Overlast van nieuwe horeca

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:28

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Topicstarter
hoi

er is update 24-1-2014 .

hoop beetje leesbaar is ivm ik dyslexie heb. O+

sinds 3+ weken heb ik new onder buren een horeca ( zij huren pand ) die veel overlast geeft. woon hier nu dik 12 jaar en had al die tijd bakker onder mijn en daar was nooit probleem mee.

overlast kwam al bij verbouwing dat vaak tot 3 :00 in nacht door ging en met hamerboor in beton boren om 23:00 ( 60db+ ) in mijn woon kamer was en ben daar ook voor langs geweest.

verbouwing zijn nu klaar maar nu erger dan die verbouwing en dat zwaar stank en vocht overlast maar ook geluid overlast van woensdag tot met zondag.

ze hebben afzuigkap aan gesloten op oude buis die ooit bedoelt was voor gasgeiser en door zwaar druk van afzuig systeem komt zo veel druk op buis te staan dat buis nu lekt. binnen 2 uur dan ruik je alles in buiten hall ( zie foto ) en normaal hall en later op dag trekt lucht veder mijn huis in. moet nu ook elke avond luchten ander blijft stank hangen.

maar je hoort ook geluid buiten erg goed en binnen komt 60db aan geluid uit mijn afzuigkap als of hij aan staat.

ben al langs geweest en heb laten zien en ruiken wat probleem is en was beloften gemaakt dat binnen week gemaakt word en bijna 2 weken veder en nog niks aan gedaan, heb VVE ook al op de hoogte gebracht.

maar mijn vraag is nu als VVE niks doet of kan doen en horeca zelf ook niks doet wat dan ? heb gevoel dat zij niet volgens wetten die er zijn hebben gedaan om dat zij zelf alles hebben verbouwd. ander ondernemer + horeca hebben ook twijfels daar over net als ik.

buiten hall hoe binnen paar uur is als afzuig systeem aan staat en deur dicht is, veel vocht + stank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nXPRnTmdul6PfNirjXGKvLGShXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Fij0p5alpIb7jlrblW8z9zS.jpg?f=fotoalbum_large

wat geluid is uit mijn afzuigkap en door heel woonkamer kan horen en in hall. 60Db

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
overlast

en schoorsteen die zijn gebruiken die niet bedoelt is voor dit

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
overlast 2

op ander plek waar eerst horeca / Slagerij zat moest ze groot buis plaatsen om overlast voorkomen ( buis nu weg ) maar bugels zitten nog.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmE6gV6q9bPOiHcFjAtresdplnQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnuVshMCYZbIHUQPlGtgE1Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daar is de millieu dienst voor, die komen (meestal) meten en kijken en bij overtredingen kunnen ze op straffe van een dwangsom aanpassingen eisen. elke gemeente heeft die (soms werken ze samen zoals rond rotterdam)
Daar kan je je klacht over overlast van bedrijven indienen en dan gaan ze aan het werk.

Ik zou wel eerst even vragen wat de VVE al heeft gedaan voordat je gaat opschalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
twain4me schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 12:58:
Daar is de millieu dienst voor, die komen (meestal) meten en kijken en bij overtredingen kunnen ze op straffe van een dwangsom aanpassingen eisen. elke gemeente heeft die (soms werken ze samen zoals rond rotterdam)
Daar kan je je klacht over overlast van bedrijven indienen en dan gaan ze aan het werk.

Ik zou wel eerst even vragen wat de VVE al heeft gedaan voordat je gaat opschalen.
ik wacht nu ook op VVE die gaan nu weer briefsturen naar de verhuurder en vereniging van winkeleigenaren waar verhuurder ook bij zit.

wat je ook heel dag hoort en mijn buren ook is als eten aan maken zijn gehamer op tafel.

bij laats VVE vergadering kwam ook naar voren dat ze zonder toestemming airco buitenunit hebben geplaats en daar was ook al brief over stuurt en ze plaatsen gewoon nog buitenunit die ook schots en scheef hangt

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

De VVE (en dat ben je zelf ook) flink achter de vodden blijven zitten dat zij de eigenaar van het pand aanspreken. Dat is de enige partij waar zij wat mee te maken hebben.

Verder kan jij inderdaad nog direct terrecht bij de gemeente/milieu dienst. Dat zou ik ook zeker doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 18-01-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53
Wat zegt de verhuurder van het pand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
El Capitan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:52:
Wat zegt de verhuurder van het pand?
daar heb nog geen contact mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:29:
De VVE (en dat ben je zelf ook) flink achter de vodden blijven zitten dat zij de eigenaar van het pand aanspreken. Dat is de enige partij waar zij wat mee te maken hebben.

Verder kan jij inderdaad nog direct terrecht bij de gemeente/milieu dienst. Dat zou ik ook zeker doen.
dat zij ander bewoner ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53
Motaro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:53:
[...]

daar heb nog geen contact mee gehad.
het lijkt mij dat de huurder met de horeca activiteiten schade toebrengt aan het pand.
Als verhuurder wil je dit wel weten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
El Capitan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:00:
[...]

het lijkt mij dat de huurder met de horeca activiteiten schade toebrengt aan het pand.
Als verhuurder wil je dit wel weten lijkt mij.
jammer genoeg heb ik daar geen telefoon nr van maar VVE stuurt wel door naar vereniging van winkeleigenaren en die nemen weer contact op met verhuurder.

alleen laats in oktober kwam al naar voren dat zonder toestemming airco op hebben gehangen aan muur en ook al was toen brief naar verhuurder gestuurd er is niks mee gedaan. en ze hebben gewoon nog een bij gehangen en als je ziet hoe die bij hangen is heel slecht gedaan.

heb nu toch maar melding gedaan bij MilieuKlachtenCentrale na nog 3 bewoners aan geef de ze ook last hebben van geluid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Motaro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:35:
[...]
jammer genoeg heb ik daar geen telefoon nr van maar VVE stuurt wel door naar vereniging van winkeleigenaren en die nemen weer contact op met verhuurder.
Jij bent toch ook gewoon deel van de VVE. En de VVE weet gewoon wie de eigenaar is…. Onzin dat ze gaan zitten wachten op een tussenstap. Wie de huurder of verhuurder is is allemaal niet zo relevant. De eigenaar als onderdeel van de VVE is het aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Jij bent toch ook gewoon deel van de VVE. En de VVE weet gewoon wie de eigenaar is…. Onzin dat ze gaan zitten wachten op een tussenstap. Wie de huurder of verhuurder is is allemaal niet zo relevant. De eigenaar als onderdeel van de VVE is het aanspreekpunt.
je heb bij ons VVE voor mensen die wonen en voor winkel verhuurders heb je vereniging van winkeleigenaren.

vereniging van winkeleigenaren word door ander kantoor beheerd dan die van ons en onze VVE heeft niet telefoon nr van verhuurder die hebben ander kantoor die dat bij houd.

je heb dus 2 verschillen kantoren die bij houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:41
Het vocht (en de geurtjes) doet vermoeden dat alles jouw woning ingeblazen word.

Je zal dit zover mogelijk moeten opschalen want dit is gewoon enorm ongezond.

Aan de horecazaak kenbaar maken dat hun lucht in je woning word geblazen met vocht en vieze lucht tot gevolg (Vergeet ook niet dat de luchtkwaliteit waarschijnlijk ook enorm slecht is).
En dat je hun vraagt de installatie onmiddellijk uit te zetten.

Probeer bij de gemeente te achterhalen waar je moet wezen zodat er gehandhaafd kan worden.

Heb je een rechtbijstandverzekering met wonen dekking?
Zo ja kun je ook heel goed bij hun informeren, en kunnen zij druk leggen op de pand eigenaar en de horeca ondernemer.

Zo nee, Juridisch loket gebruiken om dit te regelen.

