Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:53
Hallo! Dit topic is een afsplitsing van Van jaren '20 pompstationhuis naar energieneutraal. De saga.

Er ging iets nogal fout, er volgden een hoop meningen, en nu zijn we hier...

We hebben weer eens iets uit handen gegeven, wat niet is gegaan als gewenst. Het schuimbeton is gestort en het is redelijk dramatisch. We hebben 950 euro betaald om Faber de maatvoering en folie te laten doen en dat is niet best gegaan. Vandaag zou de vloerverwarming gelegd worden, maar vanochtend schrokken zowel wij als de mannen van de vloerverwarming van de staat van de vloer.

In verschillende hoeken zitten echt flinke gaten omdat de folie veel te strak gelegd is. Dan moet je denken aan gaten van 20x10 en dan de gehele diepte. Daarnaast is het bepaald niet egaal: er zit op sommige punten ruim 5 cm hoogteverschil zowel naar beneden als naar boven.

Faber is net geweest, die zijn zeer schuldbewust. Je ziet het op de foto's niet duidelijk, maar de mannen zelf waren echt pissig op hun medewerkers omdat het er echt heel klungelig in ligt. Ze hebben aangeboden de gaten te vullen met PUR , en dan een egalisatielaag aan te brengen met egalisatie mortel op de lage stukken en de hoge stukken weg te schuren. We krijgen een deel van het bedrag van de folie terug, maar nog niet bekend wat.

Maar ik ben niet tevreden. Ik denk dat ik eigenlijk wil dat ze rondom de gaten een meter wegbikken, en het dan opnieuw vullen met schuimbeton (de gaten direct vullen met schuimbeton kan blijkbaar niet omdat het apparaat dat niet kan).

Meningen?

Op de foto's zie je het niet duidelijk, maar toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxU0WHIYN_VqziFPm9QXiTDGCCU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWPF7lZEqg68DzRVD4QhKewy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J2DcPPOWyj8C6Y8DDYiF0CxAQgI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iEhmCR5rUpge7qwQ4gr9vXZO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLwugHSIi2YysNUkQeC7tIBYyiQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfaW3EC8fdker64BN55h0rHV.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 5% gewijzigd door Pussolini op 20-01-2024 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelpie3000
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:48
Wat n prutsers...

Zou voorlopig even je poot stijf houden qua herstel met schuimbeton, zou er zelf geen goed gevoel bij hebben als ze die gaten met PUR gaan opvullen en dan een dekvloertje. Ik snap wel dat ze het voorstellen, is het minste werk voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3CzvOzoL4ex4dLND-FHOGIqN3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/No2sLiK8oSDrX8iWWvqH5xTY.jpg?f=fotoalbum_large

Hier kijk je tegen het zand 40 cm lager aan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 16:05
Netjes hoor, wauw. Opvullen met PUR, en dan? Daar kun je toch nooit dezelfde eigenschappen van verwachten als van beton?

Stel dat ze een meter rondom weghakken en dan nieuw storten, hoe goed gaat dat dan hechten aan het huidige betonblok? Je wil ook niet dat je over 5 jaar een scheur krijgt tussen het "nieuwe" en "oude" beton, omdat ze nu geld en energie willen besparen. Lastig, heel veel sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:15
Zo, lekker dan. Dat is (netjes gezegd) balen.

Ik zou er niet mee akkoord gaan om de hoeken op te vullen met PUR.

En eens met @BRAINLESS01 - hoe goed gaat schuimbeton aan elkaar hechten? Dan lijkt me enorm belangrijk om helder te krijgen

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Eigenlijk weet je de oplossing al: alles eruit en opnieuw.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Wat balen, zeg. De enige optie is natuurlijk dat alles opnieuw moet. Maar als het bedrijf dat de vloer gelegd heeft daar geen zin in heeft kan het een heel vervelend verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
BRAINLESS01 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:34:
Netjes hoor, wauw. Opvullen met PUR, en dan? Daar kun je toch nooit dezelfde eigenschappen van verwachten als van beton?

Stel dat ze een meter rondom weghakken en dan nieuw storten, hoe goed gaat dat dan hechten aan het huidige betonblok? Je wil ook niet dat je over 5 jaar een scheur krijgt tussen het "nieuwe" en "oude" beton, omdat ze nu geld en energie willen besparen. Lastig, heel veel sterkte!
Ik heb dit nu, op papier, gevraagd. Hij zegt dat het schuimbeton goed aan elkaar zal hechten.

Ik heb toegezegd gekregen dat ze alle stukken die te laag zijn uit gaan bikken met een flinke marge eromheen en morgen bellen ze met antwoord over financiële compensatie. Hij gaat het op de mail zetten, wil eigenlijk al vrijdag beginnen maar we wachten met akkoord geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-05 16:07
Wow, schandalig!

De eerstgeboden oplossing sowieso ook.
Eigenlijk ben ik het volledig eens met de anderen die stellen dat dit eruit moet.

Laat ze anders even weten dat je dit topic hebt, goede reclame....

Doen ze mss. wèl hun best deze keer.
Vooralsnog -ondanks dat ze vriendelijk/kundig overkwamen- is het overduidelijk niet 'Walk the talk'.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Appelpie3000
BRAINLESS01 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:34:
Hier zou ik me niet zo druk om maken. Schuimbeton is sowieso niet echt constructief door al het lucht wat erin zit en het gebrek aan wapening.

En zelfs constructief beton kan je prima aanhelen, dat gebeurt in de nieuwbouw continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:14
Appelpie3000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Hier zou ik me niet zo druk om maken. Schuimbeton is sowieso niet echt constructief door al het lucht wat erin zit en het gebrek aan wapening.

En zelfs constructief beton kan je prima aanhelen, dat gebeurt in de nieuwbouw continue.
Precies dit, plus het zit in hoeken daar is geen belasting van ook maar iets op dat beton.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
Bij constructief beton trek je doorgaans ook de wapening door, toch? Zover ik weet houdt dat het spul dan bij elkaar, niet het beton zelf. Dat gaat vanzelfsprekend dan ook niet scheuren.

Met een toezegging op papier zou ik ook tevreden zijn, als het een gezond bedrijf is dat over 5 jaar nog kans heeft om te bestaan. Ik ken ze verder niet, maar dat kunnen jullie zelf wel inschatten.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42
Ik lees verschillende (licht extreme) voorstellen over het herstel. Ik denk dat het bedrijf kundig en professioneel genoeg is om een goede oplossing te bieden. Ja, ze hebben de verkeerde ploeg op deze klus gezet. Dat lees je ook uit de post van @Pussolini want ze geven toe dat dit zo niet kan. Dus geef ze een kans. PUR is niet geweldig maar een stukje uithakken en aanstorten kan prima. Het is schuimbeton; geen gewapend beton. Zal er op de stortnaad een (krimp)scheurtje ontstaan na verloop van tijd? Vast en zeker! Maar als je daar rekening mee kunt houden, is het prima op te lossen met voor beide partijen acceptabele resultaten.

In goed overleg kom je er altijd uit! Extreme eisen zorgen ervoor dat de leverancier "de hakken in het zand gaat zetten". Krijg je alleen maar (meer) stress van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:40
Schuimbeton zelf is ook zacht.

Ik had hier tussen het beton en de drempel van de buitendeur een kier van 4cm. Daar heb ik PUR ingespoten, vlak afgesneden en vervolgens gewoon overheen getegeld (tegellijm hecht blijkbaar ook op PUR). Ik had er geen verwachtingen bij verder, maar het zit nog altijd naar behoren en er zit geen beweging in.
Als ik dat met PUR van de Action voorelkaar krijg denk ik dat het met een fatsoenlijke PUR die in lagen wordt aangebracht ook wel goed moet komen (nee je kunt die holtes niet ineens opvullen want of het zet teveel uit, of het sluit zichzelf op en droogt niet goed)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geim
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-05 15:54
[b]_JGC_ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:53
of het sluit zichzelf op en droogt niet goed
2 componenten PUR gebruiken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pussolini
PUR is wmb echt geen optie. Daar zijn de gaten te groot voor. Het zal technisch vast kunnen met PUR, maar ik betaal om ook in alle hoeken schuimbeton te hebben. Maar goed, dat lijkt Faber met me eens te zijn nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appelpie3000
Als ze het een beetje uithakken en met schuimbeton gaan aanvullen heb je straks een prima basis voor de dekvloer. Lijkt uiteindelijk dus wel netjes opgelost te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42
Pussolini schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:59:<snip>Maar goed, dat lijkt Faber met me eens te zijn nu.
Dus blijf in overleg en redelijk dan komt het prima voor elkaar! :)

Elke grote klus heeft zijn tegenslagen! I know! Mijn huis in Duitsland wordt op dit moment ook geplaagd met tegenslagen. Kwestie van rationaliseren en denken aan het eindresultaat. Dat helpt enorm :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pussolini
S.J.Onnie schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Dus blijf in overleg en redelijk dan komt het prima voor elkaar! :)

Elke grote klus heeft zijn tegenslagen! I know! Mijn huis in Duitsland wordt op dit moment ook geplaagd met tegenslagen. Kwestie van rationaliseren en denken aan het eindresultaat. Dat helpt enorm :)
Oh ik heb ook het volste vertrouwen in hun wens om dit te corrigeren hoor. Toch is het belangrijk om redelijk maar wel standvastig te zijn, anders krijg je de halve, snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 10:43
Appelpie3000 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Dat klopt, maar dan moet je wel voorbehandelen en iets met wapening ;)
Stukje weghakken (dat is met schuimbeton ook geen hels karwei) en dan opnieuw aanstorten. Die krimpscheurtjes krijg je toch wel.

