Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 18:56

Agent47

I always close my contracts.

2 dagen thuis, 2 op kantoor. Werk er het liefst 1 op kantoor en de rest thuis.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 12:50
Ik werk in principe vanuit huis. Mochten er zaken op kantoor of locatie zijn waar mijn aanwezigheid voor vereist is, dan werk ik daar. Mijn werkgever is hier gelukkig heel flexibel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Wie van jullie heeft hier een aparte werkruimte thuis om thuis te kunnen werken? Belast je die door naar de werkgever? Zo ja, op welke manier heb je dat geregeld?

[ Voor 17% gewijzigd door ocf81 op 01-02-2024 11:31 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

2 dagen thuis, 2 dagen kantoor.
Conform stelregel/wens vanuit werkgever. Al is het geen beleid waar strict op gehandhaaft wordt.
Zit ook soms op sub-locaties (dat telt ook mee als kantoordag). En de ene week ben ik er alle dagen, andere week weer niet. Dus zolang je er relaxed mee om gaat, is de werkgever dat ook.
Vermoed meer een stok achter de deur voor mensen die er een loopje mee nemen.

Mijn werk is voornamelijk vergaderen en merk dat ik de ene keer het fijner vind omdat face2face te doen (zeker met grotere groepen waarin discussies en beslissingen genomen moeten worden). Bij teams meetings geef ik er al de voorkeur aan om die vanuit huis te doen. Anders kom ik naar kantoor om in een belhokje/ruimte te gaan zitten voor mijn meetings. Dat is zo kansloos. Op de werkvloer achter je bureau bellen, vind ik niks.

Verder is er een thuiswerkvergoeding en een x-bedrag voor een x-aantal jaar wat je mag besteden voor thuiswerk faciliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik werk 1 dag per week op de locatie van m'n klant en huur zelf een kantoor in de buurt waar ik elke dag in principe ben :) Dus nooit echt thuis, maar wel vanaf m'n eigen kantoor, wat ook een beetje als thuis voelt

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:32
ocf81 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:30:
Wie van jullie heeft hier een aparte werkruimte thuis om thuis te kunnen werken? Belast je die door naar de werkgever? Zo ja, op welke manier heb je dat geregeld?
Ik heb gewoon een aparte werkkamer (17m2, ook groot zat dus). Buiten thuiswerkvergoeding van 3 stuivers per maand ofzo (geen idee, het interesseert me ook niet echt), zijn de enige kosten die ik declareer cartridges. Als ik hardware zou moeten vervangen zou de rekening ook naar de zaak gaan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
100% thuiswerken hier. Aparte ruimte, iets van 16m2, anders is het niet te doen. De kantoorspulletjes (bureau, stoel, monitor, andere hardware of spullen) worden 100% vergoed. Ik kan ze zelf uitzoeken, aanschaffen en declareren. Verder belast ik niets door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:19
Heb ik wel, maar het is gewoon mijn bureau waar ook mijn privécomputer staat en het is ook een soort opslagruimte waar onder andere mijn kledingkast staat, dus het is niet zo dat ik buiten werktijd nooit meer in die kamer ben.
Ik belast helemaal niks ervan door, wel heb ik de hardware die ik gebruik meegenomen vanaf kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
100% thuis, alleen naar kantoor voor heel specifieke redenen, alles bij elkaar is dat zo'n 2 dagen per maand en dan vaak geen hele dag maar even op en neer voor wat besprekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:47

sapphire

Die-hard pruts0r

1 ochtend thuis op mijn verzoek en 3,5 dag op kantoor :)

Thuis is om te wonen, nou scheelt het ook dat het grootste deel van mijn werk op locatie moet en ik ben graag onder de mensen :)

@ocf81 Ik had tijdens corona kort één of andere knuppel op werk die vond dat hij onze leidinggevende was en daar moest ik verplicht van thuis werken minimaal 2 dagen. Ook gevraagd of hij dan een idee had waar ik dat moest doen aangezien mijn PC in de woonkamer staat waar kinderen + vrouw ook zijn en we geen kamers over hebben. "Dan regel je maar een kamer of je gaat in je slaapkamer zitten", gevraagd of hij m'n salaris dan ook wilde aanpassen zodat ik een groter huis kon kopen maar dat zat er dan weer niet in. Die was ook snel tussen manager en onze afdeling uitgehaald want was niet zo'n succes :+

[ Voor 64% gewijzigd door sapphire op 01-02-2024 12:07 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34

pistole

Frutter

4 dagen thuis, 1 kantoor. Maar kan ook 5 thuis, of 5 kantoor. IT dienstverlening in vast dienstverband.

Over het algemeen ben ik (overdag) alleen thuis en ga ik naar kantoor als dat nodig is. Heb een dual boot in mijn privé computer zodat ik werk en privé goed kan scheiden, maar wel optimaal gebruik kan maken van mijn hardware. Laptop van werk blijft in de tas als ik thuiswerk.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Een extra kamer kost al snel zo'n 50k extra hypotheek, ofwel zo'n €300/maand extra aan lasten. Dat zou ik toch wel significant vinden in een onderhandeling over thuis werken.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
sapphire schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:53:
1 ochtend thuis op mijn verzoek en 3,5 dag op kantoor :)

Thuis is om te wonen, nou scheelt het ook dat het grootste deel van mijn werk op locatie moet en ik ben graag onder de mensen :)
als thuis alleen om te wonen is waarom kopen mensen dan van die gigantische grote en dure woningen als je er toch alleen maar eet en slaapt.

koop dan een caravan en ga daar slapen, de rest van je leven kan je dan op kantoor doorbrengen :+

thuis is hier om te leven, dat is inclusief werk. ik heb geen huis van 850.000 gekocht om er alleen te slapen dan wil ik er ook maximaal van genieten 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 01-02-2024 12:02 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Er zijn bij ons geen regels over hoe vaak je thuis mag werken of op welke dagen je op kantoor moet zijn. We hebben wel formeel moeten aangeven of we 50% of 100% op kantoor werken, maar dat is meer voor de reiskostenvergoeding en de fiscus (mensen die daar misbruik van maken worden individueel aangesproken).

Voor het laten zien van je gezicht op kantoor wordt uitgegaan van professionaliteit van de medewerkers. We verdienen allemaal bovengemiddeld dus dan mag je ook van de mensen verwachten dat ze weten wat belangrijk is en waar de prioriteiten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-06 13:44
Vanaf begin dit jaar weer 2x in de week naar kantoor. Moet zeggen dat het me wel bevalt.. Weer wat meer koffie hoek gelul :)

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
ocf81 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:59:
Een extra kamer kost al snel zo'n 50k extra hypotheek, ofwel zo'n €300/maand extra aan lasten. Dat zou ik toch wel significant vinden in een onderhandeling over thuis werken.
Je hoeft geen extra kamer, je hoeft die kamer niet alleen te gebruiken voor werk, je hoeft niet thuis te werken, dus waarom zou een bedrijf flink mee moeten betalen aan jouw woonlasten omdat jij graag thuis werkt in een aparte kamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zwelgje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:01:
[...]

als thuis alleen om te wonen is waarom kopen mensen dan van die gigantische grote en dure woningen als je er toch alleen maar eet en slaapt.

koop dan een caravan en ga daar slapen, de rest van je leven kan je dan op kantoor doorbrengen :+

thuis is hier om te leven, dat is inclusief werk. ik heb geen huis van 850.000 gekocht om er alleen te slapen dan wil ik er ook maximaal van genieten 8)
Omdat ik meer doe in het leven dan werken, eten en slapen + mijn gezin meer inhoud dan mijzelf alleen :+
En ik heb geen huis van 850K 8)7

Komende verbouwing gaan we kijken of we een ruimte kunnen creeëren maar zo niet jammer dan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:05

Blokker_1999

Full steam ahead

Hoewel we recht hebben om 40% van de tijd van thuis uit te werken, werk ik, en de meeste van mijn collega's hoofdzakelijk van op kantoor. Uitzonderingen daargelaten zoals toen ik deze week 2 dagen online training had.

