Windows product keys in Google advertenties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
Ik ben voor een familielid een Windows VM in Debian aan het installeren. Nu vermoed ik dat ik daar officieel een Windows Enterprise licentie voor nodig heb. Ik Google wat rond en vind in gesponsorde content licenties voor W10Ent voor €15,90 op bijvoorbeeld productsleutels.nl

Euhm, ik zou toch verwachten dat een Enterprise boven de €200 gaat uit komen?

Iemand toevallig in idee hoe legit die website is? En de key die je (hopelijk) krijgt, kan die na verloop van tijd worden geblokkeerd door MS?

Ik vind het persoonlijk wat fishy, meestal als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook wel.

Maar goed, misschien kan het toch wel legaal voor lager prijs? Vandaar dus de vraag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
OK, ja idd topics genoeg :).

Lijkt me op z'n minst idd shady zoals ik vermoedde, al zal het hoogstwaarschijnlijk wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bucovaina89 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:43:
Ik vind het persoonlijk wat fishy, meestal als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook wel.
Het is een grijs gebied. MS zal natuurlijk iets anders zeggen (dat het niet legaal is), maar dergelijke verkoop tegenhouden kan men (zover ik weet) echter ook niet. :)

Je kunt ook proberen of je een oudere Windows 10 key bijvoorbeeld kan upgraden naar Windows 11. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 15-01-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

CH4OS schreef op maandag 15 januari 2024 @ 10:51:
[...]
Het is een grijs gebied. MS zal natuurlijk iets anders zeggen (dat het niet legaal is), maar dergelijke verkoop tegenhouden kan men (zover ik weet) echter ook niet. :)
Valt op zich wel mee. Het doorverkopen van softwarelicenties is gewoon legaal.

Het enige wat shady is is dat er partijen zijn die massaal MSDN keys verkopen (in het geval van Microsoft). Ja, dat mag dan weer niet. Een MSDN key is geen licentie voor commercieel of thuisgebruik. Het is bedoeld om zaken te testen of voor developmentdoelen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt geen enterprise nodig om Windows op een server te installeren. Je mag ook een Home versie gebruiken als je zou willen, maar die ondersteunen geen RDP dus daar heb je weer geen bal aan vanuit een beheer perspectief. Niemand gaat in een remote console zitten prutsen als die er al is tenzij brand :+

Pro is prima hiervoor :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
nelizmastr schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:17:
Je hebt geen enterprise nodig om Windows op een server te installeren.
Mag je in een VM dan een Pro installeren? Ik dacht dat je daarvoor verplicht werd een Enterprise te gebruiken.
Pagina: 1