Ik denk dat als je er echt werk van maakt, dat de horeca zaak moet sluiten tot het probleem verholpen is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:17
Is er überhaupt een horeca vergunning? Het lijkt me sterk, voordat de vergunning wordt afgegeven komt de gemeente de inrichting controleren inclusief afzuiging + ventilatie. Hier gebruiken ze standaard formules voor.
En een beetje gemeente controleert dit jaarlijks.
Voordat destijds mijn horeca vergunning werd afgegeven moest ik wat dingen aanpassen aan ventilatie.

De gemeente/milieudienst is de plek waar je moet zijn. Gewoon laten handhaven.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:44
De gemeente is het aanspreekpunt. Zij besteden de handhaving door aan een milieudienst of omgevingsdienst. Je kunt gewoon een verzoek om handhaving mailen naar het algemene mailadres en aangeven dat je binnen 4 weken een besluit verwacht. Vervolgens contact houden met de gemeente of contactpersoon die je vanuit de milieudienst krijgt. Geef een duidelijk beeld van de problemen bij dit verzoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat jij via je afzuigkap het hoort betekend dat ze dus door het ventilatiesysteem zitten te duwen met hun afzuigkappen. Dat mag niet, want dan blaas je het dus bij de andere bewoners naar binnen. Dat is overigens waarom normaal uberhaupt geen afzuigkappen op een gedeelde ventilatiebuis horen te worden aangesloten, behalve motorloze afzuigkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:
Dat jij via je afzuigkap het hoort betekend dat ze dus door het ventilatiesysteem zitten te duwen met hun afzuigkappen. Dat mag niet, want dan blaas je het dus bij de andere bewoners naar binnen. Dat is overigens waarom normaal uberhaupt geen afzuigkappen op een gedeelde ventilatiebuis horen te worden aangesloten, behalve motorloze afzuigkappen.
Bas.013 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:16:
De gemeente is het aanspreekpunt. Zij besteden de handhaving door aan een milieudienst of omgevingsdienst. Je kunt gewoon een verzoek om handhaving mailen naar het algemene mailadres en aangeven dat je binnen 4 weken een besluit verwacht. Vervolgens contact houden met de gemeente of contactpersoon die je vanuit de milieudienst krijgt. Geef een duidelijk beeld van de problemen bij dit verzoek.
Elahkneh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:01:
Is er überhaupt een horeca vergunning? Het lijkt me sterk, voordat de vergunning wordt afgegeven komt de gemeente de inrichting controleren inclusief afzuiging + ventilatie. Hier gebruiken ze standaard formules voor.
Voordat destijds mijn horeca vergunning werd afgegeven moest ik wat dingen aanpassen aan ventilatie.

zal mogen antwoord p geven :D moet nu naar bed morgenweer 12 uur werken,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Motaro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:34:
[...]

[...]

[...]

zal mogen antwoord p geven :D moet nu naar bed morgenweer 12 uur werken,
Succes. Ik zou hoe dan ook zsm opschalen, niet wachten op brieven van de VVE. Het gaat niet alleen om geluid en stank maar ook letterlijk om je gezondheid. En bij partijen als deze die overduidelijk de regelfrving negeren weet je maar nooit wat er nog meer niet goed is. En vergeet niet meteen ook een koolmonoxide melden te kopen en in je appartement te hangen, je zou niet de eerste zijn die boven brakke horeca woont en daar door een slechte apparatuur omkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
Opschalen. En ik zou iets van co2 en co meters ophangen. Maar ik vermoed dat ze inderdaad hun uitlaat op de centrale pijp hebben aangesloten, en daarmee jouw kamer in.

Vve is leuk, maar kan weken duren. Gas erop wat mij betreft.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Sissors schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:57:
buis waar zij zo zitten is echt klein normaal huis afzuigkap is geen probleem en als ik mijn afzuigkap aan heb staan die hoor je buiten niet zelf niet om 1:00 in nacht.

ze hebben echt zwaar afzuig systeem aanhangen en is gewoon niet voor gemaakt. op dezen plek zat 15 + jaar bakker nooit last van gehad en daar voor fiets winkel in jaar 90s
Bas.013 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:16:
zal zondag dit doen dan heb ik weer weekend bedankt
Elahkneh schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:01:

is is een light horeca bestemming op die plek. ander ondernemer die daar ook horeca heeft die vraag zelf ook al af wel mag wat zij doen.

ben zelf 5 dagen per wek thuis en laats had ik 2 maande vakantie en nooit echt professioneel bedrijf gezien voor aan leggen van spullen alleen maar wit busje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
DiedX schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 23:12:
Opschalen. En ik zou iets van co2 en co meters ophangen. Maar ik vermoed dat ze inderdaad hun uitlaat op de centrale pijp hebben aangesloten, en daarmee jouw kamer in.

Vve is leuk, maar kan weken duren. Gas erop wat mij betreft.
heb nu ook slim koolmonoxide melder geplaats die normaal bij mijn CV zit. morgen wer 12 uur werken dan ga zondag kijken op site van gemeenten of nog melding kan van maken. kwam net tuis en hall viel mee ivm 2 luikjes op had gezet in mijn woonkamer maar toen wc deur op maakte was gewoon niet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:17
Motaro schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:01:
[...]

is is een light horeca bestemming op die plek. ander ondernemer die daar ook horeca heeft die vraag zelf ook al af wel mag wat zij doen.

ben zelf 5 dagen per wek thuis en laats had ik 2 maande vakantie en nooit echt professioneel bedrijf gezien voor aan leggen van spullen alleen maar wit busje
Een horeca bestemming op een pand is wat anders dan een vergunning. Vanaf aanvraag vergunning tot het daadwerkelijk verkrijgen ben je al snel 6/8 weken verder, mede door de wet bibob.
Je zou in de publicaties van de gemeente kunnen achterhalen of er een aanvraag gedaan is. Bij het uitgeven van een vergunning wordt dit ook gepubliceerd.

Gewoon de gemeente even wakker schudden.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Je kan zelf ook een alv uitroepen voor de vve als "het bestuur" te langzaam handelt in de ogen van de mede-eigenaars.

Ik neem aan dat TS dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Elahkneh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:22:
[...]

Een horeca bestemming op een pand is wat anders dan een vergunning. Vanaf aanvraag vergunning tot het daadwerkelijk verkrijgen ben je al snel 6/8 weken verder, mede door de wet bibob.
Je zou in de publicaties van de gemeente kunnen achterhalen of er een aanvraag gedaan is. Bij het uitgeven van een vergunning wordt dit ook gepubliceerd.

Gewoon de gemeente even wakker schudden.
als goed krijg ik aankomende week meer te horen

btw ze zijn al keer moet vertrekken op ander plek in stad na gemeente en een van verhuurders hun weg wilde hebben. rede dat een van verhuurders hun weg wilde hebben is niet bekent gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Motaro op 20-01-2024 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Motaro schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 05:17:
[...]

als goed krijg ik aankomende week meer te horen

btw ze zijn al keer moet vertrekken op ander plek in stad na gemeente en een van verhuurders hun weg wilde hebben. rede dat een van verhuurders hun weg wilde hebben is niet bekent gemaakt.
Als de gemeente het niet openbaar wil maken kan je een WOB verzoek doen.
De vraag moet echter wel heel duidelijk geformeerd worden.
Niets iets van ik wil van huurder X alle hinder wet vergunningen zien van de percelen waar hij gevestigd is.
Kan zijn dat het jaren gaat duren voordat er een antwoord komt en dat je naar de rechter moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

onno oliver schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:32:
[...]

Als de gemeente het niet openbaar wil maken kan je een WOB verzoek doen.
De vraag moet echter wel heel duidelijk geformeerd worden.
Niets iets van ik wil van huurder X alle hinder wet vergunningen zien van de percelen waar hij gevestigd is.
Kan zijn dat het jaren gaat duren voordat er een antwoord komt en dat je naar de rechter moet.
Dat heet tegenwoordig een WOO-verzoek, en gaat dan alleen over bepaalde vergunningen die de gemeente heeft ingetrokken of niet heeft verleend na een aanvraag. Het is maar zeer de vraag of dit het geval is; waarschijnlijker is dat ze daar zijn vertrokken na overleg met de verhuurder en ze eieren voor hun geld hebben gekozen.