En de meeste leden van het team zijn zo goed als altijd op kantoor, en je merkt dan ook al zeer snel het verschil tussen hen die kantoor prefereren en hen die van thuis uit werken. De communicatie tussen ons op kantoor verloopt een heel stuk vlotter. We weten wie waarmee bezig is, we weten welke problemen er zijn en wat er speelt. Van hen die op afstand zitten is het altijd maar raden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Transportman schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:11:
[...]

Je hoeft geen extra kamer, je hoeft die kamer niet alleen te gebruiken voor werk, je hoeft niet thuis te werken, dus waarom zou een bedrijf flink mee moeten betalen aan jouw woonlasten omdat jij graag thuis werkt in een aparte kamer?
Het verschilt denk ik heel erg per organisatie of je thuis kan of moet werken. Dat laatste is tegenwoordig vaak ook aan de orde. En dan is het in veel gevallen wel zo dat een aparte ruimte gewenst is voor de productiviteit en soms ook omdat je vertrouwelijke gesprekken voert of vertrouwelijke documenten moet behandelen. Die extra kamer is in heel veel gevallen niet zo optioneel en vaak ook niet zo multifunctioneel als dat jij nu impliceert. Het is dus helemaal niet zo onredelijk dat als je thuis werkt, je ook een vergoeding wil voor de extra kosten die je maakt. Daar hoort dus de kosten die je maakt voor die extra kamer ook bij.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 01-02-2024 13:17 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 16:12

PinusRigida

I put the p in pool.

3 dagen thuis... 2 dagen op kantoor in Brussel. Ben 41... zo kan ik voltijds nog wel volhouden tot m'n pensioen. :P

Het helpt wel dat ik m'n werk heel graag doe en een zeer goeie werkgever heb. (anders was ik er geen 20 jaar gebleven)

Bovendien zijn we met ons team van 6 heel autonoom en vrij in het kiezen van onze dagen, vereiste van leidinggevende is dat we ervoor zorgen dat er steeds minstens 1 persoon fysiek aanwezig is en dat we 2 dagen/week naar kantoor komen, dus we spreken het onderling af, dat lukt tot nu toe vlot...
Het is iets van geven en nemen he... we krijgen veel vrijheid, daar staat tegenover dat niemand uit ons team moeilijk doet bij noodgevalletjes of uitzonderingen, integendeel, ik geef me met plezier op om me te bellen in m'n privé-tijd moest dat nodig zijn om online te komen en iemand uit de shit te helpen... in de praktijk is dat in al die jaren nog maar een handvol keer gebeurd.

Wat een werkgever geeft aan respect, vertrouwen en goeie zorgen... krijgt hij ook terug.

Sinds 2021 ook een volledig ingericht thuiswerkkantoor/zolder... mooie tussenkomst gekregen van werkgever voor de gemaakte kosten... Ethernetverbinding is hier trouwens stabieler dan op het werk dus win-win. :D

edit: mijn functie is webmaster.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 01-02-2024 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik werk 4x9, waarvan de helft thuis, dus ik ga 2 dagen per week naar kantoor.

Mijn functie is software developer. Ik kan mij voorstellen dat het in andere functies lastiger gaat. Werkgever verwacht iig dat mensen 2 dagen per week op kantoor zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hier lekker ouderwets 0 keer thuis 5 keer naar kantoor. En dat bevalt mij prima. :)

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 01-02-2024 13:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 16:12

PinusRigida

I put the p in pool.

mrc4nl schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:26:
Hier lekker ouderwets 0 keer thuis 5 keer naar kantoor. En dat bevalt mij prima. :)
Ik zou het niet meer kunnen gewoon worden...

Heb voltijds op kantoor gewerkt sinds 2003 t.e.m. medio 2020 (na uitbraak COVID-19 is alles veranderd), sindsdien werd er ook een thuiswerk-CAO getekend waar ik mee ben ingestapt...

De ene situatie is de andere niet natuurlijk maar ik was dat dagelijks pendelen en gi-gan-tisch tijdverlies onderweg (OV is hier geen haar beter dan in de file staan!) zo kotsbeu geworden en ik kreeg er alleen maar stress van...

Het verschil is dag-en-nacht... 2 dagen op kantoor vind ik ideaal om toch geen connectie te verliezen met werkplaats en collega's, dat ik 2 daagjes per week nog moet pendelen neem ik er met plezier bij, er is een groot verschil tussen 4x/week in de file te staan en 10x/week in de file te staan... en het OV op mijn traject... (vanuit Brussel + overstap) daar zal ik in functie van de lengte van dit bericht maar niet over beginnen, dat is nog vele malen erger.

Neen, ik wil niet meer terug naar voltijds op kantoor... de (minstens!) 3u/dag dat ik verlies aan traject-tijd, ben ik nu aan het werk thuis, da's positief voor mij én voor m'n WG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn situatie is dan denk ik ook niet standaard.

Allereerst woon ik in Drenthe en hoef ik de snelweg niet op on naar mn werk te rijden. geen files, dus dat scheelt al. Ik kan evt wel via de snelweg, maar het is net zo snel,al is de afstand is groter. dus ik rij binnendoor. 25 minuten.

Daarnaast werk ik op kantoor bij een productiebedrijf. Als tekenaar wordt mij regelmatig gevraagd om extra maatvoering, of even te kijken of uit te leggen. Dat zijn dingen die op afstand gewoon een stuk moeilijker gaan.

En ik heb een concentratieprobleem. Ik zit hier op het werk al veel op tweakers. Denk dat er weinig van werken komt als ik zelfstandig thuis mn werk moet doen.

ora et labora

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik vind het niet hoeven reizen voor werk een prima compensatie. Ik was gewend aan 2-3 uur reizen per dag. In een maand met 20 werkdagen is dat rus al snel 40-60 uur. Mijn tijd is kostbaarder dan 5 euro per uur

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 23:11
Bij mij verschilt het per week.
Soms start ik s ochtends thuis op en vertrek na de spits naar kantoor of werk ik juist in de middag weer vanuit huis.

Ik heb veel afspraken buiten de deur. Zijn deze in de buurt van mijn woonplaats, dan werk ik die dag thuis.
Afspraken op kantoor probeer ik zoveel mogelijk dan ook een dag op kantoor van te maken.
Heb ik geen afspraken staan, dan werk ik meestal vanuit huis.
Gemiddeld komt het uit op 50/50.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Even uitgaande van die 300, er gaat 1/3 af, want die dagen werk je sowieos niet, dus 200 euro per maand.
Maar je werkt niet 24 uur op zo'n dag, dus er gaat 2/3 vanaf, hou je 132 euro per maand over. Dat is ongeveer 6 euro per dag.

Maar je wint er reistijd mee, omdat je niet meer naar 1 of ander kantoor hoeft. En weer terug.

De werkgever mag die 6 euro houden, ik krijg namelijk 1 uur per dag vrij in te vullen tijd en dat is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kalentum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Even uitgaande van die 300, er gaat 1/3 af, want die dagen werk je sowieos niet, dus 200 euro per maand.
Maar je werkt niet 24 uur op zo'n dag, dus er gaat 2/3 vanaf, hou je 132 euro per maand over. Dat is ongeveer 6 euro per dag.

Maar je wint er reistijd mee, omdat je niet meer naar 1 of ander kantoor hoeft. En weer terug.

De werkgever mag die 6 euro houden, ik krijg namelijk 1 uur per dag vrij in te vullen tijd en dat is ook wat waard.
De kosten worden er niet minder om, ongeacht of je die kamer nu gebruikt of niet. Dus ik ga niet mee in deze redenatie. De kosten worden immers hoe dan ook gemaakt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
ocf81 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:52:
[...]

De kosten worden er niet minder om, ongeacht of je die kamer nu gebruikt of niet. Dus ik ga niet mee in deze redenatie. De kosten worden immers hoe dan ook gemaakt.
Ja maar je hebt ook privégebruik van die kamer!

