Airpods Pro kapot met service-programma

Pagina: 1
Acties:
  • 3.572 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik zal het kort houden, heel benieuwd wat jullie hiervan vinden:

- Mn vriendin kocht in Okt 2019 Apple Airpods Pro (1st gen)
- Ze komt zojuist naar me toe dat ze gek doen. Maken een knarsend geluid bij allerlei acties. Het wordt wel minder wanneer je Noise Cancellation uitzet, maar blijft aanwezig. Mijn conclusie: hardware-matig defect.
- Kom ik bij het googlen het volgende tegen: https://support.apple.com...vice-program-sound-issues. Komt aardig overeen, maar er staat helaas ook: “Het programma biedt dekking voor getroffen AirPods Pro gedurende drie jaar na de eerste detailhandelverkoop van het apparaat.”. Net 2 maanden te laat kapot gegaan dus…

Nou vraag ik me af wat te doen:
- Apple smeken ze alsnog te repareren
- Boos worden op Apple: “lekker dat ze een defect maar 3 jaar dekken en getroffen kopers niet actief benaderen. Moeten ze eens doen met terugroepacties/mogelijke defecten bij auto’s :+)”

Voor 250 euro voor wat oordopjes is in mijn optiek de verwachtte levensduur wel langer dan 3 jaar (of ben ik nu te ouderwets?)

Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via Yorinn op 01-02-2023 10:25)

• g1n0
  • Niet online
Vanmorgen de prijsopgave voor reparatie (via Amac, Apple store is 1.5 uur rijden) ontvangen. 248 Euro :+

Amac opgebeld: adviseerden me om Apple nog maar eens ff te bellen, misschien dat die nog iets konden betekenen.

Zo gezegd, zo gedaan. Een uur verder, 3 personen gesproken bij Apple, lichte druk moeten zetten, maar ze gaan vrij snel over op consumentenrecht en doen niet echt moeilijk.

Apple gaat dus nieuwe Airpods opsturen op hun kosten. Blije vriendin hier dus :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat zou ik doen? Eerst eens contact opnemen met Apple. Kun je daarna altijd nog kiezen of je gaat voor optie A of B als ze je niet willen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Contact opnemen met apple en je beroepen op het wettelijk recht op een degelijk product. Als een product binnen de 'verwachte' levensduur kapot gaat heb je alsnog recht op reparatie of vervanging. Bijvoorbeeld een koelkast die 'maar' 5 jaar meegaat terwijl die dingen 20-25jaar horen mee te gaan. Voor oortjes lijken 3 jaar me erg weinig, dus je kan kijken of daar enige jurisprudentie over bestaat hoeveel jaar je zou moeten verwachten dat ze meegaan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Mits apple je verkoper is want je dient je te melden bij de verkoper hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:22
Officieel loopt het via de verkoper, maar je kan sowieso Apple eerst eens benaderen en het als probleem opgooien, zoekend naar een oplossing. Je hoort dan vanzelf wel of ze de route via de verkoper willen laten lopen en of ze iets kunnen/willen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Het is inderdaad via Apple gekocht.

Apple support kon aan de telefoon niets betekenen. Ze konden niet vaststellen of het defect binnen het programma viel, moest dus naar de winkel. Dichtstbijzijnde is een Amac.

Die kerel achter de balie gaf aan dat het wel eens lastig kon worden omdat het meer dan 3 jaar geleden is. Ik heb gezegd dat ie het maar alsnog moet opsturen en ik het zelf wel met Apple zou uitvechten, mochten ze moeilijk gaan doen.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

g1n0 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:42:
Het is inderdaad via Apple gekocht.

Apple support kon aan de telefoon niets betekenen. Ze konden niet vaststellen of het defect binnen het programma viel, moest dus naar de winkel. Dichtstbijzijnde is een Amac.

Die kerel achter de balie gaf aan dat het wel eens lastig kon worden omdat het meer dan 3 jaar geleden is. Ik heb gezegd dat ie het maar alsnog moet opsturen en ik het zelf wel met Apple zou uitvechten, mochten ze moeilijk gaan doen.

To be continued...
De winkel en de fabrikant zijn twee verschillende partijen, ook al hebben ze (bijna) dezelfde naam. Heb je gebeld met de winkel (0800 0200 570) of met de fabrikant (0800 0201 581)? Als je de winkel niet de kans geeft om dit op te lossen, of zonder tussenkomst van de winkel bij Amac aanklopt, heb je een kans dat je met onderzoeks- of reparatiekosten blijft zitten.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:30
Goeie link, ik wist dit niet. Mijn linker airpod pro is sinds eind december ook kapot (aankoop rechtstreeks bij Apple nov-2019) met precies dit probleem. Hier dus ook twee maanden 'te laat'.

Begin 2021 had de rechter airpod dit probleem ook, toen heb ik 'gewoon' een nieuwe airpod á +-100 euro moeten kopen omdat het service programma nog niet liep.

Ik had het setje al afgeschreven en heb reeds een Sony XM5 gekocht, maar ik heb voor morgen toch maar een service afspraak gemaakt bij een local service center via de Apple Chat.

Keep you posted hoe dat morgen gaat.