[ Voor 21% gewijzigd door htca op 18-01-2024 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 15:10
Ik heb, zoals eerder vermeld, in december 45m3 beton gesloopt. Hierbij waren de stortnaden nog wel merkbaar. zonder wapening.

Acties:
  • +44 Henk 'm!

• Pussolini
Zojuist de mannen die het zouden komen repareren de deur uit gezet met wat meer decibel dan fatsoenlijk is. Things are going well.

Bedrijf heeft dezelfde mannen (nja, 1 is net volwassen) gestuurd als die het gestort hebben, en die wilden me wijsmaken dat het allemaal wel meeviel en "voor ons is het ook een nieuw product hè".

Gaat top.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:52
Pussolini schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:02:
Zojuist de mannen die het zouden komen repareren de deur uit gezet met wat meer decibel dan fatsoenlijk is. Things are going well.

Bedrijf heeft dezelfde mannen (nja, 1 is net volwassen) gestuurd als die het gestort hebben, en die wilden me wijsmaken dat het allemaal wel meeviel en "voor ons is het ook een nieuw product hè".

Gaat top.
de "voor ons is het ook een nieuw product hè" straalt ook lekker professionaliteit uit.
alsof je een soort proefkonijn bent... 8)7

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Geim
Zojuist de mannen die het zouden komen repareren de deur uit gezet met wat meer decibel dan fatsoenlijk is. .
En ze lijken zo vriendelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5A7uMlNAOIUPw0Kr2DAQSGBSDa4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ldd767fP1vf7qGU3kFInksxo.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:21
Hoe bedoelen ze nieuw product? Je laat dit toch doen door een bedrijf dat dit veel vaker doet? Wat een onzin, het is gepruts en moet goed hersteld worden.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelpie3000

Gaat top.
Geen goede reclame voor Faber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 12:33
Saint2Saint schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 11:56:
Hoe bedoelen ze nieuw product? Je laat dit toch doen door een bedrijf dat dit veel vaker doet? Wat een onzin, het is gepruts en moet goed hersteld worden.
Volgens mij huurt Faber ook nog wel eens onderaannemers/zzp’ers in, met alle nadelen die erbij komen kijken….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Appelpie3000 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:12:
[...]

Geen goede reclame voor Faber.
Faber heeft het bedrijf die het verkeerd gestort heeft de kans gegeven om het op hun eigen kosten op te lossen. Als dat bedrijf de situatie serieus had genomen was er geen probleem geweest en werd het opgelost...

Ik gok dat dit bedrijf nu niet betaald krijgt voor deze opdracht en dat Faber alsnog een andere partij langs stuurt voor het oplossen van de tekortkomingen, of met een eigen ploeg langskomt.

Ik denk dat @Pussolini even heel duidelijk aan Faber moet laten weten dat ie deze prutsers nooit weer over de vloer wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Zo zie je maar n=1

Ik heb Faber 2 keer over de vloer gehad.
Ik moest 70cm tot 1 meter dik schuimbeton in huis hebben en dat kan niet in 1 keer.

Folie zelf gelegd.
Eerste keer had ik een bijna pensionado die het mengsel moest afstellen en mij instrueerde hoe ik met die slang de boel erin moest blubberen.
Daarna even ruwweg afreien.
Vervolgens nog instructie meegekregen ivm met de folie tegen de wanden voor de tweede laag.
Denk er goed om dat je ruimte in de folie houd zodat het goed in de hoeken komt.

De tweede keer had ik een jongere knaap op de auto.
Mengsel was die tweede keer wat minder luchtig en zwaarder per m3 dus dat resulteerde in een 2 cm te lage vloer wegens te weinig volume.
Maar ook hier bij het storten wel allert op de hoeken.
Één hoek moest ik de folie even loshalen tijdens het storten omdat het toch wat te strak stond.
Resultaat was een vloer die overal strak aansluit.
Alleen 2 cm onder peil....
Die knaap van Faber is gelijk gaan bellen voor wat nu te doen.
Dat is door Faber opgelost door 2 cm meer anhydriet te storten.
Dus ipv 6 cm ligt er nu 8cm in, helemaal prima wat meer massa voor de vloerverwarming.

Alles is netjes en schoon achtergelaten.
Beide keren hadden ze folie op de oprit gelegd.
En het verzoek om onze auto's wat verder weg te zetten met het schoon spuiten van de machines en dergelijken opdat er geen spatten op konden komen.

Ik denk dat ik drie keer een goede ploeg gehad heb dan want de anhydriet mannen waren ook zeer netjes en serieus.

Dus hier wel tevreden over Faber.
Dit was een paar jaar terug en toen zei die bijna pensionado al dat het lastig was om mensen te vinden voor dat werk dus mischien ben jij wel getuige van wat ze nog wel aan mensen kunnen krijgen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pussolini
Ik heb het vermoeden dat Faber iets te snel aan het groeien is ivm de drang om te isoleren. Dit was een recent door Faber overgenomen bedrijf in de regio.

Er is wel iemand van het moederschip langsgeweest de vorige keer, die schipperde een beetje tussen het weg willen poetsen, zich verontschuldigen en toch de makkelijkste oplossing aandragen (PUR).

De bedrijfsleider van de regionale tak is super toegeeflijk en bijna onderdanig, maar heeft vandaag de grove fout gemaakt om zelf niet mee te komen terwijl hij dat wel gezegd had te doen, én hetzelfde team terug te sturen. Dat team zag niet wat er mis was met hun werk en werd vervolgens brutaal. Toen ik de jongste van de twee het huis uit stuurde zei hij "nee, ik blijf staan", waarna ik nog iets eh, duidelijker ben geweest in mn bewoordingen. Toen liep hij weg, maar letterlijk blaffend als een hondje.

Toen de bedrijfsleider er was wilde hij dat kind zn excuses aan laten bieden maar gezegd dat als hij er in de 3 kwartier dat ik ze buiten heb laten staan zelf niet op is gekomen om dat te doen, het nu niet hoeft omdat de baas het zegt en dat hij de excuses bij z'n baas mag neerleggen.

We hebben er de stekker uit getrokken voor vandaag, er gaat niets meer gebeuren. De stukken die er uit gehakt moeten worden heb ik zelf aan moeten wijzen omdat ze het zelf niet zagen. (Maar wel direct toegeven dat het zo is als je een plek aanwijst). Daarnaast lopen er enorm veel leidingen, allemaal vlamnieuw, op de plekken waar ze moeten hakken.

Ik neig er nu naar om de hele vloer eruit te laten trekken en alles inclusief leidingwerk te laten vernieuwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geim
Pussolini schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:17:
Ik neig er nu naar om de hele vloer eruit te laten trekken en alles inclusief leidingwerk te laten vernieuwen.
Liever dat en door de zure appel heen bijten, dan over een paar jaar er spijt van hebben dat je het niet gedaan hebt, omdat in de hoeken de boel begint te verzakken.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkey7
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:11
Man man man wat een verhaal. Je zou toch zeggen dat de professionaliteit enigszins terugkeert als het hoger dek zich ermee gaat bemoeien. Zeker vanwege de marktpositie van Faber valt mijn mond hiervan open.

Sterkte met deze situatie en houd het hoofd koel. Eerder in het topic is je geadviseerd om niet te hoog in te steken in verband met 'hakken in het zand', maar dit is toch wel het punt waar door de houding van Faber 'alles opnieuw' een reële optie is geworden. Voor een bedrijf zijn dit gewoon faalkosten door verkeerd wegzetten en die moeten ze dan ook volwassen accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar anders zou ik die maar snel afsluiten. Dit kon wel eens een conflict worden namelijk.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BRAINLESS01
Haribo112 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:00:
Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar anders zou ik die maar snel afsluiten. Dit kon wel eens een conflict worden namelijk.
Werkt dat? Een rechtsbijstandsverzekering afsluiten nadat het conflict al gestart is? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:32
Haribo112 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:00:
Dat denk ik ook inderdaad. Sommige lijken makkelijk te zeggen ''nieuwe vloer erin'', maar dat is niet zo makkelijk. Faber kan nog wel eens zelf de hakken in het zand zetten, als ze een oplossing aanbieden moet je die als consument aannemen. Zomaar eisen voor iets eruit halen en een nieuwe erin dat gaat niet.

Echter is de eerste oplossing die ze geboden hebben (zelfde werkploeg) natuurlijk niet goed verlopen, dus dat is wel 1 punt wat in je voordeel kan werken.

En een juridisch conflict gaat maanden duren. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:32
BRAINLESS01 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Werkt dat? Een rechtsbijstandsverzekering afsluiten nadat het conflict al gestart is? Lijkt me niet toch?
Degene waar wij bij zitten, heeft in de voorwaarden inderdaad staan dat lopende conflicten niet gelden, en zelf volgens mij tot 6 maanden na afsluiten het nog geweigerd kan worden als je wist dat er iets aan zat te komen. Al dat natuurlijk lastig te bewijzen valt, denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
basjuuhhh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:07:
[...]
..... en zelf volgens mij tot 6 maanden na afsluiten het nog geweigerd kan worden als je wist dat er iets aan zat te komen. Al dat natuurlijk lastig te bewijzen valt, denk ik....
Dat is juist heel makkelijk te bewijzen als de ingeschakelde verzekeraar hier even meeleest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online

XOR

basjuuhhh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:06:
Dat denk ik ook inderdaad. Sommige lijken makkelijk te zeggen ''nieuwe vloer erin'', maar dat is niet zo makkelijk. Faber kan nog wel eens zelf de hakken in het zand zetten, als ze een oplossing aanbieden moet je die als consument aannemen. Zomaar eisen voor iets eruit halen en een nieuwe erin dat gaat niet.