Ik heb bv een TV er staan en een stokoude WII.

Of moet je dan een verklaring-van-niet-privégebruik invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kalentum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Ja maar je hebt ook privégebruik van die kamer!

Ik heb bv een TV er staan en een stokoude WII.

Of moet je dan een verklaring-van-niet-privégebruik invullen
Als het echt om een thuiskantoor gaat lijkt dat mij niet onredelijk. En saillant detail is dan ook nog dat dit na belasting is, dus als je dit in bruto loon wil vertalen is dat al snel zo'n €400 à €450. Maar los van de belastingregels is dit vooral een ding tussen jou en je werkgever, denk ik.

Maar ik zie hier en daar ook wel dat men de reistijd graag bespaart. Dat levert wel een verbetering op in levenskwaliteit. Op zich is dat ook wel iets dat op de een of andere manier in geld is uit te drukken natuurlijk. Maar het is wel wat lastiger te kwantificeren dan een geldbedrag dat gewoon uit te rekenen is.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

JohnR schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:19:
[...]

Ik vind het niet hoeven reizen voor werk een prima compensatie. Ik was gewend aan 2-3 uur reizen per dag. In een maand met 20 werkdagen is dat rus al snel 40-60 uur. Mijn tijd is kostbaarder dan 5 euro per uur
Tja als je zoveel reistijd hebt snap ik het, mijn reistijd is 10~15minuten op de fiets afhankelijk hoe de wind staat en ik fiets graag.
Dus thuiswerken is voor mij meer een straf dan dat ik er blij mee ben en als er dan iemand gaat roepen dat ik maar even een extra kamer moet regelen dan lach ik hard en wijs naar m'n voorhoofd :p
(Even buiten het feit dat 70% van mijn werk on-site is dus het hele thuiswerk gebeuren zonde van de uren van de baas was maar dat terzijde).
De ene ochtend is genoeg om eea bij te werken maar lang genoeg om niet aan productiviteit in te leveren :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19:39
40% op kantoor, waarvan in ieder geval dinsdag, de andere dag kan ik zelf kiezen.
Al zit het bedrijf nu wel te denken om naar 60% op kantoor te gaan om "de globale trend" te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 14:28
Ik werk 4 dagen waarvan 3 op kantoor. De vrijdag is vrij voor de kids.

Persoonlijk vind ik dit een mooie verdeling. Genoeg op kantoor om onder de mensen te zijn, meetings te doen (doe ik liever fysiek) en ook voldoende tijd om thuis te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ocf81 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Maar ik zie hier en daar ook wel dat men de reistijd graag bespaart. Dat levert wel een verbetering op in levenskwaliteit. Op zich is dat ook wel iets dat op de een of andere manier in geld is uit te drukken natuurlijk. Maar het is wel wat lastiger te kwantificeren dan een geldbedrag dat gewoon uit te rekenen is.
Valt wel mee, gewoon reistijd x tarief. Woonwerkverkeer krijg je meestal toch niet betaalt dus is het prettiger als dat in vrije tijd omgezet kan worden. Wat als je die uren zou moeten kopen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
[...]

Als het echt om een thuiskantoor gaat lijkt dat mij niet onredelijk. En saillant detail is dan ook nog dat dit na belasting is, dus als je dit in bruto loon wil vertalen is dat al snel zo'n €400 à €450. Maar los van de belastingregels is dit vooral een ding tussen jou en je werkgever, denk ik.

Ik zie het ook een beetje als eigen verantwoordelijkheid. Ik kies zelf voor thuiswerken en kies er zelf voor om 1 kamer een functie als thuiswerkplek te geven. Kan me er verder niet zo druk over maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De eerste medewerker die met het voorstel komt om 300euro per maand te declareren voor het thuiswerken is van harte welkom om 100% op kantoor te komen werken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wij moeten hier 60 dagen per jaar op kantoor zijn (pro-rata indien deeltijd). Zelf probeer ik daar iets boven te zitten, was vorig jaar geloof ik 70 dagen op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 17:02
Ik ben freelancer in marketing/business consultancy. Verschilt enorm per klant. Momenteel zit ik bij een klant waar ik 0,5 dag per week op kantoor ben. Over 2 weken start ik een nieuw project waar ik 1 dag per week op kantoor ben. En uiteraard, wanneer het vaker nodig is doe ik dat natuurlijk. Meestal heb ik 1 fulltime project, met daarnaast nog een aantal service-klanten, die ik help wanneer er vragen zijn.

Ik vind het thuiswerken zeker fijn, en dat geeft me meer vrijheid om de dagen te vullen hoe ik het wil. Soms komen er vragen van andere klanten tussendoor, die ik dan direct verder kan helpen.

Ik zou het echt niet meer zien zitten om ergens 3 of meer dagen per week op kantoor te zitten. Wat moet dat moet, maar voor nu heb ik niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Homeland schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:58:
[...]

De eerste medewerker die met het voorstel komt om 300euro per maand te declareren voor het thuiswerken is van harte welkom om 100% op kantoor te komen werken >:)
Declareren kan, maar als het een permanentere regeling is zou het onderdeel zijn van een salariseis, lijkt me.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Kalentum schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:33:
[...]

Ik zie het ook een beetje als eigen verantwoordelijkheid. Ik kies zelf voor thuiswerken en kies er zelf voor om 1 kamer een functie als thuiswerkplek te geven. Kan me er verder niet zo druk over maken.
Sommigen kiezen er niet voor. Tegenwoordig staat in veel vacatures dat verwacht wordt dat je x aantal dagen thuis werkt. Dan is het gewoon onderdeel van het werk geworden, en niet meer een soort extra'tje. Ik denk dat dit ook wel in de richting gaat waar @evilution het over heeft. Op zich terechte vraag, maar als het moet gaat de afweging denk ik anders worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ocf81 op 01-02-2024 16:12 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
Ik denk toch dat de jobs waar je niet welkom zou zijn wél alle dagen op kantoor te komen zitten nog een kleine minderheid zijn (zeker omdat dat tegenwoordig maar een héél klein deel van je personeelsbestand zou zijn wat daarvoor kiest :+ )

Dat veel 50/50 is, is volgens mij meer een minimum-aanwezigheidsplicht dan dat je ook echt geacht wordt een paar dagen thuis te blijven.

Bij ons (semi publiek, niet IT) is het allicht zo dat ze je met alle liefde vijf dagen de week reiskosten zou betalen als jij al die dagen ouderwets op kantoor komt, het is gewoon dat er maar een heel klein aandeel in het werknemersbestand is wat er ook maar over piekeren zou (denk ~5% wat er zelfs maar behoefte aan heeft - nou zijn wij wel een vrij 'jonge' afdeling gemiddeld, wellicht maakt dat uit).

De suggestie dat iemand gedwongen zou worden regelmatig thuis te werken omdat de werkgéver er op staat, verbaast mij eerlijk gezegd nogal. Nou zit ik zoals gezegd zelf niet in de IT, dus wellicht mis ik daar iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:41
iceheart schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:32:
De suggestie dat iemand gedwongen zou worden regelmatig thuis te werken omdat de werkgéver er op staat, verbaast mij eerlijk gezegd nogal. Nou zit ik zoals gezegd zelf niet in de IT, dus wellicht mis ik daar iets?
Werknemers van middelbare leeftijd vinden thuiswerken meestal prima. Handig met de kinderen, en genoeg ruimte thuis om een werkplek in te richten. Jonge mensen moeten vaak werken in de keuken, of in een slaapkamer. waar ook de rest van hun leven moet plaatsvinden. Dus ik snap wel dat er groepen zijn die er anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark309
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

100% thuis. De organisatie waarvoor ik werk, maakt ook software die thuiswerken mogelijk maakt, dus het zou wat hypocriet zijn om dat niet te doen :+ . Ook zijn er maar enkele medewerkers in Nederland. Wel maak ik gebruik van een co-workspace in het dorp waar ik woon, op 3 minuten loopafstand.

