Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik werd getriggerd door de FP post over het nieuwe kantoor van Tweakers. Bij Tweakers werkt men kennelijk steeds vaker op kantoor. COVID ligt inmiddels toch wel achter ons en als ik één branche kan bedenken waar naar mijn idee nog steeds veel thuisgewerkt wordt is dat wel de IT. Ik werk praktisch altijd thuis, het kantoor zit ook op grote afstand (120km enkele reis). Bij deze organisatie is dat sinds COVID ook nog steeds de norm, net als vaak bij toeleveranciers die ik spreek. Ik ben echter ontzettend benieuwd hoe dat nu IT-breed zit bij andere bedrijven.

Mijn vraag aan jullie:

Poll: Hoeveel dagen per week werk je thuis (als je werk dat praktisch toelaat)?
Vrijwel nooit, of in ieder geval minder dan 1 dag per week
1 dag per week (of 20%)
2 dagen per week (of 40%)
3 dagen per week (of 60%)
4 dagen per week (of 80%)
Ik werk vrijwel altijd thuis, ik ga alleen bij gelegenheden naar kantoor
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406262&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Dank voor het invullen!

[ Voor 5% gewijzigd door Yordi- op 29-01-2024 16:05 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik werk fulltime thuis. Alleen voor speciale gelegenheden ga ik een paar keer per jaar naar kantoor. Bevalt me prima!
Ben veel productiever dan in de kantoortuin en in mijn rol werk ik samen met een hoop internationale collega’s. De reistijd kan ik beter besteden, als meer mensen zoals ik zouden doen dan hadden we nu geen files meer.

[ Voor 94% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-01-2024 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Ik heb een puinhoop van de poll gemaakt, excuses, bij deze vernieuwd en geüpdatet.

[ Voor 13% gewijzigd door Yordi- op 28-01-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:12

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Werk altijd op kantoor.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:47
Ik mis de optie voor 50% 🙃 Werk 4x9, waarvan 2 dagen thuis 👍

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• krietjur
  • Laatst online: 03-07 17:25

krietjur

Where am I?

Alleen bij hoge uitzondering werk ik thuis. Gewoon op kantoor bevalt me veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:17
1 dag per week. Zou op zich best iets vaker willen, maar rest van m’n team niet. Dus ja, als ik dan toch alleen zit en overleggen zijn virtueel, dan zit ik liever alleen thuis dan alleen op kantoor.
Wel lekker is het ontbreken van reistijd, hoewel ik het half uurtje fietsen aan het einde van de werkdag wel mis (even hoofd leeg maken).
Wel weer heel fijn is de flexibiliteit van het thuiswerken, vooral mbt de mogelijkheden om kind naar school te brengen en op te halen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 17:44
Nu 1x in de twee weken op de sprintwisseldag.
Zelfs daar zie ik zelf de meerwaarde niet van. Ik vind 100% thuiswerken helemaal prima. Geen gezeik op de weg, niet vroeg vertrekken zodat ik nog een P+R plekkie heb, geen metro. Het kost mij zeker 2,5 uur per werkdag. Nee, voor mij hoeft het niet en ik doe het ook niet meer. Een dag per week en meer niet, dat is echt het maximum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
1 x per week naar kantoor, meer dan zat. Zou wat mij betreft ook naar 1x per twee weken kunnen, maar de rest van het team ziet dat niet zitten.

Ik zie wel het nut van samen komen op kantoor om ergens samen aan te werken en dat doen we ook incidenteel, dan gaan we een extra dag naar kantoor. Maar vast een dag op kantoor zitten om maar aanwezig te zijn vind ik persoonlijk niet heel nuttig.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yordi-
  • Niet online
Opvallend hoe gelijk het loopt, had ik niet verwacht, ik had meer richting de 3,4 of 5 dagen thuis verwacht. Nu is dat "slechts" met de antwoorden tot nu 53%. Bedankt voor het invullen!

[ Voor 7% gewijzigd door Yordi- op 28-01-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
3 dagen per week thuis en daarmee volg ik de richtlijn van het bedrijf. Het fijne is dat er nu terug meer mensen op kantoor zijn dan direct post-covid en dat ik door de flexdesken meer diverse mensen ontmoet binnen het bedrijf. Thuis werken is ideaal qua focus en flexibiliteit maar de connectie met het bedrijf en de mensen heb ik toch meer op kantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:58

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mijn werkgever is super flexibel, heel veel collega's werken deels thuis maar ook veel zitten elke dag op kantoor.

Ik werk 100% thuis, want mijn kantoor is 2400km ten noorden van mij. Een paar keer per jaar kom ik even buren voor de gezelligheid of voor de kerstmis borrel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 03-07 20:21
1 dag hier.

We hebben het zo geregeld dat op de dagen dat de kinderen naar de opvang gaan 1 van ons thuis werkt. De openingstijden van de opvang maken het met onze reistijd lastig om op tijd te zijn als er net wat meer file is

Afhankelijk van waar ik mee bezig ben werk ik soms een dag extra thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:44
3/4 dus 75%, 40 uur werken is zo 2023 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:06:
3 dagen per week thuis en daarmee volg ik de richtlijn van het bedrijf. Het fijne is dat er nu terug meer mensen op kantoor zijn dan direct post-covid en dat ik door de flexdesken meer diverse mensen ontmoet binnen het bedrijf. Thuis werken is ideaal qua focus en flexibiliteit maar de connectie met het bedrijf en de mensen heb ik toch meer op kantoor.
Het minder fijne is dat ze dus ook bij ons flex plekken gaan invoeren. Joepie -O-

3 dagen per week op kantoor trouwens gemiddeld hier. Voordeel thuis is dat je rustiger hebt, en moet ik veel vergaderen dan doe ik dat liever thuis gezien het toch vaak met buitenland is, en er toch ingebeld moet worden. Maar tegelijk haal ik iig plezier uit mijn werk niet door hele dag naar PC scherm te kijken, interactie met collega's is ook een onderdeel.

[ Voor 24% gewijzigd door Sissors op 28-01-2024 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-07 22:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Momenteel 1 teamdag per week op kantoor. Ik probeer twee dagen per week om zo ook wat andere teams/collega's te zien.

