Het vloer debacle, de Saga.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pussolini
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 22:22
Toke_gt schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:54:
[...]

Jeetje, dat het ook echt beter vóelde! Heel goed dat je je niet hebt laten afschepen met wat financiële genoegdoening.
Dit ligt er wel prachtig bij nu!

Ik heb het overigens met je te doen nu ik lees dat je op een luchtbed in de schuur slaapt. Leuk in de zomervakantie, maar nu?!! Hopelijk gaan de vorderingen nu snel. Succes!
Het stinkt minder, is véle malen steviger, egaler en homogener. Het ligt echt teringstrak nu. Het verschil is echt absurd.

En ik hoop echt heel erg met je mee, maar het gaat de goede kant op :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:52

ViezeVis

Sample Text

Pussolini schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:48:
[...]
De officiële lezing is dat ze ervan overtuigd zijn dat de vloer kwalitatief goed is, maar ons slechte gevoel over het traject willen tegemoet komen.
Zo'n 'uit coulance' BS argument komt echt mijn strot uit. Walgelijk. Fouten toekennen zit er vaak niet in, helaas.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:04
Ben ook wel benieuwd nu wie jullie rechtsbijstandspartij is. Als je die alsnog niet wil delen, prima natuurlijk 🙂.

Hoe dan ook, heel fijn dat dit zo snel is opgelost. Een maand klinkt lang maar geloof me, dat is het niet. En dan is er ook nog een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En bij gelijk krijgen ook nog eens een oplossing gerealiseerd krijgen. Wat dat betreft hebben jullie het goed gedaan, chapeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:28

FreakNL

Well do ya punk?

Knip

Eerste het topic lezen |:(

[ Voor 96% gewijzigd door FreakNL op 20-02-2024 07:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pussolini
Gramser schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 06:53:
Ben ook wel benieuwd nu wie jullie rechtsbijstandspartij is. Als je die alsnog niet wil delen, prima natuurlijk 🙂.

Hoe dan ook, heel fijn dat dit zo snel is opgelost. Een maand klinkt lang maar geloof me, dat is het niet. En dan is er ook nog een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. En bij gelijk krijgen ook nog eens een oplossing gerealiseerd krijgen. Wat dat betreft hebben jullie het goed gedaan, chapeau!
ook als de vloer droog is ;).

Maar RB is er niet bij betrokken geweest. We hebben ze ingelicht over de gang van zaken, maar toen kwam ineens de draai bij de tegenpartij, waardoor het geen geschil is geworden. Daar ben ik wel écht heel blij mee want ik besef me inderdaad ook dat dit een maandenlang slepend proces had kunnen worden. Dit was al zenuwslopend, een langer traject was echt een enorme mentale klap geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:09
Weet je zeker dat de RB niet een aankondiging heeft verstuurd naar hun verzekeraar of iets dergelijks? Ik vind het altijd verdacht als iemand ineens bijdraait.

Nou moet ik zeggen dat ik zoiets hier ook met het dak heb gehad. Meneer wilde niet meewerken, totdat die uiteindelijk met de feiten op de neus werd geduwd en zelf ook doorhad dat alle smoesjes die hij ter plekke nog verzon precies dat waren en alle quick fixes niet echt langer dan een paar jaar mee zouden gaan. Maar dat is in mijn (beperkte) ervaring toch uitzonderlijk.

Ik ben wel echt heel blij om te zien dat ze toch alles netjes hebben weten op te lossen. Hoe interessant zo'n maandenlang slepend conflict ook is voor een topic als dit, is een bevredigend einde ook wel eens leuk :)

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 20-02-2024 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:04
Ah, zo had ik het nog niet gelezen. Da's dan meteen het mooiste scenario!

Ter vergelijk: ik heb een paar jaar terug mijn dak laten vernieuwen. Gebeurde volgens ons al vanaf dag 1 niet zoals het hoorde, maar later kwamen we er pas achter dat het écht niet okee was. Lekkage, verkeerd gebruik flexim, te dunne pannenlatten met te korte spijkers, etc etc. Uiteindelijk de aannemer in gebreke gesteld maar die wilde van niks weten. Toen rechtsbijstand, wat erin resulteerde dat er een onafhankelijk expert in aanwezigheid van de aannemer langs kwam om de boel dte beoordelen.

Eerste keer kwam aannemer niet opdagen. Tweede keer wel, met allemaal smoesjes dat hij de dakdekker al niet meer in dienst had blablabla. Het werd ook nog gewoon naar: werd wat agressief naar de expert. Die wwas wel watgewend gelukkig, maar ik moest de boel wel tot bedaren brengen en aangeven dat als de aannemer zo doorging, ik hem toegang tot mijn erf zou ontzeggen en dat zou zijn zaak geen goeddoen.

Uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld en heb ik financiële compensatie voor een deel van de werkzaamheden getroffen. Daar schiet je vervolgens weer bij in, maar ik had écht geen zin in een rechtszaak. De morele overwinning was voor ons, en het dak is opnieuw door een ander gedaan. Tot volle tevredenheid.

Hele geintje heeft wel bijna een jaar geduurd geloof ik, met wat slapeloze nachten erbij. Maar de rechtsbijstand van Achmea was top. Dat heeft denk ik vooral te maken met de jurist in kwestie, die wel doorhad dat de basis van vertrouwen al lang en breed weg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
Ik heb gisteren toevallig Faber over de vloer gehad :+

om een offerte te maken voor 31m2
Regio Den Bosch.

Hier gebruiken geen onderaannemers behalve vaste onderaannemers voor de vloerverwarming (zeiden ze)

Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZjqw-5ct37QTCsvOMfrjuBE3f0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNSp6CX37bH0VjZryn89xKbL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_HH9298zfTgKwdEb1qN_NSMn84=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iG6W9nCYwCjUqbgNH9AWP7u.jpg?f=fotoalbum_tile

De dekvloer ligt er mooi in, voor zover ik dat kan beoordelen. Wel zijn op verschillende plekken de noppen van de platen losgekomen en naar boven gedreven. Ik vraag me af hoe we dat zouden moeten fixen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pussolini schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:43:
[Afbeelding][Afbeelding]

De dekvloer ligt er mooi in, voor zover ik dat kan beoordelen. Wel zijn op verschillende plekken de noppen van de platen losgekomen en naar boven gedreven. Ik vraag me af hoe we dat zouden moeten fixen. Iemand enig idee?
Neem aan dat er nog egaline overheen gaat?

Vlak maken en overheen egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
MikeyMan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Neem aan dat er nog egaline overheen gaat?

Vlak maken en overheen egaliseren.
Nou nee, het anhydriet is al de dekvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
[Afbeelding][Afbeelding]

Waren dat noppen die losgebroken waren of iets dergelijks? Wat wordt zo de eindafwerking van je vloer?

Beste is waarschijnlijk die enkele 'puistjes' of vlak te schuren en die grotere nop er gewoon voorzichtig uit te breken en met een beetje reparatiemortel wat geschikt is voor anhydriet af te smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
frennek schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:44:
[...]

Waren dat noppen die losgebroken waren of iets dergelijks? Wat wordt zo de eindafwerking van je vloer?
Ik denk dat dat afgebroken noppen zijn inderdaad. De afwerking wordt hoogstwaarschijnlijk tegels.
Beste is waarschijnlijk die enkele 'puistjes' of vlak te schuren en die grotere nop er gewoon voorzichtig uit te breken en met een beetje reparatiemortel wat geschikt is voor anhydriet af te smeren.
Dat wordt de beste mannen van Faber weer bellen dan, want dat gaan we niet zelf doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
Bij het tegelen los je dat wel op met de tegellijm. Zolang de oneffenheden niet heel groot zijn merk je daar niks van.

Als je ziet hoe mijn betonvloer erbij lag toen ik ging tegelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als er nog tegels overheen gaan idd lekker vlak maken en tegelen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

(RSH) schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 09:52:
Ik heb gisteren toevallig Faber over de vloer gehad :+

om een offerte te maken voor 31m2
Regio Den Bosch.

Hier gebruiken geen onderaannemers behalve vaste onderaannemers voor de vloerverwarming (zeiden ze)

Ik ben benieuwd
Ik heb ook nog wel een adres voor een betonvloer mannetje die het op isolatie zou storten.

Heeft hier 2x (eerst de keuken 50m2 en net woonkamer 72m2) een superstrak vloertje gestort. Kan alles van sloop tot stort voor je regelen. Hij zit net onder Eindhoven.

Anders ook nog 1 die het bij mijn zwager en ouders heeft geregeld. Die doet ook schuimbeton.

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 21-02-2024 17:29 ]

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 20:42
Anhydriet moet geschuurd worden voor je er op kunt tegelen, uit ervaring kan ik vertellen dat je dat op tijd wil doen. Als t een paar maanden ligt is t verschrikkelijk hard geworden.

Tijdens het schuren ben je zo van die stukjes af, korrel 80 op de schuurmachine voor de hoekjes en de rest met een grove schuurmachine van bijvoorbeeld Boels.
[Afbeelding][Afbeelding]

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:01
MacgregorSound schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:46:
Anhydriet moet geschuurd worden voor je er op kunt tegelen, uit ervaring kan ik vertellen dat je dat op tijd wil doen. Als t een paar maanden ligt is t verschrikkelijk hard geworden.