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

iceheart schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:32:
Ik denk toch dat de jobs waar je niet welkom zou zijn wél alle dagen op kantoor te komen zitten nog een kleine minderheid zijn (zeker omdat dat tegenwoordig maar een héél klein deel van je personeelsbestand zou zijn wat daarvoor kiest :+ )

Dat veel 50/50 is, is volgens mij meer een minimum-aanwezigheidsplicht dan dat je ook echt geacht wordt een paar dagen thuis te blijven.

Bij ons (semi publiek, niet IT) is het allicht zo dat ze je met alle liefde vijf dagen de week reiskosten zou betalen als jij al die dagen ouderwets op kantoor komt, het is gewoon dat er maar een heel klein aandeel in het werknemersbestand is wat er ook maar over piekeren zou (denk ~5% wat er zelfs maar behoefte aan heeft - nou zijn wij wel een vrij 'jonge' afdeling gemiddeld, wellicht maakt dat uit).

Ik leid dat vooral af van de vacatureteksten die ik de laatste maanden onder mijn neus heb gehad en ook mijn ervaringen bij grotere bedrijven waar thuiswerken al voor Corona werd aangemoedigd als bezuinigingsmaatregel op de kantoorkosten. (maar dan zonder noemenswaardige compensatie daarvoor)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 08:53
2 dagen op kantoor, 2 dagen thuis.

Ik merk dat ik thuis veel productiever ben dan op kantoor, waar ik constant gestoord word en aan alle kanten aan mij wordt getrokken. Thuis draai ik in een dag evenveel productie als 3 dagen op kantoor. Helaas zijn de "stoor momenten" niet altijd te ontwijken en moet ik minimaal eens per week door alle dingen heen lopen, maar ik doe dat liever geplanned en gestructureerd dan constant de hele dag gestoord worden, maar voor nu is het even niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:00
Met een afstand van circa 900 km tussen mij en het kantoor, werk ik 100% thuis (wat tevens 4 dagen in de zomermaanden is, en 5 in de resterende periodes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mark309 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:06:
100% thuis. De organisatie waarvoor ik werk, maakt ook software die thuiswerken mogelijk maakt, dus het zou wat hypocriet zijn om dat niet te doen :+ . Ook zijn er maar enkele medewerkers in Nederland. Wel maak ik gebruik van een co-workspace in het dorp waar ik woon, op 3 minuten loopafstand.
Voor welke redenen gebruik je die co-workspace? En wat kost dat dan? Of betaalt de baas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:25
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:56:
[...]

Werknemers van middelbare leeftijd vinden thuiswerken meestal prima. Handig met de kinderen, en genoeg ruimte thuis om een werkplek in te richten. Jonge mensen moeten vaak werken in de keuken, of in een slaapkamer. waar ook de rest van hun leven moet plaatsvinden. Dus ik snap wel dat er groepen zijn die er anders over denken.
Fair. Nu is het ook niet zozeer dat ik twijfel of íemand de voorkeur heeft - ik ken er zelf een paar die het doen omdat ze het zo gezellig vinden - maar meer dat ik betwijfel hoeveel werkgevers er zijn die niet net zo vrolijk iemand alle dagen op kantoor zien. Dat lijkt mij de zeldzaamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

iceheart schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:33:
[...]

Fair. Nu is het ook niet zozeer dat ik twijfel of íemand de voorkeur heeft - ik ken er zelf een paar die het doen omdat ze het zo gezellig vinden - maar meer dat ik betwijfel hoeveel werkgevers er zijn die niet net zo vrolijk iemand alle dagen op kantoor zien. Dat lijkt mij de zeldzaamheid.
Ons hoofdkantoor ben je sinds corona voltijd niet meer welkom op kantoor begreep ik. Uiteindelijk is het gewoon een verkapte bezuinigingsmaatregel omdat ze daardoor minder werkplekken nodig hebben.

50-50 is wel de norm begreep ik en voor ondersteunende functies ook zoiets of 25-75 thuis-werk.

Overigens vraag ik me af of leeftijd perse iets te maken heeft met het wel/niet willen thuiswerken en of het niet meer inkomensafhankelijk is.

Ik heb geen idee of ik met mijn eind 30-er in jong of middelbaar val maar ik heb een vrij gemiddeld rijtjeshuis met 4 slaapkamers en drie kinderen. Allemaal ruim genoeg alleen geen aparte kamer over om rustig te kunnen werken.
De collega's die ik heb die wel fervent thuiswerker zijn verdienen vaak meer hebben een grotere woning en vaker 2 kinderen. Als je dan 4-5 slaapkamers hebt heb je je makkelijker een aparte werkkamer over natuurlijk. En dat maakt het werken thuis imho een stuk prettiger dan met een laptop aan de eetkamertafel :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-07 16:38
CyBeRSPiN schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:55:
Ik werk fulltime thuis. Alleen voor speciale gelegenheden ga ik een paar keer per jaar naar kantoor. Bevalt me prima!
Ben veel productiever dan in de kantoortuin en in mijn rol werk ik samen met een hoop internationale collega’s. De reistijd kan ik beter besteden, als meer mensen zoals ik zouden doen dan hadden we nu geen files meer.
2 jaar geleden had ik je 1000% gelijk gegeven, had ik exact hetzelfde. Zit nu zelf op een project en groei richting een (solution) architect rol vanuit lead developer functie ... ik ga 'maar' 2 dagen per week naar kantoor, maar het is zoveel sneller kunnen schakelen / communiceren als ik face2face ben met mensen.

Vind het lastig, remote werken moet gewoon kunnen, maar merk op dit soort momenten wel de kracht van het onder elkaar zijn en gewoon even ad-hoc naar een tafel kunnen lopen ipv hopen dat mensen reageren op een berichtje/belletje. Mis gewoon de non-verbale communicatie soms als ik de onderste steen wil boven halen op sommige onderwerpen en dat is makkelijker te masqueren achter de cam, of alleen stem of erger; alleen chat :+

offtopic:
2 dagen werkt voor mij prima, het is niet dat ik afhankelijk ben van hen/zelf niets te doen heb. 2 dagen is echt de sweet spot om ook voor mezelf ook rustig aan de bak te kunnen zijn om de primaire taken lekker vlot af te ronden.

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 01-02-2024 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-07 16:36
Nu al freelancer 100% thuis, mijn vorige baan als CISO (stuurde direct 16 mensen aan en indirect 80) was 90% thuis. Mijn team zat wereldwijd, weinig zin om op kantoor calls te houden. De keren dat ik on site was waren voor de meetings met C level, audits en half jaarlijkse team bijeenkomsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-07 09:29
• Bij ons (gemeente) is het uitgangspunt (geen plicht!) : 25% van je werkuren kom je naar kantoor. (Ihkv 'elkaar meer ontmoeten en samenwerken ' ...)

• Afspraak binnen mijn eigen team: 1 'vaste' dag naar kantoor om fysiek als team bij elkaar te zijn. (Ook hier: als uitgangspunt, kan afwijken naar gelang de situatie)

• In de praktijk: geheel dynamisch, afhankelijk van wat er allemaal speelt qua projecten etc.
Soms weken 100% thuis, soms meerdere dagen in een week op kantoor.

Maar overall genomen, werk ik het merendeel 1 dag op kantoor, en de overige 3 dagen thuis) (1 dag in de week neem ik structureel verlof)

[ Voor 5% gewijzigd door fender89 op 02-02-2024 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:48
1 dag thuis 3 dagen kantoor en één dag papadag.
Werkt voor mij perfect. Ik heb toch wel 2 uur reistijd en met een jong gezin zou ik dat echt niet elke dag willen. Ook omdat de vrouw gewoon 36 uur werkt is dat niet echt te doen.

