Advies mbt gedrag van mijn buurman

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikershaes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:13:
Ja bewijs verzamelen is leuk, maar wat moet de politie doen? Die man er op aanspreken? Boete geven? Op basis van welke wet? Beren voor het raam mag niet?
Denk nou even na als jij dat zou zien denk je dan Ohh dat mag gewoon hoor niks aan het handje heel normaal allemaal. Nee natuurlijk niet! Dit is gewoon strafbaar en als je even snel googled zie je ook er strafeisen van maanden voorbij komen voor dit soort zieke gedragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:29:
[...]

Denk nou even na als jij dat zou zien denk je dan Ohh dat mag gewoon hoor niks aan het handje heel normaal allemaal. Nee natuurlijk niet! Dit is gewoon strafbaar en als je even snel googled zie je ook er strafeisen van maanden voorbij komen voor dit soort zieke gedragingen.
Ja dat zal. Heb ook makkelijk praten. Ik ben een man en zou me niet zo snel geïntimideerd voelen door dit. Eerder smerig. Maar m’n punt blijft staan, ik denk dat het erg veel moeite zal kosten om dit via de wet geregeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

servies

Veni Vidi Servici

MrXzombie schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Wat ik letterlijk aangeef is dat in ons strafrechtelijke systeem de strafmaat voor het schenden van iemands privacy zwaarder is dan het vergrijp waar het hier om gaat. Heeft niks met sociale voelsprieten te maken maar is puur om het in perspectief te zetten.

Dat jij en ik beiden eens zijn dat wat hier gebeurd niet menselijk is wil ik alleen TS behoeden van het maken van fouten die haar duurder kunnen komen te staan. Je geeft zelf aan dat de rechter uiteindelijk wel bepaald wie er gelijke heeft, maar tot die tijd wil jij dat zijn.

Edit/ slecht voorbeeld haha
En wat denk je dan dat een rechter doet?
"Oh hij moet 3 maandjes zitten en jij 6, dan trekken (no pun intended) we die 3 van de 6 af en dan mag jij nog 3 maandjes zitten..."
Ik denk het van niet... zo werkt het strafrecht niet, er bestaat niet iets als meer legaal zijn, het mag of het is verboden.

In dit geval komt zaak 1 over de klacht van TS voor de rechtbank. De rechter hoort de getuige (TS) en ziet het bewijs en krijgt verdere info van wijkagent etc...
Opmerking rechter: "ik weet dat het niet helemaal netjes is dat u dit zo gefilmd heeft, maar ik snap ook dat het niet anders kan." "Mijnheer de dader, u krijgt 3 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar en een strafblad met betrekking tot een zedendelict waar u de rest van uw leven last van heeft..., daarnaast draag ik de woningbouwvereniging op om mijnheer te herhuisvesten naar een plek waar hij geen kwaad kan"
en misschien komt er nog wat meer bij aangezien hij bijna als een gevaar voor de samenleving kan worden gezien, gezien het verhaal in de topicstart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:57
gebruikershaes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:13:
wat moet de politie doen? Die man er op aanspreken? Boete geven? Op basis van welke wet? Beren voor het raam mag niet?
Deze wet:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D41048
Lees paragraaf seksuele intimidatie en bedenk dat het slachtoffer zich in de openbare ruimte bevindt.
Dus strafrechtelijke vervolging en een opgelegde straf vanwege overlast buren kan voor woningbouw heel goede reden zijn de man uit huis te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 08-01-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:44
Toke_gt schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:50:
[...]

