Cv onderhoudscontract problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosenEls
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-03-2024
Heeft iemand een ervaring als hieronder beschreven?

In april 2023 is er een CVi installatie geplaatst en aangesloten in een appartement van 100 m2. De investering is aanzienlijk lager dan voor een monoblock warmtepomp. Er werden ook 18 zonnepanelen geplaatst want zonder eigen energie opwekking loop je leeg op de kWh'n.
Volgens de website van de fabrikant hoort de volgende service bij de aankoop:
- 24/7 storingsservice,
- 10 jaar fabrieksgarantie.
- na twee jaar een inspectie.
- elke 3 jaar een onderhoudsbeurt.
Na de installatie door een gecertifiseerde installateur werd een onderhoudscontract aangeboden voor veel geld en voor elk jaar. Dus niet 1 maal per 3 jaar maar elk jaar. Wij vroegen nadrukkelijk en meerdere malen om een 3 jaren contract maar dat werd geweigerd en daarmee werd ook alle service , aandacht en kontakt beeindigd.
De laatste reactie was:
Je blijft maar doorzeuren en: Wij gaan niets meer voor jullie doen. Regel meer met de fabrikant.
Een en ander getuigt niet van een beetje empathie.

Weet iemand hoe hiermee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Heb je wel een CO of CO2 detectie?
Want je verhaal is een beetje warrig. En wellicht is dat omdat 10m2 ook wel erg krap is.

Dus lees m nog eens door en bepaal je hoofdvraag die je hier aan ons wil stellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Barrycade op 14-01-2024 13:59 . Reden: Ah je had je typo door, dus er is nog hoop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosenEls
inmiddels gewijzigd in 100 m2 sorry.
CVi is een inductie apparaat en heeft niets meet CO of CO2 te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
@Barrycade Met CVi verbrand je geen gas, het is puur elektrisch verwarmen met een COP van 1.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosenEls
Daar gaat het niet over. het verhaal gaat over kostbare en geweigert onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Puch-Maxi schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:02:
@Barrycade Met CVi verbrand je geen gas, het is puur elektrisch verwarmen met een COP van 1.
Ah maar gezien de rest van verzamelde woorden dacht ik dat TS over zijn toetsenbord gestruikeld was.

Waarom allemaal bijzaken in de TS zetten?

Je vraag is, de installateur biedt je een jaarlijks onderhoud contract aan, je fabrikant biedt een 3 jaarlijkse onderhoud aan.

Je zeurt om een 3 jaarlijks contract en dat biedt de installateur niet aan en wil je niet meer als klant?

De oplossing zou dan zijn, zoek een andere installateur via de fabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

JosenEls schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:55:
Heeft iemand een ervaring als hieronder beschreven?

In april 2023 is er een CVi installatie geplaatst en aangesloten in een appartement van 100 m2. De investering is aanzienlijk lager dan voor een monoblock warmtepomp. Er werden ook 18 zonnepanelen geplaatst want zonder eigen energie opwekking loop je leeg op de kWh'n.
- 24/7 storingsservice,
Na de installatie door een gecertifiseerde installateur werd een onderhoudscontract aangeboden voor veel geld en voor elk jaar. Dus niet 1 maal per 3 jaar maar elk jaar. Wij vroegen nadrukkelijk en meerdere malen om een 3 jaren contract maar dat werd geweigerd en daarmee werd ook alle service , aandacht en kontakt beeindigd.
De laatste reactie was:
Je blijft maar doorzeuren en: Wij gaan niets meer voor jullie doen. Regel meer met de fabrikant.
Een en ander getuigt niet van een beetje empathie.

Weet iemand hoe hiermee om te gaan?
Al geprobeerd de situatie bij de fabrikant voor te leggen? Ik weet niet wat de afspraken zijn tussen fabrikant en gecertificeerde installateur. En welke afspraken jij zwart op wit hebt getekend etc.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchWing op 14-01-2024 15:39 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:19
Je post in Duurzame installaties. Maar het is geen vraag over de installatie maar een juridisch geschil met de verkopende partij. Ik denk dat dit een beetje verwarrend is.
Wat staat er in je koopcontract van de CVi?
Je had beter een RVS elektrische boiler kunnen ophangen met een cv-pomp. 0 onderhoud benodigd en waarschijnlijk ook nog een kwart van de aanschafwaarde van zulke oplossingen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:10

de Peer

under peer review

De investering is aanzienlijk lager dan voor een monoblock warmtepomp. Er werden ook 18 zonnepanelen geplaatst want zonder eigen energie opwekking loop je leeg op de kWh'n.
Cvi is goedkoop in aanschaf maar zeer duur in gebruik. Dat kun je maskeren met zonnepanelen maar het blijft zeer duur. Kun je er nog vanaf?
Dit is geen aantrekkelijke constructie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:48

DIY

Wat gaan ze voor onderhoud doen aan een doorstroomverwarmer?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

de Peer schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Cvi is goedkoop in aanschaf maar zeer duur in gebruik. Dat kun je maskeren met zonnepanelen maar het blijft zeer duur. Kun je er nog vanaf?
Dit is geen aantrekkelijke constructie
.. tijdelijk maskeren, tot de saldering afgelopen is. En dat gaat sneller zijn dan dat die installatie afgeschreven is. Het duurdere onderhoud uit de OP gaat daarbij vergeleken klein bier zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
De investering is aanzienlijk lager dan voor een monoblock warmtepomp.
...maar vervolgens ben je 5x zo duur uit met de jaarlijkse energiekosten dan je met die warmtepomp zou zijn,
en 2x zo duur dan je met een gasketel zou zijn.