Ik werk graag thuis, maar merk dat ik op kantoor heel veel mee krijg buiten de geplande overleggen in.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
1 dag thuis hier. Mag meer zijn maar zelf vind ik op kantoor werken veel praktischer. Thuis doe ik bureauwerk en op kantoor heb ik overleggen, kunnen mensen even langslopen voor een vraagje, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:23
5 dagen thuis, om de week is er een structurele kantoordag echter komt er vanuit mijn team vrijwel geen teamlid naar kantoor, heeft dus weinig zin om ook naar kantoor te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Nooit. Mijn beroep leent zich daar niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2022072

Weggehaald wegens herleidbaarheid

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 2022072 op 16-02-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:59
Geen IT, maar pharma, maar ik werk 1 dag per week thuis. In de coronatijd langere tijd thuis gewerkt en ik voelde me toen toch een beetje op een eilandje zitten na verloop van tijd. Voornaamste reden om naar het werkte gaan is voor mij dan ook de sociale contacten maar vooral ook het even snel sparren met een collega over de inhoud. Telefonisch doe je dat toch wat minder snel.
Nu dat ene dagje thuis bevalt goed om me afgezonderd te focussen op bepaalde zaken, zonder lastiggevallen te worden door de dagelijkse ad hoc zaken

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Werk 0,5 tot 1 dag thuis, de rest van de week op kantoor.

Fysieke meetings hebben mijn voorkeur ipv iedereen achter een schermpje te moeten zien... 9 ervaring rondom corona was dat de meeste andere dingen deden, dam actief mee te doen in een meeting.

Ook de kleinere overleggen heb ik liever face to face. Dan zie je ook veel beter wat dw woorden voor impact hebben om iemands houding en gedrag, iets dat je op het scherm niet (altijd) meekrijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik mis een optie: wanneer ik dat zelf wil :)

Ik zit consultancy, ga meestal 1 dag per week naar de klant en de rest remote. Klant is flexibel daarin qua dagen. Maar dat remote is naar eigen keuze vanuit huis of vanuit kantoor werkgever. Vanuit huis doe ik weinig, kantoor is op 15 min rijden en ik heb veel te leuke collega's plus gratis lunch enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
3 dagen, klant verplicht me 2 dagen aanwezig te zijn. Anders zou ik 1 dag op kantoor ook wel genoeg vinden.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:14
2 dagen thuis, 2 dagen op kantoor, waarvan 1 vaste dag waar iedereen geacht word op kantoor te zijn en 1 dag zelf invullen.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
2 dagen, werkgever verplicht "50% aanwezig, maar op hele dagen afgerond omlaag"

Merk wel dat sommige meetings beter persoonlijk kunnen zijn wil je wat gedaan krijgen en wat interactie wil. Maar dat ligt meer aan de collega's.

Meer thuis had best gemogen. Best rumoerig en zeker omdat men nu veel belt omdat een deel thuis werkt en een deel niet. Dus dan bellen we lekker op de afdeling. Met 7 man op 30m2 is dat niet ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-07 16:16
Lekker de hele week op kantoor.
1 dag per week thuiswerken is toegestaan (woe of vrijdag). Mijn werk is op +-7km van huis, dus als het droog is altijd op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik huur een eigen kantoorruimte dus werk niet thuis. Maar als ik dat in deze poll invul klopt het ook niet :P

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-07 21:42
Waar ik nu werk is het beleid 1x per week op kantoor, al zijn er wel plannen om dat te verhogen naar 2x. Binnen het team waar ik in zit hebben we 1 vaste dag op kantoor, komt een aanzienlijk deel al 2x in de week naar kantoor, maar er zijn er een paar (bijna) nooit op kantoor, en dat werkt allemaal prima. Zelf zit ik op 2x in de week op kantoor, tenzij ik met collega's andere afspraken maak om nog een extra dag te komen om samen aan iets te werken, want Teams en dergelijke werken toch niet altijd even lekker als het gaat om samenwerken en dingen uitleggen (zit toch een vertraging op, zeker als je ook de bediening over wilt nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
Ik ga om en om één dag en twee dagen in de week naar kantoor. Eén dag is onze vaste teamdag, de andere dag is door een twee wekelijks overleg waarbij het merendeel van de deelnemers standaard al op die dag aanwezig is. Heb eerst een tijdje "ingebeld" maar, persoonlijke mening, dat is waardeloos en werkt niet als zes a zeven man op kantoor zit en één a twee mensen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:07

Klippy

Still Game

1 dag per week. Is wel fijn dat het niet perse hoeft als er bijvoorbeeld sneeuw ligt, dus soms 2x per week.
Ik ben liever op kantoor, ondanks dat ik nu een eigen thuiswerk kantoor heb, dus een aparte kamer, vind ik kantoor meer productief en een betere balans geven tussen werk en privé. Meer sociaal contact is ook fijner.
Maar die ene dag per week wil ik ook niet meer zonder, kan je fijn je pakketjes laten komen of even wat tussendoor doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Klippy op 28-01-2024 23:24 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:35

Barrycade

Through the...

Ik heb geen team dat op mijn kantoor zit. Maar verspreid over NL en Europa. Dus meestal gewoon vanuit huis.

Op kantoor zit je op maandag en vrijdag in een vrijwel leeg kantoor. Dinsdag en donderdag zijn de -komt er geen eind aan- Teams meetings dagen. En als ik ga is dat vaak op een woensdag dat is wel een niet zo drukke dag op kantoor. Vaak spreken we dan met de NLse teamleden af.

Zou het wel vaker willen doen maar op de dagen dat ik in calls zit slaat dat nergens op om daar voor reistijd te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

(jarig!)
4-5 dagen per week hier. Als corona me iets geleerd heeft, is het dat ik door het schrappen van reistijd meer tijd voor mezelf overhoud. Ik was gewend om rond de 2-3 uur per dag (afhankelijk van files) met woon-werk verkeer bezig te zijn. Tijdens corona een andere baan gezocht en nu ga ik eigenlijk maximaal 1 keer per week naar kantoor en fiets ik dan 40 minuten heen en 40 minuten terug. Een stuk relaxter.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:13
Ik werk 4x9. Daarvan 3 dagen thuis (75%). Voor mij is dit prima zo.

Wel vraag ik mij af wat die ene dag op kantoor nou nog toevoegt. Van mij mag het ook 100% vanuit huis worden.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:07
Panzer_V schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:56:
Ik werk 4x9. Daarvan 3 dagen thuis (75%). Voor mij is dit prima zo.