Dan nóg; wat wil je hiermee bereiken? De huidige gemeente gaat echt geen vergunning intrekken omdat een andere gemeente dat toevallig eerder ook al heeft gedaan. Er zal toch echt onderzoek gedaan moet worden naar de huidige overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Icephase schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:48:
[...]

Dat heet tegenwoordig een WOO-verzoek, en gaat dan alleen over bepaalde vergunningen die de gemeente heeft ingetrokken of niet heeft verleend na een aanvraag. Het is maar zeer de vraag of dit het geval is; waarschijnlijker is dat ze daar zijn vertrokken na overleg met de verhuurder en ze eieren voor hun geld hebben gekozen.

Dan nóg; wat wil je hiermee bereiken? De huidige gemeente gaat echt geen vergunning intrekken omdat een andere gemeente dat toevallig eerder ook al heeft gedaan. Er zal toch echt onderzoek gedaan moet worden naar de huidige overlast.
dit was in zelfde stad dus ook zelfde gemeente. hij hoeft mijn echt niet weg alleen wel overlast aan pakken. als ik mijn hall + wc niet lucht dan hang lucht volgde dag nog gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Motaro op 22-01-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
Je woont dus in Oss?

Doe dan een melding via Milieuklachtencentrale via hun website. Vergeet dan ook niet wat foto's mee te sturen.
Je zou ze eventueel ook kunnen bellen met wat uitleg over de situatie.

De situatie die jij hebt mag zeker weten niet. Horeca zou eigen afzuiging + afvoer moeten hebben en daar zitten behoorlijk strenge eisen aan. Bijvoorbeeld afstand van ramen tot eindpunt afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
jaspermeul schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:34:
Je woont dus in Oss?

Doe dan een melding via Milieuklachtencentrale via hun website. Vergeet dan ook niet wat foto's mee te sturen.
Je zou ze eventueel ook kunnen bellen met wat uitleg over de situatie.

De situatie die jij hebt mag zeker weten niet. Horeca zou eigen afzuiging + afvoer moeten hebben en daar zitten behoorlijk strenge eisen aan. Bijvoorbeeld afstand van ramen tot eindpunt afvoer.
heb donderdag gedaan naar hun gebeld en zou dezen week terug gebeld worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
@Motaro, het appartementencomplex waar je woont is eenvoudig via een zoekmachine te herleiden. Misschien is het beter om de naam van het restaurant niet te noemen/tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
PS: Onbegrijpelijk dat de verhuurder van dit pand dit overigens allemaal maar laat gebeuren (er vanuitgaande dat hij inmiddels (al dan niet via VVE) op de hoogte is van deze ontwikkeling. Lijkt mij dat zo'n actie direct tot waardevermindering leidt van zowel het appartement waar de horeca in gevestigd zit als het appartement van TS. Geen idee overigens of beide panden van dezelfde eigenaar zijn. In tijden waarin het zeer lastig is om een huurappartement te vinden lijkt mij dat je toch wel een betere huurder kan krijgen dan een malafide fastfood toko... Nou ja, tot zover mijn two cents. Alles ligt vast genuanceerder en we zien maar een kant van het verhaal, maar vooralsnog lijkt het allemaal armoe troef qua bedrijfsvoering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Valorian schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:08:
PS: Onbegrijpelijk dat de verhuurder van dit pand dit overigens allemaal maar laat gebeuren (er vanuitgaande dat hij inmiddels (al dan niet via VVE) op de hoogte is van deze ontwikkeling. Lijkt mij dat zo'n actie direct tot waardevermindering leidt van zowel het appartement waar de horeca in gevestigd zit als het appartement van TS. Geen idee overigens of beide panden van dezelfde eigenaar zijn. In tijden waarin het zeer lastig is om een huurappartement te vinden lijkt mij dat je toch wel een betere huurder kan krijgen dan een malafide fastfood toko... Nou ja, tot zover mijn two cents. Alles ligt vast genuanceerder en we zien maar een kant van het verhaal, maar vooralsnog lijkt het allemaal armoe troef qua bedrijfsvoering..
kan best dat verhuurder niks van weet>

onze VVE stuurt mail naar kantoor die over winkels gaan en die stuurt weer door naar verhuurder en stel dat tussen kantoor niks doet dan weet verhuurder ook niks van.

morgen komt voorman van VVE langs wand ik wil dat ik nog een getuigen heb van dezen over last.

ook merk als ik hall in kom met mijn hond dat hij soms gaat niezen en dat doet hij ook alleen maar als hall erg stinken als winkel dicht is dan doet hij niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
update

heb net weer gebeld met MilieuKlachtenCentrale + e mail en binnen 30min werd ik terug gebeld door gemeenten en uit leg geven wat er aan hand is en gaan contact op nemen met horeca.

hoop dezen week meer te horen te krijgen.

spreek net ook ander groot horeca ondernemer die leg mijn net ook uit wat zij allenmaal gedaan hebben om te kunnen voldoen aan regels als horeca en zij dat voor horeca die bij mijn nu zit heel moeilijk word om daar aan te voldoen ivm geen ruimte is voor die type afzuigkappen

update:

VVE aan spreek persoon is nu ook langs geweest en was ook niet spreken over stank en geluid en hij gaat ook contact op nemen met VVE

[ Voor 27% gewijzigd door Motaro op 25-01-2024 14:44 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
MilieuKlachtenCentrale komt maandag langs bij mijn en bij horeca. wel toevallig dat ze nu op eens flink aan klussen zijn bij horeca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:45
Motaro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:32:
MilieuKlachtenCentrale komt maandag langs bij mijn en bij horeca. wel toevallig dat ze nu op eens flink aan klussen zijn bij horeca
Als het horeca bedrijf lucht er van hebben gekregen (no pun intended), dan verbouwen ze nu razendsnel alles totdat alles in orde is. Een boete in de horeca zoals NVWA, milieu, gemeente etc. is niet mals en kan zo meer kosten dan de verbouwing zelf.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Monkeydancer schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:17:
[...]

Als het horeca bedrijf lucht er van hebben gekregen (no pun intended), dan verbouwen ze nu razendsnel alles totdat alles in orde is. Een boete in de horeca zoals NVWA, milieu, gemeente etc. is niet mals en kan zo meer kosten dan de verbouwing zelf.
heb ook via mail laten weten en ook via telefoon dat wel heel toevallig is dat nu aan boren zijn en dat jullie maandag langs komen.

ze zijn wel eten aan koken dat kan ik ruiken van af 8;30 ivm afzuigkap aan staat bij hun en hier weer erg stinkt

en ramen weer nat zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCTJSxV-H5GjSJk2JGJSoyU8Y7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ar8XoFlHv9VWUjU3y4u6xfhf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Motaro op 26-01-2024 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik wens ze veel succes om alles even in een weekendje op orde te krigen. Als het zo simpel was.... Ik vind het zelfs onverstandig als ze nu ineens vanalles aan het "verbeteren" zijn. Dat is gewoon ook een risico voor de ondernemer. Wie weet zegt de milieudienst maandag wel "Ja leuk, haal er allemaal maar weer uit. Het moet anders. En oja, je kunt hier geen voedsel bereiden tot het geregeld is."

Ze hebben vast ook gewoon aan de ondernemer laten weten dat ze langskomen. Wel zo handig dat hij er zelf is en niet alleen een keukenhulp die bezig is met voorbereidingen. Hij weet waarschijnlijk ook al wel waarvoor ze komen en als hij nu inderdaad ineens begint te klussen (daardoor), dan is dat een paniekreactie. Dan weet hij dondersgoed dat het foute boel is natuurlijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-01-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:15:
Ik wens ze veel succes om alles even in een weekendje op orde te krigen. Als het zo simpel was.... Ik vind het zelfs onverstandig als ze nu ineens vanalles aan het "verbeteren" zijn. Dat is gewoon ook een risico voor de ondernemer. Wie weet zegt de milieudienst maandag wel "Ja leuk, haal er allemaal maar weer uit. Het moet anders. En oja, je kunt hier geen voedsel bereiden tot het geregeld is."

