg.

Schijnt echt bijzonder onaangenaam te zijn, zo een burn out. Moet er niet aan denken. Dat mensen zelfs onderweg naar de supermarkt gewoon opeens flauwvallen en zo, dat kan je krijgen bij een burn out. Ik vind het erg eng zo een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Ga je weer,

Het is allemaal de schuld van een ander.

Ik heb over mijn rijbewijs ook lang gedaan, niet omdat ik niet kan autorijden, maar heb problemen met mijn concentratie (theorie) Door wel overal voor te vechten heb ik deze gehaald. Mijn slechte concentratie is een grote stoorzender in mijn leven, maar omdat ik een prima doorzettingsvermogen heb kom ik er wel.

Jij en andere rijscholen geven aan dat je een gevaar bent in een auto (zo lees ik dat) misschien moet je accepteren dat je je rijbewijs nooit zal halen ? in plaats van boos zijn op anderen omdat jij niet goed kan autorijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
FooLsKi schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:05:
[...]

Uiteraard is het de schuld van alles en iedereen dat @sirdanilot geen baan, partner, rijbewijs, etc. heeft. Dat heeft echt niets te maken met zijn negatieve houding, hoor! De hele wereld is incompetent maar @sirdanilot niet!
[/sarcasme]
Toen ik aan het rijbewijs begon was ik nog positief maar een instructeur die plat Zeeuws tegen me ging schreeuwen elke keer dat ik wat fout deed hielp niet echt mee. Ook het afgekeurd worden door het cbr was nogal een domper op mijn gemoedstoestand eigenlijk
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.