Sluiten? 4 pagina's lang denken mensen met je mee en geven ze advies, maar wat eruit komt ga je niet vertellen?Verwijderd schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 18:54:
[...]
Hoho, rustig maar, het gaat om een erfafscheiding tussen twee buren die ze aan mijn muur willen vastmaken, niet om mijn eigen erfafscheiding die ik met een andere buurman heb. Moderator mag dit topic trouwens wel sluiten.
Hij heeft de buren al gemailed en gaat het met ze bespreken,wat wil je nog meer?42erik schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 20:37:
[...]
Sluiten? 4 pagina's lang denken mensen met je mee en geven ze advies, maar wat eruit komt ga je niet vertellen?
Het past kennelijk niet in een enkele aflevering van de Rijdende Rechter, want er worden wat zaken met elkaar gemengd - en dan niet op de goederenrechtelijke manierSniels schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:18:
Even vooropgesteld: ik ben geen jurist, nog niet in de breedste zin van die titel.
Wat ik wel ooit heb begrepen (van Meester Visser) is dat er zoiets als "horizontale natrekking" bestaat. Dat zou betekenen dat jouw privé muur bestanddeel wordt van onroerende zaken van je buren en daarmee juridisch mandelig wordt.
Toch iets om rekening mee te houden, lijkt me.

Een muur kan niet door natrekking mandelig worden. Allereerst trekken zaken elkaar na, en is een zijgevel geen zaak maar deel van de grotere zaak "huis". Daarnaast trekt de hoofdzaak de bijzaak na. Oftewel: de erfafscheiding zal nooit het huis "opnemen", hoogstens andersom. Tot slot gaat door natrekking het vorige eigendom geheel teniet, dus van mandeligheid (gedeeld eigendom) kan na natrekking geen sprake zijn.
Je kunt je over een hoop dingen zorgen maken, maar natrekking van de zijgevel door een schutting is daar niet een van
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Dit topic is gesloten.