Deze wet:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2022D41048
Lees paragraaf seksuele intimidatie en bedenk dat het slachtoffer zich in de openbare ruimte bevindt.
Dus strafrechtelijke vervolging en een opgelegde straf vanwege overlast buren kan voor woningbouw heel goede reden zijn de man uit huis te zetten.
Dat voorstel is nog maar net aangenomen door de eerste kamer, 4 juli 2023. De commissie van J&V bespreekt op 23 januari 2024 de nadere procedure. Succes daarmee.
Nogmaals, ik denk om dit via de wet geregeld te krijgen het erg lang zal duren en erg veel moeite zal kosten. Een dossier opbouwen is een goed idee, maar in de tussentijd zal een creatievere aanpak effectiever zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Even een tip van mij na een langdurig traject met een huurder die onder de drugs met regelmaat brandjes sticht.
Ik kreeg steeds te horen van de woningbouw dat ik bewijs moest sturen en er zelf op af moest stappen.
Sure, een alleenstaande vrouw midden in de nacht stapt wel op een drugsgebruiker met aansteker en benzine af, natuurlijk 🙄

Ik ben gewoon blijven piepen. Alles melden bij woningbouw, met een cc naar de gemeente en de wijkagent. Alleen de wb hielp gewoon niet "Mevrouw wat verwacht u van ons dan?"
Iedere melding die ik bij de gemeente deed werd doorgestuurd naar de wb, ze deden er verder niks mee en dat wist ik. Maar ik vermoed toch dat de gemeente en wijkagent de wb eens gepord HEBBEN, want na al die jaren (meermaals hele veld in de brand, en dit gedoe speelde al 4 jaar voordat ik er kwam wonen en wb deed NIKS) was na al dat gepiep van mij en 1 coniferen brand die in het nieuws kwam samen ineens voldoende om meneer in de gevangenis te zetten en vervolgens naar begeleid wonen.

Dossieropbouw, en echt iedere keer de gemeente en de politie erbij betrekken (of ze willen of niet) heeft hier dus geholpen. En ja, wb vindt mij nu een beetje vervelend, maar soit 🤷😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:57
gebruikershaes schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:03:
[...]

Dat voorstel is nog maar net aangenomen door de eerste kamer, 4 juli 2023. De commissie van J&V bespreekt op 23 januari 2024 de nadere procedure. Succes daarmee.
Nogmaals, ik denk om dit via de wet geregeld te krijgen het erg lang zal duren en erg veel moeite zal kosten. Een dossier opbouwen is een goed idee, maar in de tussentijd zal een creatievere aanpak effectiever zijn.
Oh, eens dat dat geen korte route is. Maar je vroeg of er een wet was. Die is er. Overigens is schenning van de eerbaarheid ook strafbaar (daar valt seksuele intimidatie ook onder) en dat staat al in wet. Dus ja, de politie kan zeker wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
Stuk meegelezen, maar zeker niet alles.

Mijn advies: eerst voor jezelf uitzoeken wat je doel is en of dat reëel haalbaar is bij deze persoon.

Mijn inschatting tot nu toe: hij doet het of specifiek om jou, of omdat ie er over het algemeen op kickt en het bij meerdere mensen doet. Maar klinkt als iemand die of psychisch een probleem heeft of gewoon overal lak aan heeft en precies weet wat ie doet.
In elk geval gaat dit volgens mij echt niet ophouden omdat jij hem betrapt en dat op video/foto hebt. Of je hem daar nou zelf mee confronteert of met hulpverleners erbij. Dit is volgens mij typisch iemand die dit gaat blijven doen. Desnoods met alleen z'n hoofd langs het gordijn waarbij je de rest niet ziet en niemand hem iets kan maken. En desnoods verzint ie een ander alternatief.

Vandaar mijn opmerking: bedenk goed wat je wilt bereiken? En misschien is de beste optie wel toch gewoon wegverhuizen en zorgen dat deze viespeuk je nooit kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-08 08:55
*knip* nee

[ Voor 88% gewijzigd door twain4me op 08-01-2024 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 22:43

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Komende dagen is het volop zon, dus goed licht voor de nodige details vast te leggen.
Maak eens (met meneer Swag op de achtergrond) wat selfies.... Kan je zeker aannemelijk mee maken dat je een selfie maakte (b.v. in de zon) en dat je opeens op de selfies meneer Swag op de achtergrond ziet staan....