Echter is de eerste oplossing die ze geboden hebben (zelfde werkploeg) natuurlijk niet goed verlopen, dus dat is wel 1 punt wat in je voordeel kan werken.

En een juridisch conflict gaat maanden duren. 8)7
Zomaar eisen gaat inderdaad niet, je moet een bedrijf een kans geven het probleem te herstellen. Echter is dat inmiddels al gebeurd en is dat dus niet gelukt. Het proces maanden laten slepen is ook niet redelijk. Een woning kost geld en geen rechter zal meegaan met het idee dat je dan maar maanden moet duimendraaien in de hoop dat het goedkomt terwijl je langzaam leegloopt.

Ik zou adviseren om even goed na te denken hoe je dit op de lange termijn degelijk oplost en daar op aan te sturen, of dat nu herstel door Faber is of het ontbinden van de overeenkomst. Laat je niet verleiden om het even snel te fixen om de planning overeind te houden, daar krijg je spijt van. Bouw hoe dan ook een dossier op. Communiceer schriftelijk en zoek even op aan welke juridische randvoorwaarden je moet voldoen, zoals bijvoorbeeld het bedrijf correct in gebreke stellen. Het is allemaal niet heel ingewikkeld, maar je moet wel even opletten dat je de juiste stappen doorloopt.

In het ergste geval ga je dan door met een andere partij en verhaal je de kosten later. Gaan zitten wachten is waarschijnlijk veel te kostbaar, en daar maken bedrijven vaak ook graag misbruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 13:34
BRAINLESS01 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:06:
[...]

Nee, dat hebben ze natuurlijk slim afgedekt. Je bent niet gedekt voor lopende zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XOR
  • Nu online

XOR

basjuuhhh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:07:
[...]

Degene waar wij bij zitten, heeft in de voorwaarden inderdaad staan dat lopende conflicten niet gelden, en zelf volgens mij tot 6 maanden na afsluiten het nog geweigerd kan worden als je wist dat er iets aan zat te komen. Al dat natuurlijk lastig te bewijzen valt, denk ik....
Verzekeraars zijn echt niet gek. Mensen die denken van wel gaan daarmee regelmatig op hun snuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:31

Pizzalucht

Snotneus.

@Pussolini Ik zit toevallig op dit moment ook precies met een probleem met Faber. Bij mij zouden ze vandaag de dekvloer komen storten, zij (niet Faber dus, dekvloer doet een ander bedrijf) kwamen tot de conclusie dat er niet genoeg hoogte is om de dekvloer te storten (moet minimaal 2cm zijn, was op sommige plekken minder dan een cm), die plekken waren dan ook nog eens looproutes waardoor de kans op scheuren heel groot zou zijn.

Ik had zelf ook al vastgesteld met de mannen van de vloerverwarming (ook weer een ander bedrijf) dat de vloer daar wel erg hoog was, dus we hebben toen samen contact gehad met Faber om het te checken en volgens hun zou alles goed komen, dus vloerverwarming gewoon gelegd, en nu dus geen dekvloer mogelijk.

Maandag komt Faber langs om het nog na te meten maar waarschijnlijk moet de vloerverwarming eruit, schuimbeton flink opgeschuurd worden en dan de vloerverwarming weer terug. Week vertraging.

Moet wel zeggen dat het contact met Faber goed is en zij hebben ook gelijk gezegd dat als er zo weinig hoogte is dat ze de dekvloer absoluut niet moeten storten, maar jammer is het wel. Schuimbeton mannen hebben wel netjes gewerkt en schuimbeton zit hier wel overal goed in de hoeken. Faber is ook wel heel snel met een nieuwe planning gekomen om het te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-05 13:34
Oorzaak van het conflict ligt al in de geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Nu online

XOR

Haribo112 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:22:
Normaal niet, maar officieel is er nog geen conflict, toch? Of gebruiken ze daarvoor 'datum van gebeurtenis waar conflict over is'?
Hoe kom je erbij dat er nog geen conflict is? 8)7

Sowieso geldt vaak een afkoeltermijn van zes maanden na afsluiten, dus nog even snel een verzekering afsluiten kan je echt vergeten. Je denkt toch niet dat die verzekeraars op hun achterhoofd gevallen zijn? Anders zou iedereen dit soort grappen uithalen. Verzekeraars hebben te maken met één lange parade van dit soort 'slimmigheden' en hebben echt alles al wel een keer gezien.

Het laatste wat je nodig hebt is een gevecht op twee fronten, of zelfs uit je verzekering (en daarmee bijna al je andere verzekeringen) gezet worden vanwege fraude.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pussolini
We hebben rechtsbijstand. Als we dat nog niet hadden, zou dit er inderdaad niet onder vallen als we wél eentje af zouden sluiten.

Ik ga vanavond even een mail met alles wat is voorgevallen richting Faber doen, in het kader van dossiervorming. Ik ben echt flink uit m'n stekker gegaan helaas, hoe terecht ook, wil ik niet dat ze ons als te moeilijk gaan afschilderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7wYF0c45AHZEnH_zV5eFlWGnWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5K4zU3SeKhpC2JIQQ8kc1QQB.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto kwamen we net tegen trouwens. In de gauwigheid gemaakt die dag, maar je ziet aan de zijkant links voorin al de folie van de muur wegtrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:06
Pussolini schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:41:
[Afbeelding]

Deze foto kwamen we net tegen trouwens. In de gauwigheid gemaakt die dag, maar je ziet aan de zijkant links voorin al de folie van de muur wegtrekken.
Mooi dat je deze foto hebt. Maar dit zouden ze zelf op dat moment toch ook moeten zien? Ik weet niks van deze vloeren, maar het viel me meteen op, nog voor ik de beschrijving had gelezen. Ik zou deze bij je mail vanavond stoppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peet-je
Het had zomaar de 13e kunnen zijn vandaag...

Ik blijf bij mijn mening dat de vloer gewoon @*# met peren is en vervangen dient te te worden.

Natuurlijk moet je het bedrijf de kans bieden om fouten op te lossen, maar met allerhande "knip- en plakwerk" dat "nodig" blijkt, kan je m.i. daarmee niet echt spreken van een goede oplossing.

Je koopt een dienst in die niet goed is uitgevoerd (inmiddels overduidelijk door incompetent/onervaren personeel uitgevoerd) en vervolgens is adequate afhandeling toegezegd, alleen de praktijk blijkt echter toch heel anders te zijn dan beoogd.

De "top" geeft aan dat het verre van perfect is, door de werkploeg is nog net niet gezegd dat je een zeikwijf zeurdoos bent (al scheelt het niet veel), toezeggingen vanuit de "top" zijn vandaag al niet nagekomen, mijn vertrouwen zou nu i.i.g. compleet verdwenen zijn.

Bij een bedrijf verwacht je een professionele afhandeling van de gegeven opdracht.
Helaas is het verre van professioneel uitgevoerd en de herstelpoging van vandaag is zeker niet serieus te nemen.

Zou a.s. maandag ook eens contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering, kijken of ze je gelijk aan een contactpersoon kunnen koppelen, waarna je de situatie -inclusief alle foto's- kunt voorleggen.
Met daaraan gekoppeld de vragen wat nu jullie mogelijkheden, rechten en plichten zijn èn of er evt. een expert kan worden ingeschakeld om de situatie te beoordelen.

Heb je overigens al de hele factuur voldaan?
Mss. zou je een deel kunnen opschorten, e.e.a. eveneens in overleg met de RBV.

Verder zoveel mogelijk alles schriftelijk laten verlopen met Faber en cs. waar mogelijk, maar opnemen van gesprekken waar je zelf aan deelneemt zou ik daarnaast ook adviseren.
Dit gezien de evt. relevante toezeggingen/opmerkingen die anders wellicht ontkent kunnen worden.

Laat nog niet het uiterste puntje van je tong qua verder te ondernemen stappen aan jullie kant zien in de mail die je voornemens bent te versturen vanavond.

Sterkte, dit verhaal is niet iets waar iemand op zit te wachten, maar de afhandeling is wel cruciaal voor jullie!