Ze hebben vast ook gewoon aan de ondernemer laten weten dat ze langskomen. Wel zo handig dat hij er zelf is en niet alleen een keukenhulp die bezig is met voorbereidingen. Hij weet waarschijnlijk ook al wel waarvoor ze komen en als hij nu inderdaad ineens begint te klussen (daardoor), dan is dat een paniekreactie. Dan weet hij dondersgoed dat het foute boel is natuurlijk.
ze komen langs op dag dat ze normaal dicht zijn. dus baas moet wel aanwezig zijn is nu al weer tijdje stil dus super veel verbouwen zal niet zijn en zal ook zorgen VVE man ook bij is die laats ook langs kwam bij mijn.

als horeca kunnen ze geen kant op in verband met alles via VVE en Vereniging van winkel Eigenaars moet als je aan buiten kant iets wil doen als afzuigsysteem en dat zij ander twee horeca ondernemer ook.

buitenmuur is niet hun eigendom en beetje dak die ze hebben zit te dicht bij mijn en mijn 2 buren raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

mjl

Ugh

NVWA al ingeschakeld? als ze zo laks zijn in het oplossen van deze problemen dan zal er wel meer mis zijn…

Heb je al iets van een co en CO2 meting gedaan? De luchten die door die lekkende pijp naar binnen komen zullen ook niet de gezondste zijn.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
mjl schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:03:
NVWA al ingeschakeld? als ze zo laks zijn in het oplossen van deze problemen dan zal er wel meer mis zijn…

Heb je al iets van een co en CO2 meting gedaan? De luchten die door die lekkende pijp naar binnen komen zullen ook niet de gezondste zijn.
NVWA nog niet en wacht nu op maandag af tot mannen van MilieuKlachtenCentrale zijn langs gweest.

is nog geen C02 meting gedaan gedaan heb wel melder hangen en in hall raam open staan voor luchten.

even zien wat maandag hoor als ze langs geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:34

mjl

Ugh

Motaro schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 19:07:
[...]

NVWA nog niet en wacht nu op maandag af tot mannen van MilieuKlachtenCentrale zijn langs gweest.

is nog geen C02 meting gedaan gedaan heb wel melder hangen en in hall raam open staan voor luchten.

even zien wat maandag hoor als ze langs geweest zijn.
Sterkte in iedergeval!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
dankje :)

zal maandag posten wat ik dan weet van MilieuKlachtenCentrale en volgde stappen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
zijn vandaag geweest.

ze gaan nu veder overleg met gemeten en bestemmingsplan zien wat hier mag zitten ivm ze op papier zetten dat dat ze 5 dagen per week open zijn van 13:30 tot 18:00 maar in praktijk afzuigkap gaat op die dagen aan van 8:30+- tot 1930 +- en vanmorgen dag dat ze dicht horen te zijn waren toch weer eten aan koken kon meteen weer ruiken en afzuigkap horen

buurman was ook bij ivm veel mensen last hebben van gehamer op tafel groot deel van dag.

hoor over 3+ weken wat uit komst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:15
Motaro schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:05:
zijn vandaag geweest.

ze gaan nu veder overleg met gemeten en bestemmingsplan zien wat hier mag zitten ivm ze op papier zetten dat dat ze 5 dagen per week open zijn van 13:30 tot 18:00 maar in praktijk afzuigkap gaat op die dagen aan van 8:30+- tot 1930 +- en vanmorgen dag dat ze dicht horen te zijn waren toch weer eten aan koken kon meteen weer ruiken en afzuigkap horen

buurman was ook bij ivm veel mensen last hebben van gehamer op tafel groot deel van dag.

hoor over 3+ weken wat uit komst is
Was het een beetje een relaxte afspraak?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
HKLM_ schreef op maandag 29 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Was het een beetje een relaxte afspraak?
dat wel maar ik had ook over vocht probleem en zij zijde dat ze daar niks aan kunnen doen wat ik raar vond ivm ondernemer die dat veroorzaken net als geluid en stank zij ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05
Ik adviseer je om je poot stijf te houden. Kan me niet voorstellen dat hier een vergunning voor is afgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
MarcoC schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:24:
Ik adviseer je om je poot stijf te houden. Kan me niet voorstellen dat hier een vergunning voor is afgegeven.
Zeer stijf houden idd. Als het alleen maar gaat over vergunning, dan kan het wel 3 weken wachten. Maar zoals TS het beschrijft is het maar zeer de vraag of het wel een gezonde situatie is voor de bewoners. Daar lijkt onmiddelijke actie gepast. Zoals stilleggen van bedrijfsvoering totdat er duidelijkheid is en/of er maatregelen getroffen zijn.

Het kan/mag niet zo zijn dat de afzuiginstallatie de kookluchten/-dampen zo de woning in blaast. Fijnstof, vocht, geurhinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Joris748 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:47:
[...]

Zeer stijf houden idd. Als het alleen maar gaat over vergunning, dan kan het wel 3 weken wachten. Maar zoals TS het beschrijft is het maar zeer de vraag of het wel een gezonde situatie is voor de bewoners. Daar lijkt onmiddelijke actie gepast. Zoals stilleggen van bedrijfsvoering totdat er duidelijkheid is en/of er maatregelen getroffen zijn.

Het kan/mag niet zo zijn dat de afzuiginstallatie de kookluchten/-dampen zo de woning in blaast. Fijnstof, vocht, geurhinder.
MarcoC schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 13:24:
doe ik ook :D

gisteren waren ook opeens eten aan bakken ook al zijn op maandag en dinsdag dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:08
Mocht je trouwens echt hinder ondervinden en je fysiek slecht voelen tijdens deze momenten dan kan je ook nog de brandweer bellen. 112 is het niet waard, maar hun niet-spoed nummer misschien wel.

De foto’s die je deelt lijken echt te duiden op een zeer ongezonde situatie met mogelijke giftige stoffen. Als jij de afzuiging krijgt van het restaurant kan dat niet goed zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 18:43
Je kunt in afwachting van dit onderzoek ook vast een melding doen bij NVWA. Dat versterkt mogelijk de bevindingen uit dit onderzoek en je hebt de kans dat de zaak meteen op slot gaat. Lijkt me heel prettig, gezien de situatie. Het lijkt me heel ongezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
jaspermeul schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:49:
Mocht je trouwens echt hinder ondervinden en je fysiek slecht voelen tijdens deze momenten dan kan je ook nog de brandweer bellen. 112 is het niet waard, maar hun niet-spoed nummer misschien wel.

De foto’s die je deelt lijken echt te duiden op een zeer ongezonde situatie met mogelijke giftige stoffen. Als jij de afzuiging krijgt van het restaurant kan dat niet goed zijn.
daar heb ook aan gedacht of politie als overlast te veel word. maar daar kreeg van ODBN dat niet moet doen maar gewoon moet afwachten.

persoon van ODBN vroeg ook of bewijs had dat die schoorsteen ook gebruikt werd en heb toen video laten zien die ik ook hier heb gepost dat schoorsteen zwaar in gebruik is. hij antwoorde meteen met die moet hebben als kan op sturen naar mijn.

ze wilde alleen maar mijn verhaal horen en foto maken van schoorsteen, had wel meer veracht als test van als bij horeca zijn met afzuigkap maar zelfs dat niet

dit was zondag is niet 100% als echt DB meter maar geeft wel aan goed fout is. bij tv kijken moet TV echt hard om dat geluid niet te horen.

