Ik denk er over na om mijn vloerverwarming pompverdeler te vervangen voor een pomploze verdeler (en vervolgens waterzijdig inregelen). Echter lees ik op een site dat dit geschikt is voor lussen tot 80 meter. Ik heb 11 groepen met grote variatie in lengte. Een paar lussen zijn 120 en 100 meter ongeveer. Geen idee hoe lang alle lussen precies zijn. Installateur heeft geen overzicht achtergelaten.
Echter er wordt niet uitgelegd waarom dit een probleem zou zijn.
Zijn er mensen met pomploze verdeling en grote variatie in (lange) lussen en wat is je ervaring?
We hebben een warmtepomp van 8 kw laten installeren van Daikin. Buffervat van 200 liter voor sanitair warm water. De woning blijft goed op temperatuur met een redelijke stooklijn(dankzij enkele forumleden). Temperatuur kan eat schommelen +/- 0,5 graden ongeveer). Maar merk een verschil in warmte in de vloer bij de verschillende lussen. Deze is niet gelijkmatig.
Echter er wordt niet uitgelegd waarom dit een probleem zou zijn.
Zijn er mensen met pomploze verdeling en grote variatie in (lange) lussen en wat is je ervaring?
We hebben een warmtepomp van 8 kw laten installeren van Daikin. Buffervat van 200 liter voor sanitair warm water. De woning blijft goed op temperatuur met een redelijke stooklijn(dankzij enkele forumleden). Temperatuur kan eat schommelen +/- 0,5 graden ongeveer). Maar merk een verschil in warmte in de vloer bij de verschillende lussen. Deze is niet gelijkmatig.