Overlast van nieuwe horeca

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H. Lal
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:21
Duidelijk iemand aan de gang geweest die niet wist wat die aan het doen was: voor goede bevestiging aan de gevel dien je in de steen te boren en niet in de voeg.
Daarnaast dienen er beugels te worden gebruikt die op zijn minst twee bevestigingspunten hebben: (https://heatingworld.nl/d...Xhh6A8enUErRoCdFgQAvD_BwE)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iQqsI2eflrQS5gkdPzuVJrTUxU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k54O4YMJnX04sGtiKMMLfUcJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Motaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:51:
[...]

mag niet veel zeggen veel maar zijn meer die die gevoel hebben over ODBN en mijn zaak dat zeker steken hebben laten vallen.

die over ODBN gaat is gemeente.

ik zij meteen al die 3 pluggen is niet genoeg en lijkt dat maar plug is van 2/3cm in muur zitten en dat moet alles vast houden 8)7 alles moet Goedkoop gedaan worden bij hun en alles zelf
Probleem met instanties is dat tegenwoordig iedereen de weg van de minste weerstand kiest. Instanties gaan pas wat voor je doen als ze meer last van jou hebben dan van die horeca-ondernemer.

Als de hele buurt er last van heeft kan je beter met de buren afspreken dat iedereen elke dag de gemeente/brandweer/noem maar op gaat bellen, daarnaast iedereen wekelijks een brief te laten schrijven, proberen de krant er bij te halen, etc. Zorg dat je niet de enige bent die dat doet, dan word je weggezet als een zeurpiet, maar zorg dat je dit met zijn allen doet en volhoudt.

Verder zou je met de hele buurt een paar keer per week een bezoekje aan die toko kunnen brengen en luid je beklag doen naast de klanten die er zitten. Als dat vaak gebeurt worden klanten het wel zat en blijven weg.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 10:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Topicstarter
H. Lal schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:44:
Duidelijk iemand aan de gang geweest die niet wist wat die aan het doen was: voor goede bevestiging aan de gevel dien je in de steen te boren en niet in de voeg.
Daarnaast dienen er beugels te worden gebruikt die op zijn minst twee bevestigingspunten hebben: (https://heatingworld.nl/d...Xhh6A8enUErRoCdFgQAvD_BwE)

[Afbeelding]
zo gaat alles bij hun. zo lang maar super goedkoop is.

als hier in buurt rond gaat kijken zelf bij klein schoorsteen hebben ze type bugels die jij laat zien en niet wat die bagger tent gebruiken.

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:16
@Motaro is de gemeente al langs geweest?
Anders zou ik toch echt even de brandweer bellen voor een loszittende schoorsteen van 8? meter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
jaspermeul schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:43:
@Motaro is de gemeente al langs geweest?
Anders zou ik toch echt even de brandweer bellen voor een loszittende schoorsteen van 8? meter!
die zijn gisteren om 13:00 langs geweest en veder heb nog niks gehoord van gemeente.

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:16
Motaro schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:46:
[...]

die zijn gisteren om 13:00 langs geweest en veder heb nog niks gehoord van gemeente.
Maar zit de schoorsteen weer vast? Dit is gewoon levensgevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:40
Je hebt het gemeld bij de gemeente, die zijn wezen kijken, dus zij pakken het op.

Om nu zelf nog de brandweer en/of andere instanties te bellen is dubbelop melden, en daardoor overbodig.
Ik weet dat het niet echt verantwoordelijk aanvoelt, maar de gemeente is aan zet, ze weten er vanaf.

Mocht er nu wat gebeuren, is het de schuld van de gemeente die niet genoeg opgeschaald heeft.

En misschien heeft het ook een voordeel als die schoorsteen van de gevel dondert.
Dat zullen lokale bladen zeker berichten, en dat is geen goede reclame voor het restaurant, en ook niet voor de gemeente als blijkt dat ze dit wisten maar geen actie ondernemen.

Hopelijk valt hij op de auto van de eigenaar.
En niet op een voorbijganger.

[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 12-12-2024 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
jaspermeul schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:41:
[...]

Maar zit de schoorsteen weer vast? Dit is gewoon levensgevaarlijk.
hij hangt nog op zelfde plek en als restaurant dit net zo snel dit aan pakken als ander probleem dan zal hij nog wel even zo zitten
FRANQ schreef op donderdag 12 december 2024 @ 10:24:
Je hebt het gemeld bij de gemeente, die zijn wezen kijken, dus zij pakken het op.

Om nu zelf nog de brandweer en/of andere instanties te bellen is dubbelop melden, en daardoor overbodig.
Ik weet dat het niet echt verantwoordelijk aanvoelt, maar de gemeente is aan zet, ze weten er vanaf.

Mocht er nu wat gebeuren, is het de schuld van de gemeente die niet genoeg opgeschaald heeft.

En misschien heeft het ook een voordeel als die schoorsteen van de gevel dondert.
Dat zullen lokale bladen zeker berichten, en dat is geen goede reclame voor het restaurant, en ook niet voor de gemeente als blijkt dat ze dit wisten maar geen actie ondernemen.

Hopelijk valt hij op de auto van de eigenaar.
En niet op een voorbijganger.
daarom heb ook brandweer niet gebeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:41
@Motaro , is de schoorsteen intussen al van de gevel gedonderd of is hij al vast gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakersjoost
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-06 07:29
Toen ik er gisteren langs kwam zat hij er nog.
(ik woon enigszins in de buurt, maar ver genoeg om er zelf gelukkig totaal geen last van te hebben)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
peter13579 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:32:
@Motaro , is de schoorsteen intussen al van de gevel gedonderd of is hij al vast gezet?
Ze hem vast gezet met nog meer plafon klangbeugels. nu ziet echt niet meer uit van 9 beugels zitten 6 vast. gemeente heeft gezien en laat nu hoe is ivm niet nog meer schade willen aan muur willen hebben,

En hoe nu naar uit ziet moet die schoorsteen toch weg. Maar zal morgen wel foto van maken hoe nu is.

dit kleinstukje van raport van ODBN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WV4ovgOpUChtanmFqj2EQ_Wodeg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8WRqve9zx9EduySCpQz5vQhg.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Motaro op 17-12-2024 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
peter13579 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:32:
zo is nu en die met blauw aan geven zitten amper of totaal niet in muur.

-hoogst beugel steekt gewoon uit over dak
-van 2 die zij kracht op moet pakken zit een niet in muur en ander denk ook niet maar lastig te zien. beetje als buurman en buurman dit hebben gedaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSSe7gXQufqkTFbvQcNQRyhzm-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUhI36Vvoi41UAx6LdvQpKKa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfoI3q-TeH2HM4gcMH_Zs_qFvnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXNnuimc3so0lk3okdegV3Ty.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 2 Laatste