Zou nooit meer voor een bedrijf willen werken waar kantoor verplicht is. Het hele concept van met ze alle tegelijk naar het werk en weer naar huis terwijl dat dit niet nodig is verbaast mij al jaren. Lekker een half uur of uur in de file staan.

Ik rij ochtends van Amersfoort naar Den Bosch en in de middag van Den Bosch naar Amersfoort. En de file die ik bij de tegenliggers zie... kippenvel soms.. elke **** maandag weer.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
De rest van de dagen ben je geen papa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:48
jongetje schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:42:
[...]

De rest van de dagen ben je geen papa?
Haha hoe noem je zoiets dan.. ik ben uiteraard altijd papa :P :+
https://nl.wiktionary.org/wiki/papadag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Ik werk in de metaal... Op het gebruik van het woord thuiswerken alleen al staat zo'n beetje de doodstraf...🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
mentalozzie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:46:
[...]

Haha hoe noem je zoiets dan.. ik ben uiteraard altijd papa :P :+
https://nl.wiktionary.org/wiki/papadag
Ik zei dat ik dan vrij was om oa. voor de kinderen te zorgen.

Leuk stukje op https://www.babybytes.nl/nieuws/papadag-en-mamadag:
Er zit wel een wezenlijk inhoudelijk verschil tussen een mama- en papadag. Tijdens een mamadag doet mama naast het zorgen voor de kinderen over het algemeen ook boodschappen, minimaal één was, het huis stofzuigen, opruimen en koken. Papa zorgt op een papadag voor de kinderen en that’s it. En als mama thuiskomt vraagt hij of ze wat te eten heeft meegenomen. Misschien moeten wij moeders het ook massaal mamadag gaan noemen. En dan gewoon doen wat het woord zegt; mama zijn en van je kinderen genieten, that’s it.
Maar ik zal stoppen met off topic te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04-07 14:35
2 dagen op kantoor, 3 dagen thuis. Dat bevalt me nog steeds erg goed. :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
LinuX-TUX schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:47:
[...]

2 jaar geleden had ik je 1000% gelijk gegeven, had ik exact hetzelfde. Zit nu zelf op een project en groei richting een (solution) architect rol vanuit lead developer functie ... ik ga 'maar' 2 dagen per week naar kantoor, maar het is zoveel sneller kunnen schakelen / communiceren als ik face2face ben met mensen.

Vind het lastig, remote werken moet gewoon kunnen, maar merk op dit soort momenten wel de kracht van het onder elkaar zijn en gewoon even ad-hoc naar een tafel kunnen lopen ipv hopen dat mensen reageren op een berichtje/belletje. Mis gewoon de non-verbale communicatie soms als ik de onderste steen wil boven halen op sommige onderwerpen en dat is makkelijker te masqueren achter de cam, of alleen stem of erger; alleen chat :+

offtopic:
2 dagen werkt voor mij prima, het is niet dat ik afhankelijk ben van hen/zelf niets te doen heb. 2 dagen is echt de sweet spot om ook voor mezelf ook rustig aan de bak te kunnen zijn om de primaire taken lekker vlot af te ronden.
Ik blijf dat toch wel een ouderwetse gedachte vinden hoor, dat "kracht van onder elkaar zijn". Wellicht werkt het voor iedereen anders, maar als ik naar mijn ervaring (en om me heen) kijk merk ik dat er veel minder gewerkt wordt op kantoor. Koffie hier, koffie daar, hey hoe zit het met project X, - ja goed, trouwens, van 't weekend nog gefietst? (of zoals bij de NPO dan... ik heb die en die van 't weekend nog geneukt, enfin).

Ik denk dat het eerder valt onder de wens van sociale contacten onderhouden, en die is legitiem, dan productief voor het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark309
  • Niet online

Mark309

Ook wel Piet

Admiral Freebee schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:07:
[...]

Voor welke redenen gebruik je die co-workspace? En wat kost dat dan? Of betaalt de baas?
Uiteenlopende redenen, stukje sociaal contact, aan het eind van de dag “de deur achter je dicht kunnen doen”, thuis minder energie verbruik (120 jaar oud huis..) en gratis koffie O-)

De kosten voor de werkplek betaal ik zelf, afhankelijk van je wensen tussen de 80-200 euro per maand (en aangezien ik mijn monitoren wil laten staan en 24/7 toegang heb val ik in de laatste categorie…

Dit lijkt (en is..) niet goedkoop, maar ik heb geen auto (en brandstof) nodig en verbruik thuis geen energie. Daar streep ik het dan maar tegen weg.

Productman.nl - Helpt startups in de Achterhoek en Liemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenlaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-07 08:18
Ik werk 4 dagen. En ga 1 keer per week naar kantoor, en werk dus 3 dagen thuis. Bevalt mij prima met jong gezin (ondanks dat kantoor op 10 minuten fietsen zit). Het naar kantoor gaan vind ik vooral fijn voor de sociale interactie en voor bepaalde meetings.

Ik heb thuis ook een fijne werkplek, een aparte kamer op de eerste verdieping dat we onze werkkamer noemen, dat is natuurlijk ook een luxe. In corona tijd hebben we vrij snel de keuze gemaakt te verbouwen tot deze extra kamer, blij mee, want uiteindelijk 2 jaar verplicht 100% thuisgewerkt met z'n 2-en.

[ Voor 40% gewijzigd door vgroenlaar op 03-02-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:13
Ouderwetse afdelingsdirecteur hier. Dus 4 dagen op kantoor en 1 dag thuis. Ben je een keertje 2 dagen in de week thuis dan krijg ik gelijk telefoon waar iedereen op de afdeling is :|
Gelukkig heeft onze afdeling sinds kort een eigen vast kamertje, en hoeven we dus niet meer in de kantoortuin plaats te nemen. Dus nu wordt het werken ook wel gefaciliteerd, want op de lawaaiige kantoortuin kan ik me geen moment focussen op het werk.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:24:
[...]
Ik heb geen idee of ik met mijn eind 30-er in jong of middelbaar val maar ik heb een vrij gemiddeld rijtjeshuis met 4 slaapkamers en drie kinderen. Allemaal ruim genoeg alleen geen aparte kamer over om rustig te kunnen werken.
De collega's die ik heb die wel fervent thuiswerker zijn verdienen vaak meer hebben een grotere woning en vaker 2 kinderen. Als je dan 4-5 slaapkamers hebt heb je je makkelijker een aparte werkkamer over natuurlijk. En dat maakt het werken thuis imho een stuk prettiger dan met een laptop aan de eetkamertafel :+
Tsja, met 3 kids heb je geen rust idd. Ik ben 43 jaar oud, 1 dochter en daardoor ook kamer over die als kantoor dient.

Aan de eetkamer thuiswerken doe ik bij hoge uitzondering als mijn dochter ziek is en het handig is als ik een beetje in de buurt blijf. Anders vertrek ik altijd naar mijn kamertje, deur dicht, muziek aan.

Voor de rest heb ik thuis net als op mijn werk gewoon een 27" 4K monitor etc. Thuiswerkplek doet in niets onder voor mijn kantoor werkplek. Sterker nog, thuis is iets luxer :)

Maar voor mij speelt de reistijd wel een rol. Toen het kantoor nog dichterbij was, ging ik er vaker heen. Geen zin om elke dag bijna 2 uur in de auto te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yordi- schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:51:
[...]
Ik blijf dat toch wel een ouderwetse gedachte vinden hoor, dat "kracht van onder elkaar zijn".
Soms vul je elkaar aan. Collega van mij is meer van de user interfaces dan ik, terwijl ik juist goed met databases en backend ben.

Dan is samenwerken soms wel lekker, omdat je relatief snel iets fixt samen. Met thuiswerken gaat dat toch minder efficiënt. Maar goed, we hebben ook genoeg projecten waarbij dit minder speelt en het samenzijn op kantoor averechts werkt (teveel afleiding).