Wel vraag ik mij af wat die ene dag op kantoor nou nog toevoegt. Van mij mag het ook 100% vanuit huis worden.
Voor mij hetzelfde, ik ga 1 dag per week naar een kantoor, of projectlocatie (ik werk bij Rijkswaterstaat dus projecten worden fysiek op locatie uitgevoerd en het is in die zin ook gewoon 'leuk' om de voortgang van de projecten te zien)

Ik vind vooral opvallend hoeveel productiever ik thuis ben, ik kan tussendoor nog even tweakers checken en alsnog productiever zijn dan in een of andere kantoortuin. Ik heb mijzelf heilig voorgenomen daar niet meer in te willen gepoot worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Ik zou liever een dubbele poll zien. Hoeveel dagen werk je thuis (of op kantoor) en hoeveel dagen zou je thuis willen werken.

Mijn "probeem" is dat ik best graag 2 of 3 dagen op kantoor zou willen zitten, maar ik daar gewoon niets te doen heb en daarom veel liever thuis zit. Ik kan me ook voorstellen dat er mensen juist graag 1 of 2 dagen thuis willen werken maar dat dan weer niet wordt toegestaan.

Persoonlijk vind ik het fysieke contact, korte kletspraatjes bij de koffieautomaat en de meetings fysiek hebben het leuker maken dan de hele dag thuis achter een monitor met tussendoor online vergaderingen. Ik ken mensen die zoals hier ook al genoemd wordt een team over de hele wereld zit en daarom alleen maar thuis werkt. Voor mij persoonlijk trek ik dat minder goed heb ik gemerkt, zeker na de corona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:56

PB-powell

Mr. Laziness

Alle 4 de dagen op kantoor. Ik vind thuiswerken juist minder prettig, ik moet een beetje reuring om mij heen hebben. Thuis heb ik ook teveel afleiding in de vorm van YT/Twitch/huishouden :+
Daarnaast ben ik 3 maanden geleden begonnen met een nieuwe baan als software tester, maar het pakket is dusdanig groot en complex dat ik nog regelmatig een vraag heb. M'n directe collega is ook full-time op kantoor en ik kan daardoor eigenlijk altijd direct mijn vragen stellen (vind ie geen probleem).

Overigens heb ik de mazzel van ~20 minuten reistijd en nooit file.

[ Voor 6% gewijzigd door PB-powell op 29-01-2024 10:07 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:10
Ik werk 4 dagen thuis, 1 dag kantoor. Met de huidige drukte op de wegen (en ik vertrek om 5:30 thuis en 15:00 kantoor om de echte drukte voor te zijn) blijft het daarbij ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hier vrijwel fulltime thuis, vind ik persoonlijk jammer. Voorheen was ik op kantoor veel productiever dan thuis, maar nu zijn de kantoordagen vooral sociaal (op geplande meetings na) en dan is zo'n kantoordag verder gewoon 100% afgeschreven vwb productiviteit.

Ik mis ook een tweede poll voor hoeveel dagen per week je op kantoor zou willen werken. Ik zou het heerlijk vinden om 3 of 4 dagen op kantoor te zitten en 1 of 2 dagen thuis, of een flexibele hybride optie zodat je altijd zelf die keuze kunt maken.

Dat er op kantoor wat geluid en beweging om me heen is maakt mij een stuk productiever, zo'n echte kantoortuin zoals je op TV ziet lijkt me niks, maar een ruimte met 4-10 man is wat mij betreft prima (mits iedereen netjes even naar een andere ruimte loopt om te bellen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:21
De corporate proxy blokkeert de poll server, maar met 4x9 werk ik 1 dag op kantoor per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:49
2,5 dag per week thuis, hoe dan? Ik werk de ene week 5 dagen en de andere 4 :-) Waarvan 2 per week op kantoor. De rest thuis. Dus gemiddeld 2,5 dag thuiswerken per week.

Kantoor is niet super ver, maar scheelt toch een klein uur per keer dat je thuis werkt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:12

mwa

1x per sprint (2 weken) naar kantoor, meer dan zat. Er gebeurd op die dag ook niet zo gek veel, behalve sociale contacten. En aangezien we internationale teammembers hebben, zit je vervolgens alsnog in Teams voor de refinements en andere meetings. Echo echo echo......

Naja, in ieder geval is het pingpongen wel leuk :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik werk 4*9 en werk 2 dagen op kantoor.
Meerwaarde zit in de spontane ontmoetingen met collega's van verschillende afdelingen. Ik werk in een soort spilrol tussen meerdere afdelingen in en heb veel baat bij spontane contactmomenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Hier zoveel mogelijk thuis, heel af en toe naar kantoor of klant. De rest vanuit huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:42
Ik werk in principe nog altijd 3 dagen thuis, 2 op kantoor. Dit is eigenlijk al sinds het Corona gebeuren op zijn einde begon te lopen, daar is toen gesteld dat je "ongeveer" 50/50 kantoor/thuis mag werken. In de praktijk betekent dat bij ons dat het overgrote meerendeel 2 dagen op kantoor is (natuurlijk allemaal dinsdag + donderdag), er zijn er ook die echt maximaal 1 dag komen, maar er zijn ook mensen die 4-5 dagen op kantoor zitten. Het hybride werken is dan ook wel goed ingeburgerd en werkt ook prima.

Gezien mijn nieuwe functie gebeurt het echter wel dat ik sporadisch wat minder thuis werk, dat ik meetings op kantoor heb of meetings ergens anders in het land. Al is het meestal dat ik dan een halve dag op kantoor zit en de rest thuis. Dit komt gemiddeld neer op 1 of 2 dagen per maand.
Met mijn vorige functie als developer zat ik het liefste 4+ dagen thuis omdat ik met die werkzaamheden thuis echt het meeste gedaan kreeg (niet gestoord worden door anderen), bovenop de legio aan andere voordelen van thuiswerken. Met mijn huidige functie zit ik veel vaker in overleggen met verschillende partijen, moet je vaak gaandeweg dingen optekenen en wat niet, dat gaat toch echt een stuk effectiever op kantoor met een whiteboard erbij dan via Zoom.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:07
2 om 2, 1 dag is voor mij min of meer verplicht, de andere om met collega's te kunnen sparren. Die extra dag hebben we zelf zo afgesproken en wordt ook nog wel eens van afgeweken.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:02
Fulltime thuis. Kantoor is 1h15m rijden, en dat is wel een serieus verschil of ik dat wel of niet doe. Daarbij zitten mijn 'relevante' collega's in het buitenland, dus of ik nu ga zitten bellen op kantoor of thuis maakt niets uit.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 08:05
2 dagen per week thuis, 2 dagen op kantoor. 1 dag ouderschapsverlof.
Kan hier ook niet stemmen omdat de werk laptop dat niet toelaat.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:08
It depends, is mijn antwoord :)

Sinds de lockdown ben ik 4x9 gaan werk. De totale reistijd van een uur heb ik aan mijn werkdag vastgeplakt, waardoor ik in vier dagen mijn uren maak. Nu drie jaar later voelt die extra vrije dag nog elke week als een lang weekend :)

Sindsdien is de informele afspraak met directe collega's dat we 1x per week op kantoor zijn. Soms komt dat er van, soms niet. Soms een week helemaal niet, soms twee of drie keer. Gemiddeld gezien denk ik dat ik net niet aan die 1x per week kom.

