BMW x1 diesel kopen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.099 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-04 21:53
Joris748 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:10:
[...]

Bijna dagelijks de effecten van fijnstof op de gezondheid zien in zijn praktijk?
je bedoelt fijnstof van bandenslijtage en fijnstof van de remmen (die vaker bij bij een EV hoger zijn doordat men er vlotter in rijdt). Hier trouwens een uitgesproken voorstander van EV's maar er nog geen geld voor over hebben....

• Josvdv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 18:56
Mooie BMW en nog veel diesel plezier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Ik zou graag mijn beroep hier buiten laten. Ik ben arts en heb het beste voor mbt welzijn van de patiënten die ik behandel en daar ben ik optimaal in, en ik vind geneeskunde interessant . Ik ben geen klimaat activist, en ook geen heroïsch persoon die de wereld op z’n schouders draagt, en dat hoeft ook niet als arts.

Een bierbrouwer mag toch ook een ander merk bier drinken? En moet iemand die zonnepanelen zet ook z’n huis vol zonnepanelen hebben? Mag iemand die stratenmaker is ook geen gazon in z’n tuin hebben maar stenen?

Enzovoort. Dus graag niet op de man of m’n beroep spelen, heeft er niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
Joris748 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:10:
[...]

Bijna dagelijks de effecten van fijnstof op de gezondheid zien in zijn praktijk?
Ik zie echt vrijwel nooit effecten op de gezondheid van fijn stof of andere zaken bij mensen die niet in mijnen of Dupont gewerkt hebben oid. Daar gelaten mensen die natuurlijk pech hebben, maar ik kan nou niet zeggen dat de praktijk volloopt van mensen die allemaal door uitstootgassen longproblemen hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Opzouten op 28-12-2023 21:35 ]

• Opzouten
107mb schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:17:
[...]

je bedoelt fijnstof van bandenslijtage en fijnstof van de remmen (die vaker bij bij een EV hoger zijn doordat men er vlotter in rijdt). Hier trouwens een uitgesproken voorstander van EV's maar er nog geen geld voor over hebben....
Dit. De Kia Niro heeft nu 35k erop staan en de banden zijn al gecupped en profiel vliegt eraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opzouten schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:32:
Ik zou graag mijn beroep hier buiten laten. Ik ben arts en heb het beste voor mbt welzijn van de patiënten die ik behandel en daar ben ik optimaal in, en ik vind geneeskunde interessant . Ik ben geen klimaat activist, en ook geen heroïsch persoon die de wereld op z’n schouders draagt, en dat hoeft ook niet als arts.
Dat is ook niet mijn bedoeling. Maar in je openingspost schrijf je zelf
Ik zit nu in dubio met het diesel verhaal en de zwartmakerij ervan.
Die zwartmakerij is gewoon terecht: diesel motoren zijn slechter voor mens en milieu. Persoonlijk zou het mij als patiënt opvallen als een arts daarmee visites loopt. Maar dat is slechts mijn mening, en volgens mij was dat waar je om vroeg.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Opzouten
desmond schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:18:
[...]

[...]

Die zwartmakerij is gewoon terecht: diesel motoren zijn slechter voor mens en milieu. Persoonlijk zou het mij als patiënt opvallen als een arts daarmee visites loopt. Maar dat is slechts mijn mening, en volgens mij was dat waar je om vroeg.
Ik vroeg niet je mening wat je vind van een arts die visite doet in een diesel. Maar je mag je mening hebben, geen probleem. De zwartmakerij van diesel is sinds een paar jaar pas, en ik vroeg me of of deze terecht is. Het is lastig onderscheid te maken tussen wie meeroept met de hetze, en wie er echt verstand van heeft. Een dieselmotor is gewoon vies en slecht voor de mens, heb ik niks aan, ik mis de onderbouwing en wellicht expertise, en ik belicht graag beide kanten van het spectrum in de overwegingen. Maar ik heb hem gekocht en ben er erg blij mee, we gaan het zien. Ik denk dan maar, er zijn mensen die gewoon nog rondrijden in een bmw 5 serie uit 1995, en die benzine wagens zijn echt viezer dan mijn euro 5 diesel met alle filters enzovoort van dienst.