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
@BlueWaffle
Je geeft aan dat de politie jou heeft meegegeven dat je "aangifte kunt doen als hij het weer doet maar dat dat kansloos is zonder bewijs". Daarmee wordt je in praktijk een beetje weggestuurd omdat het voor hen 'gedoe' is als jij aangifte doet terwijl de kans op een veroordeling of mogelijkheden tot vervolging minimaal zijn. Ik zou je daar echter níet bij neerleggen en simpelweg van élke keer dat dit gebeurt aangifte doen! Laat de politie zelf maar zien/uitzoeken wat ze daar dan mee doen, maar als we allemaal stoppen met aangiftes "omdat het kansloos is" dan is het einde zoek. Mocht het nu vaak gebeuren en zal je elke keer weer aangifte doen dan zal er wellicht ook iemand daar zijn die denkt na de 6e keer dat jij daar staat: "shit, hier moeten we misschien toch maar weer eens langsgaan" voor op zijn minst een gesprek. Gewoon doorzetten dus en je niet van kastje naar de muur laten sturen. En ook ánderen overtuigen van aangifte doen als je hoort dat zij hetzelfde ervaren.

Wellicht ten overvloede: doe dus aangifte bij de politie maar stuur ook een kopie van alles naar de woningbouw en naar de wijkagent, zodat zoveel mogelijk mensen weten wat er speelt, hoe vaak het speelt en (hopelijk) helemaal gek worden "van die bewoner die maar blijft klagen over een perverse buurman". Want als niemand "last" heeft van jou dan bestaat het probleem nergens anders dan bij jou, en gaat het ook niet opgelost worden ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 09-01-2024 00:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlueWaffle
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 15:56

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
Valorian schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:45:
@BlueWaffle
Je geeft aan dat de politie jou heeft meegegeven dat je "aangifte kunt doen als hij het weer doet maar dat dat kansloos is zonder bewijs". Daarmee wordt je in praktijk een beetje weggestuurd omdat het voor hen 'gedoe' is als jij aangifte doet terwijl de kans op een veroordeling of mogelijkheden tot vervolging minimaal zijn. Ik zou je daar echter níet bij neerleggen en simpelweg van élke keer dat dit gebeurt aangifte doen! Laat de politie zelf maar zien/uitzoeken wat ze daar dan mee doen, maar als we allemaal stoppen met aangiftes "omdat het kansloos is" dan is het einde zoek*. Mocht het nu vaak gebeuren en zal je elke keer weer aangifte doen dan zal er wellicht ook iemand daar zijn die denkt na de 6e keer dat jij daar staat: "shit, hier moeten we misschien toch maar weer eens langsgaan" voor op zijn minst een gesprek. Gewoon doorzetten dus en je niet van kastje naar de muur laten sturen. En ook ánderen overtuigen van aangifte doen als je hoort dat zij hetzelfde ervaren.

Wellicht ten overvloede: doe dus aangifte bij de politie maar stuur ook een kopie van alles naar de woningbouw en naar de wijkagent, zodat zoveel mogelijk mensen weten wat er speelt, hoe vaak het speelt en (hopelijk) helemaal gek worden "van die bewoner die maar blijft klagen over een perverse buurman". Want als niemand "last" heeft van jou dan bestaat het probleem nergens anders dan bij jou, en gaat het ook niet opgelost worden ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wederom bedankt voor alle reacties, ik filter erdoorheen af en toe en ik noteer wat mij het beste lijkt voor de toekomst. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heel goed, die voorgenomen aanpak! De wijkagent geeft je vast wel toestemming om de buurman te filmen als die weer eens bezig is. Enige puntje: je zegt ‘ik stuur alles naar de woningbouw’ maar ik zou foto’s en filmpjes niet meesturen naar hen. De politie mag ze zien ivm bewijsvoering (zij hebben daar mandaat voor vanuit hun wettelijke taak) maar de woningbouw heeft dat niet. Geef aan de woningbouw aan dat je bewijs hebt gegeven aan de politie/wijkagent en dat ze daar terecht kunnen voor meer informatie. Blijf zelf binnen de lijntjes kleuren, hoe lastig het ook is.
Succes en sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

-

[ Voor 100% gewijzigd door Zandhaas op 09-01-2024 03:02 . Reden: Niet toepasselijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Als eerst sterkte, ik weet echt niet wat je zou kunnen doen om zijn gedrag te laten veranderen. Ik zou hetgeen wat Marco heeft geadviseerd volgen, al dat filmen verboden advies lekker negeren en opkomen voor jezelf.

