• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 23:38
Daniel. schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:32:
[...]

Youtube werkt niet, de webbrowser werkt en daarin werkt Youtube dan ook.
Sound ooit wel. Beeld bevroor. En de laatste keer dat ik het probeerde opent die gewoon vanzelf de app en doet dus niks. Dus nee, ook in browser geen YouTube tijdens rijden hoor.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

SpikeHome schreef op maandag 30 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Nice is dat de legacy Y?
Zoets zoek ik ook nog, waar heb je de file vandaan?
MY Juniper 2026 RWD (Berlin)
https://makerworld.com/nl...er-2025#profileId-1294872

vannacht ook het afsluitkapje voor de rechterkant geprint. Sluit aan de bovenkant helaas niet goed af maar stukken beter als open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nckxwwU8mz--VU1tQwZwbKOHUuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7tHyKgcegI0VhimxHJur3EQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EAHxi33cnAWr_wcGya1ZIN3X-J4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYl8eAtLKFw62oBxyM5784mD.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 58% gewijzigd door markklok op 31-03-2026 08:49 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
markklok schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:23:
[...]

MY Juniper 2026 RWD (Berlin)
https://makerworld.com/nl...er-2025#profileId-1294872

vannacht ook het afsluitkapje voor de rechterkant geprint. Sluit aan de bovenkant helaas niet goed af maar stukken beter als open
[Afbeelding][Afbeelding]
OK Juniper, maar daar ook voor de oude Y wat gevonden:
https://makerworld.com/nl...-spacer#profileId-1824917

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:31
turkeyhakan schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 18:45:
Ik heb in dit topic al meerdere keren een berichtje geplaatst over load balancing met de gen3. Zoek maar even op mijn username..
Ik zie dat de Neurio energie meter dat load balancing mogelijk maakt bijna net zoveel kost als de TWC zelf (480 EUR). Ik denk toch dat ik de TWC terug ga sturen en voor een generieke laadpaal ga.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:25
Bobo221 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:02:
[...]

Ik zie dat de Neurio energie meter dat load balancing mogelijk maakt bijna net zoveel kost als de TWC zelf (480 EUR). Ik denk toch dat ik de TWC terug ga sturen en voor een generieke laadpaal ga.
Zou ik ook doen. De spoelen waren ten tijde van release ongeveer €170.

Persoonlijk zou ik voor een Alfen Single Pro Line kiezen.
Bobo221 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:02:
[...]

Tesla ondersteund geen DIY voor de Neurio meer (moet via gecertificeerde Tesla-installateur), waardoor de prijzen van re-sellers de pan uit rijzen

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:31
pdidi schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Tesla ondersteund geen DIY voor de Neurio meer (moet via gecertificeerde Tesla-installateur), waardoor de prijzen van re-sellers de pan uit rijzen
Het grappige is dat ik 4 verschillende “gecertificeerde Tesla‑installateurs” heb benaderd via de Tesla website en ze allemaal mij een andere wall charger probeerden te verkopen.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:47
Volgens mij is de TWC alleen interessant als je wil laden zonder ene andere slimmigheid (e.g. zonnepanelen, load balancing, etc).

Als je maar iets anders nodig heb, kom je vaak al bij andere paal uit. Althans dat is mijn ervaring tot dusver. Ik leun zelf nu naar een zaptec go 2, maar daar zit (helaas?) geen vaste kabel aan.
Bobo221 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:33:
[...]

Het grappige is dat ik 4 verschillende “gecertificeerde Tesla‑installateurs” heb benaderd via de Tesla website en ze allemaal mij een andere wall charger probeerden te verkopen.
Heb ook geen idee wat deze "kaal" kost in de Tesla One Parts Shop (misschien iemand met toegang?)

