Beste Tweakers,
Onze CV-ketel is 15 jaar oud en begint kuren te vertonen. We willen daarom overstappen op een all electric warmtepomp. Ons huis is gebouwd in 2008 (geen aanvullende isolatiemaatregelen getroffen), 2 onder 1 kap, HR++ glas, opbrengst zonnepanelen afgelopen jaar was 5100 kw/h
- verder naast de vloerverwarming nog 3 radiatoren in de woonkamer en open keuken (zie foto) en een radiator in de hal. Waterinhoud en afgifte van de radiatoren is niet bekend.
- ik heb de watertemperatuur van de CV op 45 graden gezet en ik kan het huis hiermee warm houden.:strip_exif()/f/image/niVDWRp3tinlmq7KlC9TLNVN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3OO8Uz6blXzRzHemVAuwv8zU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mpoNL8wYSZPHcBB6gjXeqlg6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hoY7i7ducWX3qItwZAyYuQHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TJ305jrzP26AS6ItuXNzFSdk.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze CV-ketel is 15 jaar oud en begint kuren te vertonen. We willen daarom overstappen op een all electric warmtepomp. Ons huis is gebouwd in 2008 (geen aanvullende isolatiemaatregelen getroffen), 2 onder 1 kap, HR++ glas, opbrengst zonnepanelen afgelopen jaar was 5100 kw/h
Historisch gasverbruik:
1300 m³/jaar (feb. 2023 t/m jan. 2024). We wonen er pas sinds februari dus dit is de enige data die ik heb.Afgiftesysteem:
- 77 m² vloerverwarming. Of dit hoofdverwarming is en of de leidingen 10 cm van elkaar af liggen, is niet bekend. Misschien kunnen jullie iets afleiden uit de foto van de verdeler?- verder naast de vloerverwarming nog 3 radiatoren in de woonkamer en open keuken (zie foto) en een radiator in de hal. Waterinhoud en afgifte van de radiatoren is niet bekend.
- ik heb de watertemperatuur van de CV op 45 graden gezet en ik kan het huis hiermee warm houden.
SWW:
- niet nodig want voor het SWW wil ik een aparte warmtepompboiler van Atlantic installeren.Warmtepompvoorkeur:
L/W, zet op volgorde: stil, zuinig, verkrijgbaarheid, DIY/tweakersvriendelijk, goedkoop, domotica-integratie, milieuvriendelijk, designWie gaat het installeren?
Uitbesteed.Koevlaas formule:
1300 m3 x 8 / 1650 = 6,3 Kw —> afronden naar boven = 7 KwFoto's ter beeldvorming:
:strip_exif()/f/image/niVDWRp3tinlmq7KlC9TLNVN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3OO8Uz6blXzRzHemVAuwv8zU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mpoNL8wYSZPHcBB6gjXeqlg6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hoY7i7ducWX3qItwZAyYuQHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TJ305jrzP26AS6ItuXNzFSdk.jpg?f=fotoalbum_large)
Ontvangen offerte:
Via de collectieve inkoop warmtepompen van Vereniging Eigen Huis heb ik via Heattransformers de volgende offerte ontvangen. Hoe denken jullie erover?:strip_exif()/f/image/BIurAZb1lI6mvvmalBe2co5K.jpg?f=fotoalbum_large)