Daarnaast eens met hierboven: als dit een puur elektrische COP=1 verwarming zou zijn, dan zou ik ook niet weten wat er aan onderhoud nodig zou moeten zijn.. laat staat via een jaarlijks onderhoudscontract!
Er zitten dan nauwelijks onderdelen in die aan slijtage of onderhoud onderhevig zijn op jaarlijkse basis.

Dus inderdaad weglopen bij die installateur die alleen maar jaarlijks onderhoud wil doen, en een andere zoeken, eventueel via de fabrikant navragen.

(en los daarvan heeft dit ook weinig te maken met "duurzame installaties" waar het topic nu in geplaatst is, maar dat even terzijde)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

BrainCrash schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:23:
[...]

...maar vervolgens ben je 5x zo duur uit met de jaarlijkse energiekosten dan je met die warmtepomp zou zijn,
en 2x zo duur dan je met een gasketel zou zijn.

Daarnaast eens met hierboven: als dit een puur elektrische COP=1 verwarming zou zijn, dan zou ik ook niet weten wat er aan onderhoud nodig zou moeten zijn.. laat staat via een jaarlijks onderhoudscontract!
Er zitten dan nauwelijks onderdelen in die aan slijtage of onderhoud onderhevig zijn op jaarlijkse basis.

Dus inderdaad weglopen bij die installateur die alleen maar jaarlijks onderhoud wil doen, en een andere zoeken, eventueel via de fabrikant navragen.

(en los daarvan heeft dit ook weinig te maken met "duurzame installaties" waar het topic nu in geplaatst is, maar dat even terzijde)
Maar laten we even lief zijn tegen Jos en Els. Toegegeven, ik had ook de neiging iets in deze richting te plaatsen maar dat is een beetje mosterd na de maaltijd want ze kunnen ook niet zomaar terug. En ik ben toch best wel benieuwd naar hoe het hele traject nu gegaan is en verder gaat lopen.

Dus @JosenEls je vindt hier best wat medestanders van je onvrede. Zouden jullie wat meer over het verhaal erachter willen vertellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 14-01-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:00

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@JosenEls Ken je het recente ervaringsbericht van een teleurgestelde klant (VEH-community)
van ineendagvanhetgas.nl? - Lijkt voor mij vergelijkbaar. - Veel sterkte gewenst!

Waarschijnlijk zijn het de laatste stuiptrekkingen van deze soort cv-ketels
en zijn ze binnen kort niet meer op de markt.
(CVi-, Ionisatie-ketel, "Hardenbergse Blauwe doos", etc.)

[ Voor 16% gewijzigd door dunklefaser op 14-01-2024 14:31 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
knip, jouw situatie is niet relevant

Ik weet niet wat voor voorlichting je hebt gekregen van deze leverancier maar ik zou er druk achter zetten dat indien je hier niet van op de hoogte was, je verkeerd bent voorgelicht je ontbinding wil van de aankoop en dat de boel zsm verwijderd wordt.

Je initieele investering is wellicht lager dan een Monoblock maar onderaan de streep ga je fors duurder uit zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 14-01-2024 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48
@Yucon
Ah, ja, het was ook niet om onaardig te doen, maar misschien meer bedoeld als voorbereidende waarschuwing, zoiets als:
"zet je maar schrap voor wat er nog gaat komen qua energiekosten"
Dit soort ketels is immers niet voor niets al enige tijd in het bouwbesluit verboden om toe te passen in nieuwbouw woningen.

@JosenEls
Misschien inderdaad wel een goed idee om na te gaan hoe het hele offertetraject tot stand is gekomen..
Is er wellicht sprake van onjuiste voorlichting, of verkeerde voorspiegeling van zaken?

Als de installateur nu al niet de "service" richtlijnen volgt die de fabrikant zelf voorschrijft, en je probeert af te zetten met onnodige en dure servicecontracten, dan is dat al geen goed vooruitzicht in ieder geval.

Met die reacties van de installateur ben ik bang dat je al snel naar juridische procedures moet gaan grijpen wil je er nog iets van gedaan krijgen in ieder geval...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@JosenEls wat staat er op de site / in je koopcontract?
Is de installateur gelieerd aan de verkoper?
Wat staat er in het contract van de installateur?

En, dit is niets voor DEI, (want hier krijgt iedereen het bloedheet als ze horen dat je in het cvi verhaal bent getuind), maar dit is denk ik iets meer voor SF.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Een installateur bepaalt in beginsel zelf wat het verkoopt. Op zich gelden beloften van fabrikanten ook, maar dit valt daar waarschijnlijk niet onder aangezien het geen producteigenschap betreft.

Het goede nieuws is dat het besparen direct kan beginnen. Zo'n elektrisch apparaat behoeft normaal gesproken geen onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

- 24/7 storingsservice,
Is dit wat de fabrikant je geeft bij de aanschaf of zijn door mij dik gedrukte zaken voorwaarden om de 10 fabrieksgarantie geldig te laten blijven.

Ik vermoed namelijk dat wanneer een installateur alleen service contracten per jaar wil verkopen dat dit prima kan en dat zij mogelijk niet verplicht zijn om jou een contract met andere voorwaarden aan te bieden.

Daarnaast vraag ik me af of dit soort installaties sowieso nog wel zijn toegestaan, in bijvoorbeeld dit topic kwam langs dat dit soort installaties niet meer mogen in nieuwbouw, maar ook niet als vervanging van een bestaande installatie. Misschien dat je daar nog iets mee kan. VvE bestuur wil elektrisch verwarmen (COP = 1) verplichten
Pagina: 1