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hebben mensen hier de rubbers geplaatst op de deurposten van hun Y Juniper’s? Ik zie her en der dat het geluid dempt en, nog belangrijker voor mij, water/vocht.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:22
EValentino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:12:
Hebben mensen hier de rubbers geplaatst op de deurposten van hun Y Juniper’s? Ik zie her en der dat het geluid dempt en, nog belangrijker voor mij, water/vocht.
Ik heb gewoon deurrubbers zitten op mijn Juniper

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 11:25
EValentino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 13:12:
Water en vocht worden gewoon door de normale rubbers tegengehouden bij mijn weten, is in ieder geval zo bij de oude en nieuwe model 3. Zou ook mooi zijn dat je zelf rubbers in de deuren moet plaatsen om vocht buiten te houden :+

• EValentino
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:51:
[...]

Water en vocht worden gewoon door de normale rubbers tegengehouden bij mijn weten, is in ieder geval zo bij de oude en nieuwe model 3. Zou ook mooi zijn dat je zelf rubbers in de deuren moet plaatsen om vocht buiten te houden :+
Ik had ergens een review gezien dat de rubbers niet geweldig waren, bijvoorbeeld na een regenbui of wasstraat bezoek zat er flink wat vocht tussen de deuren.

Ik krijg er nu “toevallig” reclame over op FaceBook:
https://www.facebook.com/share/v/1BR2Qu8zjB/?mibextid=wwXIfr

[ Voor 10% gewijzigd door EValentino op 31-03-2026 17:55 ]

• Blik1984
EValentino schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:46:
[...]

Ik had ergens een review gezien dat de rubbers niet geweldig waren, bijvoorbeeld na een regenbui of wasstraat bezoek zat er flink wat vocht tussen de deuren.

Ik krijg er nu “toevallig” reclame over op FaceBook:
https://www.facebook.com/share/v/1BR2Qu8zjB/?mibextid=wwXIfr
Qua vuil en water nog niks gemerkt, dus daar kan ik niet heel veel over zeggen. Maar qua geluid binnen denk ik niet dat het veel toevoegt. De Y is al bijzonder stil van binnen

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 19:56
Tesla NeuroHUD. Binnenkort op Kickstarter.

https://trantorvision.com/

Ze hadden me bijna zover, totdat ik die achterlijke cameras boven de display zag. Dan maar weer de hoop op Enhance dat ze een keer een echte windscreen projector uitbrengen.

• EValentino
  • Niet online
Blik1984 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:19:
[...]

Qua vuil en water nog niks gemerkt, dus daar kan ik niet heel veel over zeggen. Maar qua geluid binnen denk ik niet dat het veel toevoegt. De Y is al bijzonder stil van binnen
Het geluid maakt me ook echt niet uit, ik moest wel lachen toen ik naar mijn vrouw toeterde tijdens de testrit en zelf amper de toeter kon horen, zo goed was de demping.

Water is bij mijn huidige auto echter wel super irritant na bijvoorbeeld een wasstraatbezoek of regenbui, als ik dat met zo'n rubbertje van een paar euro kan oplossen zou ik dat wel fijn vinden :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41
aschja schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:39:
Tesla NeuroHUD. Binnenkort op Kickstarter.

https://trantorvision.com/

Ze hadden me bijna zover, totdat ik die achterlijke cameras boven de display zag. Dan maar weer de hoop op Enhance dat ze een keer een echte windscreen projector uitbrengen.
Wat een idioot design. :|
Die bak met de projector staat toch ook gewoon in de weg van de hud zelf als ze op dezelfde hoogte zitten?

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 19:56
Fire69 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:55:
[...]

Wat een idioot design. :|
Die bak met de projector staat toch ook gewoon in de weg van de hud zelf als ze op dezelfde hoogte zitten?
Ik snap je niet.

• Fire69
Die zwarte bak achter je stuur staat in de weg van de hud.
/ []----->|
(zijaanzicht stuur, bakje, hud :P)

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Fire69 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:45:
[...]