Ook kan de sfeer negatief beladen zijn, wat ook demotiverend werkt. In mijn uppie minder last van. Doe gewoon mijn ding en don't care.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 03-02-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:03
[...]
Dat werkt toch heel makkelijk? Ik waardeer niets in het leven meer dan mijn eigen tijd. Boodschappen of aankopen doen? Acht ik saai, dus ik laat het bezorgen. In de file staan? Saai en een verspilling van tijd. Uurtarief volgens het loonstrookje x 2 uur per dag (1 uur file rijden heen, 1 uur file rijden terug) geeft bij 5 dagen in de week thuiswerken een besparen van 10 x uurtarief. Als ik dat op maandbasis uitreken kom ik overigens daarmee op het veelvoudige uit van die 500 euro in de maand, dus ik vind het wel best. Naar kantoor rijden zou ik eerder zien als drukkend op het salaris, want die tijd kun je niet leuker besteden.

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 03-02-2024 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
<knip> off-topic. En je bent net een kapotte langspeelplaat die overal hetzelfde moet herhalen. Je bent er vaak genoeg op gewezen dat je daarmee moet stoppen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 06-02-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 14:02

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bij ons is formeel de norm 50% van je werkuren, maar managers mogen daar voor hun teamleden uitzonderingen op maken als gepast, de norm is niet hard (niet enforced) én er is flexibiliteit.

Zelf volg ik de norm losjes. In de regel werk ik 2 dagen per week op kantoor en 2 dagen thuis, maar als nodig, ben ik soms een dag extra op kantoor of wanneer dat kan of handiger is, werk ik een extra dag thuis.

Vrijdag is mijn vaste roostervrije dag die ik ook gebruik als somewhat vaste studiedag. (Formeel is het een RV dag dus ik ben niet verplicht die dag te studeren, in de praktijk, omdat ik vooral mezelf er mee heb als ik dat niet doe, is dat wel de dag dat ik overdag ergens tussen de 4 en 6 uur studeer.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 04:04
IT consultancy rol bij een grote financiële instelling hier. Ik werk vier dagen, waarvan 1.5 dag op kantoor: maandag op het hoofdkantoor, om de week nog een dag naar een dochteronderneming. Kantoordagen begin ik thuis, en stap pas na de ochtendspits in de auto. Terug ligt een beetje aan je agenda, maar rond 16:00 is het kantoor wel leeg...

Soms is er wel eens een extra dag op locatie in de vorm van een heidag, kwartaalplanning, etc., maar dat wordt dan altijd wel 'gecompenseerd' met een verzorgde lunch, borrel of diner.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 17:57
persoonlijk altijd op kantoor (zeer net kantoor met goede lunch), ik ben sterk van mening dat pair/mob programming , samenwerking en met het hele team samen zijn de aller efficient van software ontwikkeling. het zorgt voor de kortste cycle time maar ook voor het leren, de kwaliteit van het werk en super belangrijk de persoonlijke relaties opbouwen in het team.

Helaas ziet niet iedereen dit zo en zijn vooral jonge devs van mening dat je altijd en overal kan werken en dat 10 uur sochtends starten vroeg zat is.

[ Voor 5% gewijzigd door PainkillA op 04-02-2024 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19:51
Normaal 2 dagen per week thuis, maar soms ook wel 4 dagen, mag ik zelf bepalen wat ik nodig vind. Soms heb ik in 1 week wel veel meetings en dan is het soms handiger om daar fysiek bij aanwezig te zijn, (vooral als mijn vrouw thuis is :+ ).

Ik werk op de interne IT Servicedesk, maar meer als consultant, ondersteunend aan het team. Ik pak geen tickets op, maar kan wel vragen krijgen over verschillende projecten die ik leid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Werk 7 dagen op kantoor. Het is heel prettig om onder de mensen te zijn en in de avond doe ik dan de dingen die meer concentratie vereisen. We storen elkaar in basis niet echt op mijn verdieping, maar zullen zeker uren tussen zitten dat we meer praten dan werken. Het zij zo. Ik zie werk niet als 100% productief zijn. Tenzij je ver van kantoor zit, zie ik weinig reden om thuis te moeten werken.

Tevens geeft het ook een betere scheiding tussen je privé en werk, die is met dergelijke uren misschien juist extra prettig. Als je thuis bent, ben je ook echt thuis.

Veel nieuw personeel eisen thuis werkdagen en krijgen die ook, maar je bouwt toch een andere band met ze op. Veel meer werk “komt wel een keer” mentaliteit want dat kunnen ze vanavond ook nog wel even doen, ze staan nu even in de supermarkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
PainkillA schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:48:
persoonlijk altijd op kantoor (zeer net kantoor met goede lunch), ik ben sterk van mening dat pair/mob programming , samenwerking en met het hele team samen zijn de aller efficient van software ontwikkeling. het zorgt voor de kortste cycle time maar ook voor het leren, de kwaliteit van het werk en super belangrijk de persoonlijke relaties opbouwen in het team.

Helaas ziet niet iedereen dit zo en zijn vooral jonge devs van mening dat je altijd en overal kan werken en dat 10 uur sochtends starten vroeg zat is.
Toch altijd benieuwd wat er wordt gebouwd als miljarden projecten met miljoenen klanten kunnen worden gebouwd en beheerd door bedrijven die niet eens een kantoor hebben, maar het in Nederland nodig is om dagelijks in de file te staan, want anders wordt het project onmogelijk succesvol.
Zware weken dus ;).
graceful schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:10:
Tevens geeft het ook een betere scheiding tussen je privé en werk, die is met dergelijke uren misschien juist extra prettig. Als je thuis bent, ben je ook echt thuis.
Dit zal wisselen van persoon tot persoon. Een kamer die je alleen gebruikt voor werken lost al veel op. Uiteraard komen we dan weer uit op de discussie dat dit de werknemer geld kost, want je bent een deel van je huis kwijt, maar een ander streept dit dus weer af tegen reistijd die kostbaar is voor de persoon.
graceful schreef op zondag 4 februari 2024 @ 15:10:
Veel nieuw personeel eisen thuis werkdagen en krijgen die ook, maar je bouwt toch een andere band met ze op. Veel meer werk “komt wel een keer” mentaliteit want dat kunnen ze vanavond ook nog wel even doen, ze staan nu even in de supermarkt.
Een "9-5" mentaliteit die botst met " ik zorg dat het op tijd af is" mentaliteit. Bij een internationale organisatie zal je hier sowieso al tegenaan lopen, maar als iedereen in 1 tijd-zone zit zal 9-5 werken vast voordelen kunnen hebben inderdaad, zeker als je heel erg van anderen afhankelijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch.io
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 09:10
Werkzaam bij de overheid. Ik werk gemiddeld 4 dagen per week thuis. Die ene (niet-verplichte) dag dat ik wel op kantoor werk, dan zit ik meestal ik in virtuele meetings, omdat aantal collega's niet bereid zijn om op kantoor te werken. De reden is dat teams bestaan uit aantal collega's die enorm verspreid in het land zitten.

Dinsdag en donderdag is het enorm druk. Ik vind het zonde dat voor de overige drie dagen per week het kantoor vrijwel uitgestorven is.

Het kantoorbeleid is enorm vrijblijvend. Het instellen van richtlijnen/regels omtrent verplicht 1-2 dagen fysiek werken leidt tot veel weerstand, voornamelijk onder de 50-plussers, merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:09:
[...]

Toch altijd benieuwd wat er wordt gebouwd als miljarden projecten met miljoenen klanten kunnen worden gebouwd en beheerd door bedrijven die niet eens een kantoor hebben, maar het in Nederland nodig is om dagelijks in de file te staan, want anders wordt het project onmogelijk succesvol.
Die kan ik natuurlijk zo omdraaien ook. Een Apple heeft thuiswerken beperkt, maar nee dat bedrijfje in Nederland kan het wel prima?

