Airpods Pro kapot buiten serviceprogramma, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-05 11:30
Geachte Mede-Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik zit redelijk met mijn handen in het haar. Vorig jaar (November 2022) heb ik via marktplaats airpods pro gekocht (Gen1) en ik gebruik deze elke aangezien ik een beroep heb waarin ik veel bel. Deze airpods pro waren op het moment van kopen precies 2 jaar oud (gekocht in 2020 via webwinkel) maar beide airpods zijn 1 maand (Sep 2022) daarvoor vervangen via het service-programma voor twee nieuwe airpods (hier heb ik een factuur van).

Nu is het probleem als volgt, beide airpods vertonen problemen, de linker maakt soms een knarsend geluid en de rechter maakt soms een geluid waarbij het lijkt alsof er een bass box op max volume staat. Daarbij is bellen soms echt onmogelijk, omdat ik niet te verstaan ben. Dus ik afgelopen zaterdag naar de Genius bar gegaan in Amsterdam en Apple controleert beide airpods en komt doodleuk terug dat beide vervangen moeten worden (kosten 240 euro). Beide airpods hebben frequentie en audio problemen.

Mijn eerste reactie was hoe kan het dat een vervangend product hetzelfde probleem vertoont als de vervangen airpods. Daarbij beroept Apple zich op de 90 dagen garantie en geeft aan dat ik voor consumentenrecht mij moet beroepen op de verkopende partij *knip* webwinkel. Ik heb de verkoper van marktplaats bericht met de vraag of hij mij de factuur van *knip* webwinkel kan toesturen, maar hij geeft aan dat hij die factuur wellicht niet meer heeft.

Dus ik heb nu kapotte airpods pro die in September 2022 vervangen zijn door nieuwe, en uitgegeven door Apple zelf. Maar Apple zegt dat ik geen garantie meer heb en vrolijk nieuwe mag gaan kopen. Oh kleine sidenote, Apple gaf aan dat wanneer de airpods met case waren vervangen dat het een volledig nieuwe product was geweest ik en wil de garantie had gehad.

Wat kan ik op dit moment het beste doen, nogmaals contact zoeken met Apple?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-12-2023 10:07 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb je reactie richting een eigen topic verplaatst, gezien Airpods Pro kapot net buiten service-programma geen algemeen probleemtopic is.

Tevens heb ik de naam van de winkel uit de TS gehaald.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 13:41
Ik kan me zeker vergissen, maar zover ik kan bedenken heb je geen recht op een nieuw/vervangend product.

De garantieperiode is verlopen. Zoals bijvoorbeeld op https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn staat geschreven, is de originele garantieperiode relevant, niet een op een vervangend product:
Als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, gaat de garantie niet opnieuw in. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na 1 jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog 1 jaar garantie.
edit: Niet om je aan te vallen, maar als je de AirPods met name zakelijk gebruikt, dan zou ik:
1) Geen tweedehands versie kopen.
2) Dit lekker door het bedrijf laten betalen. Mocht je ZZP-er zijn, dan gaat die vlieger helaas niet op natuurlijk.

Voor zakelijk gebruik is prio 1 naar mijn mening zekerheid, niet het zo goedkoop mogelijk oplossen. Maar goed, dat is even terzijde.

[ Voor 23% gewijzigd door coptician op 11-12-2023 10:20 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
@coptician ja dat waren de berichten die ik ook al las, eigenlijk vind ik het best gek dat je een nieuw vervangend product krijgt en deze gaan na 1 jaar en een beetje weer kapot. Ook nog eens met hetzelfde probleem als het vervangen product.

De Airpods zijn aangeschaft op 12 aug 2020, dat is nu 3 jaar en 4 maanden terug. Kan ik mij niet beroepen op het consumentenrecht en uitgaande dat Airpods met een waarde van 240-280 minimaal 3 tot 4 jaar mee horen te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je ze veel zakelijk gebruikt, zou ik gewoon naar een winkel rennen en nieuwe Gen2 airpods halen voor 120eu oid en zakelijk declareren of inboeken.

Snap niet dat je daarvoor met 'de handen in het haar' zit ;)

Je bent een 2e hands koper buiten de fabrieksgarantie termijn en zonder factuur, veel opties heb je jezelf niet gegeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 11-12-2023 10:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
Handen in het haar is wellicht te dramatisch, maar ik gebruik de airpods veel voor mijn werk alleen kan deze niet declareren bij mijn werkgever. Werk namelijk in loondienst, maar bel veel voor mijn werk dus vandaar dat ik "gloednieuwe airpods" heb gekocht via marktplaats een jaar geleden.