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pussolini
Even kort antwoord tussen het eten door: we gaan inderdaad contact opnemen met rechtsbijstand en we gaan geen actie ondernemen zonder hun advies. Verder hebben we nog geen cent overgemaakt naar ze, dus dat zal ook wel wat druk geven bij Faber :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:41
Pussolini schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:26:
Verder hebben we nog geen cent overgemaakt naar ze, dus dat zal ook wel wat druk geven bij Faber :).
Mwah dat zal wel meevallen, maar voor jezelf wel fijn! Faber betaalt de onderaannemer waarschijnlijk ook niet zolang de opdracht niet naar tevredenheid is uitgevoerd. En dan nog, die ‘paar’ duizend euro daar ligt een wat grotere onderneming niet wakker van (en een zzp-er soms ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 09:02
Pussolini schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:26:
Even kort antwoord tussen het eten door: we gaan inderdaad contact opnemen met rechtsbijstand en we gaan geen actie ondernemen zonder hun advies. Verder hebben we nog geen cent overgemaakt naar ze, dus dat zal ook wel wat druk geven bij Faber :).
Verstandig. Rechtsbijstand heeft ook een belang erbij dat het niet uit de hand loopt, dus is juist blij als je in een vroeg stadium om advies vraagt. Als ik het zo lees sta je logischerwijs onder flinke druk/frustratie en dan kan je verkeerde stappen maken of dingen zeggen. Rechtsbijstand kan het contact ook volledig van je overnemen als je daar toestemming voor geeft. Ik spreek uit ervaring: heerlijk is dat. :7 zeker in dit geval, want je gaat deze strijd zeker winnen. Rechtsbijstand zal ook niet snel akkoord gaan met een halve oplossing.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Staalfreak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:39
Het is eerder genoemd, maar het herstel van fouten door een aannemer, in dit geval Faber, mag gedaan worden zoals de aannemer denkt dat het uitgevoerd kan/mag worden, mits de herstelwerkzaamheden voldoen aan de prestatie eisen en aan "goed en deugdelijk" werk.

Je kunt dus in dit geval niet eisen dat de hele vloer eruit gehakt word en volledig opnieuw gedaan wordt. Of je moet kunnen "bewijzen" dat het aangieten van de hoeken en "open plekken" nadelig is voor de prestatie eis.

Daar komt nog bij dat je dan ook ontzettend goed bij de opdracht moet omschrijven waar het geleverde werk aan moet voldoen. In de praktijk is dat al lastig.

Hoe beroert het ook klinkt, maar als je de snelheid er wat in wil houden, neem genoegen met de voorgestelde oplossing van Faber. Het gaat hier om een "ruwe" schuimbetonvloer waar nog een compleet vloerpakket overheen komt. Een perfect gestorte schuimbetonvloer garandeerd zeker geen perfect afgewerkte vloer.
Een schuimbetonvloer neem je om redelijk eenvoudig een "ruwe werkvloer" geïsoleerd op hoogte te krijgen. Niet meer en niet minder. Natuurlijk moet de hoogte wel enigzins in de buurt komen van de afgesproken hoogte maar een kleine correctie is nadien nog redelijk eenvoudig uit te voeren (afschuren of egaline gieten).
Neem van mij aan, een juridisch traject duurt maanden/jaren en de uitkomst hoeft zeker niet gunstig voor jouw uit te pakken als je niet heel precies hebt afgesproken waar de vloer aan moet voldoen. Klinkt waardeloos maar zo werkt het helaas wel in het rechtssysteem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pussolini
Het gaat niet alleen om de hoogte, dat is het lastige. Zie bovenstaande foto. Zelfs daar waar het schuimbeton op het oppervlak tot de muur komt, kunnen we er niet van uit gaan dat dat eronder ook het geval is. Er lopen in beide ruimtes die ze hebben gevuld dwarse muurtjes onder het peil van het schuimbeton, waar de folie waarschijnlijk te strak overheen gelegd is. Hoewel schuimbeton niet constructief is, kun je wel degelijk problemen krijgen als het op de ene plek 40 cm dik is en op de andere 25 met 15 cm loze ruimte eronder. Daarnaast zijn we ook akkoord gegaan met de best klinkende oplossing. Waar we de optie om de gaten dicht te purren als niet relevant beschouwen, want dat was wel een extreme quick fix. Als vervolgens het team wat de reparatiewerkzaamheden komt doen duidelijk niet inziet wát ze moeten repareren én ook nog eens ronduit asociaal gaan doen, lijkt deze optie ook niet haalbaar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Staalfreak schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:46:
Je kunt dus in dit geval niet eisen dat de hele vloer eruit gehakt word en volledig opnieuw gedaan wordt. Of je moet kunnen "bewijzen" dat het aangieten van de hoeken en "open plekken" nadelig is voor de prestatie eis.
Ik schat in dat @Pussolini met het controlebezoek van de firma en de eerder geplaatste foto behoorlijk bewijs heeft dat de vloer niet goed is gevuld. De folie staat zo strak dat je wel kunt bedenken dat het daar of niet tot in de hoeken is gekomen, of dat de folie is gescheurd bij het vullen.
Eens dat aannemer de onderaannemer de kans moet geven om het te herstellen, maar nu dat niet is gebeurd, kan aannemer natuurlijk prima om een nieuwe oplossing of een andere uitvoerder worden gevraagd, al dan niet via de rbv. Ik zou zelf niet meteen met de rbv schermen, pas als deze firma geen verdere actie wil ondernemen. Eerst kijken of je er zelf uitkomt met ze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Staalfreak
Formeel gezien heeft de aannemer niet de kans gekregen om het herstel uit te voeten omdat de "herstelploeg" weggestuurd is door @Pussolini .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:42
@twain4me Misschien wel een goed idee om het vloerdebacle apart te behandelen van de algemene verbouwing. Er een eigen topic voor aanmaken dus.

@Pussolini Puur ter referentie. Wat kost het storten van zo'n betonvloer en wat gaat de dekvloer + vloerverwarming straks kosten?

[ Voor 7% gewijzigd door CurlyMo op 20-01-2024 13:51 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeleBoel
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:44
In dit geval ben ik geneigd om de kant van @Pussolini te kiezen. De herstelploeg bleek dezelfde te zijn als de ploeg die het in de eerste instantie vernaggeld heeft, deze ploeg kan of wil niet zien wat er niet goed gegaan is en worden ook nog eens brutaal. Dan snap ik dat je die weer wegstuurt. De juiste weg lijkt mij dan om Faber om een andere ploeg te vragen, maar ik heb ook mijn vragen bij hoe goed het schuimbeton de ruimtes gevuld heeft; als ik de foto hierboven zie dan kan @Pussolini zeer wel gelijk hebben dat het niet goed in de hoeken gestort is en daardoor de kans op afbreken aanzienlijk is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pussolini
Staalfreak schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:46:
Formeel gezien heeft de aannemer niet de kans gekregen om het herstel uit te voeten omdat de "herstelploeg" weggestuurd is door @Pussolini .
Volgens mij klopt dat "formeel gezien" niet :).

Ploeg komt aan, geeft aan dat ze niet zien welke reparatiewerkzaamheden uitgevoerd moeten worden want "de vloer ligt er goed bij". De boel escaleerde overigens omdat een piketpaal, die er in zit om de beoogde hoogte van de te storten vloer aangeeft, ruim 2 cm boven het beton uit stak en de jongen ertegenaan schopte en zei "dat is geen piketpaal, dus het ligt gewoon goed". Op een plek waar de vloer 4 cm verschil vertoont tov het peil.

Formeel gezien heeft de ploeg dus op verschillende manieren bewezen
a) de vloer niet adequaat aan te kunnen leggen
b) in retrospect niet in te kunnen zien wat er fout is gegaan en
c) niet helder te hebben hoe ze het kunnen herstellen, ondanks een hapklaar plan van aanpak.

Daarna zijn ze, formeel en zeer informeel gezien, weggestuurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Staalfreak
Even een klein stukje achtergrond van mijn kant. Wij zitten namelijk in een juridisch traject met een aannemer waarin aantoonbaar tekortkomingen zijn ten opzichte van de omgevingsvergunning en bouwbesluit (nieuwbouw).
De aannemer is bijvoorbeeld al ruim 2,5 jaar bezig om meerdere lekkages aan de kozijnen op te lossen. Toen wij na het 8e herstelbezoek van de leverancier van de kozijnen het vertrouwen hebben opgezegd en hebben aangegeven dat de leverancier niet meer welkom is, kregen we gelijk een brief van de advocaat van de aannemer dat wij het oplossen van de lekkage tegenhielden en zij dus niet meer verantwoordelijkheid zijn voor dit probleem. Tijdens de rechtzaak kwam dit punt naar voren en de rechter is meegegaan in het standpunt van de aannemer.
Je mag, juridisch, dus niet iemand wegsturen en het herstel tegenhouden.
Wij kregen als "tip" van de rechtbank mee "last het herstel uitvoeren, is het achteraf niet goed, ga dan opnieuw klagen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Wat had die ploeg eigenlijk willen doen? Dit klinkt alsof ze alleen kwamen om de klacht te ontzenuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Staalfreak schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 13:56:
Even een klein stukje achtergrond van mijn kant. Wij zitten namelijk in een juridisch traject met een aannemer waarin aantoonbaar tekortkomingen zijn ten opzichte van de omgevingsvergunning en bouwbesluit (nieuwbouw).
De aannemer is bijvoorbeeld al ruim 2,5 jaar bezig om meerdere lekkages aan de kozijnen op te lossen. Toen wij na het 8e herstelbezoek van de leverancier van de kozijnen het vertrouwen hebben opgezegd en hebben aangegeven dat de leverancier niet meer welkom is, kregen we gelijk een brief van de advocaat van de aannemer dat wij het oplossen van de lekkage tegenhielden en zij dus niet meer verantwoordelijkheid zijn voor dit probleem. Tijdens de rechtzaak kwam dit punt naar voren en de rechter is meegegaan in het standpunt van de aannemer.
Wij kregen als "tip" van de rechtbank mee "last het herstel uitvoeren, is het achteraf niet goed, ga dan opnieuw klagen".
Er is natuurlijk wel een verschil tussen zeggen dat een aannemer niet meer welkom is voor verder herstel, en wegsturen omdat bejegening etc niet naar behoren is. Volgens mij heeft @Pussolini niet tegen de aannemer gezegd dat deze niet meer welkom is om de boel te herstellen? Wel dat deze onderaannemer niet meer welkom is, om diverse redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
Een rechter kijkt niet naar: gevoel, waarschijnlijk, mogelijk, wellicht, misschien. Maar kijkt alleen naar de feiten. Dat de hoeken niet zijn aangesloten is duidelijk, maar of de folie is gescheurd of er holle ruimtes onder het schuimbeton zitten is niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pussolini
Dit is goede informatie. Maar ik heb niet het hele bedrijf weggestuurd, misschien moet ik dat beter toelichten.