Bekijk op YouTube
overlast 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Toke_gt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:05:
Je kunt in afwachting van dit onderzoek ook vast een melding doen bij NVWA. Dat versterkt mogelijk de bevindingen uit dit onderzoek en je hebt de kans dat de zaak meteen op slot gaat. Lijkt me heel prettig, gezien de situatie. Het lijkt me heel ongezond.
daar zat ook aan denken of iedere geval contact met ze op te nemen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:24

Agent47

I always close my contracts.

Motaro schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:28:
[...]

daar heb ook aan gedacht of politie als overlast te veel word. maar daar kreeg van ODBN dat niet moet doen maar gewoon moet afwachten.

persoon van ODBN vroeg ook of bewijs had dat die schoorsteen ook gebruikt werd en heb toen video laten zien die ik ook hier heb gepost dat schoorsteen zwaar in gebruik is. hij antwoorde meteen met die moet hebben als kan op sturen naar mijn.

ze wilde alleen maar mijn verhaal horen en foto maken van schoorsteen, had wel meer veracht als test van als bij horeca zijn met afzuigkap maar zelfs dat niet

dit was zondag is niet 100% als echt DB meter maar geeft wel aan goed fout is. bij tv kijken moet TV echt hard om dat geluid niet te horen.
[YouTube: overlast 3]
Respect voor TS. Ik zou gillend gek worden van dat kabaal.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:59
70db?!
Ooit woonde ik naast een horecabedrijf. Mijn onderbuurman begon al klachten in te dienen bij meer dan 55db.
Volgens mij is elke 3db een verdubbeling van geluid?
Ik zou gelijk mijn rechtsbijstand hebben ingeschakeld. Laat al die testen maar zitten, iedereen die dit hoort weet dat dit nooit goed zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

SPT

Inderdaad een heel rotte situatie. Zoals al gezegd: als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is nu het moment om deze in te schakelen. In deze situatie heb je volgens mij recht op de gegevens van de eigenaar, zoals bekend bij de VvE. Maar je kunt ook opvragen wie de eigenaar is via het Kadaster, dat kost 3,35. Ik zou dan zo spoedig mogelijk zelf contact opnemen met de eigenaar, om hen op de hoogte te stellen van de ernst en onredelijkheid van de situatie. Dit kan en mag (en dat bedoel ik ook in juridische zin) zo niet doorgaan. Ook naar de VvE toe is het belangrijk om op een vriendelijk-opbouwende manier de vinger aan de pols te houden. Anders bestaat het risico dat er onvoldoende vaart achter wordt gezet, zeker als bestuursleden er zelf geen last van hebben. Het uitschrijven van een extra ALV is een goede optie (dit kan je het beste in overleg met het bestuur doen, of via het bestuur), zeker als meerdere mensen grote overlast ervaren die vrijwel zeker onrechtmatig is en strijdig met het huishoudelijk reglement van de VvE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SPT schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:14:
, zeker als meerdere mensen grote overlast ervaren die vrijwel zeker onrechtmatig is en strijdig met het huishoudelijk reglement van de VvE.
Niet elke VVE heeft een huishoudelijk reglement. Maar dit is sowieso strijdig met burenrecht en de splitsingsakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
De vraag is: welke instantie kan de zaak per direct sluiten ivm gevaar voor de volksgezondheid?

Beste instantie, de afzuiging van een restaurant blaast de afgevoerde lucht mijn woning in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Joris748 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:58:
De vraag is: welke instantie kan de zaak per direct sluiten ivm gevaar voor de volksgezondheid?

Beste instantie, de afzuiging van een restaurant blaast de afgevoerde lucht mijn woning in.
Dat kan NVWA redelijk snel doen. Niet omdat de afzuiging de lucht een woning inblaast, wel als sprake is van onvoldoende afzuiging/ventilatie, want uiteindelijk komt daarmee hygiëne en voedselveiligheid in het geding. Ondernemer moet op korte termijn probleem herstellen en afhankelijk van de ernst kan de inspectie bij het niet opvolgen van de aanwijzing de zaak sluiten.
TS heeft last van de gebrekkige ventilatie/afzuiging, maar je kunt je afvragen hoe de restaurantkeuken eruitziet als de ondernemer het niet zo nauw neemt met zulke eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
SPT schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:14:
Inderdaad een heel rotte situatie. Zoals al gezegd: als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is nu het moment om deze in te schakelen. In deze situatie heb je volgens mij recht op de gegevens van de eigenaar, zoals bekend bij de VvE. Maar je kunt ook opvragen wie de eigenaar is via het Kadaster, dat kost 3,35. Ik zou dan zo spoedig mogelijk zelf contact opnemen met de eigenaar, om hen op de hoogte te stellen van de ernst en onredelijkheid van de situatie. Dit kan en mag (en dat bedoel ik ook in juridische zin) zo niet doorgaan. Ook naar de VvE toe is het belangrijk om op een vriendelijk-opbouwende manier de vinger aan de pols te houden. Anders bestaat het risico dat er onvoldoende vaart achter wordt gezet, zeker als bestuursleden er zelf geen last van hebben. Het uitschrijven van een extra ALV is een goede optie (dit kan je het beste in overleg met het bestuur doen, of via het bestuur), zeker als meerdere mensen grote overlast ervaren die vrijwel zeker onrechtmatig is en strijdig met het huishoudelijk reglement van de VvE.
bij ons is als winkel of iemand iets aan muur of dak wil hangen moet langs VVE en VV Winkeleigenaren.

wil je airco aan muur dan Moet via VVE en VV Winkeleigenaren en winkel moet dit ook doen maar dat doet hij niet en kantoor die alles regelt zijn best slap tegen winkels.

ben aan kijken of wel rechtsbijstandverzekering heb.

wat zij hier hebben gedaan met airco is al fout. die hebben gewoon op gehangen zonder toestemming. heb zelf geen last van maar VVE kantoor is niet blij mee en dan komt rommel wat vol in beeld zetten van winkel centrum.

blauw vat zit vol met oude bak olie en vet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Aqi4o4rd2ALQUMS6XYfnTK9MJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUlaS8NjeoZ0Yw5LvhInDEEv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Toke_gt schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 22:07:
[...]

Dat kan NVWA redelijk snel doen. Niet omdat de afzuiging de lucht een woning inblaast, wel als sprake is van onvoldoende afzuiging/ventilatie, want uiteindelijk komt daarmee hygiëne en voedselveiligheid in het geding. Ondernemer moet op korte termijn probleem herstellen en afhankelijk van de ernst kan de inspectie bij het niet opvolgen van de aanwijzing de zaak sluiten.
TS heeft last van de gebrekkige ventilatie/afzuiging, maar je kunt je afvragen hoe de restaurantkeuken eruitziet als de ondernemer het niet zo nauw neemt met zulke eisen.
als ik langs loop op valt en ander mensen die langs lopen ook dat altijd dat ramen erg nat zijn dat vocht in zaak niet weg kan en wat wel weg gaat via afzuigkap en komt deel bij mijn binnen en daarom zijn mijn ramen ook nat.

[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 30-01-2024 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
muur in meterkast was al beetje open war stank door heen kwam en op mijn vrijdag wilde ik weten of buis kon zien wat zij gebruiken en buis lijkt dit te zijn. zo ziet pvc buis niet uit maar lijkt buis te zijn van asbest te zijn

zal kijken of iets meer ruimte kan maken in muur.
Edit: zitten 2 buizen die lijken van asbest gemaakt te zijn in kruipruimte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb0tw2lq8gcqotq8MLyCa7NIsPE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEcJHoFIN8eJzHYAoy5JiJNi.jpg?f=fotoalbum_large

buis lijkt op laats foto links onder
https://www.manenmach-asb...20in%20een%20schoorsteen).