Anyway ik zit 3 dagen per week op kantoor, twee dagen thuis. Officieel ook verplicht, onofficieel wordt meer iig één dag per week verwacht. En gezien ik veel met mensen in andere landen samenwerk, doe ik vergaderingen juist liever thuis als ik er toch ingebeld moet worden: Nogal zinloos op kantoor in een hokje te gaan zitten om vanuit daar te bellen. Maar meekijken met een collega bijvoorbeeld gaat wat mij betreft echt gewoon beter als je fysiek bij elkaar zit ipv alleen scherm delen. Dat, en mijn plezier in mijn werk is iig meer dan alleen het stuk achter een scherm zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:45
PainkillA schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:48:
Dat gevoel herken ik, op de dagen dat ik thuis werk heb ik veel minder contact met collega's en vang ik minder op waar ze mee bezig zijn of tegenaan lopen dan op kantoor.
Ben ik blij dat met de jonge devs in mijn team gewoon goede afspraken te maken zijn. Kantoordagen, ze zijn er netjes, de dagstart/stand-up, ze zijn er gewoon. En zolang ze goed hun werk doen en het goed loopt, geven we ze ook wel de vrijheid om zelf de werktijden in te vullen naar hoe ze willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ulic
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-07 13:39
Functie als developer.

3 dagen thuis, 2 dagen kantoor. Maar flexibel, dus afhankelijk van meetings etc pas ik mijn planning aan om meer of minder thuis te werken.

Reistijd naar kantoor is ruim een uur enkele reis, dus 5 dagen kantoor zou ik zeker niet willen.

Ik herken alle voors en tegens die hierboven genoemd worden. Op de dagen dat ik thuis werk mis ik toch wel het makkelijker overleggen met collega's, even samen een issue debuggen etc. Maar ook een beetje de feeling van wat voor dingen er spelen.
Aan de andere kant: werk ik op kantoor dan mis ik de rust van mijn thuis werkplek, erger ik me aan het lawaai op kantoor, continu gestoord worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 01:42

MLLL

Palm Treo 650

Zwelgje schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:12:
werk 4 dagen, werk er 4 thuis.

wil best op kantoor komen (ben ZZP'er) maar dan betaal je 20 euro per uur meer om mijn 'te mogen knuffelen' als dat het je waard is dan is dat prima.
Dus eigenlijk loop je 800 euro per week mis uitgaande van een 40 urige werkweek?
Dat is zonde. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21
Dutch.io schreef op zondag 4 februari 2024 @ 20:36:
Werkzaam bij de overheid.

Het kantoorbeleid is enorm vrijblijvend. Het instellen van richtlijnen/regels omtrent verplicht 1-2 dagen fysiek werken leidt tot veel weerstand, voornamelijk onder de 50-plussers, merk ik.
Hier ook (rijks)overheid; ik merk juist dat de 50+ ers graag zien dat je weer naar kantoor gaat, vandaag nog een hele discussie over gehad met een collega: waarom ben je niet op kantoor? Dus ik stel hem de wedervraag waarom ben jij wel op kantoor: omdat ik het fijn vind om fysiek contact te hebben. Dus ik geef aan dat kan, maar dan moet ik me opsplitsen met een projectteam in Utrecht, Rotterdam en Leeuwarden 🤔 ik ga niet naar kantoor voor een uurtje live en de rest op teams met brakke wifi terwijl thuis alles perfect werkt: ik ga me morgen ook maar weer eens melden op mijn standplaats ben er denk ik een jaar niet geweest (live cursus met broodjes 🤭) zoals eerder aangegeven probeer ik wel 1 dag van de 4 op pad te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krwz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-06 19:50
Sammy_tukker schreef op maandag 5 februari 2024 @ 21:59:
Hier ook (rijks)overheid; ik merk juist dat de 50+ ers graag zien dat je weer naar kantoor gaat
Bij ons (geen overheid) zijn het ook de 50+ ers die graag terug willen naar hoe ze het al die jaren gewend waren. Niet allemaal trouwens, er zitten er ook wel tussen die prima om kunnen gaan met het nieuwe normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:21
Vandaag dus weer voor het eerst sinds een jaar op mijn standplaats geweest: gelijk weer van bekomen want ik kwam van een koude kermis thuis, geen bureau vrij. Vervolgens maar ergens random gaan zitten, in een toren van 20 verdiepingen. Kom je dus alsnog niet je directe collega’s tegen, maar gelukkig kwam ik vooral voor een live training met andere collega’s, en die is wel gelukt 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MLLL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:58:
[...]

Dus eigenlijk loop je 800 euro per week mis uitgaande van een 40 urige werkweek?
Jij kunt teleporteren?
Geen reistijd is ook wat waard.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

True schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Jij kunt teleporteren?
8 meijer in de week is mij dat wel waard.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
MLLL schreef op maandag 5 februari 2024 @ 20:58:
[...]

nee dat is niet zonde, ik hecht meer waarde aan mijn vrije tjid en het niet in de auto hoeven te zitten (=tijd)

voor iedereen anders maar hier is het een bewuste keuze om dat zo te doen. ik ben om 14:30 al klaar met de werkdag en kan dan 'andere dingen doen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
True schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:56:
[...]

Jij kunt teleporteren?
exact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
MLLL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:14:
[...]

8 meijer in de week is mij dat wel waard.
:)
hangt er van af, ik krijg 120 euro per uur (hangt van de klus af), die 2 tientjes is mij het wel waard dat ik op tijd klaar ben en mijn leven anders kan indelen

ik ben wel 48 jaar en zit in een andere fase van mijn leven dan iemand van 23 jaar die net is begonnen en al het geld wel kan gebruiken. als ik 23 was had ik ook alles gepakt om buffers op te bouwen maar nu.. neh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:59

geerttttt

Manisch positief

Ik werk in principe nooit thuis. Behalve bij uitzonderingen. En dat is bij ons de norm. Ik vind op uitzondering thuis werken omdat het soms handig is om het te combineren met een prive afspraak best handig, maar ik vind het eigenlijk wel fijn om op kantoor te zijn.

Je scheid je werk en prive veel beter, je spreekt je collegas op een andere manier dan via een scherm of telefoon, en teamwork zonder regelmatig fysiek contact lijkt mij contraproductief. Als ik de hele week thuis zou werken zouden de muren op een gegeven moment echt op me af komen.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Zwelgje schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:16:
[...]

nee dat is niet zonde, ik hecht meer waarde aan mijn vrije tjid en het niet in de auto hoeven te zitten (=tijd)

voor iedereen anders maar hier is het een bewuste keuze om dat zo te doen. ik ben om 14:30 al klaar met de werkdag en kan dan 'andere dingen doen'
Mwah, 3200 euro bruto per maand erbij is toch een hoop centjes ook als je 120 euro per uur rekent.
Aan de andere kant kun je eerder stoppen met werken en dan heb je pas echt iets aan die vrije tijd in plaats van die paar uurtjes na werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
MLLL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Mwah, 3200 euro bruto per maand erbij is toch een hoop centjes ook als je 120 euro per uur rekent.
Aan de andere kant kun je eerder stoppen met werken en dan heb je pas echt iets aan die vrije tijd in plaats van die paar uurtjes na werktijd.
eens het is ook een hoop geld dat realiseer ik me zeker, echter ik hecht belang aan andere zaken. ieder zijn ding. :>

eerder stoppen kan ik al, ik ben niet voor niks aan het afbouwen. ik werkte tot een jaar geleden maar 2 dagen in de week echter kwam een oud klant terug met de vraag ik 2 dagen in de week consultancy voor ze kan doen.

en ja dan zeg je geen nee dan doe je dat maar dan het liefst vanuit huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
MLLL schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:23:
[...]

Dan kun je toch beter die uren ook werken voor een nog stevigere factuur en geen kosten (vervoer)? Ik neem aan dat de meesten hun werk leuker vinden dan in de file staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Laatst online: 18-04-2024
Af en toe doe ik een dagje, collegas doen beide 1x per week thuis werken. Ik zou dit ook kunnen doen.