De jongen die brutaal werd ("met haar valt niet te praten", lachend, en toen met deuren ging smijten), heb ik mijn huis uit gezet. Waarna hij zei "ik blijf lekker staan". Hij stond letterlijk, als een hond, te blaffen naar me hè. Die kwam en komt mijn huis niet meer in. Zijn collega heeft toen nog wat meer werkzaamheden gedaan, daar had ik geen problemen mee. Ná het meetwerk zei hij dat het allemaal wel meeviel. Toen is de bedrijfsleider erbij gekomen, die stelde voor dat collega B het samen met een andere collega zou komen doen, diezelfde middag. Daar zijn we in eerste instantie mee akkoord gegaan. Toen bleek dat ze bij het aftekenen van de te herstellen stukken allerlei stukken "vergeten" waren te markeren.

Op dat moment hebben we gezegd dat het die dag niet meer doorgaat, dat er te veel is gebeurd en dat we het over het weekend heen gaan tillen om na te denken.

Behoudens een uitval tegen een rotjong, zijn we echt wel civiel gebleven en blijven met Faber in overleg. Maandagochtend komt er iemand van het moederschip de boel doorspreken. In de tussentijd wil ik echter wél alles vastgelegd hebben wat er gebeurt, wil ik van rechtsbijstand weten hoe te handelen (ze hoeven bij Faber nog helemaal niet in beeld te komen) en wil ik advies van verschillende mensen. Het lijkt me niet raar die stappen te ondernemen, terwijl op een ander spoor het contact met Faber verder gaat. Zij willen het heel snel opgelost hebben en dat zal deels service zijn, maar we willen geen overhaaste beslissingen nemen en dat is ook ons goed recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staalfreak
Dat is het lastige in veel gevallen "het hele verhaal".
Succes met de afwikkeling hiervan met Faber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:44

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
En weer open

[ Voor 82% gewijzigd door twain4me op 20-01-2024 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:46

smv

Ik heb nu zojuist gehele topic door gelezen. Tot op heden vind ik dat jullie het netjes doen.

In verleden met plaasten van dingen, zijn er bij mij ook genoeg fout gegaan. Als ze later langs willen komen om te herstellen, heb ik altijd 1 eis neer gelegd bij ze.
Die eis is. Geen probleem, jullie zijn welkom, maar degene die het heeft geinstalleerd komt er niet meer in, want die vertrouw ik niet.
Op die manier, ben ik vrij duidelijk en heeft tot op heden altijd gewerkt. Doordat je nu dezelfde mensen hebt gekregen, gaan ze hun eigen werk verdedigen en jou proberen om te praten.
De collega's onder elkaar als ze iemand anders werk moeten gaan repareren, dat is al een ander verhaal vaak.

Blijf inderdaad in gesprek, laat de leidingevende eerst maar langs komen. Zet alles op papier wat je gedaan wilt hebben en hoe. Maar zet doe er vooral ook Foto's bij, zodat ze kunnen zien en jij ook kan aantonen welke hoek het is geweest.

Duidelijkheid is het aller belangrijkste wat er is in dit geval

Betreft folie wat strak staat, dat is het eerst wat mij ook op viel, maar laat ze deel aan de buitenkant weg halen en dat opnieuw doen. Als het aan elkaar kan hechten zie ik daar het probleem niet in. Dat eventueel op termijn een klein scheur kan komen, dat hoeft toch geen mega probleem te zijn (aanname)?
Heb wel eens vaker betonnen vloeren gezien, waarin je ziet dat er later bij gestort is.

Mensen zijn bij mij welkom, maar als jij je werk verkloot bij mij, dan heb ik geen vertrouwen er in, dat als jij terug komt om het uit te voeren, wel goed gaat. Kan je van alles opzeggen, maar mijn ervaring vanuit verleden is precies wat nu gebeurd is, dat ze het gaan verdedigen en het valt wel mee. Een andere collega die komt, kijkt er anders tegen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

dat is natuurlijk bezopen: daarmee hebben bouwers en aannemers een vrijbrief om maar iedere prutser die een stuk gereedschap vast kan houden langs te sturen, net zolang tot het slachtoffer eieren voor zijn geld kiest en een ander bedrijf inschakelt die wel weet waar die mee bezig is?

1X? Prima. 2X? Ook nog wel. 3X? Dan beginnen er toch echt grenzen in zicht te komen. 8x zou voor mij reden zijn heel vervelende dingen te gaan doen.

@Pussolini wat een verhaal! Heel veel sterkte, ik hoop dat Faber met een goede oplossing komt.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:14
Pizzalucht schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:21:
@Pussolini Ik zit toevallig op dit moment ook precies met een probleem met Faber. Bij mij zouden ze vandaag de dekvloer komen storten, zij (niet Faber dus, dekvloer doet een ander bedrijf) kwamen tot de conclusie dat er niet genoeg hoogte is om de dekvloer te storten (moet minimaal 2cm zijn, was op sommige plekken minder dan een cm), die plekken waren dan ook nog eens looproutes waardoor de kans op scheuren heel groot zou zijn.

Ik had zelf ook al vastgesteld met de mannen van de vloerverwarming (ook weer een ander bedrijf) dat de vloer daar wel erg hoog was, dus we hebben toen samen contact gehad met Faber om het te checken en volgens hun zou alles goed komen, dus vloerverwarming gewoon gelegd, en nu dus geen dekvloer mogelijk.

Maandag komt Faber langs om het nog na te meten maar waarschijnlijk moet de vloerverwarming eruit, schuimbeton flink opgeschuurd worden en dan de vloerverwarming weer terug. Week vertraging.

Moet wel zeggen dat het contact met Faber goed is en zij hebben ook gelijk gezegd dat als er zo weinig hoogte is dat ze de dekvloer absoluut niet moeten storten, maar jammer is het wel. Schuimbeton mannen hebben wel netjes gewerkt en schuimbeton zit hier wel overal goed in de hoeken. Faber is ook wel heel snel met een nieuwe planning gekomen om het te herstellen.
toon volledige bericht
Ik ben bezig met opknappen en Ik heb de vloer ook laten leggen, maar vanwege mijn ervaringen met installateurs weet ik dat ik zeer nauwkeurig moet werken om tot een goed eindresultaat te komen en ik kan niet van personen aan die op allerlei adresjes standaardwerk doen gedurende de gehele dag.

Ik heb de voorbereiding zelf gedaan qua schoonmaken en de bodem. Het plastic leggen was ik bij en de zzp’er die dat deed heb ik gecontroleerd en gevraagd naar hoe dit gelegd moet worden en waarvoor het is. Ik heb met hem de piketpaaltjes nagelopen. Geen hoeken op spanning bij mij of dergelijke dingen.

De uiteindelijke hoogte van de vloer heb ik bedacht min alles wat eronder kwam. Tot op de millimeter. Ik heb letterlijk bij elke stap erbij gestaan en elke eppo die langskwam begeleid in de juiste hoogte en mee laten denken om fouten te voorkomen. Zoals het er nu uitziet heb ik de vloer op peil tov de andere vloeren met 2 tot 0 mm over en de anhydrietlaag is 5 cm. Dikker kan maar is duurder en meer massa om op te warmen.

Die jongens kunnen wel wat maar weten niet op elke locatie exact wat het moet zijn of worden. Daarnaast is elke afwerkingsvloer weer anders qua dikte en dat moet je zelf al vooraf weten.

Sowieso: elke installateur die iets los komt doen loopt mijlenver achter op de opdrachtgever en kennis van de situatie. Die moet je helpen of je moet een paar goede allround bouwvakkers hebben die er dagelijks zijn. Je moet dan zelf al redelijk ingelezen en technisch onderlegd zijn. Helaas maar waar zie je tegenwoordig een hoop (verstopte) ellende omdat mensen simpelweg bouwbegeleiding missen.

Goede allround bouwvakkers heeft altijd mijn voorkeur omdat je dan naar een kloppend eindresultaat kan werken en die installateurs zitten voor kleine klusjes altijd op de klok te kijken en werken vaak te gehaast. Ook vragen ze vaak teveel geld per dag en zit er een directeur achter die voor zijn volgende Ferarri aan het sparen is.

De andere optie is met een gerenommeerd ontwikkel bedrijf een totaal renovatie doen inclusief architect, constructeur, tekenaar, technisch installatiebureau en binnenhuisarchitect en alles van te voren bedenken en plannen. Maar dan kan je voor een beetje huis 75-100k extra aftikken in totaal en je hebt dan zo een half jaar voorbereiding nodig voordat je kan beginnen. Dit is voor de meeste mensen financieel niet haalbaar en levert zijn geld meestal niet op omdat concurrerende huizen goedkoper gerenoveerd zijn. Ook gaan deze ontwikkel bedrijven altijd met eigen standaarden, richtlijnen en catalogussen aan de gang en dat betekent voor bijvoorbeeld een jaren 30 woning ingrijpende aanpassingen aan de uitstraling die ik met een na oorlogse woning wel zou aandurven.