Als ik veel Teams meetings heb dan is het onzinnig om op kantoor te zitten, dat kan net zo goed thuis. Of één fysiek overleg, dan haak ik online wel aan. Sommige overleggen zijn dan juist weer beter om fysiek te doen, dus dan maak ik er gelijk maar een volle dag kantoor van.

Zo'n dag op kantoor vliegt vaak voorbij. Toch even bijkletsen met de wat minder directe collega's. Toch even die "wandelgang" gesprekjes die over werk gaan, even dit, even dat, vaak meerdere overleggen. Al met al wel nuttig, maar soms voelt het alsof ik weinig gedaan heb zo'n dag.

Kortom, verschilt van dag tot dag en die vrijheid hebben we ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
It zit met uitzonderingen daargelaten 4 van de 5 dagen op kantoor. Ondanks dat ik misschien wel meer thuis zou willen werken merk ik dat ik persoonlijk veel productiever ben op kantoor. Daarnaast is het bij ons gewoon erg gezellig en speel ik op een werkdag gemiddeld 4 potjes biljarten wat ik thuis dan weer niet kan. ;)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:58
JohnR schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:53:
4-5 dagen per week hier. Als corona me iets geleerd heeft, is het dat ik door het schrappen van reistijd meer tijd voor mezelf overhoud. Ik was gewend om rond de 2-3 uur per dag (afhankelijk van files) met woon-werk verkeer bezig te zijn. Tijdens corona een andere baan gezocht en nu ga ik eigenlijk maximaal 1 keer per week naar kantoor en fiets ik dan 40 minuten heen en 40 minuten terug. Een stuk relaxter.
Dit inderdaad. Wat een zegen is corona wat dat betreft geweest. Hier ook ~1.5 uur per dag totaal (40 min heen en 40 min terug), ik sta er soms echt van te kijken dat dat zo normaal was 3 jaar geleden. Gewoon even een volle werkdag aan tijd extra per week die je "weg gooit". Ik zou ook nooit meer terug gaan naar een baan met 5 dagen per week kantoor. Nu 1 a 2 dagen per week kantoor, ligt aan het werk en dat werkt echt perfect voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:08
Herkenbaar die reistijd.
Ik heb, sinds ik van school kwam, altijd relatief veel moeten reizen voor werk. Een half uurtje enkele reis was kort, meestal was het een uur of langer. Zelfs dat valt nog mee vergeleken met anderen besef ik mij.
Ik heb nooit moeite gehad met autorijden, vond het zelfs wel ontspannend eigenlijk en zo'n lease auto had ook voordelen.

Toen eind 2019 mijn opdracht afliep heb ik een opdracht geaccepteerd op dik 20 minuten rijden. Niet helemaal de sector die ik voor ogen had, maar het was uit mijn comfortzone én voor de verandering eens lekker in de buurt.
Door de mindere reistijd voelde elke ochtend als soort van uitslapen en mijn avonden waren ineens een stuk langer, heerlijk!

Tsja, en toen kwam corona en moesten we thuiswerken. Had ik nog nooit gedaan, ook al kon/mocht het wel.
De lease auto maakte nog steeds zijn kilometers, omdat mijn vriendin heb dagelijks pakte (wat mocht van de werkgever) en ik had per saldo nog meer vrije tijd.

Een jaar later daar in vaste dienst gegaan (dus in de sector die ik niet voor ogen had :P), lease auto ingeleverd, 4x9 gaan werken en dus veel thuis.

Ik zeg niet dat ik nooit meer 5 dagen ga werken, een goed aanbod laat ik daarop niet varen maar weer 5 dagen naar kantoor zie ik echt niet gebeuren.

Nadelen zijn er ook, ik kom nu niet meer door mijn podcasts heen die ik voorheen altijd in de auto luisterde :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luzeklap
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Nooit, vrachtwagen besturen vanuit huis gaat nog niet zo
Misschien over 10 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Minimaal één dag per week thuis, soms tweede thuiswerkdag als ik wat extra meters moet maken en/of focus ergens voor moet hebben (werk in kantoortuin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:56

PB-powell

Mr. Laziness

ReVision. schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:37:
It zit met uitzonderingen daargelaten 4 van de 5 dagen op kantoor. Ondanks dat ik misschien wel meer thuis zou willen werken merk ik dat ik persoonlijk veel productiever ben op kantoor. Daarnaast is het bij ons gewoon erg gezellig en speel ik op een werkdag gemiddeld 4 potjes biljarten wat ik thuis dan weer niet kan. ;)
Toch knap om op kantoor inclusief 4 potjes biljart productiever te zijn dan thuis :+ of je moet thuis echt niet tot iets komen wat uiteraard kan.
Overigens zou ik hier prima 1/2 dagen in de week thuis kunnen werken, er zijn collega's die dat ook doen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:49
Ik werk gemiddeld denk ik 2 dagen in de week niet vanuit huis.
Alleen ik zit daarbij meestal op kantoor bij een klant. Het kantoor van mijn eigen werkgever bezoek ik misschien 1-2x per maand.
Tot ik weer een ander project erbij krijg en ik misschien juist veel vaker op kantoor zit.

Het grote voordeel is dat je sinds corona niet voor 1 overleg naar een specifieke klant hoeft te rijden.
Ik zit geregeld bij klant A en heb dan ergens op de dag een overleg voor klant B en andersom, ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:55

lasharor

7 december 2004

Ik werk al een aantal jaren voor grote multinationals in centrale (technische) marketing functies. Voor corona zat ik eigenlijk altijd op kantoor. Tijdens corona werd dit full-time thuis en vervolgens is dit een beetje zo gebleven.

Inmiddels wel overgestapt naar een andere werkgever waarbij ik eigenlijk nog meer in contact sta met collega's buiten Nederland. Effectief ga ik dus 1x per week, soms 1x per 2 weken naar kantoor om te "socializen". Specifiek voor het werk heb ik namelijk vrij weinig op kantoor in Nederland te zoeken.