Die zwarte bak achter je stuur staat in de weg van de hud.
/ []----->|
(zijaanzicht stuur, bakje, hud :P)
Ik neem aan dat ze daar wel over nagedacht hebben en dat je er makkelijk overheen kunt kijken. maar wat een verschrikkelijk lelijk systeem en dan ook nog die camera's die je bovenop je scherm moet hangen? Dan moet je wel echt heel graag willen.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-04 22:34
pdidi schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 11:16:
[...]

Bedoel je hiermee dat deze (https://github.com/FreekSchreurs/Tesla-Load-Balancer) oplossing niet meer werkt? En deze https://github.com/Moving4407/TWCP1LoadBalancer . https://community.home-as...restful/311670/133?page=7

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel. op 01-04-2026 00:08 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Daniel.
  • Laatst online: 03-04 22:34
@pdidi Aah duidelijk. Gaat dus over de originele.
Ik zit op dit moment aan het kijken naar de Wall Charger Gen 3 en zie er weer veel op marktplaats te koop staan zonder MID. Nu met dat je een ERE certificaat kan krijgen lijken die mij niet meer zo interessant omdat je daarmee 'gratis' geld kan verdienen. Heeft iemand hier ervaring met een TWC Gen 3 met een ERE certificaat. Kan ook voor een andere charger kiezen maar volgens mij is de versie van Tesla met wat die kan behoorlijk goed voor wat je ervoor betaald.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Blik1984
Daniel. schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:47:
Ik zit op dit moment aan het kijken naar de Wall Charger Gen 3 en zie er weer veel op marktplaats te koop staan zonder MID. Nu met dat je een ERE certificaat kan krijgen lijken die mij niet meer zo interessant omdat je daarmee 'gratis' geld kan verdienen. Heeft iemand hier ervaring met een TWC Gen 3 met een ERE certificaat. Kan ook voor een andere charger kiezen maar volgens mij is de versie van Tesla met wat die kan behoorlijk goed voor wat je ervoor betaald.
Heb me er niet volledig in verdiept omdat deze niet beschikbaar was toen ik mijn laadpaal ging bestellen. Maar ik kreeg het idee dat je niet direct via de paal zelf opties kan kiezen rondom laden met overschot van zonne-energie en/of dynamische tarieven. Daar moet je dan weer wat extra's voor organiseren.

Verder is die MID-gecertificeerd, dus is geschikt om ERE-certificaten voor te krijgen en dus geld terug te krijgen. Qua prijs zeker een goede deal, andere palen die wel wat meer opties hebben rondom zonneladen zijn meestal wel wat duurder

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Daniel. schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:47:
Als je toch gaat investeren zou ik voor minder beperkingen kiezen. Een mooi Nederlands alternatief is de Peblar Business die via de HomeWizard P1 de loadbalancing regelt, kan zonneladen en V2G/L ready is.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:14
Gisteren mijn oude Enhance S3XY Gen1 Commander in mijn Y Standard geplugd.

Werkt niet.

Het is erg lastig te vinden, maar klaarblijkelijk werkt de Gen1 Commander niet met Juniper en Highland. Big sad.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-04 20:08

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Richh schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:14:
Gisteren mijn oude Enhance S3XY Gen1 Commander in mijn Y Standard geplugd.

Werkt niet.

Het is erg lastig te vinden, maar klaarblijkelijk werkt de Gen1 Commander niet met Juniper en Highland. Big sad.
Nu wel 20% korting in de Spring Sale bij Enhauto ;)

[ Voor 42% gewijzigd door WishmasterNL op 02-04-2026 12:40 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:14
WishmasterNL schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:34:
[...]

Nu wel 20% korting in de Spring Sale bij Enhauto ;)
Yep, dat klopt :P maar baal wel een beetje dat ik helemaal die Gen1 weer moet zien te verkopen en nog even moet wachten tot enhauto de boel levert. En nog in dubio of ik die lichtstrip ook in mijn Standard wil plakken :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-04 17:24

NeHoX

Gamer + PV

Iemand al goede rim protectors gevonden voor de juniper Y Performance Arachnid 2.0 velgen?