[ Voor 28% gewijzigd door Nollekeuh op 22-01-2024 18:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Staalfreak
Pietervs schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:18:
[...]

dat is natuurlijk bezopen: daarmee hebben bouwers en aannemers een vrijbrief om maar iedere prutser die een stuk gereedschap vast kan houden langs te sturen, net zolang tot het slachtoffer eieren voor zijn geld kiest en een ander bedrijf inschakelt die wel weet waar die mee bezig is?

1X? Prima. 2X? Ook nog wel. 3X? Dan beginnen er toch echt grenzen in zicht te komen. 8x zou voor mij reden zijn heel vervelende dingen te gaan doen.

@Pussolini wat een verhaal! Heel veel sterkte, ik hoop dat Faber met een goede oplossing komt.
@Pietervs Natuurlijk is dat bezopen en een beetje aannemer zal natuurlijk ook altijd proberen om een probleem in één keer te herstellen.
Maar in ons geval gaat het om het een grote schade. Alle kozijnen van het complex zijn niet waterdicht en moeten vervangen worden. Beraamde kostenpost > 500K. Om dit te voorkomen is het goedkoper om 8x een ploeg monteurs te sturen die de boel met kit proberen te dichten... en ja, dat heb je, juridisch gezien, maar te accepteren.
Na 2,5 jaar en 8 pogingen is het nog steeds niet waterdicht. Wij moeten nu een dure specialist inhuren die moet gaan aantonen, middels verschillende testen, dat de kozijnen niet voldoen aan de prestatie-eis. Op die manier hopen we alsnog vervanging van de kozijnen af te dwingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pussolini
Omdat de discussie op allerlei fronten nog gaande is, onthoud ik me nog heel even van reactie. Het is nog niet opgelost, en we zijn nog niet happy. Laten we het daar op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23:37
Balen zeg. Je wist dat je van alles zou tegenkomen in dit huis, maar dit lijkt me een heel frustrerende omdat het zo onnodig lijkt (en afhankelijk zijn van een onwillige partij is gewoon ^&#@*). Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Nollekeuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Ik ben bezig met opknappen en Ik heb de vloer ook laten leggen, maar vanwege mijn ervaringen met installateurs weet ik dat ik zeer nauwkeurig moet werken om tot een goed eindresultaat te komen en ik kan niet van personen aan die op allerlei adresjes standaardwerk doen gedurende de gehele dag.

Ik heb de voorbereiding zelf gedaan qua schoonmaken en de bodem. Het plastic leggen was ik bij en de zzp’er die dat deed heb ik gecontroleerd en gevraagd naar hoe dit gelegd moet worden en waarvoor het is. Ik heb met hem de piketpaaltjes nagelopen. Geen hoeken op spanning bij mij of dergelijke dingen.

De uiteindelijke hoogte van de vloer heb ik bedacht min alles wat eronder kwam. Tot op de millimeter. Ik heb letterlijk bij elke stap erbij gestaan en elke eppo die langskwam begeleid in de juiste hoogte en mee laten denken om fouten te voorkomen. Zoals het er nu uitziet heb ik de vloer op peil tov de andere vloeren met 2 tot 0 mm over en de anhydrietlaag is 5 cm. Dikker kan maar is duurder en meer massa om op te warmen.

Die jongens kunnen wel wat maar weten niet op elke locatie exact wat het moet zijn of worden. Daarnaast is elke afwerkingsvloer weer anders qua dikte en dat moet je zelf al vooraf weten.

Sowieso: elke installateur die iets los komt doen loopt mijlenver achter op de opdrachtgever en kennis van de situatie. Die moet je helpen of je moet een paar goede allround bouwvakkers hebben die er dagelijks zijn. Je moet dan zelf al redelijk ingelezen en technisch onderlegd zijn. Helaas maar waar zie je tegenwoordig een hoop (verstopte) ellende omdat mensen simpelweg bouwbegeleiding missen.

Goede allround bouwvakkers heeft altijd mijn voorkeur omdat je dan naar een kloppend eindresultaat kan werken en die installateurs zitten voor kleine klusjes altijd op de klok te kijken en werken vaak te gehaast. Ook vragen ze vaak teveel geld per dag en zit er een directeur achter die voor zijn volgende Ferarri aan het sparen is.

De andere optie is met een gerenommeerd ontwikkel bedrijf een totaal renovatie doen inclusief architect, constructeur, tekenaar, technisch installatiebureau en binnenhuisarchitect en alles van te voren bedenken en plannen. Maar dan kan je voor een beetje huis 75-100k extra aftikken in totaal en je hebt dan zo een half jaar voorbereiding nodig voordat je kan beginnen. Dit is voor de meeste mensen financieel niet haalbaar en levert zijn geld meestal niet op omdat concurrerende huizen goedkoper gerenoveerd zijn. Ook gaan deze ontwikkel bedrijven altijd met eigen standaarden, richtlijnen en catalogussen aan de gang en dat betekent voor bijvoorbeeld een jaren 30 woning ingrijpende aanpassingen aan de uitstraling die ik met een na oorlogse woning wel zou aandurven.
toon volledige bericht
Voor de duidelijkheid: je koopt hier een totaalpakket bij 1 bedrijf, schuimbeton, vloerverwarming en dekvloer, zij hebben vervolgens partners voor vloerverwarming en dekvloer.
Faber doet dit enorm veel door het hele land, dus je zou verwachten dat ze dit wel kunnen ;) daarbij heb ik ook gewoon de hoogte van de vloer bepaald en zitten er stickers met het meterpeil op de muur, waarbij ook de maatvoering zit voor de dekvloer (6cm).

Wat ik begrepen heb is dat het redelijk normaal is dat het schuimbeton niet echt egaal is bij het storten. Ik heb iets voorbij horen komen dat door het weer het schuimbeton mogelijk wat is gaan rijzen.

Ik vind het vooral kwalijk dat er iemand langs is gekomen om het te meten toen de vloer uitgehard was, en die heeft het niet gezien, en toen ik samen met de jongens van de vloerverwarming meldde dat de vloer wel erg hoog was kreeg ik te horen dat het wel goed zou komen.

Anyway, ze lossen het hier netjes op, morgen gaat de vloerverwarming eruit en gaan ze het schuimbeton schuren tot het meterpeil, vrijdag zou de dekvloer er alsnog in moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Laatst online: 29-05 18:41
Pussolini schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 14:52:
Hallo! Dit topic is een afsplitsing van Van jaren '20 pompstationhuis naar energieneutraal. De saga.

Er ging iets nogal fout, er volgden een hoop meningen, en nu zijn we hier...

We hebben weer eens iets uit handen gegeven, wat niet is gegaan als gewenst. Het schuimbeton is gestort en het is redelijk dramatisch. We hebben 950 euro betaald om Faber de maatvoering en folie te laten doen en dat is niet best gegaan. Vandaag zou de vloerverwarming gelegd worden, maar vanochtend schrokken zowel wij als de mannen van de vloerverwarming van de staat van de vloer.

In verschillende hoeken zitten echt flinke gaten omdat de folie veel te strak gelegd is. Dan moet je denken aan gaten van 20x10 en dan de gehele diepte. Daarnaast is het bepaald niet egaal: er zit op sommige punten ruim 5 cm hoogteverschil zowel naar beneden als naar boven.

Faber is net geweest, die zijn zeer schuldbewust. Je ziet het op de foto's niet duidelijk, maar de mannen zelf waren echt pissig op hun medewerkers omdat het er echt heel klungelig in ligt. Ze hebben aangeboden de gaten te vullen met PUR , en dan een egalisatielaag aan te brengen met egalisatie mortel op de lage stukken en de hoge stukken weg te schuren. We krijgen een deel van het bedrag van de folie terug, maar nog niet bekend wat.

Maar ik ben niet tevreden. Ik denk dat ik eigenlijk wil dat ze rondom de gaten een meter wegbikken, en het dan opnieuw vullen met schuimbeton (de gaten direct vullen met schuimbeton kan blijkbaar niet omdat het apparaat dat niet kan).

Meningen?

Op de foto's zie je het niet duidelijk, maar toch.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
toon volledige bericht
Hetzelfde issue gehad met faber.
1. Betaald om folie te leggen, maar te strak gelegd met als gevolg gaten in de hoeken. Iets minder extreem dan bij jou.
2. Vloer niet vlak. Ook niet acceptabel voor ruwbouw.

Ik had contact opgenomen hierover.
Uiteindelijk heeft faber de vloer geschuurd, omdat ze zelf in hun specificaties een bepaalde gladheid noemen die niet gehaald werd.

De hoeken hebben ze gevuld met PUR, maar zoals gezegd, het waren minder grote gaten dan bij jou. De kosten voor folie en maatvoering heb ik iet hoeven te betalen. En terecht, dat was prutswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Staalfreak schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:09:
[...]