Ik werk nu dus een aantal jaar zo. En, mis soms wel een beetje de situatie waarbij ik elke dag naast mijn directe collega's zat. Zeker bij een nieuwe organisatie gaat het inwerken dan een stuk makkelijker.

Wel nadrukkelijk "soms" want thuiswerken is vaak ook wel erg fijn. Als je toch de hele dag in meetings zit dan heeft het weinig toegevoegde waarde om naar kantoor te gaan.

En ik ben wel een beetje verwend door een beter bureau, betere tools, sneller internet én lekkere koffie thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door lasharor op 29-01-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:24

Metalfreak

Hoije woh!

Ik probeer een beetje 1 dag in de week thuis te werken, maar net hoe het uitkomt qua werk. Soms vind ik het handiger met bepaalde werkzaamheden om juist op kantoor te zijn en dan kan het voorkomen dat ik weken niet thuis werk. Ben er ook niet de grootste fan van, maar vind wel dat de mogelijkheid er wel moet zijn. Ons collega van bestuur wil eigenlijk helemaal niet dat we thuiswerken, maar er zit een verplichting om te moeten faciliteren in de cao, dus ze ontkwamen er niet aan, maar in elke communicatie is te lezen dat ze het met tegenzin toelaten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
Ik werk twee dagen per week thuis. Afdeling van de overheidsorganisatie waar ik werk (juridische functie) heeft voor fulltimers een minimum aanwezigheid van drie dagen ingesteld.
Vanwege mijn reisafstand (3-3,5 uur per dag) heb ik een tijd lang als uitzondering op het algemene beleid drie dagen per week mogen thuiswerken, maar dat eindigde na een teamwisseling.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:46
Sinds dit jaar een nieuwe werkgever waar ik (helaas) 2 dagen per week verplicht op kantoor werk en 3 dagen thuis. Aanwezigheid wordt geregistreerd. Bedrijf is internationaal, veel remote collega's in USA/UK/Asia, helaas is volledig remote werken niet een mogelijkheid hier in Nederland.

Zijn er andere Tweakers waarbij er verplichte kantoor werkdagen zijn, vind het niet van deze tijd meer? In eerste instantie opzoek geweest naar iets volledig remote, toch wel erg lastig gebleken (voor mij als Software Engineer) hier in Nederland...

Bij mijn vorige werkgever werkte ik meest van de tijd lekker thuis en had je ook de mogelijkheid tot een workation. Werkgever was enorm flexibel qua werktijden en werkplek. Ik probeerde wel 1x per maand op kantoor aanwezig te zijn, werd uiteindelijk misschien 1x per 3 maanden. Ik had liever remote blijven werken als het qua werk niet flink achteruit was gegaan bij mijn vorige werkgever.

Maar goed, zo erg zijn de kantoordagen niet, collega's zijn aardig en kantoor is maar op bijna 10km afstand van huis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik werk full-time op kantoor. Voor mij persoonlijk een vereiste. Ik wil graag werk en privé gescheiden houden. Ik neem dan ook geen laptop / werktelefoon mee naar huis omdat de uren dat ik aanwezig ben werkuren zijn, en daarbuiten is het mijn privéleven. Dat scheiden werkt erg goed voor mij en geeft ook meer rust.

Thuis werken heb ik even moeten doen in de Corona periode, maar dat werkt gewoon niet lekker. Ik sta veel liever in direct contact met collega's waarbij is fysiek aanwezig ben. Overleggen gaat sneller, we komen sneller tot oplossingen en alles is net iets praktischer.

Wat helpt is dat mijn werk 10 minuten van mijn huis is.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik werk fulltime vanuit huis maar probeer met een bepaalde regelmaat toch naar kantoor te gaan om de contacten te onderhouden.

In mijn huidige rol kan dit, bij een volgende rol zou het zomaar weer anders kunnen zijn. Kantoor is overigens ook geen straf.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
LostInNight schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:26:

Zijn er andere Tweakers waarbij er verplichte kantoor werkdagen zijn, vind het niet van deze tijd meer?
Ik snap dat het vervelend is, maar bij ons is gebleken dat als we dat niet doen, het eigenlijk geen zin heeft. Dus wij houden woensdag aan als verplichte kantoordag. Dat is alsnog zeker niet in steen gebeiteld, maar er wordt wel verwacht dat je een reden hebt. Als iedereen zelf een dag kiest, dan is nog steeds de helft er niet als je een face to face meeting wil doen en dan denkt iedereen op kantoor "Ohh, ik had eigenlijk ook net zo goed thuis kunnen blijven." En dan komt er dus na 2 weken niemand meer naar kantoor, want "die en die persoon is er toch niet, dus blijf ik ook maar thuis."

Voor wat ons betreft is het dus zeker iets van deze tijd.

Ik vind het prima, want het breekt zo lekker de week. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 10:29
4*9 kantoor en ik vind het heerlijk. om twee redenen, ik merk dat ik een sociaal dier ben. Ik vind het heerlijk om op kantoor te zijn en mensen om mij heen. Al ben ik op maandag / vrijdag vrijwel alleen. Tweede punt is concentratie, thuis ben ik te snel afgeleid en ga ik andere dingen doen. Tweede punt kan ook te maken hebben dat ik niet lekker zit in mijn huidige functie. Daarvoor heb ik al sollicitatie gesprekken. Misschien bij de volgende functie dat ik meer thuis zal werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:03
Op kantoor werk ik echt veel efficiënter. Heb daar bijvoorbeeld een tweede monitor die ik thuis niet heb. Ook heb ik werk dat niet individueel is maar waarvoor ik veel kleine overlegjes met collega's heb, er veel mensen even langs lopen met kleine vraagjes enzo. Dat is veel praktischer op kantoor. En het allerbelangrijkste, met veel thuiswerken merkte ik echt dat de balans tussen werk en privé teveel vervaagde, ook al heb ik een dedicated werkkamer thuis. Ik heb de rit naar huis echt even nodig om af te schakelen.