Wil eigenlijk iets met een rood randje maar kan alleen tape vinden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• AL CAPONE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-04 06:48
NeHoX schreef op donderdag 2 april 2026 @ 21:27:
Iemand al goede rim protectors gevonden voor de juniper Y Performance Arachnid 2.0 velgen?

Wil eigenlijk iets met een rood randje maar kan alleen tape vinden.
https://teslaunch.net/

Heeft er speciaal uitgebracht, ik weet nog niet hoe ze zijn, heb een set gewonnen maar nog niet binnen gekregen.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39
Mijn model Y premium is nog in aantocht maar ondertussen al wel wat accessoires aan het verzamelen.

1. Mudflaps (check)
2. Metalen pedalen (check)
3. Commander gen2 en s3xy knob (check)
4. Carbon achter spoiler (check)
5. Wieldoppen archnid look voor op de 19” (check)

Maar nu nog opzoek naar de volgende dingen:

1. All weather matten. Zijn er erg veel van en zoek een goede fit en iets wat ook beetje netjes blijft. 3W trok wel mijn aandacht maar misschien hier nog andere tips?
2. Telefoonhouder, zat hier aan magbak te denken. Maar ook hier wat advies om mijn iPhone aan te kunnen hangen, en liefst ook ladend.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Wicked-Game schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:09:
Mijn model Y premium is nog in aantocht maar ondertussen al wel wat accessoires aan het verzamelen.

1. Mudflaps (check)

1. All weather matten. Zijn er erg veel van en zoek een goede fit en iets wat ook beetje netjes blijft. 3W trok wel mijn aandacht maar misschien hier nog andere tips?
2. Telefoonhouder, zat hier aan magbak te denken. Maar ook hier wat advies om mijn iPhone aan te kunnen hangen, en liefst ook ladend.
Ik heb de 3W volledige set, beste accessoire aankoop die ik ooit voor een auto gedaan heb wat mij betreft. Uitstekende kwaliteit, perfecte fit en makkelijk schoon te maken.

Heb trouwens ook de metalen pedalen en commander en sexy knob, maar allebei nog niet gebruikt/geïnstalleerd en eigenlijk ook nog geen behoefte aan gehad. :+

• ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-04 12:44
Weet iemand wellicht welke wieldoppen (turbine look bijvoorbeeld) als alternatief voor de 18 inch Aperture velgen van een Model Y (Juniper) Standard te gebruiken zijn. Ik zie hier online nog niet zoveel over en kan me voorstellen dat dit nog op gang moet komen aangezien het model er nog niet zo lang is. Zijn de 18 inch Aperture velgen ook bij oudere Tesla modellen gebruikt?
ugene78 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:39:
Weet iemand wellicht welke wieldoppen (turbine look bijvoorbeeld) als alternatief voor de 18 inch Aperture velgen van een Model Y (Juniper) Standard te gebruiken zijn. Ik zie hier online nog niet zoveel over en kan me voorstellen dat dit nog op gang moet komen aangezien het model er nog niet zo lang is. Zijn de 18 inch Aperture velgen ook bij oudere Tesla modellen gebruikt?
Ik denk dat je deze zoekt, maar staan nog steeds Out Of Stock

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:44
Wicked-Game schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:09:

1. Mudflaps (check)

Welke mudflaps heb je gehaald?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39
happylife schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:38:
[...]

Welke mudflaps heb je gehaald?
Heb ze via AliExpress laten komen.
I just found this on AliExpress: | YZ For Tesla Model 3 Y Highland Juniper 2021-2026 4PCS Front Rear Wheel Mud Flaps Tesla Front Rear Fender Protector Accessories
https://a.aliexpress.com/_EI5MbVQ

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Sypheron schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:32:
[...]
Heb trouwens ook de metalen pedalen en commander en sexy knob, maar allebei nog niet gebruikt/geïnstalleerd en eigenlijk ook nog geen behoefte aan gehad. :+
Commander niet? Niet de irritante piepjes meer hebben van de snelheid, of ben je al getraind in het uitzetten?