En nog iets algemeens; wij artsen zij geen klimaatactivisten, geen wereldverbeteraars, en we werken niet gratis in dienst van de maatschappij. Ik probeer de beste arts te zijn, ik interesseer me voor geneeskunde en de ontwikkelingen. Mensen die zich druk maken dat een arts in een diesel rijdt kan ik echt niks mee. Mag ik ook geen krat bier inladen omdat ik het goede voorbeeld moet geven geen alcohol te drinken? Reken je me daar ook op af als je me dat ziet doen? Of als ik een vliegreis maak? Als ik geen arts was geweest had je er dan niet om gekraaid? Ik snap dit nooit zo goed, ik ben geen bijzonder persoon oid die onder een vergrootglas hoort wat mij betreft. Ik zou je willen adviseren wat breder te kijken dan beroepen en smijten met oordelen. Artsen zijn ook mensen en hebben niet standaard klimaatactivist doelen omdat zij arts zijn.

Verder even goede vrienden, het maakt mij allemaal niet uit wat mensen doen. Al rook je een pakje per week, zelf weten. Ik zou het in ieder geval niet adviseren.

[ Voor 43% gewijzigd door Opzouten op 01-01-2024 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ANNA_
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16-04 20:01
(Na het lezen van het hele topic mijn post aangepast)
- is een diesel voor jou een must (rij je genoeg)
- wat zijn de alternatieven van soortgelijk kaliber?

Kinderen zijn duur helemaal als ze naar het KDV / BSO gaan. Dan is een dure snelle auto wel leuk maar of het verstandig is.

Wij hadden 4 jaar terug ook de keus voor een grotere auto en ben toen voor een diesel gegaan. Niet wetende dat corona er aan kwam. Heb het er onderdaan de streep net uit weten te rijden maar nu door alle milieu zone ellende krijg ik er maar een prikkie voor terug (woon/werk in Amsterdam). Had ik opnieuw gekozen had ik een oudere benzine auto gekocht. Ze schrijven nu gewoon heel snel af en er komt een hoop onderhoud / reparaties aan op die leeftijd en km-stand. Mijn Focus uit 2013 staat al 2 weken bij de garage en bij de vorige kwaal eind vorig jaar werd al gezegd dat hij de reparatie niet waard was.

In de huisartsenpraktijk waar ik vroeger werkte reed een van de artsen in een 2005 Volvo station (model koekblik).

[ Voor 9% gewijzigd door _ANNA_ op 01-01-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

FreakNL

Well do ya punk?

desmond schreef op donderdag 28 december 2023 @ 16:20:
Vier bladzijden over de prima deal maar niks over de ongezonde uitstoot van diesel motoren. Is dat voor een arts geen enkel issue? Vind ik jammer.
Het beste is uberhaupt niet met een auto rijden. Ook niet met een EV.

Daarom noem ik het ook een hetze. De moderne diesel is echt niet zoveel slechter dan een benzine of EV op kolen-stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Euro5 diesels hebben allemaal een roetfilter en zijn al erg schoon. Ik snap niet waar deze gutmensch discussie ineens voor nodig is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

We kunnen er misschien een soort Godwin voor uitvinden. Als de discussie op Tweakers lang genoeg loopt (welke discussie dan ook) is er vanzelf iemand die EV of de warmtepomp erbij haalt... Laten we het "de Wet van Henk" noemen :+
Naarmate een Tweakers-discussie langer duurt, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met EV of warmtepomp tot 1.

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 01-01-2024 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

FreakNL schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:23:
We kunnen er misschien een soort Godwin voor uitvinden. Als de discussie op Tweakers lang genoeg loopt (welke discussie dan ook) is er vanzelf iemand die EV of de warmtepomp erbij haalt... Laten we het "de Wet van Henk" noemen :+
Of gewoon common sense. In dit geval is de diesel voor deze prijs echt een hele mooie deal, maar als ik TS dan in hetzelfde topic zie zeggen "EV zijn ook niet super schoon hoor", dan vrees ik toch voor de kwaliteit van onderwijs.