Vergeten we wat voor beelden Stegeman maakt, als bewijs aanvoert en op nationaal tv gooit (hetzij soms blurred)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 26-09 12:05

Croga

The Unreasonable Man

Sterkte @BlueWaffle !

Het enige wat ik nog mee kan geven;
Deze persoon is duidelijk mentaal niet helemaal in orde. Zal dus, waarschijnlijk, ook nooit in gaan zien dat zijn gedrag niet juist is en wellicht is het zelfs compulsief. De uitdaging hierbij is dat de politie en/of woningbouw hier heel weinig mee kunnen. Als de persoon niet behandelt wil worden (en zelfs dan is de vraag hoe goed dat gaat helpen) zal het gedrag niet gaan veranderen.

Helaas is de geestelijke gezondheidszorg in Nederland de afgelopen decennia dusdanig uitgekleed dat er geen plaats is om deze persoon te behandelen. Heel triest. Met als gevolg dat de enige optie uiteindelijk is hen uit huis zetten (wat ook weer allerlei andere issues met zich mee brengt) met als beste mogelijke uitkomst dat ze elders hetzelfde gedrag gewoon voort gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:26
BlueWaffle schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:07:
[...]

***members only***

Wederom bedankt voor alle reacties, ik filter erdoorheen af en toe en ik noteer wat mij het beste lijkt voor de toekomst. _/-\o_
Maar was als deze persoon weg gaat bij de organisatie, verdwijnt daarmee ook jou dossier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Real op 09-01-2024 09:39 ]

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 21:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SYQ schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:04:
Als eerst sterkte, ik weet echt niet wat je zou kunnen doen om zijn gedrag te laten veranderen. Ik zou hetgeen wat Marco heeft geadviseerd volgen, al dat filmen verboden advies lekker negeren en opkomen voor jezelf.

Vergeten we wat voor beelden Stegeman maakt, als bewijs aanvoert en op nationaal tv gooit (hetzij soms blurred)?
Juist dat 'blurred' maakt het dat het mag. Hij noemt niemand bij naam/toenaam en zorgt er heel goed voor dat op geen enkele manier de beelden zijn te herleiden naar een persoon wanneer diegene geen toestemming heeft gegeven. Maar: hij geeft de beelden ongecensureerd aan de politie, en dát mag dus wel en die kunnen er ook wel wat mee. Dat is dus ook de route die TS moet bewandelen.
Croga schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:13:
[knip]

Helaas is de geestelijke gezondheidszorg in Nederland de afgelopen decennia dusdanig uitgekleed dat er geen plaats is om deze persoon te behandelen. Heel triest. Met als gevolg dat de enige optie uiteindelijk is hen uit huis zetten (wat ook weer allerlei andere issues met zich mee brengt) met als beste mogelijke uitkomst dat ze elders hetzelfde gedrag gewoon voort gaan zetten.
Nou ja, er zijn wel plekken voor mensen met dit soort problemen, maar er zijn te weinig dus meneer zal op een wachtlijst komen. Da's altijd beter dan helemaal niet in beeld natuurlijk, maar feit blijft ook nog eens dat je eigenlijk alleen iemand gedwongen kunt behandelen als je TBS oplegt en dat past niet bij een dergelijk strafbaar feit. Daarvoor is het -zonder eigen waardeoordeel!- een te licht vergrijp. Het recht op zelfbeschikking (baas over eigen lichaam) staat in de grondwet dus noch de politiek, noch een rechter, noch de politie, noch de GGZ, noch de woningbouw gaat hier op korte termijn iets in kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
servies schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:26:
[...]

Dit is gewoon schennispleging als je de gordijnen niet dicht hebt.
Is het ook schennispleging als het anderhalf jaar niet opgemerkt is? Het is raar, dat zeker. Maar als je veel moeite moet doen om door iemand's raam te kijken wat hij aan het doen is, ben je ook verkeerd bezig. Mensen "wanken". Ik hoor de buren ook krikken 's nachts. Dat heeft iets te maken met piepkleine huisjes en tuintjes in Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:49

servies

Veni Vidi Servici

RemcoDelft schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Is het ook schennispleging als het anderhalf jaar niet opgemerkt is?
Ja, dat is het.
Het is raar, dat zeker. Maar als je veel moeite moet doen om door iemand's raam te kijken wat hij aan het doen is, ben je ook verkeerd bezig.
Als je nou eerst eens de topicstart leest voordat je behoefte om hier te reageren bevredigt, kun je ook nog misschien een zinnige reactie plaatsen. Misschien is ze een beetje naïef geweest, maar soit, dat is geen fout van iemand...
Mensen "wanken".
Maar niet voor het woonkamerraam dat zichtbaar is vanaf de straat... Tenminste, dat mag ik hopen.
]
Ik hoor de buren ook krikken 's nachts. Dat heeft iets te maken met piepkleine huisjes en tuintjes in Nederland.
Dit slaat als een tang op een varken...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Icephase schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 00:37:

De wijkagent geeft je vast wel toestemming om de buurman te filmen als die weer eens bezig is.
Eventjes ter verduidelijking, de wijkagent zal iemand geen 'toestemming' gaan geven om te filmen, domweg omdat hij daartoe geen enkele bevoegdheid heeft.
Maar ook dat niet nodig is, filmen in publieke en openbare ruimtes is niet verboden

Wel is het verboden een vaste camera te hebben die vast een opname maakt van een ruimte die publiek is.
een vaste camera mag enkel jou eigen terrein opnemen en zelfs dan moet je dat kenbaar maken.

Verder is er een verschil tussen het 'publiek maken' van opnames: Het online stellen en Openbaar maken/publiceren. Ook daarvoor kunnen specifieke regels gelden en mag je dat niet doen zonder toestemming als een andere persoon daarop herkenbaar is (en zeker dit beschadigend voor hem/haar kan zijn).
Ook filmpjes die geheel legitiem opgenomen zijn, bv beveiligingsbeelden in besloten ruimtes mag iemand niet zomaar publiceren als darop een persoon herkenbar in beeld gebracht wordt.

Het is goed hiertussen goed het verschil te zien:
- TS mag gewoon opnames maken van haar buurman als deze zich ook kenbaar aan dat raam maakt.
- TS mag niet zomaar een vaste camera opstellen die voortdurend het raam of ruimtes van de buurman filmt
- TS mag eventuele legaal gemaakte opnames van haar buurman niet zomaar publiceren, dus online stellen en/of op sociale media posten
- TS mag wel zulke opnames bv aan de politie geven

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De bezemwagen is langs geweest, opmerkingen over modacties mogen in de daar voor bestemde kanalen, hier is het offtopic

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 09-01-2024 21:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
Mijn ervaring met woningbouw bij dit soort gevallen is dat ze er vrij weinig tegen/mee kunnen doen.

Dit is duidelijk een verward persoon en die gaan ze niet zomaar wegplaatsen, en als ze hem ergens anders neerzetten, weten ze ook niet wat er daar met hem gebeurd. Even heel hard gezegd (en geloof me, zo gaat het aan tafel bij de woningbouw ook): Nu heeft er maar 1 andere bewoner last van.

Als ze hem naar een ander pand gaan zetten, kan het mogelijk erger worden (voor hem een nieuwe onbekende omgeving, misschien meer buren, etc.) Als woningbouw heb je nu een ongewenste, maar voorspelbare situatie. Kut voor TS, voor de woningbouw een ideale situatie voor dit soort gevallen.

Politie gaat hier ook niks mee doen. Die hebben wel betere dingen aan hun hoofd. Al heb je bewijs. Dan krijgt ie een boete, misschien een keer voor de rechter, maar naar een andere woning gaat niet gebeuren, want dan gaat de woningbouw de argumenten die ik hierboven benoem uitleggen en een rechter snapt dondersgoed dat je dit soort mensen niet in vreemde en onbekende omgevingen moet plaatsen. En voor dat dit alles speelt ben je ook weer maanden, nee, jaren verder.