Tijdens het schuren ben je zo van die stukjes af, korrel 80 op de schuurmachine voor de hoekjes en de rest met een grove schuurmachine van bijvoorbeeld Boels.

[...]
Als je de Anhydriet zonder calcium hebt dan hoeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacgregorSound
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 20:42
daniel14 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:14:
[...]

Als je de Anhydriet zonder calcium hebt dan hoeft dat niet
De meeste vloerenleggers willen het van te voren geschuurd hebben en voor de hechting maakt het een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Grappig om te lezen. Ik heb afgelopen maand ook door Faber een schuimbetonvloer en Anhydriet dekvloer laten leggen. Mijn schuimbetonvloer vertoonde ook gebreken in de zin van dat er op sommige plekken gaten zaten. Dit is uiteindelijk door Faber netjes opgelost en gister is (volgens mij) naar alle tevredenheid de Anhydriet dekvloer gestort. Ik heb er nog niet op kunnen lopen dus ik heb het nog niet helemaal goed kunnen bekijken. Faber is naar mijn idee een fijne partij om zaken mee te doen want ze denken actief en oplossend met je mee. Ik denk dat ze wat "pech" hebben met onderaannemers die niet al te best zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Sunri5e schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:24:
Grappig om te lezen. Ik heb afgelopen maand ook door Faber een schuimbetonvloer en Anhydriet dekvloer laten leggen. Mijn schuimbetonvloer vertoonde ook gebreken in de zin van dat er op sommige plekken gaten zaten. Dit is uiteindelijk door Faber netjes opgelost en gister is (volgens mij) naar alle tevredenheid de Anhydriet dekvloer gestort. Ik heb er nog niet op kunnen lopen dus ik heb het nog niet helemaal goed kunnen bekijken. Faber is naar mijn idee een fijne partij om zaken mee te doen want ze denken actief en oplossend met je mee. Ik denk dat ze wat "pech" hebben met onderaannemers die niet al te best zijn.
In welke regio zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Oost. Of werken ze met andere regio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
Sunri5e schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Oost. Of werken ze met andere regio's?
Geen idee, maar bij mij kwamen ze uit Den Bosch, dus ik gok dat jij in een andere regio zit.
Ze zeiden bij mij niet met onderaanemers werken, hoogstens voor de vloerverwarming, maar die ga ik toch zelf installeren, dus dat is bij mij niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
(RSH) schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Geen idee, maar bij mij kwamen ze uit Den Bosch, dus ik gok dat jij in een andere regio zit.
Ze zeiden bij mij niet met onderaanemers werken, hoogstens voor de vloerverwarming, maar die ga ik toch zelf installeren, dus dat is bij mij niet van toepassing.
Oh, ik weet niet zeker of ze met onderaanemers werken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pussolini
(RSH) schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Ze werken ook niet met onderaannemers. De locatie in Den Bosch is een paar jaar geleden opgekocht van Faber en zijn dus volledig onderdeel van Faber.

Wij zitten in regio Zuid.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Pussolini
Een aantal tips voor nieuwe schuimbetonvloer-eigenaars:
- Wees duidelijk over precies hoe hoog je vloer moet worden. Wees aanwezig als het peil bepaald wordt, zodat je fysiek ziet waar de stickers worden geplakt en of dit overeen komt met de kruislaser. (extra tip zorg dat je zelf ook een kruislaserwaterpas tot je beschikking hebt)
- Zorg dat je leidingen die onder het schuimbeton komen te zitten op logische lijnen liggen. Maak foto' s van de leidingen. Leg loze leidingen.
- Ons werd in eerste instantie verteld dat we leidingen vast moesten maken aan piketpaaltjes, later weer dat dat niet nodig was omdat ze zelf paaltjes slaan. In de voorschriften staat dat je het wel moet doen, bespreek dit duidelijk met de voorbereider.
- Controleer na het het leggen van de folie of de folie niet te strak ligt.
- Vraag na het storten hoeveel kuub er is gestort.
- Het schuimbeton mag een centimeter van het peil afwijken, naar boven en beneden. Niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerrit 1968
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 05-04 14:52
*knip* welkom op tweakers, kleine lettertjes zijn lief. Daarnaast gelieve geen oude koeien (topics) uit de sloot halen.

[ Voor 127% gewijzigd door twain4me op 05-04-2025 15:25 ]

Pagina: 1 2 Laatste