Ik heb zojuist meerdere speedtestjes gedaan, maar ik kom in mijn woning (balkon) met mijn OP12 (esim) op het mobiel netwerk van KPN niet boven de 100mbit down uit.
Mijn 5g mast van kpn in de buurt ligt ongeveer 250-300 meter hemelsbreed van mn woning af en heeft alleen n1 en n28. De meest dichtsbijzijnde 5g kpn mast met n78 ligt een kleine 800-900 meter van me af.
Als ik het goed heb begrepen is n78 zeg maar de 'snelste' 5g frequentie die sinds juli live is gegaan maar nog niet op alle 5g masten actief is.
Maar zou ik niet een veel hogere snelheid moeten behalen gezien de geringe afstand naar deze masten toe?
En ja, ik heb de testjes uitgevoerd toen ik op mn balkon op 5 hoog stond rond 12 uur snachts onder perfecte weersomstandigheden.
En zijn er hier mensen die de 810 update hebben en een continu haperende / vastlopende gmail (app) ervaren? Schijnbaar hebben daar veel meer mensen last van en lijkt het grotendeels OP12 gerelateerd te zijn.
Overigens is er een nieuwe firmware uitgebracht eindigend op 830 en bevat deze update onder andere de juli Android security patch. Verwacht dat ie een dezer dagen in de Oxygen updater app gedownload kan worden.
[
Voor 26% gewijzigd door
Steelo op 25-07-2024 01:26
]
Ltrz,....