Ik ga het vrij hard zeggen, maar je enige serieuze optie is een andere woning zoeken. Hoe kut het ook is. Dit soort mensen worden teveel tegen zichzelf beschermt door de instanties en daar ga je het als brave burger nooit van winnen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:29
Wat, afhankelijk van de welwillendheid van de woningbouw, ook zou kunnen is misschien verhuizen. Een goede vriendin van mij is (wel jaren geleden) ook erg lastig gevallen door een buurman die, eufemistisch uitgedrukt, zijn broek niet zo goed dicht kon houden in haar bijzijn.

Bij haar was de oplossing dat zij met voorrang mocht reageren op qua grootte en prijs vergelijkbare woningen om zo snel te kunnen verhuizen. In haar oude woning is vervolgens een man komen wonen die dat probleem niet kreeg met de buurman.

Je zou dus kunnen vragen aan de woningbouw of zij ook iets dergelijks aan kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 11:16

Qwerty-273

Meukposter

@BlueWaffle sterkte. De echte enige optie die je hebt is het blijven melden van de incidenten aan de verschillende instanties zoals je al doet. Als iemand met mentale problemen niet geholpen wilt worden, dan is dat een situatie die heel lang kan duren (dwangopname/verzorging is echt iets wat men pas vaak te laat wilt inregelen). Denk aan jezelf, en of de locatie/woning het waard is om deze situatie door te maken. Woongenot is belangrijk (en ja als je verhuist dan komt er vast een volgende huurder voor jou in de plek die dezelfde problemen zal ervaren - dat is ook de reden dat zulke mensen zo lang door kunnen gaan met hun gedrag - maar dat is dan niet meer jouw probleem).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Even heel praktisch: als buurman nou eens anti-inkijk spiegelfolie op z'n ramen plakt, dan kan hij blijven doen wat hij niet laten kan, en is het geen schennispleging meer omdat niemand het ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:55:
Even heel praktisch: als buurman nou eens anti-inkijk spiegelfolie op z'n ramen plakt, dan kan hij blijven doen wat hij niet laten kan, en is het geen schennispleging meer omdat niemand het ziet.
En waarom zou de buurman dat willen als hij elke vorm van psychische hulp al heeft afgeslagen en het probleem dus niet ziet?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:52

Polycom

Poes van goud

thunder7 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:52:
Zonnebril gaan dragen, zodat hij in ieder geval geen oogcontact kan maken?
8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-09 19:00
RemcoDelft schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 08:55:
Het hele idee is dat die buurman wil dat hij het ziet... als er iets duidelijk is na het lezen van deze hele thread is het wel dat veel mensen nog denken dat er met deze man een gesprek te voeren is en geredeneerd kan worden... dat is niet zo. Deze man is psychisch gestoord en zal op geen enkele manier mee werken. Belangrijk om zo snel mogelijk te accepteren en naar iets anders op zoek te gaan, eventueel met hulp van de woonorganisatie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:07
Heb je inmiddels nog een update voor ons? @BlueWaffle

Acties:
  • +42 Henk 'm!

• BlueWaffle

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
XNL073 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:09:
Heb je inmiddels nog een update voor ons? @BlueWaffle
Een late reactie, excuus, en tevens ook voor het lange verhaal..
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 19:29

TheTeek

TheTeek

Pff, wat een verhaal zeg. Ik zie je topic nu pas, maar erg heftig.
Je ongemakkelijk te voelen als je je fiets wilt pakken, je niet thuis te kunnen voelen in je eigen huis.

Wij hebben helaas tot twee keer toe een heftige confrontatie gehad met twee verschillende overbuurmannen op heel verschillende momenten. Nu lijkt het erop dat misschien wij wel het probleem waren, maar ik kan je verzekeren dat waren wij zeker niet.
Wij zijn inmiddels wel verhuisd omdat het onhoudbaar begon te worden, ook al was de rust terug gekeerd, ons woongenot was volledig weg..