[ Voor 16% gewijzigd door Motaro op 04-02-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
foto van 2de buis op foto wat lastig te zien dan in echt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ccg4j9RknhHOd-NFMnP4x9ev6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bGfusstun9sp73ryL7TC5ATM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Motaro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:12:
muur in meterkast was al beetje open war stank door heen kwam en op mijn vrijdag wilde ik weten of buis kon zien wat zij gebruiken en buis lijkt dit te zijn. zo ziet pvc buis niet uit maar lijkt buis te zijn van asbest te zijn
Als die buizen al van asbest zijn, dan hebben ze er al heel geruime tijd gezeten. Dat is niet verboden, maar je mag ze niet meer nieuw plaatsen. Het lijkt me iets voor de VvE?
Ik zou zelf dat gat weer dichtmaken en de metingen/inspectie afwachten. Wat er ook uit dat gat komt, het is niet de bedoeling dat dat in je huis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Toke_gt schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:49:
[...]

Als die buizen al van asbest zijn, dan hebben ze er al heel geruime tijd gezeten. Dat is niet verboden, maar je mag ze niet meer nieuw plaatsen. Het lijkt me iets voor de VvE?
Ik zou zelf dat gat weer dichtmaken en de metingen/inspectie afwachten. Wat er ook uit dat gat komt, het is niet de bedoeling dat dat in je huis komt.
klopt is niet verboden dat ze zitten maar wel als je gaat gebruiken als goed heb.

ook al maak die gat dicht dan komt via ander plek in mijn hall daar stinkt ook en merk ook dat wat warmer lucht uit gaten in meterkast komen.

en in meterkast zit wel meer ruimte om buizen van water die door muur komen waar heel tijd lucht door komen daarom was ramen weer zo nat na ik thuis kwam van werken.

Bekijk op YouTube
overlast 4

[ Voor 28% gewijzigd door Motaro op 04-02-2024 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Motaro schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:12:
[...]

klopt is niet verboden dat ze zitten maar wel als je gaat gebruiken als goed heb.

ook al maak die gat dicht dan komt via ander plek in mijn hall daar stinkt ook en merk ook dat wat warmer lucht uit gaten in meterkast komen.

en in meterkast zit wel meer ruimte om buizen van water die door muur komen waar heel tijd lucht door komen daarom was ramen weer zo nat na ik thuis kwam van werken.
[YouTube: overlast 4]
Heb je al melding gedaan bij de NVWA, zoals Toke_gt in "Overlast van nieuwe horeca" al eerder gesuggereerd heeft?

Doe die mail vandaag de deur uit, met een link naar het filmpje.

Je zit al meer dan een maand met deze ellende. Dan is het even bijzaak van welk materiaal de afvoerbuis gemaakt is.

Die tent had weken geleden al gesloten moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Joris748 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 11:46:
[...]

Heb je al melding gedaan bij de NVWA, zoals Toke_gt in "Overlast van nieuwe horeca" al eerder gesuggereerd heeft?

Doe die mail vandaag de deur uit, met een link naar het filmpje.

Je zit al meer dan een maand met deze ellende. Dan is het even bijzaak van welk materiaal de afvoerbuis gemaakt is.

Die tent had weken geleden al gesloten moeten worden.
daar is contact mee geweest maar die wijzen toch door naar odbn die gaan nu ook naar kijken en gemeente zij dat zitten geen probleem maar dat nu in gebruik worden genomen en veder niet is gekeken of wel in goede staat is ander verhaal.

Edit: Odbn is ook gisteren langs geweest om kijken naar buizen en nu afwachten

Edit: heb net ook horeca eigenaar langs laten komen en laten horen en laten ruiken naar stank. ze hebben meteen afzuigkap uit gezet.

[ Voor 18% gewijzigd door Motaro op 06-02-2024 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
update

ze krijgen brief dat ze aan passingen moet doen aan afzuigsysteem zo als geluid maar ook stank weg is en dat voor 1 juli gedaan moet zijn. dus dat gaat nog even duren :|

in brief staat ook van als lucht en geur filters moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:31
Schandalig . Geen dwangsommen erbij?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
@Motaro, dat betekent dat je nog 4 maanden in deze ellende kunt zitten. Echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:45
Heb je al gesproken met de verhuurder? Ik snap niet dat de verhuurder het ook zover laat komen. De verhuurder zal met huurder om de tafel moeten zitten om samen afspraken te maken om het probleem op te lossen maar ook om eventueel samen het pand toekomstbestending te maken en de investeringskosten te delen. Als ik het zo zie, dan is er ook in de afgelopen jaren bar weinig gedaan aan onderhoud van het winkelpand. Ik begin me steeds meer af te vragen of het pand überhaupt nog wel geschikt was voor horeca verhuur.

Ik moet ook wel zeggen dat de airco installatie ook echt beunwerk is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Monkeydancer op 21-02-2024 16:41 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies… ook gewoon vanuit de VVE de verhuurder aanspreken en beboeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Monkeydancer schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:40:
Heb je al gesproken met de verhuurder? Ik snap niet dat de verhuurder het ook zover laat komen. De verhuurder zal met huurder om de tafel moeten zitten om samen afspraken te maken om het probleem op te lossen maar ook om eventueel samen het pand toekomstbestending te maken en de investeringskosten te delen. Als ik het zo zie, dan is er ook in de afgelopen jaren bar weinig gedaan aan onderhoud van het winkelpand. Ik begin me steeds meer af te vragen of het pand überhaupt nog wel geschikt was voor horeca verhuur.

Ik moet ook wel zeggen dat de airco installatie ook echt beunwerk is geweest.
vve kantoor doet niks en zeggen aan telefoon wat verwacht je wat wij gaan doen ? 8)7 maar ze gaan wel achter airco aan om dat NIKS aan doe muur mag hangen.

bakker eerst in zat is ook de verhuurder en was ook echt veroudert daar binnen. zou eerst new bakker in komen maar kosten waren heel duur om aan alles aan te passen en te vol doen aan regels.

verhuurder is nu met pensioen stond in lokaal krant en nu geld melken van verhuurder

mijn new buurvrouw die ook soms last van hun heeft. heeft daar ook gewerkt en stond ook van te kijken dat daar een horeca zaak in gekomen is om zo veroudert was daar binnen.
Joris748 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:21:
@Motaro, dat betekent dat je nog 4 maanden in deze ellende kunt zitten. Echt schandalig.
klopt :( maar vrouw van wie tent is is pas bij mijn geweest en ze schrok wel van overlast en merk wel dat eerder en minder afzuigsysteem aan zet.

ramen zijn heel nat van binnen afzuiging gewoon niet goed werkt en dat merken buurman van haar die naast zit ook met zijn zaak.
DiedX schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:18:
Schandalig . Geen dwangsommen erbij?
dat komt later als ze niet op tijd hebben aan gepast

[ Voor 5% gewijzigd door Motaro op 21-02-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
heb gewoon vermoeden dat vrouw ( eigenaar ) totaal verkeert is informeert wat ze wel en niet mag.

toen ik over airco ging hebben zij ze dat van gemeenten mag. waar op ik zij dat gemeenten daar niet over gaat maar VVE en VV winkeleigenaren om dat muur niet van jouw is of gemeenten.

denk ook zo is gegaan met afzuigsysteem dat een of ander handig Harrie zij dit kan met afzuigsysteem. om dat alles uit wit bus kwam van tegels als airco tot aan afzuigsysteem aan toe

[ Voor 5% gewijzigd door Motaro op 21-02-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:45:
Precies… ook gewoon vanuit de VVE de verhuurder aanspreken en beboeten.
Op basis van welk artikel kan de vve dit beboeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou eens je rechtsbijstand/een advocaat/juridisch loket kunnen raadplegen en kijken of een beroep op artikel 5:37 BW, eventueel in kort geding, mogelijk is. Het artikel gaat over hinder:
De eigenaar van een erf mag niet in een mate of op een wijze die volgens artikel 162 van Boek 6 onrechtmatig is, aan eigenaars van andere erven hinder toebrengen zoals door het verspreiden van rumoer, trillingen, stank, rook of gassen, door het onthouden van licht of lucht of door het ontnemen van steun.
Ik ben geen advocaat, noch jurist, maar een spoedeisend belang lijkt mij wel aanwezig en de onrechtmatige hinder ook. Maar ik weet niet of de zaak bij de omgevingsdienst daar invloed op heeft.