@Pietervs Natuurlijk is dat bezopen en een beetje aannemer zal natuurlijk ook altijd proberen om een probleem in één keer te herstellen.
Maar in ons geval gaat het om het een grote schade. Alle kozijnen van het complex zijn niet waterdicht en moeten vervangen worden. Beraamde kostenpost > 500K. Om dit te voorkomen is het goedkoper om 8x een ploeg monteurs te sturen die de boel met kit proberen te dichten... en ja, dat heb je, juridisch gezien, maar te accepteren.
Na 2,5 jaar en 8 pogingen is het nog steeds niet waterdicht. Wij moeten nu een dure specialist inhuren die moet gaan aantonen, middels verschillende testen, dat de kozijnen niet voldoen aan de prestatie-eis. Op die manier hopen we alsnog vervanging van de kozijnen af te dwingen.
Balen zeg! Hoop dat de expert er eindelijk eens een klap op kan geven zodat het opgelost kan worden.
Pussolini schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:14:
Omdat de discussie op allerlei fronten nog gaande is, onthoud ik me nog heel even van reactie. Het is nog niet opgelost, en we zijn nog niet happy. Laten we het daar op houden.
Discussies zijn altijd lastig. Hoop dat de RBV je kan helpen. Of dat Faber zelf het licht ziet ;)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:35
Als ik die folie zie, dan heb je rondom lucht in de hoeken.
Hoe gaan ze dat vullen?
Met een kernboor zou je elke 50/75/100cm een gat kunnen boren en dan via dat gat vullen tot het in het volgende gat omhoog komt.
Maar dat zullen ze vast niet doen. Daarnaast is dan je folie lek, maar dat heb je bij elke oplossing denk ik.

Paint plaatje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mah2XQUclm8yhuKPUNJqUiPlXL8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YDhE6j7EtdA2mvfcZVKqaLtT.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FRANQ schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:16:
Als ik die folie zie, dan heb je rondom lucht in de hoeken.
Hoe gaan ze dat vullen?
Met een kernboor zou je elke 50/75/100cm een gat kunnen boren en dan via dat gat vullen tot het in het volgende gat omhoog komt.
Maar dat zullen ze vast niet doen. Daarnaast is dan je folie lek, maar dat heb je bij elke oplossing denk ik.

Paint plaatje voor de duidelijkheid:
[Afbeelding]
Ja en de vraag is of je nu wel een volledig beeld hebt. De gaten die er nu in zitten zijn natuurlijk helder. Maar waar heeft het wel net de rand geraakt zodat je niets ziet. Minimaal rondom uithakken om dit te verifiëren zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:14
Pizzalucht schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:03:
[...]

Voor de duidelijkheid: je koopt hier een totaalpakket bij 1 bedrijf, schuimbeton, vloerverwarming en dekvloer, zij hebben vervolgens partners voor vloerverwarming en dekvloer.
Faber doet dit enorm veel door het hele land, dus je zou verwachten dat ze dit wel kunnen ;) daarbij heb ik ook gewoon de hoogte van de vloer bepaald en zitten er stickers met het meterpeil op de muur, waarbij ook de maatvoering zit voor de dekvloer (6cm).

Wat ik begrepen heb is dat het redelijk normaal is dat het schuimbeton niet echt egaal is bij het storten. Ik heb iets voorbij horen komen dat door het weer het schuimbeton mogelijk wat is gaan rijzen.

Ik vind het vooral kwalijk dat er iemand langs is gekomen om het te meten toen de vloer uitgehard was, en die heeft het niet gezien, en toen ik samen met de jongens van de vloerverwarming meldde dat de vloer wel erg hoog was kreeg ik te horen dat het wel goed zou komen.

Anyway, ze lossen het hier netjes op, morgen gaat de vloerverwarming eruit en gaan ze het schuimbeton schuren tot het meterpeil, vrijdag zou de dekvloer er alsnog in moeten komen.
toon volledige bericht
Ik weet het, ik heb dat niet afgenomen. Maar de ervaring die ik heb is dus heel anders dan die van jou. Om je te helpen met vaststellen dat het bij jou niet netjes gedaan is. De folie was bij mij netjes in de hoeken gedrukt en gelijmd.

Overigens vind ik de totaalprijs voor deze installatie absurd duur. Faber vraagt een hoge prijs voor die blubber en pakken flink geld op het geheel. Alles met een marketingjasje omgeven, maar het is maar vloerverwarming. Die jongen die de vloerverwarming deed was binnen 2 uur weer weg. Daarnaast is schuimbeton niet altijd de beste keuze en is een systeemvloer bouwkundig gezien eigenlijk beter. De meeste aannemers zie ik broodjes leggen, dat kunnen ze namelijk ook nog zelf.

Sowieso zijn de prijzen van isolatiematerialen ziekelijk omhoog gegaan. De nederlandse tussenhandel is afgrijselijk qua uplift. In polen zijn pir platen bijvoorbeeld een fractie van de prijs hier. Wat PIR voor het dak? 2000 euro. Beetje steenwol voor tussen de vloeren? 2500 euro. Het is belachelijk als je bedenkt wat het is en hoe veel dat geproduceerd wordt.

Ik zou mensen aanbevelen om zelf de werkzaamheden te doen en alleen het schuimbeton te laten storten door bedrijven die dat leveren. Dat kan je flink geld besparen want er is bij die betonboeren flinke concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Nollekeuh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:11:
[...]

De folie was bij mij netjes in de hoeken gedrukt en gelijmd.
Bij mij dus ook.
Nollekeuh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:11:
[...]

Ik zou mensen aanbevelen om zelf de werkzaamheden te doen en alleen het schuimbeton te laten storten door bedrijven die dat leveren.
Het storten is dus juist wat er niet goed ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38

ViezeVis

Sample Text

Pizzalucht schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:13:
Het storten is dus juist wat er niet goed ging :+
Omdat het plastic niet op de juiste plek bleef zitten. Dat heeft niet met het storten zelf te maken.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

ViezeVis schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:45:
[...]

Omdat het plastic niet op de juiste plek bleef zitten. Dat heeft niet met het storten zelf te maken.
We hebben het hier over wat er bij mij fout ging, niet bij de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:38

ViezeVis

Sample Text

Pizzalucht schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:59:
[...]

We hebben het hier over wat er bij mij fout ging, niet bij de TS.
Aah, check :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Nu online

XOR

Anomi schreef op maandag 22 januari 2024 @ 21:25:
Balen zeg. Je wist dat je van alles zou tegenkomen in dit huis, maar dit lijkt me een heel frustrerende omdat het zo onnodig lijkt (en afhankelijk zijn van een onwillige partij is gewoon ^&#@*). Sterkte!
Dat is eerlijk gezegd ook mijn ervaring. Veel moeilijke zaken gaan goed, en iets wat simpel en hapklaar lijkt wordt dan om totaal onzinnige of onduidelijke redenen een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Nu online

XOR

Het klinkt alsof je veel pech hebt gehad met de rechter, of niet goed vertegenwoordigd bent, want er zit ook nog veel ruimte in de precies aangedragen argumenten.

Een leverancier krijgt algemeen gesproken niet oneindig veel kansen om fouten te herstellen. Dat zal meestal tussen de 1-3 pogingen liggen. Dat de rechter bij jullie vindt dat het na 8 pogingen nog niet is opgelost is ronduit opmerkelijk. Daarmee wordt ieder herstel een uitputtingsslag, en omdat het om een huis gaat waarbij iemand vaak met dubbele kosten of een stevige impact op de bewoonbaarheid opgezadeld zit, zou dat betekenen dat bijna geen klant het zich kan permitteren om het proces te doorlopen. Dat kan niet de bedoeling zijn en lijkt niet te passen binnen de redelijkheid en billijkheid die een rechter doorgaans toepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XOR
  • Nu online

XOR

Nollekeuh schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:46:
Ook dat is geen garantie. Ik heb van dichtbij een renovatie van een woningbouwvereniging meegemaakt, uitgevoerd door een grote bouwpartij. Beide hebben bakken met ervaring met dit soort projecten, maar het geklungel was niet van de lucht. Hondsberoerde planning, geen visie, niet vooruitkijken, ondermaatse onderaannemers, noem-maar-op. Uiteindelijk is heeft het project vele malen langer geduurd dan het zou moeten duren. Zoals hierboven ook al aangegeven wordt zorgt de maat van de partijen en ook nog voor dat er weinig flexibiliteit is.

"Gerenommeerd" is helaas geen enkele garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:28
Enige wat ik TS wil meegeven is dat rechtsbijstand erbij gebaat is dat het niet uit de klauwen loopt met rechtzaak e.d. Er zit een eigen belang bij die ik zelf eerder onderschat had.

Daarnaast hoop ik niet dat je Achmea hebt, want het gaat weken duren voordat je een jurist toegewezen krijgt op dit moment. Ik heb er nu één toegewezen gekregen na het indienen van een klacht, maar de beste man is niet te bereiken en doet er weken over om een terugbelverzoek uit te voeren.

