Goedeavond,
Druk met de verbouwing bezig en twijfels over onze aansluitingen.
De woning die ik inmiddels al meer dan een jaar aan het verbouwen ben, gaat van Label E naar A[of in ieder geval zo hoog mogelijk] Veel extra m2 opp woning en alles verduurzamen van nieuwe vloeren / plafonds tot kozijnen en alle installatie.
Nu ben ik bezig met de verwarmingsunit van de woning en heb ik met een partij gesprekken over en CV inductie unit die de woning kan voorzien van warmte [door de nieuwe vloerverwarming] en warm water.
Echter kom ik er niet helemaal uit met mijn elektra plan en ben ik op zoek naar hulp van ervaren mensen in deze wereld, kan jij ons helpen de juiste keuze te maken?
Feiten:
- Stedin gaat de aansluiting verzwaren naar 3x25Amp [staat gepland]
- Hoofdschakelaar 40A
- Meterkast configuratie als bijlage afbeelding [2x 3+n fase krachtgroepen, 12x 1fase groepen, 1x 1fase PV groep, 1x 3fase PV groep]
Grote verbruikselementen:
- CV inductie unit [verwarming van de woning / warm water] [leverancier geeft deze aansluiting aan: 9kW/400v (3-fase+N)/20A, groep automaat C20]
- Kookplaat, +- 7600 watt [op 3 fase groep]
- Airco 1 fase [dus max 3680 watt]
- wasmachine, droger, koelkast, vriezer, oven, magnetron, zware pc's
- Pv 1fase [oude pv panelen 5 jaar oud max 1500 watt]
- PV 3fase [nieuw nog te plaatsen +- 15 panelen 400 watt]
In het kort is dit de vraag:
- Kan ik deze 9kW cv inductie unit installeren op mijn huidige aansluiting?
- Moet ik enkel de Installatieautomaat veranderen van 16B naar een 20C? Kan dit zomaar?
De woning is een jaren 50 woning die zoals gezegd compleet door ons zelf wordt verbouwd naar een goed geïsoleerde en ook energiezuinige woning. Met zuinig bedoel ik dat we wel veel gaan verbruiken, maar ook van plan zijn zelf veel op te wekken door middel van de nieuwe PV installatie.
Ik ga graag in discussie / luister graag naar jullie kennis!
Druk met de verbouwing bezig en twijfels over onze aansluitingen.
De woning die ik inmiddels al meer dan een jaar aan het verbouwen ben, gaat van Label E naar A[of in ieder geval zo hoog mogelijk] Veel extra m2 opp woning en alles verduurzamen van nieuwe vloeren / plafonds tot kozijnen en alle installatie.
Nu ben ik bezig met de verwarmingsunit van de woning en heb ik met een partij gesprekken over en CV inductie unit die de woning kan voorzien van warmte [door de nieuwe vloerverwarming] en warm water.
Echter kom ik er niet helemaal uit met mijn elektra plan en ben ik op zoek naar hulp van ervaren mensen in deze wereld, kan jij ons helpen de juiste keuze te maken?
Feiten:
- Stedin gaat de aansluiting verzwaren naar 3x25Amp [staat gepland]
- Hoofdschakelaar 40A
- Meterkast configuratie als bijlage afbeelding [2x 3+n fase krachtgroepen, 12x 1fase groepen, 1x 1fase PV groep, 1x 3fase PV groep]
Grote verbruikselementen:
- CV inductie unit [verwarming van de woning / warm water] [leverancier geeft deze aansluiting aan: 9kW/400v (3-fase+N)/20A, groep automaat C20]
- Kookplaat, +- 7600 watt [op 3 fase groep]
- Airco 1 fase [dus max 3680 watt]
- wasmachine, droger, koelkast, vriezer, oven, magnetron, zware pc's
- Pv 1fase [oude pv panelen 5 jaar oud max 1500 watt]
- PV 3fase [nieuw nog te plaatsen +- 15 panelen 400 watt]
In het kort is dit de vraag:
- Kan ik deze 9kW cv inductie unit installeren op mijn huidige aansluiting?
- Moet ik enkel de Installatieautomaat veranderen van 16B naar een 20C? Kan dit zomaar?
De woning is een jaren 50 woning die zoals gezegd compleet door ons zelf wordt verbouwd naar een goed geïsoleerde en ook energiezuinige woning. Met zuinig bedoel ik dat we wel veel gaan verbruiken, maar ook van plan zijn zelf veel op te wekken door middel van de nieuwe PV installatie.
Ik ga graag in discussie / luister graag naar jullie kennis!
/f/image/qZ7WOnh9MYsUyhTrkSMpb6Iq.png?f=fotoalbum_large)