Je zou ook eens kunnen uitzoeken of het mogelijk is om de omgevingsdienst tot spoed te manen.

Denk dat als je wil dat als er snel iets verandert je zelf het heft in handen moet nemen en met je rechtsbijstand/een advocaat/juridisch loket actie moet afdwingen. Afwachten op de VVE, omgevingsdienst of verhuurder lijkt niet veel zin te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:45:
[...]

Op basis van welk artikel kan de vve dit beboeten?
Op basis van hun eigen reglementen… nagenoeg allemaal hebben ze een huishoudelijk regelement met zaken over overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:56:
[...]

Op basis van hun eigen reglementen… nagenoeg allemaal hebben ze een huishoudelijk regelement met zaken over overlast.
Ik ken geen vve met huishoudelijke reglementen, allemaal hebben ze alleen een splitsingsakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:38:
[...]

Ik ken geen vve met huishoudelijke reglementen, allemaal hebben ze alleen een splitsingsakte.
Ik dus wel….

https://www.eigenhuis.nl/...-huishoudelijk-reglement#

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 21-02-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Prima, maar “nagenoeg allemaal” is dus niet per se de waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:42:
[...]
Inderdaad… maar hetzelfde geldt natuurlijk voor ik ken het niet dus bestaat het niet :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:38
Wolly schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:42:
[...]

Ook hier gewoon een huishoudelijk regelement, met bepalingen erin over overlast ect. Aangevuld op de splitsingsakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:48:
[...]

Inderdaad… maar hetzelfde geldt natuurlijk voor ik ken het niet dus bestaat het niet :-).
Dat heb ik ook niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom doe je dan zo onnozel…. De mogelijkheid om boetes op te leggen staat ook in de modelcontracten van vve’s. Dat kan ook al op basis van de splitsingsakte, wetgeving en een huishoudelijk regelement maakt het alleen maar makkelijker.

Lijkt me ook redelijk normaal dat je vanuit een vve optreed als publieke ruimtes misbruikt worden of andere eigenaren overlast hebben van een verhuurder die zelf niet ingrijpt.

De enige uitdaging is het gebrek aan deskundigheid en daadkracht van sommige vve’s. Maar ik heb een tijdje in Amsterdam in een appartement gewoond en daar wist de vve wel raad met stankoverlast van de afzuiginstallatie van een horeca gelegenheid op de begane grond. Dat was zo over.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 21-02-2024 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 1986520 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:04:
Waarom doe je dan zo onnozel…. De mogelijkheid om boetes op te leggen staat ook in de modelcontracten van vve’s. Dat kan ook al op basis van de splitsingsakte, wetgeving en een huishoudelijk regelement maakt het alleen maar makkelijker.

Lijkt me ook redelijk normaal dat je vanuit een vve optreed als publieke ruimtes misbruikt worden of andere eigenaren overlast hebben van een verhuurder die zelf niet ingrijpt.

De enige uitdaging is het gebrek aan deskundigheid en daadkracht van sommige vve’s. Maar ik heb een tijdje in Amsterdam in een appartement gewoond en daar wist de vve wel raad met stankoverlast van de afzuiginstallatie van een horeca gelegenheid op de begane grond. Dat was zo over.
Ik geef aan dat een huishoudelijk reglement helemaal niet aanwezig hoeft te zijn. Verder ben ik wel benieuwd op basis van welk artikel in een vve reglement boetes kunnen worden uitgedeeld voor dit soort zaken.

Dat was ook mijn eerste vraag en toen was het antwoord “huishoudelijk reglement”.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
TIJD voor update

zijn veel dingen gebeurt en zal kort en duidelijk uit leggen als ik kan met tijdlijn :)

1- februari is ODBN ( Omgevingsdienst Brabant Noord ) langs geweest bij mijn en horeca.

2- end februari heb ik eigenaressen bij mijn langs laten komen en ze dacht dat mijn afzuigkap aan stond ivm geluid zo had was 70 db en na dat ze hun afzuigkap stond. stond ze van kijken dat alles van haar af kwam en heb toen ook uit gelegd. dat ze meteen contact op moet nemen met.

VVE om dat muur van mijn is en VVE er op zit
VV winkels om dat die ook over buiten kant gaat van gebouw
gemeenten voor omgevingsvergunning om als je schoorsteen aan buiten kant gaat plaatsen.

3- maart ze hebben brief van ODBN ( Omgevingsdienst Brabant Noord ) gekregen en conclusie was dat veel miss was en moest verander zo als schoorsteen die +2 meter boven dak uit moest komen.

4 - begin april ben ik langs geweest en ik moest meteen weg en was niet meer welkom in zaak. ze zag mijn en was meteen ik heb geen zin en tijd voor jouw en toen kreeg zij grond mond van mijn en heel zaak was stil en eigenaressen liep toen overstuur keuken in.

5- handhaving is langs geweest en kon niks doen ook al zagen dat veel fout was.

6- Brandweer is langs geweest en zag ook fout was aan stank maar kon niks doen.

7- buurvrouw die tegen hun keuken woont geeft ook aan dat ze stank lucht in haar huis ruikt ivm lucht door muur trekt.

8- kruidvat geeft ook aan dat lucht kunnen ruiken en last hebben van droken polen bij hun deur.

9- ze hebben schoor steen geplaats :) 27-7-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YA3DvWEQp31mosFMu1pDFf7roDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zcdg5FKnmRuGVUBJwVOSAIHi.jpg?f=fotoalbum_large

10- ik dacht ik ga even na vragen bij gemeente of op die plek omgevingsvergunning is aan gevraagd om dat moet en antwoord is nee.

11- heb VVE update geven als nu doe wat allenmaal is gebeurt over maanden en binnen 24 uur belde VVE terug en was totaal niet spreken wat aan hand is ivm eigenaresse totaal niet regels op volgt en VVE zij

ik kom bij jouw langs wand ik wil dit met mijn eigen ogen zien
ik maak dit agenda punt voor VVE vergadering zo we stappen kunnen ondernemen.
ik weet nu wie eigenaar is van pand en ga daar achter na en als hij niks doet worden misschien juridische stappen ondernomen.

12- dezen schoorsteen hangt nu en is illegaal geplaats ivm gemeten niks van af weet en VVE + VV winkels eigenaren ook geen toe stemming hebben geven,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5_KAfXo0NBV-WrMXPRdJUN7o1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrHhyIt9D2B06SRojN17q7bI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NAquxi5qpllMi6s1Rm_WdnESAOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RriCeJiWFVfP3esVxLC1EBjo.jpg?f=fotoalbum_large

voor mijn lijkt nu probleem op gelost maar om dat eigenaressen niet volgen regels doet zal ze nog heel moeilijk tijd krijgen

ik heb meerder keer haar met fatsoen behandeld maar anders om niks en toen ze in mijn huis was zij ze zonder schaamte IK heb vergunningen en restaurant en daar horen dingen bij. ik zij toen godverdomme NIET DIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:57

Fanta

FordPerformance™️

Tsja, die nieuwe pijp is geen gezicht, maar dit lijkt me verder wel een keurige oplossing qua stankoverlast.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mooi opgelost zo. Ik neem aan dat de geluidsoverlast nu weg is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Hopelijk is de overlast nu weg voor je. Er lijkt in ieder geval een inspanning te zijn geleverd om de overlast te beperken/op te lossen.

Laat het nu gaan en laat de rest over aan de VVE. Dat is het beste voor jouw gezondheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Motaro schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:35:
[...]

alleen laats in oktober kwam al naar voren dat zonder toestemming airco op hebben gehangen aan muur en ook al was toen brief naar verhuurder gestuurd er is niks mee gedaan. en ze hebben gewoon nog een bij gehangen en als je ziet hoe die bij hangen is heel slecht gedaan.
Ik zie eigenlijk niets geks aan die airco's op de foto. Op welke manier is het slecht gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Wolly schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:28:
[...]