Denk dat ik mezelf in mijn voet heb geschoten, maar ik dacht omdat de airpods net door Apple vervangen waren door gloednieuwe deze wel een jaar of 2 a 3 mee zouden gaan. Ik vind het ergens een beetje gek/oneerlijk dat wanneer je airpods vervangen worden door nieuwe er een andere garantietermijn geldt.

Stel ik koop een BMW en de motor gaat kapot binnen de garantieperiode en is ontstaan door een fabricagefout waar BMW van op de hoogte was. Vervolgens vervangt BMW deze motor, dan mag je er toch vanuit gaan dat je een X aantal kilometer met de motor kan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 17:13
Binnen 1 jaar na aankoop kun je terecht bij Apple zelf.
Na 1 jaar zul je toch echt bij de verkoper moeten aankloppen.

Trouwens: hoe weet je dat de Airpods nieuw waren als verkoper daar geen factuur van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 14:27
gideonreknod schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:55:
Handen in het haar is wellicht te dramatisch, maar ik gebruik de airpods veel voor mijn werk alleen kan deze niet declareren bij mijn werkgever. Werk namelijk in loondienst, maar bel veel voor mijn werk dus vandaar dat ik "gloednieuwe airpods" heb gekocht via marktplaats een jaar geleden.

Denk dat ik mezelf in mijn voet heb geschoten, maar ik dacht omdat de airpods net door Apple vervangen waren door gloednieuwe deze wel een jaar of 2 a 3 mee zouden gaan. Ik vind het ergens een beetje gek/oneerlijk dat wanneer je airpods vervangen worden door nieuwe er een andere garantietermijn geldt.

Stel ik koop een BMW en de motor gaat kapot binnen de garantieperiode en is ontstaan door een fabricagefout waar BMW van op de hoogte was. Vervolgens vervangt BMW deze motor, dan mag je er toch vanuit gaan dat je een X aantal kilometer met de motor kan rijden?
Omdat wanneer je product x koopt voor y bedrag met bijbehorende garantieperiode. Als je product kapot gaat en word vervangen kan je niet oneindig de garantieperiode verlengen voor bedrag y. Bedrag y geeft jou recht op z garantieperiode, en niet voor een nieuwe periode na het vervangen.

Verder, die kosten zijn voor bedrijven peanuts. Ik weet niet hoe het bij jou werkgever zit, maar als ik naar mijn baas stap met het verhaal dat ik door een product <€300 veel productiever ben per dag (goed toetsenbord, goede muis, een goede proffesionele headset dat deze daar zonder twee keer na te denken mij gewoon toestemming geeft om deze producten aan te schaffen. Heb je bij je werkgever al navraag gedaan met het verhaal dat je nu productiviteit mist door het gemis aan oortjes en dat je zelf geen nieuwe gaat aanschaffen nadat je je eigen oordopjes hiervoor gebruikt heb. De meeste werkgevers zijn zo beroerd nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideonreknod
@appie39 uitgaande dat Apple nieuwe airpods heeft verschaft in het serviceprogramma, en hier heb ik een factuur van. De verkoper heeft deze naar mij verzonden bij de koop, om te garanderen dat ze geen "legit" zijn.

Denk dat ik via de webshop ga proberen, maar ik acht de kans vrij klein. Krijg bijna het idee dat Apple het oplost door "nieuwe" vervangende airpods te geven (wellicht uit dezelfde batch als de eerste) met misschien wel de kennis dat deze ook na een jaar oid kapot gaan (is wel speculeren). Waardoor men uiteindelijk nieuwe of de volgende generatie airpods koopt.

Het product is in gebruik gewoon heel goed voor bellen en muziek luisteren, dus zal niet snel uitwijken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-04 11:50
Een oplossing als je wat gemoedsrust wil is nieuwe Airpods te kopen in een winkel die verlengde garantie aanbied. Ik weet niet of ik het bij naam mag vermelden, maar in de betere electro winkel kan je Airpods 2 kopen voor 149 euro (met 2 jaar garantie) en je kan hier optioneel 35 euro bijbetalen voor 3 jaar extra garantie (dus 5 jaar in totaal). Lees wel goed de kleine lettertjes want je krijgt ofwel een vervangend product ofwel x procent van de waarde.
Pagina: 1