In beide gevallen is het ons wel gelukt om de personen in kwestie uit hun huis te krijgen. Zij maakte het dan ook wel heel bond, ook naar anderen. Maar alsnog sta je er alleen voor. Reken niet op hulp van anderen. Zij uiten klachten wel naar elkaar, maar naar instanties is vaak toch een stop te ver, bang voor consequenties.
Deze instanties gaan gelukkig heel discreet om met je klacht, die angst moet je zeker niet hebben, geef het wel aan bij je melding.

Wat ons heeft geholpen is melding maken bij politie, woningcorporatie waartoe de woning van persoon behoort. En de gemeente contacten waarin je woont. Die kunnen meer dan je denkt.
Gooi het op veiligheid, dat je zeer heftige klachten hebt, dat het jouw overkomt en dat je niet weet wat een eventuele vervolg kan zijn. Meld wat je zorgen zijn en meld iedere confrontatie altijd.

De woningcorporatie heeft waarschijnlijk een klachten adres, meld het daar, zij kunnen een dossier opbouw doen en uiteindelijk kan zo'n persoon na herhaaldelijke waarschuwingen het huis uit worden gezet. Je staat er niet alleen voor, maar je moet het wel melden. Zorg dat instanties met elkaar gaan praten en zorg ervoor dat je zelf veilig blijft/buiten schot.
Zorg voor eigen camera bewaking zodat je eventueel bewijs kan aanleveren als hij voor je deur zou komen staan.
En blijf altijd rustig bij de instanties, wordt niet boos!

Ik zie in je bovenstaande verhaal dat je inmiddels dat soort stappen hebt genomen. Het is dan ook een tip aan anderen die ermee te maken zouden krijgen. Helaas meer dan je lief is.

Ik heb een gezin met twee kids die destijds nog wat jonger waren, en het gevoel van onveiligheid was erg heftig. Ik kan m'n mannetje wel staan als de confrontatie daar zou zijn, maar niet als ik voor bijvoorbeeld werk niet thuis ben.

Heel veel sterkte, maar laat het niet versloffen, uiteindelijk kan hij ook gewoon uit huis worden gezet. :P

[ Voor 12% gewijzigd door TheTeek op 12-07-2024 09:55 ]

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:13
Wat fijn dat er progressie is en er stappen zijn genomen! Lijkt me erg belangrijk voor je gemoedsrust.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een heel dagboek moet gaan bijhouden over mijn buurman, tot in details wanneer hij zijn uitkering krijgt en wat hij daar dan mogelijk mee doet. Of wat voor hoest hij wel/ niet heeft. Documenteren is natuurlijk belangrijk voor de bewijslast, wat je heel goed doet. Je moet er misschien voor waken dat het documenteren niet doorslaat tot bepaald obsessief gedrag. Ik hoop dat je snel de rust kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:46
Voor de rechter slepen. Gewoon Mr. Frank Visser doet uitspraak bellen van SBS6. Vervelend voor TS! Is niet normaal wat hij doet. Met alle bewijzen goed bewaren

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend zeg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit door de ramen van mijn buren naar binnen kijk en dat hij mijn worst zou wezen wat mijn buren in hun huis doen.

Is het niet mogelijk om dit gedrag te negeren?
Uiteindelijk zet die man zich zelf voor schut op deze manier. Ik denk dat ik zelf op zo moment moeite zal hebben om mijn lach in te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 21:46
als je de moeite niet neemt om te lezen, neem dan ook maar geen moeite om te reageren. :9

[ Voor 88% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:43 ]

How are you doing?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XNL073
*knip* maak liever een TR

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* niet lezen en wel reageren is nooit een optie. er zijn diverse methodes om wat sneller door een topic te lezen. maar dat hier bespreken is offtopic

[ Voor 74% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verhuizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XNL073
*knip* offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 18:48
Die meneer ja, naar een instelling.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

*knip* lief bedoeld, maar ook offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:59

Kheos

FP ProMod
*knip* offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* offtopic
Wel krijg ik indruk dat TS geobsedeerd op zijn buurman en de buurman andersom op de negatieve manier.

