Pizzalucht schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:21:
@
Pussolini Ik zit toevallig op dit moment ook precies met een probleem met Faber. Bij mij zouden ze vandaag de dekvloer komen storten, zij (niet Faber dus, dekvloer doet een ander bedrijf) kwamen tot de conclusie dat er niet genoeg hoogte is om de dekvloer te storten (moet minimaal 2cm zijn, was op sommige plekken minder dan een cm), die plekken waren dan ook nog eens looproutes waardoor de kans op scheuren heel groot zou zijn.
Ik had zelf ook al vastgesteld met de mannen van de vloerverwarming (ook weer een ander bedrijf) dat de vloer daar wel erg hoog was, dus we hebben toen samen contact gehad met Faber om het te checken en volgens hun zou alles goed komen, dus vloerverwarming gewoon gelegd, en nu dus geen dekvloer mogelijk.
Maandag komt Faber langs om het nog na te meten maar waarschijnlijk moet de vloerverwarming eruit, schuimbeton flink opgeschuurd worden en dan de vloerverwarming weer terug. Week vertraging.
Moet wel zeggen dat het contact met Faber goed is en zij hebben ook gelijk gezegd dat als er zo weinig hoogte is dat ze de dekvloer absoluut niet moeten storten, maar jammer is het wel. Schuimbeton mannen hebben wel netjes gewerkt en schuimbeton zit hier wel overal goed in de hoeken. Faber is ook wel heel snel met een nieuwe planning gekomen om het te herstellen.
Ik ben bezig met opknappen en Ik heb de vloer ook laten leggen, maar vanwege mijn ervaringen met installateurs weet ik dat ik zeer nauwkeurig moet werken om tot een goed eindresultaat te komen en ik kan niet van personen aan die op allerlei adresjes standaardwerk doen gedurende de gehele dag.
Ik heb de voorbereiding zelf gedaan qua schoonmaken en de bodem. Het plastic leggen was ik bij en de zzp’er die dat deed heb ik gecontroleerd en gevraagd naar hoe dit gelegd moet worden en waarvoor het is. Ik heb met hem de piketpaaltjes nagelopen. Geen hoeken op spanning bij mij of dergelijke dingen.
De uiteindelijke hoogte van de vloer heb ik bedacht min alles wat eronder kwam. Tot op de millimeter. Ik heb letterlijk bij elke stap erbij gestaan en elke eppo die langskwam begeleid in de juiste hoogte en mee laten denken om fouten te voorkomen. Zoals het er nu uitziet heb ik de vloer op peil tov de andere vloeren met 2 tot 0 mm over en de anhydrietlaag is 5 cm. Dikker kan maar is duurder en meer massa om op te warmen.
Die jongens kunnen wel wat maar weten niet op elke locatie exact wat het moet zijn of worden. Daarnaast is elke afwerkingsvloer weer anders qua dikte en dat moet je zelf al vooraf weten.
Sowieso: elke installateur die iets los komt doen loopt mijlenver achter op de opdrachtgever en kennis van de situatie. Die moet je helpen of je moet een paar goede allround bouwvakkers hebben die er dagelijks zijn. Je moet dan zelf al redelijk ingelezen en technisch onderlegd zijn. Helaas maar waar zie je tegenwoordig een hoop (verstopte) ellende omdat mensen simpelweg bouwbegeleiding missen.
Goede allround bouwvakkers heeft altijd mijn voorkeur omdat je dan naar een kloppend eindresultaat kan werken en die installateurs zitten voor kleine klusjes altijd op de klok te kijken en werken vaak te gehaast. Ook vragen ze vaak teveel geld per dag en zit er een directeur achter die voor zijn volgende Ferarri aan het sparen is.
De andere optie is met een gerenommeerd ontwikkel bedrijf een totaal renovatie doen inclusief architect, constructeur, tekenaar, technisch installatiebureau en binnenhuisarchitect en alles van te voren bedenken en plannen. Maar dan kan je voor een beetje huis 75-100k extra aftikken in totaal en je hebt dan zo een half jaar voorbereiding nodig voordat je kan beginnen. Dit is voor de meeste mensen financieel niet haalbaar en levert zijn geld meestal niet op omdat concurrerende huizen goedkoper gerenoveerd zijn. Ook gaan deze ontwikkel bedrijven altijd met eigen standaarden, richtlijnen en catalogussen aan de gang en dat betekent voor bijvoorbeeld een jaren 30 woning ingrijpende aanpassingen aan de uitstraling die ik met een na oorlogse woning wel zou aandurven.
[
Voor 28% gewijzigd door
Nollekeuh op 22-01-2024 18:58
]