Ik zou het sowieso niet doen; niks aan de muur laten monteren. Dit heeft niet per sé met het boren en de boorgaten te maken, maar met risico en contactgeluid. Wanneer die schutting stevig/goed aan de muur is geschroefd dan wordt contactgeluid geïntroduceerd. Beweegt de schutting in de wind, lopen kinderen op de schutting te spelen of een bal ertegen te trappen dan komt dit contactgeluid nu plots je woning in. Dit wil je niet.
Ten tweede is het een nieuwbouwwoning. Woningen gaan verzakken/zetten in de loop der tijd. (vandaar de dilatievoegen), dat is onoverkoombaar en niet erg. Dit zal ook bij je schuurtje gebeuren. Maar wanneer die schutting stevig vast zit aan de muur dan kan deze muur niet meebewegen met het zetten. Of, wanneer de schutting echt stevig is geplaatst, is deze mechanisch verbonden met het schuurtje. Hiertoe zal, wanneer het schuurtje zich gaat zetten, aan de schutting trekken/duwen wat ook weer op je buitenmuur drukt/trekt. Ook dit wil je niet.
Ik zou daarom met je buren gaat zitten, en het toejuichen dat ze een schutting willen plaatsen (het wordt ook jouw schutting?) Maar ik zou dan wel willen opperen om gewoon een paal in de grond te zetten en hier de schutting tegenaan te plaatsen. Zeg maar net zoals de rest van Nederland dat doet
@
bie100 Met goede buren moet je goed kunnen overleggen. Wanneer je aangeeft dat je X niet wil vanwege Y, maar je Z wel als alternatief wil voorstellen dan zal een goede buur hier gewoon naar luisteren.
Het is een open deur, maar het gaat er vooral om
hoe je het brengt, en niet enkel
watde boodschap is. Wanneer de TS aangeeft X niet te willen en daarmee de deur dichtsmijt dan is de relatie stuk. In beide gevallen is de boodschap 'X=neen'
[
Voor 15% gewijzigd door
Theo op 02-01-2024 13:05
]