Ik zie eigenlijk niets geks aan die airco's op de foto. Op welke manier is het slecht gedaan?
airco hang schuin tegen muur en daar hoor je ander ondernemers ook over.

ze zijn tegenwoordig heel streng wat aan muur mag komen. zelf gootje van mijn airco's mag niet maar door fout van VVE mag hij blijven zitten als hij zelfde kleur word als muur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Fanta schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:17:
Tsja, die nieuwe pijp is geen gezicht, maar dit lijkt me verder wel een keurige oplossing qua stankoverlast.
gisteren was eerst dag dat ze open waren en mijn huis is weer stil hoe was maar ik zal kijken of zo blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Joris748 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:26:
Hopelijk is de overlast nu weg voor je. Er lijkt in ieder geval een inspanning te zijn geleverd om de overlast te beperken/op te lossen.

Laat het nu gaan en laat de rest over aan de VVE. Dat is het beste voor jouw gezondheid :)
laat nu ook over aan VVE :) en maar kans groot dat alles weer van muur af moet gaan halen.

mijn gootje van mij airco's dat was zelfs probleem uit oog punt van winkels laats staan die schoorsteen en 2 airco's van hun waar geen toestemming is voor om plaatsen aan die muur om dat die vol in zicht staat van iedereen,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
en we gaan weer veder :(

ja al 11 maande en amper iets verandert

dit weekend ook weer veel gedreun zo hard dat meer geluid maakt dan mijn stofzuiger en weer stank in mijn hall + overloop + slaapkamer heel dag.

pas gesprek gehad met Kruidvat die naast zitten hebben ook zwaar stank en geluid over last hebben ze aan geven en heb contact gegevens geven van odbn waar ze moet zijn. jammer genoeg zijn zo veel mensen bang om klagen.

ander bewoners hebben nu ook aan geven dat last hebben van geluid ( gedreun ) en stank overlast en hebben en gaan klagen bij odbn. ook hier zitten bij die niet durver over te klagen.

--------------------

-VVE gaat nu ook juridisch stappen ondernemen. tegen eigenaar i.v.m schoorsteen + airco en geluid en stank over last i.v.m schoorsteen + airco illegaal zijn geplaats.

------------------------

-bouwkundige afdeling van mijn gemeente is ook langs geweest.

hij zegt dat schorsteen Niet voldoet aan Nederlands wet i.v.m in straal van 25 meter is niet mijn dak hoogst punt maar ander appartement en schoorsteen moet daar boven uit steken.

hij gaat nu uit zoeken of ze een vergunning moet hebben en welke en dan welke juridisch stappen gemeente gaat nemen tegen eigenaar.

----------------------------

- de verhuurder / eigenaar van pand is ook bij mijn geweest en hebben uur lang met hem gepraat. blijkbaar hebben eigenaar van pools restaurant alles gedaan zonder zijn toestemming en nooit iets hem door geven over overlast die ze geven.

verhuurder van pand doet nu nog niet veel mee en doet beetje als of niet zijn verantwoording is.

maar geeft ook aan dat Kut volk is die er in zitten en niet blij mee is. maar die verdient 3000 euro per maand aan dat zal wel rede zijn hij nog niet veel aan doet.

--------------------

- odbn is eigenlijk na 11 maande keer langs gekomen na veel geklaag van mijn. en hebben gedreun gehoord maar zeggen dit bij hoort i.v.m restaurant niks raars doet maar hier ga ik niet mee akkoord. gemeente geeft ook aan dat dat odbn stekken heeft laten vallen,

ik ga zeker officieel klacht in dienen bij odbn over hoe zij dit af handelen en bij gemeente ga ik officieel klacht in dienen over odbn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
hij hang nog maar net en nog geen storm geweest en van 3 beugels zitten nu nog maar een vast.

meteen naar gemeente gebeld en die komen vandaag anders morgen langs.

lekker zo tent die alles super goedkoop alles doet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQlaT0p31s17DWH2rm6whbZfrns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xidN8z3OlK4YHfhIawFcdIHs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jw9uZaRpD95TEOMATOok4i1S_Y0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDXXvuv1nRZ7vD96ogwC6TC2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dctRQRNzqDZb14dow3MjEi4708=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjpKuq2ra6RmFTWqTjgV0kcm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u16j0zISmak8L31-MLtWlHdYeG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGo5059KJHX8T9hVWCwu6vLF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KLLAKbs96QKUTByL8CM30URxT9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k54O4YMJnX04sGtiKMMLfUcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:02
Heeft het nog zin om de brandweer te bellen wegens de gevaarlijke situatie? Weet niet zeker of dit onder hun verantwoordelijkheid valt, maar zij gaan volgens mij ook over of een pand/boom/etc veilig is toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Volgens mij wordt het tijd om contact te zoeken met de plaatselijke krant. Beetje onderzoeksjournalistiek, wat hoor en wederhoor en dan een vernietigend stuk in de krant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Aragnut schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:08:
Heeft het nog zin om de brandweer te bellen wegens de gevaarlijke situatie? Weet niet zeker of dit onder hun verantwoordelijkheid valt, maar zij gaan volgens mij ook over of een pand/boom/etc veilig is toch?
of zin heeft donno maar gemeente oss gaan vandaag langs hoor ik net, en heb ODNB ook meteen medling naar gedaan en bij VVE
Joris748 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:09:
Volgens mij wordt het tijd om contact te zoeken met de plaatselijke krant. Beetje onderzoeksjournalistiek, wat hoor en wederhoor en dan een vernietigend stuk in de krant.
daar zit ook aan denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasE!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:08
Motaro schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:47:
hij hang nog maar net en nog geen storm geweest en van 3 beugels zitten nu nor maar een vast.

meteen naar gemeente gebeld en die komen van anders morgen langs.

lekker zo tent die alles super goedkoop alles doet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hier kan en moet je ASAP de brandweer voor bellen. Als je die pijp in je nek krijgt heb je geen overlast meer iig. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
Die afzuigpijp vastzetten met drie pluggen ..... _O- dat is echt niet genoeg , je mag (of zij eigenlijk) blij zijn dat hij nog niet om gegaan is . Vind de afloop van alles wel bedroevend hoor moet ik zeggen . Alsof je gewoon niet serieus genomen wordt. Verhuurder vangt zijn centjes en de rest mag maar met een kluitje in het riet gestuurd worden ?

Is er niet iets van een ombudsman achtig iets in de regio noord Brabant? . Omdat de andere instanties het niet onder controle zien te krijgen ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Joris748 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:09:
heb contact gehad en was ook meteen vraag of op camera interview wilde geven. persoon aan telefoon wist dat wat probleempjes waren om hij ook al keer nieuws bericht wilde schrijven over restaurant maar dat zo erg was wist hij niet.

later dezen week of begin volgde week bellen ze mijn terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Topicstarter
Cybersijp schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:35:
Die afzuigpijp vastzetten met drie pluggen ..... _O- dat is echt niet genoeg , je mag (of zij eigenlijk) blij zijn dat hij nog niet om gegaan is . Vind de afloop van alles wel bedroevend hoor moet ik zeggen . Alsof je gewoon niet serieus genomen wordt. Verhuurder vangt zijn centjes en de rest mag maar met een kluitje in het riet gestuurd worden ?

Is er niet iets van een ombudsman achtig iets in de regio noord Brabant? . Omdat de andere instanties het niet onder controle zien te krijgen ?
mag niet veel zeggen veel maar zijn meer die die gevoel hebben over ODBN en mijn zaak dat zeker steken hebben laten vallen.

die over ODBN gaat is gemeente.

ik zij meteen al die 3 pluggen is niet genoeg en lijkt dat maar plug is van 2/3cm in muur zitten en dat moet alles vast houden 8)7 alles moet Goedkoop gedaan worden bij hun en alles zelf

[ Voor 10% gewijzigd door Motaro op 11-12-2024 14:00 ]

Pagina: 1 2 Laatste