Het liefst werk ik dus gewoon 5 dagen op kantoor, wat ik ook altijd deed. Zeer recent ben ik echter verhuisd waardoor mijn reistijd van 20 minuten enkele reis naar 50 minuten is gegaan en nu werk ik 2 a 3 dagen thuis (meestal 2 overigens, 3 komt maar zelden voor).
Mijn werkgever is overigens wel enorm flexibel, 5 dagen thuiswerken zou gewoon kunnen (al moedigen ze flink aan om minstens 2 dagen per week naar kantoor te komen). Mijn leidinggevende zit sowieso niet in Nederland en mijn "team" is naast mij maar 1 iemand anders die ook nog eens parttime werkt, dus daar doe ik het allemaal niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Verschilt een beetje, soms 1x per week, soms 1x per maand thuis.
Het ligt er een beetje aan wat voor projecten er op werk lopen en hoeveel interacties dat vereist.
Op werk is praktischer voor mij en makkelijker, maar als ik veel administratieve lasten heb dan werk ik liever thuis.

Is trouwens geen IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-06 00:10
2-3 dagen thuiswerk, en dan een dagje in beide kantoren, meestal dinsdag in Brussel en donderdag in Antwerpen... kwestie dat iedereen mij elke week eens ziet en vragen kan stellen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik heb moeite om mijn aandacht bij mijn werk te houden on the best of days, laat staan als al mijn leuke projectjes mij staan aan te staren als ik thuis werk. Dus ben ik bijna altijd op kantoor. Het helpt dat de reistijd 13 minuten is per auto OF fiets.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Max twee (halve) dagen per week op kantoor. Een kantoortuin is niets voor mij. Wanneer ik op kantoor ben, dan is dat puur om te socializen en voor enkele meetings die ik liever fysiek bijwoon. Productiewerk doe ik liever thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-07 13:45
B-Real schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:52:

Nadelen zijn er ook, ik kom nu niet meer door mijn podcasts heen die ik voorheen altijd in de auto luisterde :P
Zowel ik als vrienden van mij zijn wat meer gaan wandelen om het goed te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 10:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kaheem_Said schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Zowel ik als vrienden van mij zijn wat meer gaan wandelen om het goed te maken!
Same here, ik probeer 's middags zeker 45min te wandelen. Op kantoor werd een lunch van 30min vaak ook wel 45min of nog langer met een nazit rondom de koffieautomaat ;)
En podcasts zijn inderdaad leuk om te luisteren tijdens het wandelen.

Wel herken ik wel dat je een duidelijke break tussen werk en privé mist. Dat filerijden werkte toch ook wel goed als scheiding, en thuis is thuis dan, geen mogelijkheid meer om nog even snel op een mailtje te gaan reageren, dat zag je dan de volgende dag wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krwz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-06 19:50
Ofschoon ik zelf graag en veel buitenshuis werk zou ik niet gauw solliciteren bij een organisatie die met een vaste kantoordag werkt. De technologische mogelijkheden van het locatie-onafhankelijk werken tijdens corona heeft ons de ogen geopend, en de klimaatproblematiek ook. Het voelt nu ouderwets om weer massaal mensen op een centrale plek te willen verzamelen "omdat het dinsdag is". Het straalt weinig innovativiteit uit.

Voor teambuidling kun je eens per maand of eens per twee maanden het team op een centrale plek verzamelen. Verder kan ieder daar werken waar hij zich het meest senang bij voelt. Kantoor, thuis, flexkantoor. Elke dinsdag/donderdag weer die massale volksverhuizing organiseren is wat mij betreft niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 15:49
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Same here, ik probeer 's middags zeker 45min te wandelen. Op kantoor werd een lunch van 30min vaak ook wel 45min of nog langer met een nazit rondom de koffieautomaat ;)
En podcasts zijn inderdaad leuk om te luisteren tijdens het wandelen.

Wel herken ik wel dat je een duidelijke break tussen werk en privé mist. Dat filerijden werkte toch ook wel goed als scheiding, en thuis is thuis dan, geen mogelijkheid meer om nog even snel op een mailtje te gaan reageren, dat zag je dan de volgende dag wel weer.
Dat afschakelen is voor mij ook wel echt een reden om liever op kantoor te werken. Ik merk dat ik na een thuiswerk dag wel langs m'n gezin naar buiten kan lopen om 30 min later weer naar binnen te komen, maar dat werkt toch minder goed dan semi-gedachteloos auto te rijden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah interessant topic. Werk inmiddels weer 2 a 3 dagen op kantoor. Soms 4 of 5 als het nodig is.
Ging gedurende corona eigenlijk prima. Vooral ook omdat ik veel met collega's in UK/Roemenie/India werk.

Zie wel een trend ontstaan vanuit corporate dat we eigenlijk flinke stappen terug zetten. Met als hoogtepunt een geplande introductie van een traceersysteem. Als de OR daarmee akkoord gaat ben ik weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krwz
LostInNight schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:26:
Zijn er andere Tweakers waarbij er verplichte kantoor werkdagen zijn, vind het niet van deze tijd meer?
Vind ik dus ook. Maar zoals ze zeggen: "in Nederland gebeurt alles altijd 50 jaar later". Kwestie van tijd dus. Per 1 juli moeten organisaties met meer dan 100 werknemers gaan rapporteren over de co2-uitstoot van het woon-werkverkeer van hun medewerkers, dat zou de transitie wat kunnen gaan versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
PB-powell schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Toch knap om op kantoor inclusief 4 potjes biljart productiever te zijn dan thuis :+ of je moet thuis echt niet tot iets komen wat uiteraard kan.
Haha, ik denk dat die 4 portjes biljart bijna minder tijd kosten dan dat sommige werknemers staan te roken of niets staan te doen bij een koffieapparaat. ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

99% thuis. Heel soms een keer naar kantoor (200km verderop) of zakelijk reizen (zowel binnen als buiten Europa) meestal voor maximaal een week per keer. Mijn vrouw werkt 20u parttime voornamelijk op kantoor of locatie en dus ik doe veel schoolritten met de kids, doe altijd de boodschappen en maak het eten klaar. Het enige wat dit voor mij beter zou kunnen maken is mijn eigen bedrijf, maar deze baan verdient gewoon beter en is minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Krwz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:24:
Voor teambuidling kun je eens per maand of eens per twee maanden het team op een centrale plek verzamelen. Verder kan ieder daar werken waar hij zich het meest senang bij voelt. Kantoor, thuis, flexkantoor. Elke dinsdag/donderdag weer die massale volksverhuizing organiseren is wat mij betreft niet meer van deze tijd.
Bij ons nu ook, pre corona mocht ik nog zelf de dag kiezen maar toen was ik de enige thuiswerker. Ik snap niet zo goed waarom elk bedrijf dezelfde terugkomdag kiest (dinsdag/donderdag). Dan is het nog gewoon druk op de weg of in de trein.