Niet compleet schoon != alsnog veel schoner dan diesel of benzine na de initiële productie. Omslagpunt ligt volgens mij ergens na de 50k km. Daarna is iedere km die je rijdt simpelweg schoner dan de andere brandstoffen. Dat heeft niets te maken met klimaatdrammerij, maar is gewoon te staven met onderzoek.

Dus ik steun TS helemaal voor z'n keuze van de X1, maar laten we wel bij de feiten blijven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

desmond schreef op zondag 31 december 2023 @ 16:18:
[...]

[...]

Het zou mij eerder opvallen als een arts in een EV van 60k aankomt. Dan denk ik "dat mag best wat minder".. Dat heb ik trouwens ook als er een aannemer of whatever langskomt. Ik had er in die kwam in een Q8 (ofzo), die stond meteen 1-0 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Jeroenneman schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Of gewoon common sense. In dit geval is de diesel voor deze prijs echt een hele mooie deal, maar als ik TS dan in hetzelfde topic zie zeggen "EV zijn ook niet super schoon hoor", dan vrees ik toch voor de kwaliteit van onderwijs.

Niet compleet schoon != alsnog veel schoner dan diesel of benzine na de initiële productie. Omslagpunt ligt volgens mij ergens na de 50k km. Daarna is iedere km die je rijdt simpelweg schoner dan de andere brandstoffen. Dat heeft niets te maken met klimaatdrammerij, maar is gewoon te staven met onderzoek.

Dus ik steun TS helemaal voor z'n keuze van de X1, maar laten we wel bij de feiten blijven.
Omslagpunt of niet, ik zie nog steeds uitstoot bij die EV. Beter is helemaal niet rijden.. Maar dat is in Nederland blijkbaar geen optie. Ik krijg jeuk van die 40k per jaar EV rijders die op hun borst kloppen dat ze zo groen bezig zijn.. Niet dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
FreakNL schreef op maandag 1 januari 2024 @ 10:28:
[...]

Omslagpunt of niet, ik zie nog steeds uitstoot bij die EV. Beter is helemaal niet rijden.. Maar dat is in Nederland blijkbaar geen optie. Ik krijg jeuk van die 40k per jaar EV rijders die op hun borst kloppen dat ze zo groen bezig zijn.. Niet dus...
Je veegt argumenten bij elkaar. Dat over de levensduur een EV schoner is dan een ICE is bewezen.

Je hebt wel gelijk dat het hebben van een EV geen reden is om 40k per jaar (is meer dan 100 km per dag) te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:14
Volgens mij ging dit topic of de ts een specifieke auto ging kopen of niet. Dit heeft hij gedaan en is er blij mee.

Dus misschien kunnen jullie je discussie ergens anders in een eigen topic ofzo gaan voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Vroerer waren de Polo's Bluemotion diesels niet aan te slepen, elke leasebedrijf had er honderden staan want zuinig en met subsidie want goed voor het milieu. Nu nog geen 10 jaar later is het diesel opeens de duivel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Anoniem: 361276 schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:04:
Vroerer waren de Polo's Bluemotion diesels niet aan te slepen, elke leasebedrijf had er honderden staan want zuinig en met subsidie want goed voor het milieu. Nu nog geen 10 jaar later is het diesel opeens de duivel zelf.
Minder slecht voor het milieu dan grote diesels. En goed voor de portemonnee van de leaserijder, want lagere bijtelling.

Mij is niet bekend dat ze gesubsidieerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-04 23:15
Zijn er annu 2024 nog mensen die serieus diesel overwegen?
Een vriend van mij heeft 10 jara geleden een klein groen opeltje gekocht die als mileuvriendelijk en grond in de markt werd gezet.

Hij mag niet meer in zijn woonwijk parkeren miv van dit jaar (en da's nu gek gezien de uitstoot van diesel in het algemeen)
Waarom denk je dat VDl met toyota technologie hier in valkenswaard waterstof vrachtwagens aan het bouwen is?

Verkijk je niet alleen op het leren stuurtje maar ook naar het feit dat je over 5 jaar een dure schroothoop voor de de deur hebt staan.

Suc6 met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:De originele vraag van de TS is beantwoord en het voertuig is reeds gekocht. Deze gaat op slot

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.