UPDATE: Koude kermis... Hoewel de medewerker via de Apple Chat zwart op wit heeft aangegeven dat ik, ondanks dat ik twee maanden 'te laat' ben, onder het service programma zou vallen heeft het local service center besloten daar niet aan mee te werken. Medewerker bekeek de oortjes, stelde vast dat dit inderdaad het probleem is waar het serviceprogramma voor bedoeld is en vroeg daarna om de factuur. Daaruit kwam vervolgens, natuurlijk, dat ik twee maanden 'te laat ben'. Ik kon - na een gezonde discussie met de medewerker en storemanager- weer vertrekken. Als ik later vandaag/morgen tijd heb ga ik nog maar eens in conclaaf met Apple.

[ Voor 36% gewijzigd door Mr. Stom op 24-01-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mr. Stom schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:08:
UPDATE: Koude kermis... Hoewel de medewerker via de Apple Chat zwart op wit heeft aangegeven dat ik, ondanks dat ik twee maanden 'te laat' ben, onder het service programma zou vallen heeft het local service center besloten daar niet aan mee te werken. Medewerker bekeek de oortjes, stelde vast dat dit inderdaad het probleem is waar het serviceprogramma voor bedoeld is en vroeg daarna om de factuur. Daaruit kwam vervolgens, natuurlijk, dat ik twee maanden 'te laat ben'. Ik kon - na een gezonde discussie met de medewerker en storemanager- weer vertrekken. Als ik later vandaag/morgen tijd heb ga ik nog maar eens in conclaaf met Apple.
Premium reseller, of apple store?

Ik heb de ervaring dat de eerste beloften van Apple support niet na komen. In Apple store voor zelfde case wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
ANdrode schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Premium reseller, of apple store?

Ik heb de ervaring dat de eerste beloften van Apple support niet na komen. In Apple store voor zelfde case wel.
Een "Apple Authorized Service Provider (AASP)". Oftwel, de Coolblue vestiging op de Zuidas waar ik ook m'n nieuwe XM5 kocht.

Geen tijd om naar de Apple store op het Leidseplein te gaan helaas, die is al dicht na de werkdag hier. Heb een mailtje voorbereid en ga zaterdag denk ik even langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mr. Stom schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:19:
[...]
Geen tijd om naar de Apple store op het Leidseplein te gaan helaas, die is al dicht na de werkdag hier. Heb een mailtje voorbereid en ga zaterdag denk ik even langs.
Ik zou dat proberen. De poging waard. Soms doen ze wel erg precies over het hebben van een afspraak. Voordeel is dat ze dan wel tijd hebben wanneer je er bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Goeie link, ik wist dit niet. Mijn linker airpod pro is sinds eind december ook kapot (aankoop rechtstreeks bij Apple nov-2019) met precies dit probleem. Hier dus ook twee maanden 'te laat'.

Begin 2021 had de rechter airpod dit probleem ook, toen heb ik 'gewoon' een nieuwe airpod á +-100 euro moeten kopen omdat het service programma nog niet liep.

Ik had het setje al afgeschreven en heb reeds een Sony XM5 gekocht, maar ik heb voor morgen toch maar een service afspraak gemaakt bij een local service center via de Apple Chat.
Zoals ik al eerder heb aangegeven moet je bij de verkoper zijn. De verkoper kan je voor wat je rechter airpod betreft wel tegenwerpen dat je het defect niet tijdig hebt gemeld. Hij kan daarom de reparatie van die airpod mogelijk weigeren. Je linker airpod moet gewoon worden gerepareerd.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
fopjurist schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Zoals ik al eerder heb aangegeven moet je bij de verkoper zijn. De verkoper kan je voor wat je rechter airpod betreft wel tegenwerpen dat je het defect niet tijdig hebt gemeld. Hij kan daarom de reparatie van die airpod mogelijk weigeren. Je linker airpod moet gewoon worden gerepareerd.
Eens. Maar de verkoper - Apple - gaf via de chat aan, qoute: "I understand the issue. This should be covered by the AirPods Pro Service Program for Sound Issues. Should the device not have any user inflicted damage, the two months will not be a problem as we can book an appointment for service under the program. If you could provide me with you country and ZIP we can schedule an appointment to exchange the left airpod trough your closest Authorized Service Provider."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-05 15:07
Mr. Stom schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Een "Apple Authorized Service Provider (AASP)". Oftwel, de Coolblue vestiging op de Zuidas waar ik ook m'n nieuwe XM5 kocht.

Afspraak maken is wel de tip want bij drukte zeggen ze glashard nee geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Raar, dit had toch gewoon onder de twee jaar garantie moeten vallen?

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• g1n0
  • Niet online
Vanmorgen de prijsopgave voor reparatie (via Amac, Apple store is 1.5 uur rijden) ontvangen. 248 Euro :+

Amac opgebeld: adviseerden me om Apple nog maar eens ff te bellen, misschien dat die nog iets konden betekenen.

Zo gezegd, zo gedaan. Een uur verder, 3 personen gesproken bij Apple, lichte druk moeten zetten, maar ze gaan vrij snel over op consumentenrecht en doen niet echt moeilijk.

Apple gaat dus nieuwe Airpods opsturen op hun kosten. Blije vriendin hier dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
Same here. Apple bellen, drie keer de woorden 'conformiteit', '7:17 BW', 'service programma bevestigde reeds de non-conformiteit' over de lippen en er is zelfs een hele nieuwe set onderweg (dus niet alleen een los oortje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 18:11

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Mocht je nog verder willen discussieren adviseer ik je om even een nieuw topic te openen @Stiggy nu is het meer topic kaping ;)

Zie voor verdere discussie Airpods Pro kapot net buiten service-programma

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 27-06-2023 15:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.