Maar goed, een keer per week kan ik wel mee leven. Tijdens de corona was het helemaal niks en dat vond ik ook niet tof. Dan vervreemd je ook een beetje van het werk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 19:22
Verplicht twee dagen op kantoor, de rest (drie) thuis.

Kantoordagen draaien bij mij vooral om face to face meetings, lunch en socializen. Ivm reistijd ook zeker niet van plan om meer op kantoor te werken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:24
De klant waar ik nu voor werk zit 200 kilometer verder op. Zodoende de afspraak gemaakt om alleen de sprintwisseldagen op kantoor te verschijnen. Dat is dus 2 keer per maand. Uiteraard wordt die dag ingevuld met eindeloze lange meetings die nergens over gaan en welke ook prima online kunnen plaatsvinden.

Edit: Ik heb thuis wel echt een aparte ruimte in huis dit enkel en alleen gebruikt wordt voor werk. Als ik smorgens de deur open, ben ik aan het werk en als ik hem na mijn werk achter me sluit ben ik thuis en niet meer aan het werk. Dat is wel echt belangrijk voor mijn mentale gesteldheid. Eerst zat ik in de woonkamer en dan ben je echt continue met werk bezig.

[ Voor 37% gewijzigd door Marco1994 op 29-01-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Luzeklap schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:55:
Nooit, vrachtwagen besturen vanuit huis gaat nog niet zo
Misschien over 10 jaar
Heb je nu dan pauze of rijd je met 1 hand ? :7

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krwz
Marzman schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:38:
Ik snap niet zo goed waarom elk bedrijf dezelfde terugkomdag kiest (dinsdag/donderdag).
Vanwege de reflex om het hele team tegelijkertijd op kantoor te willen hebben. Er is er altijd wel eentje standaard vrij op ma/wo/vr, dus blijft de dinsdag of donderdag over.

Het zou veel helpen als er per taak en per meeting beter gekeken zou worden naar wie daar nu echt bij nodig zijn. Dat is zelden het voltallige team. En dan kan het vaak wél op een woensdag of vrijdag.

[ Voor 4% gewijzigd door Krwz op 29-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 29-01-2024 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ook ik ben graag op kantoor voor mijn werk. Dan heb je tenminste ook nog contact met collega's buiten de puur zakelijke interacties. Ook qua focus is het voor mij beter om een plek te hebben die buiten mijn huis ligt om in de 'werkmodus' te geraken. Dan is thuis lekker thuis, en vrij van alle zorgen die op werk spelen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Laatst online: 03-07 10:24
Ik ben 1 vaste dag per week op kantoor op dinsdag. Dit is bij ons niet per se verplicht maar wordt wel min of meer verwacht. Een aantal mensen zijn er ook op donderdag maar dat is minder "verwacht" dan de dinsdag.

Die ene dag vind ik prima, is vooral om de directe collega's te zien/spreken en wat meetings. Verder bevalt het thuis werken goed. Begin altijd op hetzelfde tijdstip (vroeg) zodat ik op vaste dagen meteen na het werk naar de sportschool kan en nog op tijd thuis ben om eten te koken. Nu is mijn werk redelijk dichtbij (ongeveer kwartier met de auto en half uur met de fiets) maar toch scheelt het alles bij elkaar nog best wat vrije tijd. Je moet je toch netjes aankleden, laptoptas klaar maken, broodje smeren etc.

Wat m.i. ook wel een voordeel is voor de bedrijven is dat je nu toch werkt als je niet helemaal fit bent of verkouden bent bijvoorbeeld. Eigenlijk wel benieuwd of het ziekteverzuim is afgenomen sinds het thuis werken zo massaal is geintroduceerd.

Dat van de dinsdagen en donderdagen is herkenbaar. Eigenlijk de slechtste dagen om naar kantoor te gaan gezien de files. Dat zal wellicht ooit nog verschuiven.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
JohnnyV76 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:57:

Wat m.i. ook wel een voordeel is voor de bedrijven is dat je nu toch werkt als je niet helemaal fit bent of verkouden bent bijvoorbeeld. Eigenlijk wel benieuwd of het ziekteverzuim is afgenomen sinds het thuis werken zo massaal is geintroduceerd.
Dat en hoe makkelijk overwerken nu geworden is. Eerst was het altijd 5 uur klaar en deed je er bijna alles aan dat het niet later ging worden, want dan komt de file er nog bovenop en koken etc, dus je wilde gewoon op tijd gaan. Met thuiswerken zit ik zo onbewust even 30 min tot een uur langer te werken, want ohh dit moet nog af en hier heb ik morgen ook echt geen zin in, dus doe ik nog wel even. Ik weet niet of andere dit zo ervaren, maar ondanks de reistijd die ik bespaar, lekken er soms nog wel wat uurtjes weg naar overwerk. Dat haal je met thuiswerken natuurlijk makkelijk in met even de was ophangen, vaatwasser uitruimen, even stofzuigen etc. Dus ik klaag niet, was meer een observatie. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Laatst online: 03-07 16:07

fub

Ik ben fully remote -- in mijn contract staat dat ik de werkzaamheden thuis uitvoer. Ik heb dan ook geen directe collega's in Nederland. Eens in de zoveel tijd (de teller staat nu op twee keer per jaar) maak ik een internationale reis om mijn collega's over meerdere dagen te zien/spreken.

Bij mijn vorige baan was er per team 1 verplichte kantoordag voor zaken die makkelijker face-to-face af te handelen zijn, en ik haatte het. Niet omdat ik mijn collega's niet leuk vond (integendeel!), maar omdat we daar in een kantoortuin zaten en ik gewoon niks gedaan kreeg. Hielp ook niet dat mijn werk voornamelijk solo gebeurde, dus mijn productiviteit kelderde echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 03-07 20:33
Ik werk voor een organisatie die over het hele land verspreid zit, dus 99% kans dat ik de stakeholder niet op ons kantoor tegen kom... en zelfs dan nog zitten die de hele dag volgeboekt met andere meetings en hebben geen tijd om met mij te praten.

Ik ga nu eens per twee weken (soms eens per week) naar kantoor en blijf dan een halve werkdag vanwege reistijd/files/drukte. Die dag dat is dan mijn babbeldag met mensen uit andere teams.
Mijn eigen team zie/spreek ik toch wel online dagelijks.
Helaas wordt sinds een maand flink "genudged" om met het OV te reizen (betaald parkeren ingevoerd, niet vergoed/declareerbaar), waardoor mijn reistijd van een half uur naar anderhalf uur is gegaan... ik voel weinig motivatie om dan vaker naar kantoor te komen.

Vorig jaar heb ik wat rondgekeken voor een andere job, maar niets weten te vinden waar thuiswerken de norm is en wat interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krwz
boxlessness schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:07:
Vorig jaar heb ik wat rondgekeken voor een andere job, maar niets weten te vinden waar thuiswerken de norm is en wat interessant is.
Ik ben daar ook naar op zoek. Niet omdat ik van plan ben veel thuis te gaan werken, wel omdat ik me niet thuisvoel in een organisatie waar mensen standaard elke dinsdagochtend in de file staan "omdat we dat nu eenmaal zo met elkaar hebben afgesproken".

We zijn vast niet de enigen. Ik denk dat een bedrijf waar ieder kan werken zoals hij het beste functioneert, de één altijd op kantoor, de ander 100% remote, een ander iets er tussenin een enorm concurrentievoordeel heeft in de zoektocht naar medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Laatst online: 08-06 11:19
Software ontwikkeling, ons team werkt 1 a 2 dagen op kantoor en de rest thuis. Dinsdag is meer de "zachte" kantoordag: Als je ergens aan wil samenwerken, dan zijn er best wat mensen op kantoor. Of heb je meer aan een focusdag, dan kan je ook thuiswerken. Donderdag is de echte kantoordag: Een dag vol met face 2 face meetings, sessies en weinig droog laptopwerk.

Persoonlijk vind ik 1 dag wel voldoende, want het is toch echt focuswerk en met een groep mensen in een ruimte heb je best veel afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Division
  • Laatst online: 08-06 11:19
Krwz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Ik ben daar ook naar op zoek. Niet omdat ik van plan ben veel thuis te gaan werken, wel omdat ik me niet thuisvoel in een organisatie waar mensen standaard elke dinsdagochtend in de file staan "omdat we dat nu eenmaal zo met elkaar hebben afgesproken".

We zijn vast niet de enigen. Ik denk dat een bedrijf waar ieder kan werken zoals hij het beste functioneert, de één altijd op kantoor, de ander 100% remote, een ander iets er tussenin een enorm concurrentievoordeel heeft in de zoektocht naar medewerkers.
Ik heb gemerkt dat er op veel plaatsen vaag over wordt gedaan aan de voordeur. Bij een sollicitatie voelen werkgevers zich vaak ongemakkelijk om thuiswerken aan te bieden, maar in werkelijkheid werken ze 4 dagen thuis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
werk 4 dagen, werk er 4 thuis.

wil best op kantoor komen (ben ZZP'er) maar dan betaal je 20 euro per uur meer om mijn 'te mogen knuffelen' als dat het je waard is dan is dat prima.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07:49

Zyk

Ik werk 0 dagen thuis. Aan de ene kant omdat mijn werk grotendeels in een cleanroom is (heb ik thuis nou nèt even niet staan zeg maar), en anderzijds woon ik op een kwartiertje lopen van werk. Ik heb dan waarschijnlijk ook niet echt de meest doorsnee baan.

Overigens zijn de werktijden dan wel weer bijzonder flexibel. Ik kan zelf kiezen wanneer ik mijn 8 uur werk ergens tussen grofweg 7:00 en 19:00.

[ Voor 22% gewijzigd door Zyk op 29-01-2024 18:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waldinho
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-04 14:21
Voor mij is het 5 dagen thuis (IT financiële sector). Persoonlijk zou ik best wat vaker op kantoor willen zitten (ook al is de reisduur 1 uur enkele reis) maar collega’s hebben daar geen oren naar. Ga er uiteraard niet naartoe rijden om met max 3 man te zitten.

Officiële regeling is “digital first”, maar dat is per afdeling verder vrij in te vullen. Sommigen zijn er nooit terwijl anderen 2x per week komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ruilen Waldinho? :D

Hier is het helaas andersom. Ik zou graag meer thuis willen werken, maar de meeste mensen zitten fulltime op kantoor. De regel is minimaal 3 dagen op kantoor. Ik werk dus 2 dagen thuis, af en toe 3 dagen als ik een goed excuus heb om een extra dag thuis te werken.

Kantoor dagen betekend drukte op de weg, veel afleiding op kantoor en slechte koffie. In het verleden nog wel voor een bedrijf gewerkt op een mooie locatie in een mooi pand en een prettige sfeer op kantoor. Maar die dingen mis ik helaas bij mijn huidige werkgever.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hier 1x in de 2 weken op Sprintwisseldag op kantoor.

Review/Demo/Forecast voor de Stakeholders van max een 30min, retrospectief voor het Team in een uurtje, Sprintplanning van een 20min en daarna Interne Tech Review van een 45 min.

In de middag dan dus wandeling+lunch (1,5 uur) en daarna kan er van alles ingepland staan of er wordt al begonnen aan de volgende Sprint :)

Onze middagsessies bestaan voornamelijk uit een whiteboard sessie om een technische uitdaging op te lossen, processen door te nemen, door people manager bij te laten praten over veranderingen op HR/organisatie vlak en soms ook simpelweg wat kleine bugs gezamenlijk weg te werken.

[ Voor 27% gewijzigd door Falcon op 29-01-2024 18:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kom nauwelijks meer op kantoor. De helft van mijn tijd ben ik buiten, de rest vanuit huis. Alleen specifieke samenwerksessies zijn op kantoor en die zijn er niet vaak. We zijn tegenwoordig ook kleiner gehuistvest vanwege het succes van thuis/online werken. Wij zijn redelijk naadloos overgestapt toen corona kwam, het bleek al snel dat alles gewoon doorging. De werkgever heeft thuiswerk ook gefaciliteerd door meubilair en apparatuur e.d. ter beschikking te stellen. Daarnaast krijgen we een thuiswerkvergoeding.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:57
In principe word ik de helft van mijn werkdagen per week op kantoor verwacht, in de praktijk ga ik vaak één dag per week naar kantoor, en soms helemaal niet. Ik kan me thuis vele malen beter concentreren en doorwerken, dus dat heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-07 17:30
Ik ga 2 keer per maand naar kantoor. Woon op 3 uur (enkele reis) afstand van mijn kantoor en dit is voor mij op deze manier prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 11:45
Waah schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:26:
2 dagen, werkgever verplicht "50% aanwezig, maar op hele dagen afgerond omlaag"
Bij mij zelfde regel, alleen dan op hele dagen omhoog.
(Ik werk zelf op 36u-contract; 4-5 dagen). Dus ben vaak 3 dagen op kantoor.
Pagina: 1 2 3 Laatste