• zunrob
  • Laatst online: 17:39
Ik las vanalles over grote ventilatieopeningen onder de voorstoelen waar je het liefste roosters over heen wilt. Welke roosters zijn aan te raden voor een Model 3 Standard?

• Sypheron
  • Nu online
gjcvro schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 16:32:
[...]

Commander niet? Niet de irritante piepjes meer hebben van de snelheid, of ben je al getraind in het uitzetten?
Ik zie dat en het uitzetten van de regeneratie op dit moment als de enige voordelen ten opzichte van het gebruik zonder. Maar ik ben al redelijk getraind om het uit te zetten inderdaad. En ik gebruik AP op dit moment ook nagenoeg niet, rij voornamelijk met TACC en dat bevalt mij prima.
Heb geen zin om de boel weer los te moeten gaan trekken als hij naar het SC moet, dus ben nog in dubio of ik ze überhaupt nog in ga bouwen.
zunrob schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:53:
Ik las vanalles over grote ventilatieopeningen onder de voorstoelen waar je het liefste roosters over heen wilt. Welke roosters zijn aan te raden voor een Model 3 Standard?
Ik weet niet of de roosters hetzelfde zijn, maar ik heb deze besteld en die bevallen en passen prima:
https://nl.aliexpress.com/item/1005007169635123.html

[ Voor 25% gewijzigd door Sypheron op 04-04-2026 10:09 ]

• Fire69
zunrob schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 21:53:
Ik had meerdere posts gezien over roosters die er niet goed in pasten dus ik heb velcro netjes gekozen om erover te plakken. Je ziet er toch niks van want de opening zit verborgen onder de stoel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fmZgt8MvRS7G77Df7efflpcRZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5FAnUCGiN64DRDwoqK0GwnU.jpg?f=fotoalbum_large

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:56
Sypheron schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:07:
Heb geen zin om de boel weer los te moeten gaan trekken als hij naar het SC moet, dus ben nog in dubio of ik ze überhaupt nog in ga bouwen.
Is dat echt noodzakelijk? Het lijkt me dat het SC toch gewoon de werkzaamheden kan uitvoeren als je de commander erin laat zitten. Desnoods in Safemode.
Of zit ik hier te makkelijk te denken?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:05
Gelukszak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:58:
[...]

Is dat echt noodzakelijk? Het lijkt me dat het SC toch gewoon de werkzaamheden kan uitvoeren als je de commander erin laat zitten. Desnoods in Safemode.
Je loopt het risico dat ze garantieclaims toewijzen aan het gebruik van de commander. Maar tot op heden is dat, in ieder geval in dit topic, nog nooit gemeld. (Itt screenprotectors waar wel een voorbeeld van was)

• Sypheron
  • Nu online
Gelukszak schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:58:
[...]

Ik heb er naar gevraagd bij de medewerker van het SC en hij gaf toen aan dat ze geen werk uitvoeren als er een commander aanwezig is. Nou lijkt mij dat weer overdreven, maar ik zie op dit moment toch geen noodzaak om hem te plaatsen, dus hij ligt hier nog stof te happen. Ben nog niet op het punt dat ik hem ook daadwerkelijk verkoop, maar zou goed kunnen dat ik dat alsnog ga doen.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Sypheron schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 18:16:
[...]

Ik heb er naar gevraagd bij de medewerker van het SC en hij gaf toen aan dat ze geen werk uitvoeren als er een commander aanwezig is. Nou lijkt mij dat weer overdreven, maar ik zie op dit moment toch geen noodzaak om hem te plaatsen, dus hij ligt hier nog stof te happen. Ben nog niet op het punt dat ik hem ook daadwerkelijk verkoop, maar zou goed kunnen dat ik dat alsnog ga doen.
Die van mij is sinds gister weer terug van een dagje SC en ze hebben niks gezegd over de commander of de buttons en het werk gewoon uitgevoerd
Pagina: 1 ... 48 49 Laatste

Let op:
Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan.