TeslaNerd schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:48:
Vanmorgen deze update ontvangen van Quatt Support op mijn ticket voor het onnodige energieverbruik door de
bodemplaatverwarming die aanblijft tot +7 graden bij Quatts die tot midden 2024 zijn geinstalleerd:
Na de eerste reactie van Quatt Support een paar weken geleden om voor mijn ticket feiten en cijfers aan te leveren die mijn claim onderbouwen lijkt dit de reactie van de volgende lijn bij Quatt Support.
Ik krijg hiermee een toezegging op een uitleg hoe het werkt maar mijn ticket heb ik aangemaakt voor het aanpassen van mijn Quatt zodat de
bodemplaatverwarming niet onnodig blijft aan staan tot +7 graden.
[...]
Ik vind dit altijd mooie initiatieven. Hopelijk krijg je iemand te pakken die er een goed antwoord door geeft en iets mee kan.
Toch moet je jezelf afvragen of Quatt dit niet al zelf weet en het (wel)overwogen beslissing is geweest tijdens het selecteren van onderdelen c.q. ontwikkelproces.
Wij zijn hier op tweakers druk bezig met het product begrijpen, reverse engineeren, experimenteren etc. en zouden graag Quatt betrekken bij vraagstukken en bevindingen. Echter blijft die handreiking vanuit hen uit. Dat kan een keuze zijn of een tekortkoming.
Als ze (Quatt) zaken niet exact weten of zouden kunnen verbeteren dan is deze community erg waardevol, maar waar ze "ons" eerder betrokken lijkt het nu angstvallig stil te zijn.
Bij gebrek aan transparantie promoten ze zich zelf vooral en lijkt feedback niet echt serieus genomen te worden (of ze laten dat niet zien).
Niet iedereen is zo bezig met de Quatt als mensen hier, voor velen is het gewoon set en forget. Zijn wij dan in de meerderheid en niet interessant of waardevol voor ze? Tja ik weet het niet....
Ik zou de community juist als zeer waardevol beschouwen en serieus nemen. Zeker omdat er veel kennis zit en je dit kunt gebruiken voor verbetering van je product. Of ze zijn bang dat wij er achter komen hoe het werkt en het allemaal niet zo spectaculair is als dat zij doen geloven....
Één ding is zeker, hun toekomst en de ondersteuning die zij leveren gaat spannend worden. Tenzij ze een vergaande samenwerking aan gaan met een grote "warmte"boer in Nederland zodat ze monteurs s kunnen uitwisselen (al heeft iedereen gebrek aan kundig personeel), maar dit doen ze al een beetje toch?
Wat mij het meeste stoort is dat je weinig garanties hebt op het moment dat je een probleem hebt. Ze doen waarschijnlijk hun best (de storingsmonteurs) maar als je supportafdeling ruk is dan staat de klant letterlijk in de kou.
Hier tekenen aub ......