Echter vind ik het thuis werken niet ideaal persoonlijk, het voelt aan als een lange zit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Krwz
Naar aanleiding van een mail van een recruiter kom ik terug op dit topic. In de mail: "de organisatie werkt aan duurzaamheid, bijvoorbeeld co2-besparing". In dezelfde mail: "2x per week naar kantoor".
Dat rijmt in mijn ogen dus niet.

Er is zoveel te winnen door het kantoor open te stellen voor wie daar wil werken en de rest te laten inbellen vanuit huis of een co-workingspace. Minder files, schonere lucht. Er zijn nu veel loze autoritten omdat men het voltallige team elke dinsdag op kantoor wil hebben, op een uur rijden, met twijfelachtige toegevoegde waarde.

Eens per maand met z'n allen naar het centrale kantoor en verder naar keuze werken op kantoor, in lokale workhubs of thuis, die mobiliteitstransitie is nodig en komt te traag op gang. Het wachten is op organisaties die hier een voortrekkersrol in gaan nemen. Ik zal daar graag solliciteren, niet omdat ik niet graag op kantoor ben, maar vanwege de visie.

[ Voor 28% gewijzigd door Krwz op 10-03-2024 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Krwz Ik begrijp je punt. Maar ik ben van mening dat je beter met je collega's samenwerkt als je toch minimaal 1 dag per week bij elkaar zit.
Die co2 besparing kun je dan wel halen door de mensen met het ov of de fiets of een combinatie van beiden te laten reizen, dat is een goede visie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En sowieso lijkt mij slechts 2 dagen verplicht op kantoor ook niet zoveel. Anders kan je ook stellen dat als je voor CO2 besparen bent je gewoon niemand met de auto laat komen, en iedereen maar fiets of trein pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:45
Ik werk 4 dagen in de week, in een non-profit consultancy-achtig bedrijfje in de zorg. Maandag is ''verplichte'' kantoordag, met elke 2 weken een vergadering (1 uur) over de ins- en outs van de afgelopen 2 weken. De niet-vergader-maandag zie je toch dat vaak mensen er niet zijn of maar een halve dag komen. De overige dagen dus thuis, vooral omdat het grootste deel van ons werk uit overleggen bestaan die sinds Corona altijd digitaal zijn en nooit meer fysiek.

In eerste instantie dacht ik dat ik het heel fijn zou vinden (hiervoor 1,5 uur enkele reis met OV -als het goed ging-) maar ik merk dat ik toch liever vaker mensen om me heen heb. Met 2 kleine kinderen (waaronder een pasgeborene) is thuiswerken ideaal, maar door die twee kleine kinderen heb ik ook weinig (fysiek) contact met anderen om gewoon eens over het weer, de politiek of wat dan ook te ouwehoeren. Vrienden wonen 1 uur+ reistijd weg, dus daar ga je ook niet even uurtje heen. Voelt af en toe toch best eenzaam op die zolderkamer. Ik kan de overige dagen op kantoor gaan zitten, want we hebben gewoon volledig ingericht kantoor, maar als er niemand is om mezelf even af te leiden doe je dat toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Tja, op zich kom ik ook naar kantoor om collega's te ontmoeten. Echter is het bij mijn nieuwe baan nu zo dat ik twee keer per week een tamelijk grote kans heb om de enige te zijn. Voor mijn concentratie is het nog steeds beter om naar kantoor te gaan, omdat ik dan door de omgevingswissel ook meer kan concentreren op mijn werk, maar heel erg leuk is het niet om in je eentje op kantoor te zitten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigRush
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-07 14:00
Ik werk 50/50 op kantoor/thuis (bij de overheid).

Dit is hoe ik het voor me zie: thuis doe ik mijn werk, op kantoor werf/krijg ik mijn werk.

Toen 5 jaar geleden thuiswerken nog niet de norm was, liep ik er vaak tegenaan dat ik mijn werk 's avonds aan het doen was. Op kantoor word je veel sneller aan het jasje getrokken met ''kun je dit ff doen'' of ''hé ik heb een goed idee...'' etc. etc. Aangezien ik slecht nee kan zeggen (een tekortkoming van mezelf), geven die thuiswerkdagen mij meer balans.

Daarnaast kan ik thuis achtereenvolgend een paar uur geconcentreerd werken. Als op kantoor iemand wat aan je vraagt (''Wil je koffie?'') ben je gemiddeld genomen al 20 minuten niet meer productief. Sommige mensen hebben daar wel baat bij, die gedijen in een prikkelrijke omgeving en voelen thuis de muren op zich afkomen. Ik heb het juist wat meer andersom. Iedereen zo zijn sterktes en zwaktes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krwz
jongetje schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:15:
@Krwz Ik begrijp je punt. Maar ik ben van mening dat je beter met je collega's samenwerkt als je toch minimaal 1 dag per week bij elkaar zit.
Die co2 besparing kun je dan wel halen door de mensen met het ov of de fiets of een combinatie van beiden te laten reizen, dat is een goede visie.
In 2020 en 2021 ging het prima met eens per maand of nog minder. Massaal wekelijks heen en weer lijkt daarom overconsumptie: niet echt nodig en niet echt verstandig.

Reizen per OV bespaart natuurlijk geen co2. Ten opzichte van de auto ja, maar niet ten opzichte van lopen en de fiets.

Ik denk graag na over hoe dingen anders kunnen en geloof dat we met een vaste maandelijkse i.p.v. wekelijkse kantoordag veel winnen en weinig verliezen. Waarbij natuurlijk iedereen die vaker wil gaan die mogelijkheid moet hebben. Maar dat zal een veel kleinere groep zijn dan de groep die nu uit automatisme elke dinsdag of donderdag het land doorkruist.

De rest werkt vanuit huis of op fietsafstand in een co-workingspace. Ik verwacht dat we op die manier nog prima productief kunnen zijn (we hebben het in 2020/2021 laten zien) en files worden een stuk zeldzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Krwz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:26:
[...]
Ik verwacht dat we op die manier nog prima productief kunnen zijn (we hebben het in 2020/2021 laten zien) en files worden een stuk zeldzamer.
Ik vraag me af hoe productief de gemiddelde medewerker is die 1 dag per maand op kantoor komt. Daarnaast zijn er die periode nog nooit zoveel menen met psychische problemen geweest omdat ze de hele dag in hun celletje thuis zaten te werken zonder menselijke interactie. Voor jou zal het vast werken, maar ik vind af en toe met mijn collega's een (lunch)wandeling, koffiepraatje e.d. te doen erg fijn en belangrijk. Tijdens de covid periode merkte ik al dat het veel meer moeite koste omdat via teams oid. te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Krwz schreef op maandag 11 maart 2024 @ 20:26:
[...]

Ik denk graag na over hoe dingen anders kunnen en geloof dat we met een vaste maandelijkse i.p.v. wekelijkse kantoordag veel winnen en weinig verliezen. Waarbij natuurlijk iedereen die vaker wil gaan die mogelijkheid moet hebben. Maar dat zal een veel kleinere groep zijn dan de groep die nu uit automatisme elke dinsdag of donderdag het land doorkruist.
Dat heeft niet zo veel nut als je als enige dan op kantoor zit. Mensen die bij ons rare uren werken hoeven helemaal niet meer te komen, anderen allemaal op dezelfde dag (zo veel als mogelijk)

Ik moet zeggen dat ik de Covid periode ook erg saai vond en dagen op kantoor gaan sneller dan wanneer ik thuis ben. Toch werk ik wel graag thuis vanwege de tijdsbesparing.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:18
jongetje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 08:11:
[...]

Daarnaast zijn er die periode nog nooit zoveel menen met psychische problemen geweest omdat ze de hele dag in hun celletje thuis zaten te werken zonder menselijke interactie.
In die periode was het natuurlijk niet enkel het thuiswerken wat hiervoor zorgde, het was één van de factoren die eraan bijdroeg naast de andere zaken buiten werk om die ook het sociaal leven beinvloedden.
Pagina: 1 2 3 Laatste