Ik zal vooral zeggen probeer je buurman te negeren. En dan bedoel ik niet in de negatieve manier (nog wel gewoon groeten) maar geef zijn negatieve gedrag geen aandacht meer. Waarschijnlijk stopt het dan vanzelf of wordt het wel minder.

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:38 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BlueWaffle

BlueWaffle

baba booey~

Topicstarter
Cheezborger schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:43:
Wat fijn dat er progressie is en er stappen zijn genomen! Lijkt me erg belangrijk voor je gemoedsrust.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een heel dagboek moet gaan bijhouden over mijn buurman, tot in details wanneer hij zijn uitkering krijgt en wat hij daar dan mogelijk mee doet. Of wat voor hoest hij wel/ niet heeft. Documenteren is natuurlijk belangrijk voor de bewijslast, wat je heel goed doet. Je moet er misschien voor waken dat het documenteren niet doorslaat tot bepaald obsessief gedrag. Ik hoop dat je snel de rust kan vinden. :)
Members only:

[ Voor 19% gewijzigd door BlueWaffle op 12-07-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 21:46
*knip*

[ Voor 143% gewijzigd door twain4me op 12-07-2024 17:44 . Reden: offtopic ]

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:35:
Thnx, ondertussen ook gedaan.
Wel krijg ik indruk dat TS geobsedeerd op zijn buurman en de buurman andersom op de negatieve manier.

Ik zal vooral zeggen probeer je buurman te negeren. En dan bedoel ik niet in de negatieve manier (nog wel gewoon groeten) maar geef zijn negatieve gedrag geen aandacht meer. Waarschijnlijk stopt het dan vanzelf of wordt het wel minder.
Ik wens voor jou never nooit gezeik met je buren toe, al helemaal niet in een gevangenis als sociale huur. Been there done that, never again.

We leven in een maatschappij waarbij er een spectrum is aan normen en waarden, bij zender en ontvanger.

Gedrag dat hier buiten valt kan heel snel heel vervelend gaan worden. Je kan niet van iedereen verwachten dat hij/zij naast een eigen leven, opeens ook ongevraagd een vrijwillig sociaal maatschappelijk werker is volgens een flex-rooster.

Als je simpelweg weet dat als ik A op moment B in volgorde C doe, vertoont buurman gedrag X. Maar dat is het niet. Het is elke keer een andere combinatie, totaal out of your control, waar jezelf paranoïde van wordt. Dat sluit je niet uit. 'Negeer het gewoon' is niet hoe dit soort shit werkt.

Je wil het verklaren, je zoekt naar iets om er controle over te krijgen, om het te stoppen. En laten we wel zijn, iemand mogelijk aan de crack zonder dagbesteding die in de gordijn opening staat te rukken bij elke beweging op straat met een hartslag en een gat is allerminst een gedraging om lekker te negeren. Straks trekt hij een kind naar binnen, voelt hij zich genegeerd in zijn Weltschmerz en loopt rond met een wapen, weet jij veel.

Nee, ik heb echt te doen met TS, en ben voor wat het waard is blij dat de instanties lijken te luisteren en actie ondernemen. Maar beste zou zijn dat deze man gewoon ergens wordt ondergebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou me vooral zorgen maken dat het niet gevaarlijk wordt met die rare buurman. In elk geval meldingen blijven doen van elk voorval.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Carfanatic schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:56:
[...]

Die meneer ja, naar een instelling.
Dat klopt. Maar dat gebeurt hier toch niet in dit land waarin we gekken en criminelen met zijden handschoenen aanpakken.

Je leefomgeving bepaalt gewoon heel veel. Dus als je de optie hebt, dan is verhuizen een goede optie. En daarbij geldt over het algemeen: hoe meer koop ipv huur, hoe beter - hoe duurder, hoe beter. Been there, done that. Want tokkies gonna tok.
Pagina: 1 2 Laatste