Pff, wat een verhaal zeg. Ik zie je topic nu pas, maar erg heftig.
Je ongemakkelijk te voelen als je je fiets wilt pakken, je niet thuis te kunnen voelen in je eigen huis.
Wij hebben helaas tot twee keer toe een heftige confrontatie gehad met twee verschillende overbuurmannen op heel verschillende momenten. Nu lijkt het erop dat misschien wij wel het probleem waren, maar ik kan je verzekeren dat waren wij zeker niet.
Wij zijn inmiddels wel verhuisd omdat het onhoudbaar begon te worden, ook al was de rust terug gekeerd, ons woongenot was volledig weg..
In beide gevallen is het ons wel gelukt om de personen in kwestie uit hun huis te krijgen. Zij maakte het dan ook wel heel bond, ook naar anderen. Maar alsnog sta je er alleen voor. Reken niet op hulp van anderen. Zij uiten klachten wel naar elkaar, maar naar instanties is vaak toch een stop te ver, bang voor consequenties.
Deze instanties gaan gelukkig heel discreet om met je klacht, die angst moet je zeker niet hebben, geef het wel aan bij je melding.
Wat ons heeft geholpen is melding maken bij politie, woningcorporatie waartoe de woning van persoon behoort. En de gemeente contacten waarin je woont. Die kunnen meer dan je denkt.
Gooi het op veiligheid, dat je zeer heftige klachten hebt, dat het jouw overkomt en dat je niet weet wat een eventuele vervolg kan zijn. Meld wat je zorgen zijn en meld iedere confrontatie altijd.
De woningcorporatie heeft waarschijnlijk een klachten adres, meld het daar, zij kunnen een dossier opbouw doen en uiteindelijk kan zo'n persoon na herhaaldelijke waarschuwingen het huis uit worden gezet. Je staat er niet alleen voor, maar je moet het wel melden. Zorg dat instanties met elkaar gaan praten en zorg ervoor dat je zelf veilig blijft/buiten schot.
Zorg voor eigen camera bewaking zodat je eventueel bewijs kan aanleveren als hij voor je deur zou komen staan.
En blijf altijd rustig bij de instanties, wordt niet boos!
Ik zie in je bovenstaande verhaal dat je inmiddels dat soort stappen hebt genomen. Het is dan ook een tip aan anderen die ermee te maken zouden krijgen. Helaas meer dan je lief is.
Ik heb een gezin met twee kids die destijds nog wat jonger waren, en het gevoel van onveiligheid was erg heftig. Ik kan m'n mannetje wel staan als de confrontatie daar zou zijn, maar niet als ik voor bijvoorbeeld werk niet thuis ben.
Heel veel sterkte, maar laat het niet versloffen, uiteindelijk kan hij ook gewoon uit huis worden gezet.
[
Voor 12% gewijzigd door
TheTeek op 12-07-2024 09:55
]