Ik denk dat het wellicht verstandig is een expert in te schakelen. Dat kost je even geld, maar dat heb je ook een rapport waar je mee kunt schermen ipv advies van de prutsers zelf of een rechtsbijstand die er lang over gaat doen met eerst allerlei brieven e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door mgizmo op 29-01-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geim
mgizmo schreef op maandag 29 januari 2024 @ 15:41:
Er zit een eigen belang bij die ik zelf eerder onderschat had.
2x met rechtsbijstandsverzekering van doen gehad (Unive). Eerste geval met een auto waarvan (aantoonbaar door mij) met de kilometerstand was gesjoemeld. Wilden mij niet helpen, want het was geen Bovagbedrijf (duh, die hebben een geschillencommissie). Tweede keer iets met familierecht. Rechtszaak voeren was niet in "het beste belang van de verzekeraar". Als de kans op winst niet groot genoeg is, gooien ze gewoon het bijltje er bij neer.
Verzekering opgezegd en een pot(je) "rechtshulp" gemaakt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pussolini
Wij hebben binnen 3 werkdagen inhoudelijk een reactie van de toegewezen jurist van Rechtsbijstand gekregen. Ze hebben nu nog een slechts adviserende rol, maar de partij bevalt prima. Meld als de boel achter de rug is wel wie het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-05 21:22

Electrowolf

Mod met Liefde!

Ik denk dat voor verbouwingen e.d. rechtsbijstand ook wat makkelijker is. Het gaat van vaak om geld en fysieke dingen die evt ook met een financiële vergoeding kunnen worden "opgelost". Met genoeg geld regel ik zelf wel een andere aannemer. Zelf vond ik het ook fijn dat je kan controleren of je de juiste dingen in het proces doet, niet gek bent, en dat ze je van advies voorzien welke opties je allemaal hebt.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Pussolini schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 11:48:
Wij hebben binnen 3 werkdagen inhoudelijk een reactie van de toegewezen jurist van Rechtsbijstand gekregen. Ze hebben nu nog een slechts adviserende rol, maar de partij bevalt prima. Meld als de boel achter de rug is wel wie het is.
Vervelend dat het bij jou zo moet lopen. Ik moet zeggen dat Faber het bij ons snel en netjes heeft opgelost, en ze hebben regelmatig contact gehouden om te checken dat nu wel alles goed ging. Bij ons was het dan ook wel makkelijker op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refrag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 00:13
Misschien niet helemaal relevant maar bij mijn offertes van aannemers stond bij de verschillende posten de Construction All-Risk (CAR)-verzekering opgevoerd. Geen idee of elke aannemer dit meeneemt maar dat is toch juist de verzekering voor zulke incidenten?

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
Refrag schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:24:
Misschien niet helemaal relevant maar bij mijn offertes van aannemers stond bij de verschillende posten de Construction All-Risk (CAR)-verzekering opgevoerd. Geen idee of elke aannemer dit meeneemt maar dat is toch juist de verzekering voor zulke incidenten?
Een CAR verzekering is normaal voor als de aannemer schade aanricht, niet zo als die iets verkeerd "plaatst", vaak is het eigen risico van een aannemer ook behoorlijk hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pussolini
Ik heb een vraag, waar jullie misschien zelf een update uit kunnen deduceren.

Als het schuimbeton eenmaal ligt, hoort de reflecterende folie dan over het hele oppervlak gelegd te worden, of zijn alleen de randen voldoende?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

YouTube: Faber Renovatievloer

Op dit filmpje van Faber ligt de folie over de gehele vloer dus ik weet het antwoord eigenlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dit nóg een fout is dus hoop op jullie zalvende woorden, voordat we morgen gaan bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pussolini op 18-02-2024 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
Niet volledig antwoord op je vraag, maar de Anhydriet zal niet onder de noppenplaat lopen, tenzij misschien precies op zo’n gat beginnen met storten, maar dat lijkt mij niet. De naden liggen ook gewoon over elkaar heen. Daarnaast als de vloerverwarming al gevuld is, heb je al genoeg gewicht om alles op zijn plek te houden. Anhydriet is dan wel “vloeibaar” maar is wel wat dikker dan water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Saffie_time

Why use this? 42!

Mijn simpele logica zegt ja, zowel voor betere verdeling van warmte, niet onnodig ondervloer opwarmen en voor je vocht dat niet direct op je vloer komt.
Wij hebben zelf 3x vloer gelegd met daarop vloerverwarming en daar ook elke keer de gehele vloer voorzien van folie.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _JGC_
Het filmpje toont die folie met krimpnetten.

De folie leg je vnml voor 2 functies:
- dampdichte laag (maar die had je al onder het schuimbeton, voor zover die nog dampdicht is)
- zorgen dat je dekvloer zwevend blijft

Isolatie bij plat liggende folie met beton erop is minimaal. Je hebt contact dus die warmte overdracht is er gewoon. Straling gaat door de lucht, die is er niet, dus die folie heeft daar geen functie.

Je noppenplaten zijn wanneer goed aangebracht gewoon dampdicht en zorgen dat je vloer zwevend blijft. Ik zou die gaten even (laten) afplakken zodat het weer dicht is, dan kan vervolgens de dekvloer erop.

Edit: de mening van WTH over folie in de vloer: laat hem weg, heeft geen nut.
https://www.wth.nl/nieuws...e-beperken-zinvol-zinloos

[ Voor 12% gewijzigd door _JGC_ op 18-02-2024 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Thermische straling heb je door alle materialen. Je hebt daar geen lucht voor nodig. Dus de thermische straling richting het beton eronder onderbreek je er grotendeels wel mee. Alleen is dat maar een heel klein component van de warmteoverdracht naar dat beton, en in die zin nauwelijks interessant lijkt me.
Anders wordt het met bijv. infraroodverwarming in de vloer.

Acties:
  • +69 Henk 'm!

• Pussolini
Dank voor jullie zalvende woorden. Je snapt, ik kreeg alweer rode vlekken in de nek uit angst dat er weer wat vergeten was.

Maarrrr ik kan een voorzichtige update doen:

Het schuimbeton is in zijn geheel verwijderd. 6 man om te slopen, 4 volle containers aan enorme brokken en een hoop ongemakkelijke smalltalk verder, waren we van het slechte schuimbeton af. Er is nieuw schuimbeton gestort, wat zo veel beter lag en voelde dan de eerste keer, dat we er van schrokken. Achteraf is het nóg beschamender dat ze de eerste vloer als voldoende of fixable wilden bestempelen.

We hebben een ruime maand vertraging opgelopen door dit alles en slapen op een luchtbed in de schuur, maar er lijkt nu eindelijk iets fatsoenlijks te liggen. Het anhydriet is vanochtend gestort, nu wachten tot dat droog is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WqRF1cI_IqRJaxNGtdRkymrojY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCbEjxLho4Knyre3qBBsaWhQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPqPgNnDhPHeyV30ohlVyCsuIno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hu0rtWHVOECZ1Y0SUdcMBk8R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09

Felyrion

goodgoan!

Pussolini schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:09:
Dank voor jullie zalvende woorden. Je snapt, ik kreeg alweer rode vlekken in de nek uit angst dat er weer wat vergeten was.

Maarrrr ik kan een voorzichtige update doen:

Het schuimbeton is in zijn geheel verwijderd. 6 man om te slopen, 4 volle containers aan enorme brokken en een hoop ongemakkelijke smalltalk verder, waren we van het slechte schuimbeton af. Er is nieuw schuimbeton gestort, wat zo veel beter lag en voelde dan de eerste keer, dat we er van schrokken. Achteraf is het nóg beschamender dat ze de eerste vloer als voldoende of fixable wilden bestempelen.

We hebben een ruime maand vertraging opgelopen door dit alles en slapen op een luchtbed in de schuur, maar er lijkt nu eindelijk iets fatsoenlijks te liggen. Het anhydriet is vanochtend gestort, nu wachten tot dat droog is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben ze uiteindelijk zelf het boetekleed aangetrokken of was er vanuit jullie nog een tegemoetkoming vereist om tot dit resultaat te komen?

Al met al fijn dat het zo grondig is aangepakt, ook voor het uiteindelijke gevoel wat je er aan over zal houden _/-\o_

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Er is nieuw schuimbeton gestort, wat zo veel beter lag en voelde dan de eerste keer, dat we er van schrokken.
Jeetje, dat het ook echt beter vóelde! Heel goed dat je je niet hebt laten afschepen met wat financiële genoegdoening.
Dit ligt er wel prachtig bij nu!

Ik heb het overigens met je te doen nu ik lees dat je op een luchtbed in de schuur slaapt. Leuk in de zomervakantie, maar nu?!! Hopelijk gaan de vorderingen nu snel. Succes!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het schuimbeton is in zijn geheel verwijderd.
Ff serieus, dat was ook de enige optie. Het is letterlijk de basis waarop je bouwt en als die al zo zichtbaar niet in orde is klooi je er over 10 jaar nog mee, maar dan leef je al in dat huis. Nu gedoe, maar prima besluit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
Die mening had ik ook, het was broddelwerk.
Goed dat er uiteindelijk tot vervanging is overgegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pussolini
Felyrion schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:13:
[...]

Hebben ze uiteindelijk zelf het boetekleed aangetrokken of was er vanuit jullie nog een tegemoetkoming vereist om tot dit resultaat te komen?

Al met al fijn dat het zo grondig is aangepakt, ook voor het uiteindelijke gevoel wat je er aan over zal houden _/-\o_
Als de vloer helemaal droog is, zal ik er wat gedetailleerder op in gaan. Kort gezegd waren we het met elkaar eens over de kwaliteit van de vloer, maar niet over de oplossing, tot ze ineens het licht zagen. Of juridisch advies ingewonnen hebben. De officiële lezing is dat ze ervan overtuigd zijn dat de vloer kwalitatief goed is, maar ons slechte gevoel over het traject willen tegemoet komen.
Pagina: 1 2 Laatste